Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huvittaa se kuinka vieraantuneita pääkaupunkiseutulaiset on luonnosta.

Vierailija
04.08.2024 |

Pelkästään mökille meno on heille jotain extremeä kun taas meille ei kaupunkilaisille ei luonnossa ole mitään ihmeellistä. Armeijassa pääkaupunkilaiset eivät osanneet hiihtää eikä he osanneet olla luonnossa.

Kommentit (278)

Vierailija
61/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Jos haluaa käydä töissä, asuu kaupungissa ja tienaa. Laittaa rahansa siihen mihin haluaa.

Jos ei halua käydä töissä, asuu korvessa (Nurmes, Sonkajärvi,  Joroinen jne.) homemökissä kaupunkilaisten verotuloilla loisimassa. Silloin laskee kolikoita.

Aika vähän sinäkään luonnosta nautit kun nypytöt 7.00-23.00  pientä munaasi koneen ääressä sisällä.

Miksi noissa paikoissa ei voisi tehdä töitä? Itse muutin kaupungista yhteen vastaavaan paikkaan ja saan täällä töistä ihan saman verran palkkaa kuin ennenkin. Nyt vaan saan asua omakotitalossa järven rannalla, käytännössä ilmaiseksi kun vuokraan sitä kaupungissa olevaa kerrostalokaksiotani ja maksan omasta asumisestani vähän vähemmän. Ylijäävät rahat voi sijoittaa johonkin muuhun. 

Vierailija
62/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaislylleröt inisee... autolla joka paikkaan ja ei tajuta mistään mitään. Tuttavapiiriin kuuluu ehkä 3 ihmistä. Ei käy kateeks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Minua huvittaa se, että asut kuppaisessa yksiössä betonilähiössä, koska sinulla ei ole varaa asua muualla, ja luulet sen olevan jotenkin parempaa. Ympärilläni on pelkkää metsää, naapurit ovat kilometrien päässä, eikä tarvitse kuunnella kaltaistesi kitinää. En asuisi missään muualla, koska minun ei tarvitse.

Eri, mutta toinen kotini on yli 200 neliön asunto isolla parvekkeella keskellä miljoonakaupunkia. Ei tule ahtaan paikan kammoa, ja korkealla saa olla rauhassa liikenteen melultakin. Suomen kotini on pieni omakotitalo maaseudulla, Viihdyn molemmissa, mutta kaupunkikodissa enemmän. Tuhannet kahvilat, ravintolat, kaupat ja kultturitapahtumat kävelyetäisyyden päässä vie voiton metsästä kävelyetäisyyden päässä. Vaikka metsäkin on ihan kiva.

Vierailija
64/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Jos haluaa käydä töissä, asuu kaupungissa ja tienaa. Laittaa rahansa siihen mihin haluaa.

Jos ei halua käydä töissä, asuu korvessa (Nurmes, Sonkajärvi,  Joroinen jne.) homemökissä kaupunkilaisten verotuloilla loisimassa. Silloin laskee kolikoita.

Aika vähän sinäkään luonnosta nautit kun nypytöt 7.00-23.00  pientä munaasi koneen ääressä sisällä.

Mikä saa kuvittelemaan ettei Nurmeksella, Sonkajärvellä tai Joroisissa käytäisi töissä? Kyllä suurin osa tuilla elävistä asuu pk-seudulla. Työttömyysprosentti on myös siellä iso. Toki siellä asuu sitten myös ne parhaiten tienaavat. Maaseudulla asuu tyypillisesti perus duunareita, sillä duunarin palkallakin kun pystyy elelemään mukavaa elämää siellä. Ja toki eläkeläisiä paljon, niitä jotka ei koskaan lähteneet ja niitä jotka on palanneet kun työt ei enää pitäneet kaupungissa. 

Vierailija
65/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupinsa kullakin, kuten apllä.

Vierailija
66/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin vanhalta maatilalta. Olen nähnyt liian monen maalaisen olevan joko välinpitämätön tai muuten vain ihan pihalla ympäristönsä tilasta. Luulevat tasamittaisia puupeltoja luonnontilaisiksi metsiksi ja kaikkialla rehottavia lupiineja harmittomiksi kesäkukiksi.

Eräässä perussuomalaisten mainoksessa vitsailtiin että oispa metsää hehheh. Se oli kyllä malliesimerkki siitä kaikesta tietämättömyydestä ja piittaamattomuudesta.

Minä toivoisin että oispa vanhaa metsää paljon enemmän. Luonnon kunnioittamisessa jakolinja menee enemmän yksilötasolla kuin että maaseutu vastaan kaupunki.

Vierailija
67/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin keskustalaisilla on hyvä luontosuhde. Tarkoittaa, että kaikki eläimet, mitä näkyy, ammutaan  

Vierailija
68/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupunkilaiset selviäisi paria päivää pidempään kesämökissä missä ei ole sähköjä. Osaisivatko he keittää edes aamukahveja tai miten he osaa tehdä ruokaa? 

Vierailija
69/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittuuuu landet XDDDD miks maalaiset on nii vihasii? Onks teil kaikki hyvin? Mistä tää ihme tarve dissaa stadilaisii tulee? Viihdyttävää ainakin!

Vierailija
70/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin keskustalaisilla on hyvä luontosuhde. Tarkoittaa, että kaikki eläimet, mitä näkyy, ammutaan  

Mitä muita eläimiä siellä keskustassa edes on kuin lokkeja ja citykettuja? 

Vierailija
71/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupunkilaiset selviäisi paria päivää pidempään kesämökissä missä ei ole sähköjä. Osaisivatko he keittää edes aamukahveja tai miten he osaa tehdä ruokaa? 

Tunkemalla pannun perseeseen, tietysti! Ootte te maalaiset vähän yksinkertasia.

T. Stadilainen

Vierailija
72/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stadilaiset haluaa alistaa ihmisiä jotka asuu kehä kolmosen ulkopuolella? 

Vierailija
73/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää kaupunkiluonto. Lopetin mökkeilyn 25 vuotta sitten ja nyt on velaton rivitalo Helsingissä. Lomaillessa haluan matkustaa enkä mökkeillä jossain hevonkuusessa.

Äänestätkö vihreitä...? Mites tuo lentokone kun se saastuttaa tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto? Hevonkuusessa ihmisten pitää mennä henkilöautolla töihin ja te haluatte verottaa heitä enemmän kun taas itse lennätte lentokoneella lomalle etelään...? 

Vihreitä?? No en helv.. En koe ilmastoahdistusta. Lennän aina jos mahdollista, kotimaassakin.

Vierailija
74/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi stadilaiset haluaa alistaa ihmisiä jotka asuu kehä kolmosen ulkopuolella? 

Kuka stadilainen niin tekee? Mä alistan vaan makuuhuoneessa

Vierailija
75/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää kaupunkiluonto. Lopetin mökkeilyn 25 vuotta sitten ja nyt on velaton rivitalo Helsingissä. Lomaillessa haluan matkustaa enkä mökkeillä jossain hevonkuusessa.

Äänestätkö vihreitä...? Mites tuo lentokone kun se saastuttaa tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto? Hevonkuusessa ihmisten pitää mennä henkilöautolla töihin ja te haluatte verottaa heitä enemmän kun taas itse lennätte lentokoneella lomalle etelään...? 

Vihreitä?? No en helv.. En koe ilmastoahdistusta. Lennän aina jos mahdollista, kotimaassakin.

MINÄ LENNÄN LÄHIKAUPPAAN JA SYÖN NAAPURIN KOIRANKIN!

Vierailija
76/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Mä olen käynyt maalla 70-luvulta lähtien. On nähty navetat ja muut.

Olen asunut koko elämäni pääkaupunkiseudulla ja osaan hiihtää. Ei vähäisintäkään halua nähdä tai haistaa navettoja.

Vierailija
77/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloinen, kun pesunkestävä kaupunkilaispoikani sai armeijassa tehdä nuotion, pystyttää teltan ja kävellä metsässä ja uida avannossa vaatteet päällä. 

Vierailija
78/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne maalaiset ole juuri valveutuneempia. Pelätään kaikkea luonnossa elävää, metsään ei uskalla mennä, lintuja ei tunneta muista lajeista puhumattakaan. Vain haulikon piippua pitkin osataan katsoa.

Ja pienetkin matkat ajetaan autolla, kun kaupunkilainen kävelee samassa tilanteessa.

Vierailija
79/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on että lähes kaikki suomalaiset ovat vieraantuneet luonnosta, ihan asuinpaikasta riippumatta. Turha tähän on vetää mitään stadi vs lande meininkiä.

Vierailija
80/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tämä ymmärrä niin että pääkaupunkilaisen mielestä vain Helsinki on kaupunki? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän