Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
201/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo lakot selitä aika paljon. Töistä voit tulevaisuudessa lentää pihalle ilman mitään syytä ja työttömänä ansiosidonnainen on jo nyt aivan naurettavan pieni ja sitä tullaan pienennetään, niin elätä edes itseä. Lapset kuitenkin maksavat todella paljon etenkin päivähoidot.

Vierailija
202/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni lapseton käy kuitenkin ulkomailla? (ilmastoteko) vai sittenkin vain itsekkyyttä ja vastuuttomuutta

Hauska että kun joku tekee suurimman mahdollisen ekoteon (=jättää lapset hankkimatta), pitäisi jonkun mielestä sitten tehdä myös kaikki muut ekoteot siihen perään tai se suurin jotenkin nollautuu.

En minä aio kantaa yksin koko maailman painoa harteillani. Olen lapseton eli vaikka matkustelisin hulluna ympäri maailmaa, aiheuttamani ympäristöhaitta on murto-osan lisääntyvän ihmisen vastaavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja syitä kuin monella muullakin täällä. 

Tärkein ja suurin syy on: en ole koskaan halunnut lapsia. Minulla ei ole lisääntymisviettiä, en ole koskaan halunnut olla raskaana, synnyttää tai olla äiti. Samalla tavalla kun en halua pyörittää maatilaakaan, se vaikuttaa työläältä ja sellaiselta johon leipiintyisi nopeasti jos se ei ole intohimo ja juuri sellainen elämäntyyli mitä haluaa elää. 

Kaikkien ei tarvitse hankkia lapsia. Panostetaan määrän sijaan laatuun. Laadukkaan terveydenhuollon, ravitsemuksen, koulutuksen ym tarjoamisen vähemmälle määrälle lapsiperheitä ja lapsia. Olen mielelläni mukana talkoissa, maksan aika paljon veroja, teen yhteiskunnallisesti merkittävää ja tärkeää työtä ja vapaa-ajallani auttelen paljon esimerkiksi naapurissa asuvaa eläkeläismummelia. Osallistun taloyhtiön talkoisiin ja teen välillä pieniä vapaaehtoistyökeikkoja jaksamiseni mukaan. Katson, että vaikka en tuota uutta veronmaksajaa, niin olen silti yhteiskunnalle ja kanssaihmisille hyödyllinen pikku työmuurahainen. 

Sen sijaan, että väkisin yritetään kasvattaa väkimäärää, pitäisi yhteiskunnan alkaa sopeutumaan pienempään populaatioon. Se vaatii prioriteettien uusiksi laittamista ja jatkuvan kasvun ajatuksen hylkäämistä, mutta on täysin mahdollista. Pienempi väkimäärä tarkoittaa enemmän resursseja per yksilö. 

Vierailija
204/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhtyvään ja kurjistuvaan Suomeen/maailmaan lisää lapsia kokemaan taas edellistä sukupolvea kurjempaa tulevaisuutta? I don't think so.

Vierailija
205/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksikin oli liikaa ja virheliike. Ei nyt ainakaan enempää missään nimessä.

Vierailija
206/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hienoa, että ihmiset kieltäytyvät tekemästä tulevaisuuden orjia tulevaisuuden Kokoomuslaisten kurmuutettavaksi. 

Vierailija
207/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua panna mua koska olen ruma. 

Rahaa ei ole yksin hommata.. eikä halua.

Yksinäiselle ei anneta lasta adoptioon, ja ei kyllä ole rahaakaan mitä se maksaa.

Eli olen köyhä, ruma ja yksinäinen.

Vierailija
208/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja syitä kuin monella muullakin täällä. 

Tärkein ja suurin syy on: en ole koskaan halunnut lapsia. Minulla ei ole lisääntymisviettiä, en ole koskaan halunnut olla raskaana, synnyttää tai olla äiti. Samalla tavalla kun en halua pyörittää maatilaakaan, se vaikuttaa työläältä ja sellaiselta johon leipiintyisi nopeasti jos se ei ole intohimo ja juuri sellainen elämäntyyli mitä haluaa elää. 

Kaikkien ei tarvitse hankkia lapsia. Panostetaan määrän sijaan laatuun. Laadukkaan terveydenhuollon, ravitsemuksen, koulutuksen ym tarjoamisen vähemmälle määrälle lapsiperheitä ja lapsia. Olen mielelläni mukana talkoissa, maksan aika paljon veroja, teen yhteiskunnallisesti merkittävää ja tärkeää työtä ja vapaa-ajallani auttelen paljon esimerkiksi naapurissa asuvaa eläkeläismummelia. Osallistun taloyhtiön talkoisiin ja teen välillä pieniä vapaaehtoistyökeikkoja jaksamiseni mukaan. Katson, että vaikka en tuota uutta vero

Sinun pitäisi perustaa oma puolue ja lähteä politiikkaan. Se pitää viedä yhteiskunnallisten päätösten tasolle, että uudistutaan ja aletaan pitämään huolta ihmisistä. Laatu eikä määrä. 

Vierailija
209/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on ja voisin hankkia vielä kaksi lisää, mutta mies ei halua.

Vierailija
210/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää lapsia, eritteitä, ääniä, koskettelua, irrationaalista ja emotionaalista käytöstä, tyhmiä juttuja. Heittäisin varmaan vauvan seinään. Jos olisin mies ja voinut löytää perinteisen naisen, joka hoitaa lapset, pitää ne poissa tieltäni ja ehkä joskus viikonloppuisin voisin pelata jotain isompien kanssa, niin olisin voinut siittää pari.

Vierailija
211/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Homo Sapiens on maailmankaikkeuden syöpä. Valonpilkahdukset taiteessa ja tieteessä ovat erittäin harvinaisten poikkeusyksilöiden aikaansaannoksia, eivätkä edusta lajia.

Vierailija
212/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani uskottelivat minulle koko nuoruuteni, että kun kasvan aikuiseksi, minun tulee olemaan helppo perustaa perhe, koska kiinnostuneita naisia tulee olemaan jonoksi asti. Uskoin tähän, sillä olinhan tasapainoinen, kiva ja raitis, suorittamassa korkeakoulutukintoa, sekä harrastin maratonjuoksua, osallistuin yhdistystoimintaan, ja niin edespäin.

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtumista. Pyysin kavereilta apua, ja yritin jopa iskeä kadulla satunnaisia vastaantulijoita, kun keinot alkoivat loppua.

Etsimisen aikana hankin oman talon, joka olisi sopiva tulevalle perheelleni, etenin urallani, ja aloin harrastaa tavoitteellisemmin sellaisia urheilulajeja, joiden vaikutukset pystyi huomaamaan kehossani. Jatkoin tätä 5 vuotta, mutta en päässyt edes kertaakaan treffeille. Nyt minusta alkaa pahasti tuntua siltä, että en tule ikinä saamaan puolisoa tai lapsia. Tilanne on masentava, ja olen vihainen vanhemmilleni ja muille minua neuvoneille läheisille ihmisille siitä, että he valehtelivat minulle koko ikäni.

Eniten kaipaan kumppanuutta ja kosketusta, joita elämässäni ei ole lainkaan. Haluaisin löytää jonkun, jonka kanssa voisin jakaa kehoni ja mieleni, ja joka haluaisi tehdä kanssani samoin. Jatkan etsimistä, mutta tämä on syy sille miksi minulla ei ole tai luultavasti koskaan tulekaan olemaan lapsia.

Vierailija
213/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ime paskaa, ap. Toivotko lisää perhesurmia?

???

Vierailija
214/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa

Vierailija
215/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani uskottelivat minulle koko nuoruuteni, että kun kasvan aikuiseksi, minun tulee olemaan helppo perustaa perhe, koska kiinnostuneita naisia tulee olemaan jonoksi asti. Uskoin tähän, sillä olinhan tasapainoinen, kiva ja raitis, suorittamassa korkeakoulutukintoa, sekä harrastin maratonjuoksua, osallistuin yhdistystoimintaan, ja niin edespäin.

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtumista. Pyysin kavereilta apua, ja yritin jopa iskeä kadulla satunnaisia vastaantulijoita, kun keinot alkoivat loppua.

Etsimisen aikana hankin oman talon, joka olisi sopiva tulevalle perheelleni, et

Kuulostaa oudolta. Suhde vanhempiisi ei selvästi ollut ihan terve.

Vierailija
216/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% todennäköisyydellä periytyvä parantumaton neurologinen sairaus.

Vierailija
217/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap joku pikkulapsi tai vauva? Miksi tätä kysytään kokoajan? Ja mitä se sinulle kuuluu.

Kaikki eivät pidä lapsista!

Valtio kiittää jos nainen ryhtyy munimiskoneeksi, mutta vanhana hän on vain taakka, kuluerä. 

Vierailija
218/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsimisen aikana hankin oma

Kuulostaa oudolta. Suhde vanhempiisi ei selvästi ollut ihan terve.

Saattoi hyvinkin olla. Vanhemmat ihmiset eivät ymmärrä miten vaikeaa nykyaikana on löytää tyttöystävää.

M33

Vierailija
219/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi miksi minulla pitäisi olla omia lapsia, kun en siihen sellaista vetoa oikeastaan millään tavalla koe. Nyt ei saa vetää hernettä nenään, tykkään lapsista tosi tosi paljon, mut en koe, että tarvitsisi olla omia. Juuri äsken tulin viettämästä päivää sisarusten lasten kanssa ja se riittää minulle :) Parisuhdettakaan en oikeastaan sen kummemmin kaipaa, vaan oon tällainen oman tien kulkija.

N32

Vierailija
220/547 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu tosiaan monella levan vaikeuksia sen kumppanin löytämisessä. Mistähän tämä johtuu? Ennen mentiin jonnekin hiukan bailanderos ja kas, kummasti löytyi seurustelukumppania. Etsitäänkö nykyään treffisovelluksilla liian pitkään täydellistä kumppania, jota ei ehkä ole olemassakaan?