Miten joku jaksaa elää elämäänsä kokonaan ilman suklaata, sipsejä, hampurilaisia, jäätelöä, keksejä, irtokarkkeja jne.
Itse en voisi elää päivääkään ilman että saisin jotain noista
Kommentit (98)
Aivan mainiosti. Ei ole koskaan ollut tapana noita syödä. Kahvi on sellainen että olisi vaikea luopua.
Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.
Oikein hyvin, kiitos kysymästä. Olet siis koukussa sokeriin ja suolaan, ei se ihme ole. Monet on. Se toimii kuin alkoholi. Silloin tällöin voi nauttia ilman ongelmia, jos ei ole alkoholisti. Jos nauttii joka päivä, niin elimistö tottuu siihen ja alkaa sitä päivittäistä annosta vaatia. Sama suolan ja sokerin kanssa. Kun syöt suolaa (nyt siis puhutaan sipseistä tms. ei normaaliruuasta) ja sokeria joka päivä, niin pakko saada seuraavanakin päivänä.
Kyllä siitä irtikin pääsee, mutta vaatii muutaman viikon mielenlujuutta.
Mun ei tee tuollaisia mieli. Viime jouluna söin suklaata, toissa jouluna en, jäätelöä syön joskus, mutta esimerkiksi keksejä en syö milloinkaan tai sipsejä, koska ne eivät maistu hyvältä. Myöskään nykyajan irtokarkit eivät ole hyviä, olen maistanut joitakin ja useimmiten sylkäissyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin, kiitos kysymästä. Olet siis koukussa sokeriin ja suolaan, ei se ihme ole. Monet on. Se toimii kuin alkoholi. Silloin tällöin voi nauttia ilman ongelmia, jos ei ole alkoholisti. Jos nauttii joka päivä, niin elimistö tottuu siihen ja alkaa sitä päivittäistä annosta vaatia. Sama suolan ja sokerin kanssa. Kun syöt suolaa (nyt siis puhutaan sipseistä tms. ei normaaliruuasta) ja sokeria joka päivä, niin pakko saada seuraavanakin päivänä.
Kyllä siitä irtikin pääsee, mutta vaatii muutaman viikon mielenlujuutta.
Mulla vei ainakin 6 viikkoa päästä sokerikoukusta.
Edelleen tekee välillä mieli herkkuja, mut se on enemmän sellaista "olipa pitkä viikko, tekee mieli nollata irtokarkkien kanssa".
En mä noita joka päivä syö, mutta ois kyllä ankeaa, jos mitään noista ei enää koskaa voisi syödä. Varsinkin jäätelöstä ja hampurilaisista pidän. Mulla on kerran viikossa leffailta ja silloin syön katsoessa jotain herkkua mistä pidän. Viime viikolla söin sipsejä, tällä viikolla aattelin ostaa karkkia.
Helposti.
Mulle marjat ovat SE juttu sekä raikkaan tuoreet kasvikset, en voisi elää päivääkään ilman näitä.
Myös ihanat pähkinät ja siemenet, oi että.
Olisikohan mahdollista, että eri ihmiset sittenkin tykkäisivät eri asioista, eivätkä kaikki olisikaan toistensa identtisiä klooneja? Tuskin nyt sentään.
Riippuu siitä, mitä kaikkea jne. sisältää.
Itse tykkään tartarpihvistä, graavilohesta ja kylmäsavulohesta, sushista. Jos niitä saa niin ei hätää. Ja sitten ihan nuotiolla paistettu grillimakkara on upeaa kanssa, tosin sitä syön vain kesällä. Olutta, punkkua tai mallasviskiä kyytipojaksi. Pidän myös läskisoosista, kanaviillokista, borssista ja bouillabaissesta, joita kokkaan itse, kuten monia muitakin herkullisia ruokia.
Irtokarkkeja en syö koskaan (ei vain kiinnosta), hampurilaisen vain jos olen liikkeellä kaveriporukalla ja haluavat hampurilaiselle, keksejä jos olen kylässä jollain vanhalla tädilläni tms. ja kahvipöydässä on niitä tarjolla niin kohteliaisuudesta otan. Suklaan ja sipsien kanssa vähän sama. Jäätelö kyllä tulee pari kertaa kesässä ostettua ihan oma-aloitteisesti, mutta kaipa tuota voisi ilmankin olla, jos jostakin syystä olisi pakko.
Miksi elämä olisi ankeaa ilman noita mainittuja "herkkuja"?
En ymmärrä näitä että meni niin ja niin kauan että pääsin sokerikoukusta???
Pystyn itse olemaan vaikka 3kk ilman mitään herkkuja kun niin päätän. Silloin syön marjarahaa ja hedelmiä sellaisena herkkuna tai makeana palana. Mutta eipä tuollainen 3kk riitä siihen että ei tekisi mieli sokeriherkkuja. Se auttaisi mun kohdalla, että sellaisia ei ole kaupassa, loppu! Herkkulakon aikana yleensä alkaa tehdä mieli ensin tuoretta leipää, kun sellaisen tuoksi jostain leijailee, eikä niinkään sokerista.
Olen toivoton tapaus. Namia pitää saada ja välillä oikein kaksin käsin.
Minä! Ja ihan hyvin pärjään. Treenaan tavoitteelisesti ja saan siitä mielihyvää.
Olen kiinnostunut ravitsemuksesta ja tykkään laittaa ruokaa. Hyvää ruokaa, mutta myös terveellistä ruokaa.
Tykkään myös leipoa muulle perheelle ja he rakastavat kun leivon. Välillä leivon jotain vegaanista.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.
Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.
jäätelö, keksit ja karkit nyt voi helposti jättää vähemmälle.. vaikuttaa jotenkin turhalta syödä jotain sokeri kökköä jotka ei hyödytä mitään ja tulee vaan reikiä hamppeihin. toisaalta eihän nyt sipsitkään terveellisiä ole mutta suolaiset himottaa, niinkuin metukka ja kuivattu & suolattu hevosen liha ai että. jos tekee ite hampparit naudan jauhelihasta niin varmasti ovat terveellisempiä kuin mäkkärin tuotteet. tunnustettakoon että lapsuudessa tuli vedettyä karkkia kaksin käsin.. mutta aikuisena ei enää tee mieli.
Ei tee noita mieli, anharvoin jäätelöä sentään. Ilman hedelmiä en pärjäisi.
Sellainen, joka ei ole sokerikoukussa tai säätele tunteitaan syömällä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko läski
En ole aloittaja, mutta läski kyllä. Voin vakuuttaa sinulle, että läskit saa hankittua ja ylläpidettyä ilman mitään aloituksessa mainittuna ns. herkkuja. Riittää, että syö paljon ns. oikeaa ruokaa, joka ainakin minusta onkin paljon jotain irtokarkkeja herkullisempaa.
Ahaa. Miksi noita pitää syödä? Hamppari kerran vuodessa, irtareita kerran viidessä vuodessa jne. Ok.