Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä

Vierailija
16.08.2024 |

Olen havahtunut sekä omaan että ylipäätään miesten tapaan pikaskannata nainen tavatessa. Eikä tarvitse edes varsinaisesti tavata ja jutella vaan näkeminen vaikka kadulla riittää. Hyvin nopeasti mies tekee arvion, minkä ikäinen nainen on, millainen vartalo naisella on, onko nainen seksuaalisesti kiinnostava ja potentiaalinen lisääntymiskumppani. Tämä tapahtuu hyvin nopeasti, huomaamatta ja alitajuisesti. Jos nainen on esimerkiksi selvästi liian nuori tai vanha, ainakin itselläni skannaus loppuu siihen. Jos hän on sopivaa ikää ja kiinnostava, voi arviointi jatkua tietoisella tasolla.

Olen naisia kunnioittava ja tasa-arvoon pyrkivä mies, ja silti huomaan syyllistyväni tuohon itsekin. En tietenkään jää tuijottelemaan vaan kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Tunnen jopa pientä syyllisyyttä asiasta, mutta luulen, että tämä on vahvasti biologian sanelemaa. Varmaan naisetkin tekevät samaa, mutta eivät ehkä yhtä paljon.

Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.

M37

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä ja perään kerrotaan asia jonka ylivoimaisesti suurin osa naisista tietää.

Ja nekin harvat jotka eivät ehkä tienneet, tietävät nyt.

Myönnän, että otsikko on tarkoituksella tehty herättämään huomiota ja vähän provosoimaankin. Väitän kuitenkin edelleen, että moni nainen ei tule ajatelleeksi, että miehet skannailevat heitä ihan arkisissakin tilanteissa. Se ei rajoitu baareihin tms. ympäristöihin, joissa tyypillisesti haetaan seuraa. Yhtä lailla sitä tapahtuu kadulla, kassajonossa jne. Ap

Olet väärässä, naiset ovat tästä hyvinkin tietoisia, välillä kiusallisen tietoisia. Miehet eivät aina skannaa erityisen hienotunteisesti.

Ja voit uskoa että naiset tekee samaa, ja tähän sisältyy naisella monesti myös turvallisuuskartoitus.

Vierailija
22/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään kyllä, itse naisena skannaan myös ihan luonnostaan ja arkipäivisissä tilanteissa. Kaiketi se ihan luonnollista on eikä siitä tarvitse ongelmaa tehdä eikä nähdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä ja perään kerrotaan asia jonka ylivoimaisesti suurin osa naisista tietää.

Ja nekin harvat jotka eivät ehkä tienneet, tietävät nyt.

Myönnän, että otsikko on tarkoituksella tehty herättämään huomiota ja vähän provosoimaankin. Väitän kuitenkin edelleen, että moni nainen ei tule ajatelleeksi, että miehet skannailevat heitä ihan arkisissakin tilanteissa. Se ei rajoitu baareihin tms. ympäristöihin, joissa tyypillisesti haetaan seuraa. Yhtä lailla sitä tapahtuu kadulla, kassajonossa jne. Ap

Hoh hoijaa. Tervetuloa naisen elämään. Tuota se on siitä lähtien kun olet täyttänyt 12 vuotta ja jatkuu vaan. Eikä jää huomaamatta. Ja nyt sitten täällä joku oman elämänsä Sherlock luulee naisien olevan "gasp, miehet katsovat meitä kassajonoissakin".

Vierailija
24/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, naiset ovat tästä hyvinkin tietoisia, välillä kiusallisen tietoisia. Miehet eivät aina skannaa erityisen hienotunteisesti.

Ja voit uskoa että naiset teke

Minulla ei ole esittää tutkimusta tms. väitteeni tueksi, kuten ei taida olla sinullakaan sen kumoamiseksi. Mielelläni sellaisen luen, jos linkkaat.

Mutta kerrotko lisää mainitsemastasi turvallisuusskannauksesta? Millaisissa tilanteissa teet sellaisen vai onko sekin automaation tasolle opittu juttu? Kuulostaa ahdistavalta, jos jokainen kohdattu mies on naiselle potentiaalinen turvallisuusuhka. Ap

Vierailija
25/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jätti paljastamatta, että sama pikaskannaus tapahtuu myös miesten kohdalla, erityisesti jos ollaan alasti kuten uimahallin pesutiloissa tms.

Ap varmaan on ihan hyvää tarkoittava ja kiva kaveri, mutta miten mulle syntyy mielikuva maripaitamiehestä, joka pyytelee anteeksi vastaantulevilta naisilta mieheksi syntymistään. Kenties vielä miettii mielessään, että isäni vika se oli kun mieheksi synnyin, ylisukupolvinen ja perinnöllinen perisynti.

Mitäs jos annettaisiin sovinnolla itsemme, miesten ja naisten, olla eläimiä juuri sen verran kun ollaan, eikä murehtia siitä katseesta joka välähtää ennen kuin tietoinen ajattelu edes on herännyt? Ihmisiksi meidät sitten tekee se, kun osaamme pitää pärstän peruslukemilla ja turpamme kiinni näkemästämme riippumatta.

No ei tule mieleen muu kuin pelkkä ääliö, joka luulee etteivät naiset tajua sitten miesten aina ja kaikkialla tapahtuvaa kyyläystä.

Vierailija
26/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä etten ole tuota ymmärtänyt. Itse en skannaa miehiä lainkaan tai se on hyvin hyvin harvinaista. En juuri milloinkaan näe seksuaalisessa mielessä kiinnostavia miehiä. Suhtaudun miehiin ystävinä ja ystävällisesti kuin he olisivat veljiä. Johtuneeko sitten siitä, että olen onnellisesti naimisissa tai sitten miesmaustani.

Arvasin, etteivät kaikki naiset ole tulleet tätä ajatelleeksi saati toimi itse samoin. Mutta ei tämä varmaan sinun elämääsi hetkauta mitenkään. Ap

Ei hetkauta ei. Minua on aina katsottu paljon, naisetkin katsovat, joten olen tottunut siihen. Tuskinpa vain pelkästään seksimielessä katsotaan, mutta hyvä etten osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
27/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jätti paljastamatta, että sama pikaskannaus tapahtuu myös miesten kohdalla, erityisesti jos ollaan alasti kuten uimahallin pesutiloissa tms.

Ap varmaan on ihan hyvää tarkoittava ja kiva kaveri, mutta miten mulle syntyy mielikuva maripaitamiehestä, joka pyytelee anteeksi vastaantulevilta naisilta mieheksi syntymistään. Kenties vielä miettii mielessään, että isäni vika se oli kun mieheksi synnyin, ylisukupolvinen ja perinnöllinen perisynti.

Mitäs jos annettaisiin sovinnolla itsemme, miesten ja naisten, olla eläimiä juuri sen verran kun ollaan, eikä murehtia siitä katseesta joka välähtää ennen kuin tietoinen ajattelu edes on herännyt? Ihmisiksi meidät sitten tekee se, kun osaamme pitää pärstän peruslukemilla ja turpamme kiinni näkemästämme riippumatta.

No ei tule mieleen muu kuin pelkkä ääliö, joka luulee etteivät naiset tajua sitten miesten aina ja k

Mistä moinen aggressiivisuus kumpuaa? Tiedäthän sanonnan "älä ammu viestintuojaa"? Ap

Vierailija
28/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko tosissaan! Kaikki skannaa kaikkia, eikä vaan seksuaalisessa mielessä. Jokainen tekee arvion toisesta ihmisestä ihan sekunneissa! Toiset ovat siinä kuitenkin parempia kun toiset. Siihen käytetään useampaa aistia kuulon varaisesti päättelen puheesta murretta, käytettyjä sanoja ja kykyä kommunikoida jne. Katsella pituus, paino, ikä, ulkonäkö, vaatteet, asusteet, meikki, korut, miten kävelee, ryhti jne. Kosketuksella itsevarmuutta, miten reagoi kosketukseen jne. Voi päätellä koulutusta, varat, mielenkiinnon kohteita/harrastuksia jne. 

Vierailija
29/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko tosissaan! Kaikki skannaa kaikkia, eikä vaan seksuaalisessa mielessä. Jokainen tekee arvion toisesta ihmisestä ihan sekunneissa! Toiset ovat siinä kuitenkin parempia kun toiset. Siihen käytetään useampaa aistia kuulon varaisesti päättelen puheesta murretta, käytettyjä sanoja ja kykyä kommunikoida jne. Katsella pituus, paino, ikä, ulkonäkö, vaatteet, asusteet, meikki, korut, miten kävelee, ryhti jne. Kosketuksella itsevarmuutta, miten reagoi kosketukseen jne. Voi päätellä koulutusta, varat, mielenkiinnon kohteita/harrastuksia jne. 

Toki tiedän tuon. Tuosta puhutaan ensivaikutelmana ainakin yleiskielessä. Se tosiaan luodaan muutamassa sekunnissa, kun henkilön tapaa ja se voi ohjata myöhemminkin suhtautumista ko. ihmiseen. En tiedä, onko termi käytössä psykologisessa tutkimuskirjallisuudessa.

Ilmiö, johon itse viittaan, on vielä nopeampi ja alitajuisempi. Ehkä se tieteellisesti on ensivaikutelman esiaste tai osa sitä. Se ei vaadi kontaktia, ei puheen kuulemista tms. Jos mies näkee kadulla tuntemattoman naisen, mies tekee tuon pikaskannauksen pohtimatta naisen koulutusta, varallisuutta tai harrastuksia. Skannaus sisältää vain naisen fyysisen viehättävyyden. Jos saman naisen tapaa myöhemmin uudelleen, mies tuskin edes muistaa nähneensä häntä, ellei naisessa ole jotakin erityisen mieleenpainuvaa piirrettä. Ap

Vierailija
30/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki parinmuodostuminen ala siitä, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä siihen, mitä näkevät

Vierailija
31/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä etten ole tuota ymmärtänyt. Itse en skannaa miehiä lainkaan tai se on hyvin hyvin harvinaista. En juuri milloinkaan näe seksuaalisessa mielessä kiinnostavia miehiä. Suhtaudun miehiin ystävinä ja ystävällisesti kuin he olisivat veljiä. Johtuneeko sitten siitä, että olen onnellisesti naimisissa tai sitten miesmaustani.

Joko laskettelet luikuria tiedostamattomasi, tai sitten ihan tarkoituksella.

Vierailija
32/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kirjoittaja mutta miksi ihmeessä hän muka valehtelisi? Minä väitän ajattelevani osittain samalla tavalla... kai me sitten olemme vähemmistössä. Mutta ei minua kiinnosta arvioida vastaantulijoita tai sitä ovatko he millään tasolla seksuaalisesti kiinnostavia, koska jos en tunne heitä ollenkaan ei pelkkä ulkonäkö herätä kiinnostusta. Lisäksi minusta on inhottavaa jos tuijotetaan, enkä halua tehdä niin muillekaan.

Vierailija
33/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. Miehet ovat ensisijaisesti ihmisiä minulle, mutta tilanne olisi varmasti erilainen, jos olisin sinkku. Sinkkuajoista on pitkä aika, mutta en kyllä silloinkaan kiinnittänyt seksuaalisessa mielessä juuri kehenkään huomiota. Ja mulla oli paljon miespuolisia ystäviä. 

Vierailija
34/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tule mieleen muu kuin pelkkä ääliö, joka lu

Mistä moinen aggressiivisuus kumpuaa? Tiedäthän sanonnan "älä ammu viestintuojaa"? Ap

Voisin veikata, että häntä ärsyttää tuo kuin uutena asiana meisselittämisesi asiasta mikä on tosiaan valtaosalle naisista itsestään selvää. Aivan kuin tulisit pätemään naisille, että "naiset eivät tiedä, että heillä on syklinen hormonikierto" tai jotain muuta samalla tavalla naiseuteen oleellisesti liittyvää asiaa.

Täytyy myöntää, että kyllä minullakin aloitusta ja näitä kommenttejasi lukiessa tuli sellainen face palm -olo.

Vierailija
35/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tekee havainnon toisen siitä luottaako toiseen vai pitääkö paeta alle sekunnissa. Tämä on sisäänrakennettu toiminta. Kaikki katsovat ja luokittelevat. 

Vierailija
36/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuota tekee. Hatustako tempaisit tuon että miehet tekee enemmän? Nainen vaan onnistuu useimmiten tekemään sen niin ettei mies huomaa.

Höpö höpö. Palstan mammat ei katso miehiin päinkään.

Vierailija
37/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Viestin 34 kirjoittaja, kiitos asiallisesta vastauksesta. Valitsin tietoisesti aloitukseeni provosoivan tyylin herättääkseni keskustelua, ja se onnistuikin. Olen aidosti kiinnostunut kuulemaan, kuinka naiset asian kokevat. Ap

Vierailija
38/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän tuon. Tuosta puhutaan ensivaikutelmana ainakin yleiskielessä. Se tosiaan luodaan muutamassa sekunnissa, kun henkilön tapaa ja se voi ohjata myöhemminkin suhtautumista ko. ihmiseen. En tiedä, onko termi käytössä psykologisessa tutkimuskirjallisuudessa.

Ilmiö, johon itse viittaan, on vielä nopeampi ja alitajuisempi.

En ymmärrä miksi jankutat tuota "mies skannaa", kun sitä tekee kaikki, kuten sinulle on tässä ketjussa yritetty jo moneen kertaan vääntää. Kyseessä ei ole mikään miesten ominaisuus josta naiset ovat aivan pihalla, vaan meitä kaikkia yhdistävä piirre. 

Ihminen on eläin ja kaikkia eläimiä hallitsee ylitse muiden kaksi viettiä, selviytyminen ja lisääntyminen. Nämä on koodattu niin syvälle biologiaamme, että emme edes tiedosta näitä asioit arkipäivässämme. Jokainen kartoittaa vastaantulijoita alitajuntaisesti, havaitakseen potentiaaliset uhat ja lisääntymiskumppanit. Tämä siitä huolimatta, että esim. liikkuisit täysin turvallisessa tilassa ja olisivat vapaaehtoisesti lapseton. Nuo ovat viettäjä, joita ei ohjaa rationaalinen järki.

Tämä on täysin yleistietoa ja perusbiologiaa, joten hämmentävää kuinka asia voi tulla sinulle tuossa iässä uutena ja lisäksi kertoo sinun asenteistasi naisia kohtaan, kun pidät tuollaista käytöstä jonain miesten ominaisuutena josta oletat ilmeisesti typeränä pitämiesi naisten olevan täysin tietämättömiä.

Vierailija
39/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet aidosti kiinnostunut niin älä alapeukuta faktaa sisältäville viesteille.

Vierailija
40/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 38!

Tuon paremmin ei olisi voinut asiaa sanoa. Aloittaja on yhtäkkiä havahtunut nelikymmpisenä maailman luonnollisimpaan asiaan ja nyt tulee pätemään tänne kuinka naiset eivät tätä tiedäkään.

Ja sitten vielä nolaa itsensä entistä pahemmin yrittäen väittää oman typeryytensä tarkoitukselliseksi provoksi. Jos se sitä olisi ollut, ei hän olisi jatkanut oman typeryytensä esittelemistä noin sinnikkäästi.