Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä
Olen havahtunut sekä omaan että ylipäätään miesten tapaan pikaskannata nainen tavatessa. Eikä tarvitse edes varsinaisesti tavata ja jutella vaan näkeminen vaikka kadulla riittää. Hyvin nopeasti mies tekee arvion, minkä ikäinen nainen on, millainen vartalo naisella on, onko nainen seksuaalisesti kiinnostava ja potentiaalinen lisääntymiskumppani. Tämä tapahtuu hyvin nopeasti, huomaamatta ja alitajuisesti. Jos nainen on esimerkiksi selvästi liian nuori tai vanha, ainakin itselläni skannaus loppuu siihen. Jos hän on sopivaa ikää ja kiinnostava, voi arviointi jatkua tietoisella tasolla.
Olen naisia kunnioittava ja tasa-arvoon pyrkivä mies, ja silti huomaan syyllistyväni tuohon itsekin. En tietenkään jää tuijottelemaan vaan kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Tunnen jopa pientä syyllisyyttä asiasta, mutta luulen, että tämä on vahvasti biologian sanelemaa. Varmaan naisetkin tekevät samaa, mutta eivät ehkä yhtä paljon.
Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.
M37
Kommentit (105)
Noh lihavaa onneksi harva taitaa vilkuilla tai skannailla, korkeintaan pultsarit ja feissarit, mutta nekin pyrin kiertämään kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ulkonäköpaineitani mitenkään lisää se, että joku mies skannailee. Asia on mulle täysin yhdentekevä, jos en itse ole miehestä kiinnostunut.
Mistä syystä ap kuvittelee, että nainen välittäisi tuntemattomien ihmisten mielipiteistä ja ajatuksista? En ymmärrä ajatustapaa. Häiritseekö itseäsi muka jonkun tuntemattoman ihmisen skannailut ja ajatukset? Vaikka et ole hänestä yhtään kiinnostunut? En jaksa uskoa, että oma miehenikään välittäisi vähääkään jonkun tuikituntemattoman arvostelevasta katseesta. Sellainen lienee hyvin harvinaista.
Hyvin harvoin mitään skannailen, kun ei niin usein tulee kiinnostavia miehiä vastaan. Uskoisin kuuluvani enemmistöön enkä vähemmistöön.
Lisään vielä tähän, että minusta on hyvin yllättävä ajatus, että joku ajattelee minun saavan ulkonäköpaineita tuntemattomien ihmisten skannailun takia. Ei ole tull
Vastaan samalla sinulle ja toisellekin naiselle, joka kommentoi, ettei ota paineita tuntemattomien ja epäkiinnostavien miesten skannailuista. Se on todella hyvä juttu, teillä vaikuttaa olevan itseluottamus kohdallaan eikä se ole rakentunut ulkoisten asioiden varaan. Olisipa kaikilla noin.
Kuitenkin koko ajan saa lukea, kuinka erityisesti nuoret kokevat ulkonäköpaineita eivätkä vanhemmatkaan ole niiltä turvassa. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä. Syitä on varmasti lukuisia: media (erityisesti some), kehoon liittyvät muoti-ilmiöt (milloin pitää olla lihaksikas ja treenattu peppu, milloin suositaan hoikkuutta) jne. Itselle merkityksellisten ihmisten mielipide varmasti vaikuttaa eniten, mutta harva on täysin immuuni ulkopuolelta, jopa tuntemattomilta, tulevalle paineelle. Aloitukseni pointti oli juuri siinä, että kuvailemastani skannailusta on turha ottaa ulkonäkö- tai sosiaalisia paineita. Ap
Kiitos vastauksesta. Ulkopuolisten skannailuista ei kovin herkästi tulene paineita, koska ei tiedä mitä se henkilö ajattelee. Jos saa tietää niin kyseessä on jokin täydellinen moukka, joka moittii ääneen. Eli uskoisin ettei ulkonäköpaineissa ole skannailusta kyse, vaan enemmän kasvatuksesta, median ja oman viiteryhmän kautta tulevista paineista.
Minä myös olen kiinnittänyt huomioita siihen miten miehet todella törkeästi tuijottaa minua kadulla ja selkeitä merkkejä antaa minulle kiinnostusesta,
Olen oppinut juoksemaan pakoon,
Mieheni sanoi jatkuvasti tuosta tuijottelusta minua kohtaan, aluksi hän oli mustasukkainen, mutta nyt olemme jo olleet niin pitkään ettei me enään edes puhuta asiasta,
Lisään vielä tähän, että minusta on hyvin yllättävä ajatus, että joku ajattelee minun saavan ulkonäköpaineita tuntemattomien ihmisten skannailun takia. Ei ole tullut mieleen koskaan että joku voisi ajatella noin. Olisi kiva jos ap kertoisi miten tällainen ajatus on hänen mieleensä johtunut?