Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä

Vierailija
16.08.2024 |

Olen havahtunut sekä omaan että ylipäätään miesten tapaan pikaskannata nainen tavatessa. Eikä tarvitse edes varsinaisesti tavata ja jutella vaan näkeminen vaikka kadulla riittää. Hyvin nopeasti mies tekee arvion, minkä ikäinen nainen on, millainen vartalo naisella on, onko nainen seksuaalisesti kiinnostava ja potentiaalinen lisääntymiskumppani. Tämä tapahtuu hyvin nopeasti, huomaamatta ja alitajuisesti. Jos nainen on esimerkiksi selvästi liian nuori tai vanha, ainakin itselläni skannaus loppuu siihen. Jos hän on sopivaa ikää ja kiinnostava, voi arviointi jatkua tietoisella tasolla.

Olen naisia kunnioittava ja tasa-arvoon pyrkivä mies, ja silti huomaan syyllistyväni tuohon itsekin. En tietenkään jää tuijottelemaan vaan kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Tunnen jopa pientä syyllisyyttä asiasta, mutta luulen, että tämä on vahvasti biologian sanelemaa. Varmaan naisetkin tekevät samaa, mutta eivät ehkä yhtä paljon.

Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.

M37

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38: Naulan kantaan. Täsmälleen noin on asia. Nuo "minä en ainakaan" selittäjät ei ymmärrä sitä että suurin osa tästä "skannauksesta" tapahtuu vaistonvaraisesti, ihmisen itsensä sitä edes tiedostamatta.

Vierailija
42/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko tosissaan! Kaikki skannaa kaikkia, eikä vaan seksuaalisessa mielessä. Jokainen tekee arvion toisesta ihmisestä ihan sekunneissa! Toiset ovat siinä kuitenkin parempia kun toiset. Siihen käytetään useampaa aistia kuulon varaisesti päättelen puheesta murretta, käytettyjä sanoja ja kykyä kommunikoida jne. Katsella pituus, paino, ikä, ulkonäkö, vaatteet, asusteet, meikki, korut, miten kävelee, ryhti jne. Kosketuksella itsevarmuutta, miten reagoi kosketukseen jne. Voi päätellä koulutusta, varat, mielenkiinnon kohteita/harrastuksia jne. 

Toki tiedän tuon. Tuosta puhutaan ensivaikutelmana ainakin yleiskielessä. Se tosiaan luodaan muutamassa sekunnissa, kun henkilön tapaa ja se voi ohjata myöhemminkin suhtautumista ko. ihmiseen. En tiedä, onko termi käytössä psykologisessa tutkimuskirjallisuudessa.

Ilmiö, johon

En ole ap mutta olet väärässä. Täällä on tuhansia viestejä lukemattomissa ketjuissa naisilta etteivät naiset katso miehiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa toistaa aiemmin kirjoittamiani (varmaan naisetkin niin tekevät jne.) asioita, ne löytyvät tästä ketjusta. Puhun asiasta miehen näkökulmasta, koska olen mies. Sen väärinkäsityksen haluan oikaista, että pitäisin naisia typerinä. En tietenkään pidä. Ap

Vierailija
44/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavismiehet on naisille näkymättömiä.

Vierailija
45/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut, että jotku miehet julkeasti ja röyhkeästi tarkastelevat ja arvioivat vastaantulevaa naista.

Onpa ikävää. Tuo lähentelee jo häirintää tai on ainakin häiritsevää. Minä taas olen kiinnittänyt huomiota vaivihkaisempaan ja piilotetumpaan arviointiin. Olen esim. havainnut, että useimmat miehet tekevät silmillään pikaisen kokovartaloskannauksen, kun esittelen vaimoni heille. Osa peittää sen paremmin, osa huonommin. Ja itsekin teen sitä, vaikka olen onnellisesti parisuhteessa enkä etsi uutta kumppania. Kuten totesin, se on kuin biologinen automaatiotoiminto, johon on vaikea vaikuttaa tietoisesti. Ap

Tunsin erään pankin johtajan, oli bälillä pääjohtajakin, joka skannasi niin että huomasi. Ei kiva. Ei ollut herraamiehen hommia. Herrasmies katsoo silmiin tai ainakin kasvoihin. En minäkään t

Sinun miehesi siis knannailee huomaamattomasti.

Vierailija
46/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa toistaa aiemmin kirjoittamiani (varmaan naisetkin niin tekevät jne.) asioita, ne löytyvät tästä ketjusta. Puhun asiasta miehen näkökulmasta, koska olen mies. Sen väärinkäsityksen haluan oikaista, että pitäisin naisia typerinä. En tietenkään pidä. Ap

Olet liki 40 ja tunnet syyllisyyttä kun skannaat naisia? Koita kitkeä feminismi pois itsestäsi. Ja kyllä, naiset ovat typeriä. Luulin nuorempana etteivät ole.

Vierailija
47/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitt

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko tosissaan! Kaikki skannaa kaikkia, eikä vaan seksuaalisessa mielessä. Jokainen tekee arvion toisesta ihmisestä ihan sekunneissa! Toiset ovat siinä kuitenkin parempia kun toiset. Siihen käytetään useampaa aistia kuulon varaisesti päättelen puheesta murretta, käytettyjä sanoja ja kykyä kommunikoida jne. Katsella pituus, paino, ikä, ulkonäkö, vaatteet, asusteet, meikki, korut, miten kävelee, ryhti jne. Kosketuksella itsevarmuutta, miten reagoi kosketukseen jne. Voi päätellä koulutusta, varat, mielenkiinnon kohteita/harrastuksia jne. 

Toki tiedän tuon. Tuosta puhutaan ensivaikutelmana ainakin yleiskielessä. Se tosiaan luodaan muutamassa sekunnissa, kun henkilön tapaa ja se voi ohjata myöhemminkin suhtautumista ko. ihmiseen. En tiedä, onko termi käytössä psykologisess

KYllä minä ainakin tiirailen niin paljon kun uskallan, vaikka mies olis vieressä. Hän joskus sille hiukan naureskeleekin "katsos tuolla paidaton mies"...

Vierailija
48/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miesnäkökulma sitten ilmeisesti kirjoitustesi perusteella on, etteivät naiset ymmärrä mistään mitään.

Eli toisin sanoen näkökulmasi on perus palstamiesten näkökulma.

Vierailija
49/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet aidosti kiinnostunut niin älä alapeukuta faktaa sisältäville viesteille.

Täällä alapeukutetaan ihan jokaikiselle Ap:n kommentille..

Vierailija
50/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otiskko on "onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä", kun sen selkeästi pitäisi olla "liki nelikymppinen mies oppii uutena perusasioita"?

Vierailija
51/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aika hyvin tiivistit sen, mitä itsekin olen miettinyt.

Sitä en vielä löytänyt ketjusta kun en kaikkia viestejä vielä lukenut, että käsiteltäisiin "skannausta" Tinderin ja vastaavien deittisovellusten kanssa. Nimittäin olen saanut lukea ja kuulla olevani pinnallinen, jos pyyhkäisen vasemmalle naiset, joiden ulkonäkö ei miellytä. Tai usein myös niiden, joiden profiili on kuvaton.

Vastaantulijat havainnoidaan tiedostamatta. Ja jos jonkun kohdalla "kaikki lamput syttyvät", niin ehkä katsotaan, onko sormusta nimettömässä tai joku karpaasi käsipuolessa. Mutta vastaantulijoista ehkä 5 % on sinkku ja etsii kumppania. Deittipalveluissa taas osuus on arvatenkin >95%. Silloin pitäisi profiilia tehdessään ymmärtää, että kuva ei olisi ainoastaan kiva, vaan sen puutteeseen saattaa hyvin todennäköisesti kaatua koko homma. Miehillä ainakin, naisten on varmasti helpompi pyydystää joku pelkän panon perässä oleva.

Vierailija
52/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lankahan suorastaan räjähti käsistä. Paljon hyviä pointteja tullut esille. Ensimmäistäkään viestiä en ole alapeukuttanut vaan lukenut kiinnostuneena. Ap

Vierailija
53/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet aidosti kiinnostunut niin älä alapeukuta faktaa sisältäville viesteille.

Nyt oli kyse faktojen kyseenalaistamisesta. 

Ap on ihan eri juttu ja yksittäistapaus. 

Vierailija
54/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ketään ei kiinnosta sinun skannaukset. Ihanko kuvittelet, että naiset olisivat täällä miettimässä, että mitä joku random mies heistä ajattelee ja haluaako. 

Miehenä oleminen on kuvauksesi perusteella säälittävää ja alempiarvoista.

Sinun kannattaisi paneutua siihen, että miten surullisen paljon olet sukupuolesi edustajana kiinni biologiassa, vähän kuin eläin. Laskeudu puusta hyvä ihminen ja sivisty. 

Vierailija
55/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on aluksi pakoreaktiosta ja sen jälkeen seksuaalivietistä. Aina. Molemmilla sukupuolilla. 

OT: Millainen vulva sinua ap kiihottaa eniten; kenen pillu on ollut eniten vajaan nelikymppisen terveen heteromiehen mieleen?

Vierailija
56/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki parinmuodostuminen ala siitä, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä siihen, mitä näkevät

Amen. Mutta sitten on se porukka, joka hakee paria deittisovelluksissa, mutta ei uskalla laittaa kuvaansa näkyviin. Eikö se ole vähän oman oksan sahaamista?

Vierailija
57/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki parinmuodostuminen ala siitä, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä siihen, mitä näkevät

Amen. Mutta sitten on se porukka, joka hakee paria deittisovelluksissa, mutta ei uskalla laittaa kuvaansa näkyviin. Eikö se ole vähän oman oksan sahaamista?

Palveluntarjoajat kiittävät matkalla pankkiin. 

Miehethän tuota sniikkailua tekevät, naisten ilmoitukset ovat pääsääntöisesti täydellisiä. 

Ap, onko sinulla tähän jostain Henryn kiemuroista opittua käyttäytymismallia?

Vierailija
58/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee meleen r*ättipäiden kuolemantuomiot, jossa teloitus tapahtuu  kivittämällä.

Vierailija
59/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavismiehet on naisille näkymättömiä.

Eiköhän tavikset ole sukupuolesta riippumatta näkymättömiä. Näin tavisnaisena koen ja ei haittaa pätkän vertaa. Miksi pitäisi näkyä muille? Mihin aikuinen ihminen tarvitsee tuntemattomien huomiota?

Vierailija
60/105 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole mies. Varmaan hankalaa elämä kun mielessä on vain yksi asia.