Minua huvittaa se kuinka vieraantuneita pääkaupunkiseutulaiset on luonnosta.
Pelkästään mökille meno on heille jotain extremeä kun taas meille ei kaupunkilaisille ei luonnossa ole mitään ihmeellistä. Armeijassa pääkaupunkilaiset eivät osanneet hiihtää eikä he osanneet olla luonnossa.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näin maalaisena huomaa aina ketkä on pääkaupunkiseutulaisia lomalijoita :D Pukeutumisesta huomaa hyvin.
Meillä esim mökillä venerannassa tai saaressa missä on mökkejä niin pääkaupunkiseutulaiset pukeutuu siellä siististi ja on pelastusliivit päällä veneessä kun maalaiset pukeutuu välittämättä miltä näyttää ja pelastusliivejä ei ole. Pääkaupunkiseutulaiset myös on niitä jotka ei osaa esim puuta kaataa tai remontoida mökkiä.
Itse kun käyn pääkaupunkiseudulla niin tulee aina sellainen fiilis että en ole enää suomessa koska ihmiset siellä arvoineen ja olemuksineen on ihan erilaisia kuin täällä keskisuomessa.
Pahalla en tätä tarkoittanut eli älkää vetäkö herneitä nokkaan.
Pelastusliivejä ei ole idioottijunteilla. Siksi niitä hukkuukin aina juhannuksena.
Juhannuksena taitavat hukkua ne kaupungista tulevat mökkiläiset ja kesävieraat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kalastaa ja perata kalan? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa pyydystää,keittää ja syödä rapuja? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen tietää kuinka metsää hoidetaan tai miten tehdään hakkuita? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kaataa puun?
Kuinka moni maalainen osaa syödä suu kiinni?
Oikeesti? Mä olen käynyt maalla 70-luvulta lähtien. On nähty navetat ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kalastaa ja perata kalan? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa pyydystää,keittää ja syödä rapuja? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen tietää kuinka metsää hoidetaan tai miten tehdään hakkuita? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa kaataa puun?
Kuinka moni maalainen osaa syödä suu kiinni?
Helsinkiläiset eivät sitä ainakaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.
Minua huvittaa se, että asut kuppaisessa yksiössä betonilähiössä, koska sinulla ei ole varaa asua muualla, ja luulet sen olevan jotenkin parempaa. Ympärilläni on pelkkää metsää, naapurit ovat kilometrien päässä, eikä tarvitse kuunnella kaltaistesi kitinää. En asuisi missään muualla, koska minun ei tarvitse.
Asun merenrannassa uudessa 63 neliömetrin kaksiossa. Ympärillä on puistoja ja rantaa mutta Helsingin keskustaan tästä pääsee 10 minuutissa. Ei minunkaan tarvitse asua missään muualla, varaa kyllä olisi.
Niin, ja mulla jää edelleen se tonni säästöön
Toinen naureskelee kun kulutan itselle mieleisiin aktiviteetteihin ja kehuskelee itse säästävänsä kaikki pikkuhilut, toisen ei tarvitse ollenkaan säästää. Päättäkää nyt jo. Kateus on kyllä ihmeellinen asia, ensin intetään että toinen on köyhä, sitten kun ei olekaan niin väitetään valehtelijaksi. Ja ei, maalaismörskäsi ei maksanut enempää kuin kaksioni. Maaseudulla ei ole näin kalliita taloja, jos sinulla olisi sellaiseen varaa et asuisi maaseudulla.
Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa leikata nurmikkoa? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa tehdä lumitöitä? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen osaa vaihtaa autoon öljyt itse? Kuinka moni pääkaupunkiseutulainen on nähnyt elämänsä aikana hirven tai peuran livenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa se että sulla ei ole rahaa asua kaupungissa joten etsit mitä tahansa keinoja kokea ylemmyydentunnetta.
Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?
Jos haluaa käydä töissä, asuu kaupungissa ja tienaa. Laittaa rahansa siihen mihin haluaa.
Jos ei halua käydä töissä, asuu korvessa (Nurmes, Sonkajärvi, Joroinen jne.) homemökissä kaupunkilaisten verotuloilla loisimassa. Silloin laskee kolikoita.
Aika vähän sinäkään luonnosta nautit kun nypytöt 7.00-23.00 pientä munaasi koneen ääressä sisällä.
Asun omakotitalon hintaisessa velattomassa kerrostaloasunnossani koska haluan.
Ap asuu siellä mihin hänellä on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko järkeä asua kaupungissa ja maksaa asumisesta enemmän kuin maalla? Eikö niille rahoille ole fiksumpaakin käyttöä kuin laittaa asumiseen?
Jos haluaa käydä töissä, asuu kaupungissa ja tienaa. Laittaa rahansa siihen mihin haluaa.
Jos ei halua käydä töissä, asuu korvessa (Nurmes, Sonkajärvi, Joroinen jne.) homemökissä kaupunkilaisten verotuloilla loisimassa. Silloin laskee kolikoita.
Aika vähän sinäkään luonnosta nautit kun nypytöt 7.00-23.00 pientä munaasi koneen ääressä sisällä.
Muista että ne teidän kirjastot,museot,konsertit ja kulttuurit on tuettu verorahoilla eli maalaiset myös maksaa siitä että saatte käydä niissä tapahtumissa. Koittakaa elää rennommin siellä kaupungissa, huomaa jo liikenteessä että te olette kiukkusta väkeä kun ajatte ihan takapuskurissa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Sitten yritetään lohduttaa itseä noilla betonilähiöklisellä ymmärtämättä, että jo sillä kuppaisen betoniyksiön hinnalla saisi maalta omakotitalon.
Nämä vastakkainasetteluketjut ovat aina piristäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Sitten yritetään lohduttaa itseä noilla betonilähiöklisellä ymmärtämättä, että jo sillä kuppaisen betoniyksiön hinnalla saisi maalta omakotitalon.
Onko tuo raha teille noin tärkeä asia elämässä? Raha,raha ja raha tuntuu olevan teillä se tärkein asia ja sitten jos joku ihminen on vaatimaton tai tyytyy vähempään niin te haukutte sitä köyhäksi? Ei maalla jakseta pukeutua merkkivaatteisiin tai viitsitä ostaa niitä kalliita kenkiä ja kelloja kun ne rahat laitetaan mieluummin säätöön tai osakkeisiin.
Opiskeluaikana mentiin laivalla Suomenlinnaan. Olin heittämässä oksankarahkan kannelta mereen, kunnes espoolainen partiota käynyt tyyppi otti oksan kädestäni tokaisten "Ei luontoa saa roskata!" ja survoi oksan töröttämään kannella olleeseen pieneen roskikseen :-)
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastakkainasetteluketjut ovat aina piristäviä.
Näissä huomaa aina sen kuinka itsekkäistä,ylimielisiä ja rahan ahneita pk-seutulaiset ovat. Heille tuntuu olevan vieraita käsityksiä rentous,tasa-arvo ja vaatimattomuus.
Ylimieliset böndet unohtavat, että monella kaupunkilaisella on mökki landella ja partiotakin on harrastettu. Marjastaminen, sienestäminen, retkeily ja esim. lintuharrastaminen ovat voimissaan kaupunkilaisilla. Böndet vain jököttää jossain pellon laidalla katsomassa heinän kasvua. Armeijassa stadilaiset pesi suunnistuksessa böndet. :D
Vierailija kirjoitti:
No aika hemmetin moni, siellä asuu niin paljon porukkaa että paljon mahtuu nuokin taidot osaavia joukkoon.
Mulle riittää kaupunkiluonto. Lopetin mökkeilyn 25 vuotta sitten ja nyt on velaton rivitalo Helsingissä. Lomaillessa haluan matkustaa enkä mökkeillä jossain hevonkuusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo raha teille noin tärkeä asia elämässä? Raha,raha ja raha tuntuu olevan teillä se tärkein asia ja sitten jos joku ihminen on vaatimaton tai tyytyy vähempään niin te haukutte sitä köyhäksi? Ei maalla jakseta pukeutua merkkivaatteisiin tai viitsitä ostaa niitä kalliita kenkiä ja kelloja kun ne rahat laitetaan mieluummin säätöön tai osakkeisiin.
Se ero on siinä, että kaikkien ei tarvitse valita säästämisen ja kuluttamisen välillä, vaan säästöön jää myös vaikka ostaisi niitä merkkivaatteita tai kävis ravintolassa syömässä. Et sinä silloin "tyydy vähempään", sinulla ei vaan ole varaa kuluttaa enempää. Jos raha ei ole tärkeää kuten väität niin ala sinäkin kuluttamaan.
Sinä itse teit tämän ketjun ja aloitit vastakkainasettelun haukkumalla kaupunkilaisia. Ei meitä kiinnosta miten te elätte maalla, teitä tuntuu kiinnostavan koska olette niin äärettömän kateellisia siitä että muilla on varaa elää eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää kaupunkiluonto. Lopetin mökkeilyn 25 vuotta sitten ja nyt on velaton rivitalo Helsingissä. Lomaillessa haluan matkustaa enkä mökkeillä jossain hevonkuusessa.
Äänestätkö vihreitä...? Mites tuo lentokone kun se saastuttaa tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto? Hevonkuusessa ihmisten pitää mennä henkilöautolla töihin ja te haluatte verottaa heitä enemmän kun taas itse lennätte lentokoneella lomalle etelään...?
Stadilaiset on aina kuvitelleet olevansa parempia ihmisiä kuin landella asuvat. Sit ollaan niin olevinaan suurkaupunkilaisia,vaikka Helsinki on maailman mittakaavassa melko pieni.
Mä en stadiin/hesaan/Helsinkiin muuttaisi vaikka aseella uhattaisiin. Itsekeskeisten ihmisten sekaan en halua, eikä todellakaan ole rahasta kiinni.
Eikä mun tarvi asua palveluissa kiinni, mulla on terveet jalat, toimiva auto ja kaupungissa asun nyt, niin julkinen liikenne toimii myös.
Asuin myös maalla ja siellä on keskimäärin järkevämpää porukkaa, vaikkei sielläkään kaikki ihan täysillä käy