Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
221/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani uskottelivat minulle koko nuoruuteni, että kun kasvan aikuiseksi, minun tulee olemaan helppo perustaa perhe, koska kiinnostuneita naisia tulee olemaan jonoksi asti. Uskoin tähän, sillä olinhan tasapainoinen, kiva ja raitis, suorittamassa korkeakoulutukintoa, sekä harrastin maratonjuoksua, osallistuin yhdistystoimintaan, ja niin edespäin.

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtumista. Pyysin kavereilta apua, ja yritin jopa iskeä kadulla satunnaisia vastaantulijoita, kun keinot al

No ei ole vaikeaa normaalille ihmiselle. Se taas ei ole normaalia että vanhemmat toitottavat jatkuvasti lapselleen miten haluttu hän tulee olemaan aikuisena. Selvästi tiesivät ettet tule kelpaamaan kellekään ja ehkä pelkäsivät että tiedät sen itsekin.

Vierailija
222/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla vanhempi. 

YYYYHYY MÄ EN HALUUUUU😩😫

Mikä siinä harmittaa että kaikki eivät halua samoja asioita kuin sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta ja persuja ärsyttääkseni en tee Suomeen lapsia

Vierailija
224/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää kumppania, ei varmaa työelämää vaan työpaikat vaihtuu muutamien vuosien välein eikä taloudellisesti turvattua varmaa elämää. Toisin sanoen, elämän epävarmuus on se juuri syy.

Vierailija
225/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä alle 15v.

Kaikki puhuu jo sujuvaa saksaa. Lapsista asti ollaan kasvatettu hyviksi Steuerzahler:eiksi.

Vierailija
226/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua lapsia. Vauvoista pidän kyllä tosi paljon, vauvat on tosi suloisia, mutta sitten aina muistan, että ne kasvaa. Vauvoista tulee räkäisiä, likaisia, huutavia, meluavia, täitä ja tauteja levittäviä lapsia. Lisäksi ne on kalliita. Ei kiitos. 

N. 40 v

Vierailija
227/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla vanhempi. 

YYYYHYY MÄ EN HALUUUUU😩😫

Mikä siinä harmittaa että kaikki eivät halua samoja asioita kuin sinä?

Huorista kiukuttaa, kun naiset eivät edes pieraise hänen suuntaansa

Vierailija
228/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani uskottelivat minulle koko nuoruuteni, että kun kasvan aikuiseksi, minun tulee olemaan helppo perustaa perhe, koska kiinnostuneita naisia tulee olemaan jonoksi asti. Uskoin tähän, sillä olinhan tasapainoinen, kiva ja raitis, suorittamassa korkeakoulutukintoa, sekä harrastin maratonjuoksua, osallistuin yhdistystoimintaan, ja niin edespäin.

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtumista. Pyysin kavereilta apua, ja yritin jopa iskeä

No ei ole vaikeaa normaalille ihmiselle. Se taas ei ole normaalia että vanhemmat toitottavat jatkuvasti lapselleen miten haluttu hän tulee olemaan aikuisena. Selvästi tiesivät ettet tule kelpaamaan kellekään ja ehkä pelkäsivät että tiedät sen itsekin. 

Eikö oma lapsi ole kaikkien vanhempien mielestä se paras? Kuvailun perusteella tuo mies jopa kuulostaa ihan hyvältä. Kaikilla vain ei käy tuuri.

Vierailija
229/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt vaihtaa tuo pullamössömies, oikeaan mieheen, joka olisi halunnut lapsia. Kiva talo ja elintaso, niin en jaksanut alkaa etsiä uutta miestä.

Vierailija
230/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtu

Yleensä, mutta tervepäiset vanhemmat tajuavat tekevänsä karhunpalveluksen lapselleen hokemalla sille että se on sitä kaikkien muidenkin mielestä.

Vierailija
231/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä lapsia. Ei yhtään järkevää syytä lisääntyä. Kustannus lapsesta 125 000€ ja ajallinen menetys 18v minimissään. Estää urakehityksen ja oman elämän pitkäksi aikaa ja este muutenkin kaikelle. 

Vierailija
232/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen sattuu, raskaus on epämukavaa, lapset ovat kalliita ja haittaavat työllistymistä, Suomessa vallitseva naisviha laskee haluja hankkia lapsia

Vierailija
233/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vapaaehtoisen) lapsettomuuden hyviä puolia:

Saa nukkua yönsä rauhassa

Saa nukkua vapaapäivän niin pitkään kuin huvittaa

Saa keskittyä töihin rauhassa

Saa keskittyä harrastuksiin rauhasa

Ei ruuhkavuosia

Ei tyhjän pesän -kriisiä

Voi keskittyä parisuhteeseen

Voi keskittyä perhesuhteisiin

Voi keskittyä ystävyyssuhteisiin

Ei metatöitä

Voi olla nakuna kotona vaikka koko ajan

Ei tarvitse kuskata harrastuksiin, huoltaa harrastusvälineitä

Ei tarvitse ostaa vaatteita toiselle ihmiselle

Talous helpompaa

Ei tarvitse vuorovaikuttaa muiden vanhempien kanssa

Ei tarvitse leipoa mokkapaloja eikä myydä arpoja

Ei tarvitse kuunnella tai laulaa lastenlauluja

Ei tarvitse altistua lastenohjelmille

Ei tarvitse opetella lautapelien sääntöjä

Ei tarvitse tarkistaa läksyjä

Ei tarvitse leikkiä

Ei tarvitse sinnitellä huonossa liitossa lasten takia

Voi olla hiljaa vaikka koko päivän

Tässä muutama mitä nopeasti tuli mieleen.

Vierailija
234/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Onkohan Etelä-Koreassa (missä vielä Suomeakin alhaisempi syntyvyys) samanlaisia nettikeskusteluita asiasta? 

Mielenkiintoista olisi nähdä mikä maailman väestötilanne on esim. sadan vuoden päästä. 

Kauhukausi alkaa jo tällä vaalikaudella.

Vierailija
235/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan tykkää lapsista, vaan teen kaikkeni että minimoin altistuksen niille. Meluisia syöpäläisten ja tautien kantajia. En todellakaan ole näitä "en halua omia mutta voi kuinka tykkään silti lapsista" lässynlää. En tykkää, saavat pysyä niin kaukana minusta kuin mahdollista. 

Vierailija
236/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen vakituisen työn vasta 30-vuotiaana. Aloin heti yrittämään raskautta. Olen tullut kerran raskaaksi parin vuoden yrittämisen jälkeen ja se päättyi keskenmenoon. Julkisella puolella ei oteta lapsettomuushoitoihin koska olen hiljattain tullut raskaaksi ilman hoitoja, vaan pitäisi odottaa vielä lisää. Olen kohta 33-vuotias.

Yhteiskunta kyllä kustansi 10 vuoden ajalle ehkäisyn mutta nyt kun olisi ok taloudellinen tilanne, valmiudet kasvattaa lapsia ja osallistuva mies niin apua ei saa.

Vierailija
237/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on tuhoutumassa.

Luonto ja sen eläinlajit tuhoutuu, on lapsis*ksiorjuutta, epäeettistä tuotantoa, myrkkyjä lasketaan vesiin, ydinsodan uhka, jatkuvat inflaatiot, massatyöttömyydet, pienet palkat, eläkerahojen toivottomuus, ilmastonmuutos, työuupumukset Miksi heIvetissä joku tekee lapsia tällaiseen maailmaan, missä tulevaisuus on ihan onnetonta?

Miksi sinun vanhempasi ovat halunneet sinut? Oliko maailmassa silloin yhtään sen enempää tulevaisuutta?

Sitä minäkin olen ihmetellyt miksi vanhempani minut tänne ovat halunneet! Pakko vain elää sen kanssa.

Vierailija
238/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle lapselle olen sanonut ettei kannata tehdä lapsia.

Sairasta! 

Vierailija
239/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosiani ei hoidettu mitenkään julkisella. Hyväkun saa kovempia kipulääkkeitä pienen määrän kerran vuodessa. Todella ala-arvoisesti hoidetaan naisten alapään sairauksia. Kun endo pilaa kohdun niin eipä sillä synnytellä. Aivan käsittämätön säästö kohde. Tästä johtuu monella miksei lapsia tule. Mitään näytteitä ei kohdusta oteta vaikka paisuisi jalkapallon kokoiseksi.

Naisten väliset kumppanuusvanhemmuus kuviot ovat yleistymään päin. Ehdottomasti kaikki kannattaa kirjata paperille. https://letsbeparents.com/#downloadhttps://www.co-parentmatch.com/

Hoidot: https://www.whatclinic.com/fertility/greece/athens/ivf-in-vitro-fertili…https://www.whatclinic.com/fertility/bulgaria/egg-donor

Spermaa: "Donor IUI - Includes a Choice of donor catalog, thaw treatment Sperm and Insemination

from 383 €

Donor Intrauterine Inseminatsiya- Repeat Next Day

from 128 €" => https://www.whatclinic.com/fertility/bulgaria/sofia/malinov-clinic

Vierailija
240/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut miestä jonka kanssa haluaisin hankkia lapsia. 

Rakastan miestäni, mutta hän ei kykenisi huolehtimaan lapsesta. En halua olla yksinhuoltajaäiti parisuhteessa. :D