Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huvittaa se kuinka vieraantuneita pääkaupunkiseutulaiset on luonnosta.

Vierailija
04.08.2024 |

Pelkästään mökille meno on heille jotain extremeä kun taas meille ei kaupunkilaisille ei luonnossa ole mitään ihmeellistä. Armeijassa pääkaupunkilaiset eivät osanneet hiihtää eikä he osanneet olla luonnossa.

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?

Maksan mielelläni siitä että palvelut ovat kävelymatkan päässä. Säästöön jää joka tapauksessa tonni kuussa.

Mitkä palvelut? Ruokakauppa on ainoa palvelu mitä itse käytän kuukausittain.

Etkö käytä muita kauppoja? Terveyspalveluita, kirjastoa, ravintoloita, kahviloita, kuppiloita, harrastuspaikkoja, koulua, päiväkotia, elokuvateattereita, konsertt

Ankea elämä sinulla.

Vierailija
22/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, enkö ookkaan helsinkiläinen kun kävin just mustikassa ja osaan hiihtää? Ei helvetti, pitää kai nyt sit muuttaa johonkin hevonperseenniemeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuu stadiin muru, saat dunkkuu jos tuut jossai pillifarkuis kallioon! Lypsä sitä mansikkii vaa!

Vierailija
24/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.

Minua huvittaa se, että asut kuppaisessa yksiössä betonilähiössä, koska sinulla ei ole varaa asua muualla, ja luulet sen olevan jotenkin parempaa. Ympärilläni on pelkkää metsää, naapurit ovat kilometrien päässä, eikä tarvitse kuunnella kaltaistesi kitinää. En asuisi missään muualla, koska minun ei tarvitse.

Vierailija
25/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näin maalaisena huomaa aina ketkä on pääkaupunkiseutulaisia lomalijoita :D Pukeutumisesta huomaa hyvin. 

Meillä esim mökillä venerannassa tai saaressa missä on mökkejä niin pääkaupunkiseutulaiset pukeutuu siellä siististi ja on pelastusliivit päällä veneessä kun maalaiset pukeutuu välittämättä miltä näyttää ja pelastusliivejä ei ole. Pääkaupunkiseutulaiset myös on niitä jotka ei osaa esim puuta kaataa tai remontoida mökkiä.

Itse kun käyn pääkaupunkiseudulla niin tulee aina sellainen fiilis että en ole enää suomessa koska ihmiset siellä arvoineen ja olemuksineen on ihan erilaisia kuin täällä keskisuomessa.

Pahalla en tätä tarkoittanut eli älkää vetäkö herneitä nokkaan.

Vierailija
26/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa se, että asut kuppaisessa yksiössä betonilähiössä, koska sinulla ei ole varaa asua muualla, ja luulet sen olevan jotenkin parempaa. Ympärilläni on pelkkää metsää, naapurit ovat kilometrien päässä, eikä tarvitse kuunnella kaltaistesi kitinää. En asuisi missään muualla, koska minun ei tarvitse.

Asun merenrannassa uudessa 63 neliömetrin kaksiossa. Ympärillä on puistoja ja rantaa mutta Helsingin keskustaan tästä pääsee 10 minuutissa. Ei minunkaan tarvitse asua missään muualla, varaa kyllä olisi.

Vierailija
27/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon: OVAT

Vierailija
28/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Tunnen monia kaupunkilaisia joilla on niin kovat survivalisti- ja erämiestaidot että selviytyisivät luonnossa pitkän aikaa. Toisaalta taas useat maalaistutut ovat lihavia ja huonossa kunnossa (joka paikkaan autoillaan) ja kohtelevat ympäröivää luontoa jonkinlaisena kaatopaikan ja rahanteon välineen risteytyksenä. Enpä usko että selviäisivät lapin kurusta pois.

Vierailija
29/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Ikänsä kaupungissa kasvaneelle eka kerta mökillä voi olla extremeä. Mutta mitä sitten? Mä olen kotoisin pienestä kunnasta luonnon keskeltä eikä mua näin aikuisena saa enää millään mihinkään metsään eikä varsinkaan hiihtämään. 

Vierailija
30/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on surullista, jos maalainen on menettänyt ihmeiden näkemisen luonnossa. En tiedä, mistä aloittaja on tietonsa ammentanut. Talvella Helsinki on täynnä hyvin kunnossapidettyjä latuja ja luistinratoja. Voi, voi, kun kateutesi loistaa tänne Helsingin vihreään keskuspuistoon. Yritä nyt edes vähän ryhdistäytyä.

Ovatko kunnossapidetyt ladut ja luistinradat mielestäsi luontoa? Tai keskuspuisto? Teen omat latuni metsään, ja luistella voin merenjäällä. En tarvitse koneilla tehtyjä latuja tai luistinratoja.

Vierailija
31/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: Kenellekään ei varmasti tule yllätyksenä, että olet ollut viimeksi 20 vuotta sitten kirjastossa.

Vierailija
32/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun merenrannassa uudessa 63 neliömetrin kaksiossa. Ympärillä on puistoja ja rantaa mutta Helsingin keskustaan tästä pääsee 10 minuutissa. Ei minunkaan tarvitse asua missään muualla, varaa kyllä olisi.

Niin, ja mulla jää edelleen se tonni säästöön joka kuukausi. Ostaisin sillä kaksi samanlaista maalaismörskää kuin se missä sinä asut. En vaan tee sellaisella mitään.

Vierailija
33/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuu stadiin muru, saat dunkkuu jos tuut jossai pillifarkuis kallioon! Lypsä sitä mansikkii vaa!

Kyllä osaatkin olla lapsellinen.

Vierailija
34/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huvittaa se, että suurin osa ihmisistä, jotka kuvittelevat asuvansa maalla, asuvat oikeasti pikkukaupungissa.

Vierailija
35/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maalla asuvat yhtälailla luonnosta vieraantuneita. Joka paikkaan autolla, kaikki nykyajan mukavuudet yms. Vaatii oikeasti tosi askeettisen pikkukämpän keskellä ei mitään ilman autoa, jos jotenkin kuvittelee elävänsä luonnon keskellä.

Vierailija
36/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen näin maalaisena huomaa aina ketkä on pääkaupunkiseutulaisia lomalijoita :D Pukeutumisesta huomaa hyvin. 

Meillä esim mökillä venerannassa tai saaressa missä on mökkejä niin pääkaupunkiseutulaiset pukeutuu siellä siististi ja on pelastusliivit päällä veneessä kun maalaiset pukeutuu välittämättä miltä näyttää ja pelastusliivejä ei ole. Pääkaupunkiseutulaiset myös on niitä jotka ei osaa esim puuta kaataa tai remontoida mökkiä.

Itse kun käyn pääkaupunkiseudulla niin tulee aina sellainen fiilis että en ole enää suomessa koska ihmiset siellä arvoineen ja olemuksineen on ihan erilaisia kuin täällä keskisuomessa.

Pelastusliivejä ei ole idioottijunteilla. Siksi niitä hukkuukin aina juhannuksena.

Vierailija
37/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon pääkaupunkiseutulaisia jotka ei ole koskaan poistuneet kehä kolmosen ulkopuolelle ja on myös paljon ihmisiä jotka ei ole koskaan ollu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
38/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hetken Keski-Suomessa töissä ja ymmärän sun fiiliksen. Oli aika raskasta olla oma itsensä, koska se ei selvästi ole ok. En silti ala teeskennellä jotain, mitä en ole.

Ihmiset aivoissa nyrjähti, kun he tajusivat että tämä kylille nätisti pukeutuva ihminen osaa metässä tunnistaa sienet ja kalastaa. Koin ahdistavaksi jatkuvan pällistelyn ja mittailun ihmisestä vain siksi, että asun Helsingissä. En ole edes kertonut olevani Helsingistä, mutta jotain kautta tämä tieto oli silti kulkeutunut ihmisten korviin.

Joo, todellakin käytän vesillä pelastusliivejä, koska purjehtiessa se on takoutunut päähän, mitä kylmän veden varaan joutuminen tarkoittaa.

Vierailija
39/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mulla jää edelleen se tonni säästöön joka kuukausi. Ostaisin sillä kaksi samanlaista maa

Tuota ei usko kukaan. Maalaismörskäni on maksanut huomattavasti enemmän kuin 63 neliön merenrantakaksiosi eikä minun tarvitse säästää.

Vierailija
40/278 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kalastaa ja perata kalan? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa pyydystää,keittää ja syödä rapuja? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen tietää kuinka metsää hoidetaan tai miten tehdään hakkuita? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kaataa puun? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi