Kaikkea on kokeiltu, mutta syntyvyyttä ei ole saatu nousuun missään
"Laskeva syntyvyys koskee jo lähes puolta maailmaa, eikä missään ole keksitty keinoja muuttaa tilannetta."
On taas tullut se aika keväästä, että vauvapalstalla keksitään keinot (ja kiistellään niistä) jotka eivät ole toimineet koskaan missään syntyvyyden nostamiseksi!
Kommentit (250)
Käsittääkseni tukia lisäämällä perheille syntyvyyteen on saatu vain hetkellinen "piikki" mutta sen jälkeen se on laskenut taas.
Maapallolla on jo nyt enemmän väkeä mitä se kantaa. Ruoka ja vesi loppuvat. Kuka idiootti ei tajua että ei tänne tarvita enää enempää ihmisiä? Maapallo on itse ruvennut rajoittamaan syntyvyyttä, näin käy aina jos joku populaatio kasvaa liian suureksi. Historiasta löytyy paljon hylättyjä kaupunkeja viidakon kätköistä. Missä ihmiset? Luonto karsi pois.
"Ei ole missään keksitty keinoja"
Niin... Mitä keinoja on hallitus yrittänyt? Leikkaavat naisten terveydenhuollosta. Leikkaavat tuista. Leikkaavat koulutuksesta ja terveydenhuollosta. Leikkaavat päiväkodeilta ja lasten huollosta. Vähentävät vanhempien oikeutta lapsiin.
Sitten ihmetellään... Miksi ihmiset eivät tee lisää lapsia, kun kaikkiemme olemme yrittäneet!
Vierailija kirjoitti:
"Romanian diktaattori Nicolae Ceausescu huolestui 1960-luvulla väestön vähenemisestä. Ceausescu kielsi ehkäisyn ja abortit, ja naisten piti käydä kuukausittain lääkärintarkastuksessa.
Romanian hedelmällisyys nousikin lukemaan 3,7. Mutta kun pakkokeinot purettiin, hedelmällisyys alkoi taas laskea."
Tämä on oikeasti se ainoa keino joka toimii. Ehkäisy ja abortit pois mutta se ei käy kenellekään missään.
Pakottaminen on ainoa keino mielestäsi?
Mites olisi, että jokaisesta vauvasta maksetaan 1000e palkka kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on jo nyt enemmän väkeä mitä se kantaa. Ruoka ja vesi loppuvat. Kuka idiootti ei tajua että ei tänne tarvita enää enempää ihmisiä? Maapallo on itse ruvennut rajoittamaan syntyvyyttä, näin käy aina jos joku populaatio kasvaa liian suureksi. Historiasta löytyy paljon hylättyjä kaupunkeja viidakon kätköistä. Missä ihmiset? Luonto karsi pois.
Markkinatalous haluaa ikuista kasvua ja sitä ei tule ilman työvoimaa ja kuluttajia. Mitään muuta syytä ei ole jatkaa maapallon ylikansoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tukia lisäämällä perheille syntyvyyteen on saatu vain hetkellinen "piikki" mutta sen jälkeen se on laskenut taas.
Se on laskenut, koska on leikattu jostain (esim opiskelijoilta, jotka eivät uskalla sitten lisääntyä)
Vierailija kirjoitti:
Antaa mennä, keinoja tiskiin!
Yhteiskunnan pitäisi muuttua valtavasti että syntyvyys olisi sen noin 2,0 tai edes lähelle sitä. Israel taitaa olla ainoa kehittynyt sivistysmaa missä syntyvyys on yli 2,0.
En usko että on mitään nopeaa keinoa olemassa syntyvyyden nostoa vaan se on vuosikymmenten projekti missä yhteiskunta muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinatalous haluaa ikuista kasvua ja sitä ei tule ilman työvoimaa ja kuluttajia. Mitään muuta syytä ei ole jatkaa maapallon ylikansoittamista.
Ei markkinatalous halua yhtään mitään. Ihmiset ja kehittyneemmät eläimet haluavat, mutta ei mikään muu tällä planeetalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on laskenut, koska on leikattu jostain (esim opiskelijoilta, jotka eivät uskalla sitten lisääntyä)
Miksi syntyvyys sitten on laskenut kaikissa kehittyneissä maissa? Onko jokainen kehittynyt maa leikannut esim opiskelijoilta?
Rottautopiakokeiden malli toimii myös ihmiskunnassa. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Antaa mennä, keinoja tiskiin!
Yhteiskunnan pitäisi muuttua valtavasti että syntyvyys olisi sen noin 2,0 tai edes lähelle sitä. Israel taitaa olla ainoa kehittynyt sivistysmaa missä syntyvyys on yli 2,0.
En usko että on mitään nopeaa keinoa olemassa syntyvyyden nostoa vaan se on vuosikymmenten projekti missä yhteiskunta muuttuu.
Minä tekisin heti 2-3 lasta jos a) lapsihoidot on ilmaisia, siis en tarvitse miestä tekemään lapsia ja b) minulle olisi taattu sellainen 3000-4000e tulot kuussa, kun hoidan noita lapsia.
Miksi minä lähtisin johonkin köyhyyshelvettiin ja toisin siihen lapset mukaan yhteiskunnan takia, joka ei ole auttanut minua koskaan missään?
No ei kai kukaan älykäs tällä tiedon määrällä lähde ottamaan palloa jalkaan 20 vuodeksi?
Suomessa saatiin syntyvyys nousuun järjestämällä kunnallinen päivähoito ja parantamalla äitiyslomia.
Unkarissakin on saatu syntyvyys nousuun.
Väite ei muutu todeksi hokemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Miksi syntyvyys sitten on laskenut kaikissa kehittyneissä maissa? Onko jokainen kehittynyt maa leikannut esim opiskelijoilta?
Kehittyneissä maissa ei ole pakko synnyttää ja kehittyneissä maissa ihmiset yrittävät vältellä köyhyyttä tai köyhyyteen tippumista, minkä takia lapsien saantia vältellään tai tietyn lapsimäärän jälkeen ei tehdä enempää lapsia, koska se johtaisi jälleen tulojen laskuun ja menojen nousuun.
Kehittyneissä maissa ei myöskään yleisemmin tehdä sitä enempää lapsia, kuin pystytään hoitamaan. Taas kolmansissa maissa lapsikuolleisuus on korkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa mennä, keinoja tiskiin!
Minä tekisin heti 2-3 lasta jos a) lapsihoidot on ilmaisia, siis en tarvitse miestä tekemään lapsia ja b) minulle olisi taattu sellainen 3000-4000e tulot kuussa, kun hoidan noita lapsia. Miksi minä lähtisin johonkin köyhyyshelvettiin ja toisin siihen lapset mukaan yhteiskunnan takia, joka ei ole auttanut minua koskaan missään?
Niin te kaikki ketkä niitä lapsia haluaisitte tekisitte ne lapset heti kun tuollaiset uudistukset tulisi eli syntyvyyteen tulisi hetkellinen nousu mutta muutaman vuoden päästä sitten taas syntyvyys laske ellei tule uusia tukia perheille. Mikään kehittynyt länsimaa ei ole kyennyt pitämään syntyvyyttä korkealla tasolla tukia lisäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saatiin syntyvyys nousuun järjestämällä kunnallinen päivähoito ja parantamalla äitiyslomia.
Unkarissakin on saatu syntyvyys nousuun.
Väite ei muutu todeksi hokemalla.
Siis tuo Suomi-juttu tapahtui 1970-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa.
Ihmisellä ei ole luontaisia vihollisia jotka pitäisivät kannan kurissa, joten luonto toimii toisella tavalla.
Heikentää urosten sperman laatua, lisää samaan sukupuoleen keskittyvää seksuaalisuutta, lisää soppaan hieman lisää löylyä poistaakseen taakastaan osan populaatiota lyhyellä aikavälillä.
Lopputuloksena, maapallon aikakäsityksellä silmänräpäyksessä, ehkä sadassatuhannessa vuodessa elinkelvottomin osa populaatiosta on poistunut ja vain terveimmät jäävät jatkamaan pienentyneenä joukkoja jsukuaan, maaplloa kunnioittavalla kestävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei markkinatalous halua yhtään mitään. Ihmiset ja kehittyneemmät eläimet haluavat, mutta ei mikään muu tällä planeetalla.
Nimenomaan markkinatalous haluaa. Olet yksinkertainen jos et tajua miten painostaminen ja manipulointi toimii. Me ei todellakaan olla täällä mitään muuta kuin miljardöörien karjaa jolta odotetaan loputonta työpanosta. Ihmisille riittää vähempikin väestömäärä, mutta se ei suuryrityksille kelpaa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010309764.html