Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?
Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.
Asiallista keskustelua, kiitos.
Kommentit (547)
Minulla ei ole kumppania ja jos minulla olisi kumppani niin en tiedä olisiko minulla varaa lapsiin. En myöskään ole varma haluanko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan, koko 2000 luvun tämä yhteiskunta on vajonnut huonompaan suuntaan.
Syyt on siis minulla
-ei kumppania
-taloudellinen tilanne askarruttaa
-yhteiskunta ei ole hyvä
M33
Vierailija kirjoitti:
En voi synnyttää lapsia. Olen mies.
Et ole mies jos tämä on mielestäsi terävä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä yhtä ja samaa jauhetaan täällä jatkuvasti?
Eläkeläiset ja tukiloiset hädissään, että kohta ei ole etuuksille maksajia.
Mulla tulee tästä samasta aloituksesta kans aina mieleen, että se takana on juuri eläkkeelle jäänyt täti, joka on erittäin huolissaan että saako eläkettä enää sitten parinkymmenen vuoden päästä, kun akoo elää satavuotiaaksi. On sitten ottanut ihan uudeksi työkseen tämän syntyvyydestä valistamisen. Itsellään on pakolliset kaksi lasta hankittuna ja kokee siksi tehneensä työnsä asian eteen ja oikeudekseen moralisoida kaikki jotka ei hanki lapsia. Ehkä vähän takaraivossa kaivelee se, että tuli nuorena hankittua ne lapset ja urakehitys tyssäsi siihen eikä omaisuutta koskaan kertynyt. Siksi eläkkeen jatkuminen onkin erittäin tärkeä asia. Salatavoitteena on kuitenkin myöskin se ettei nykynuoretkaan saa tehdä uraa eikä pärjätä, vaan lapsia vain puskemaan heti parikymppisenä kuten hänkin. Eikä se kaksi edes riitä, parempi oius tehdä viisi, kun nykyään kaikki on nuorille niin helppoa. Ennen oli vaikeampaa.
Endometrioosiani ei hoidettu mitenkään julkisella. Hyväkun saa kovempia kipulääkkeitä pienen määrän kerran vuodessa. Todella ala-arvoisesti hoidetaan naisten alapään sairauksia. Kun endo pilaa kohdun niin eipä sillä synnytellä. Aivan käsittämätön säästö kohde. Tästä johtuu monella miksei lapsia tule. Mitään näytteitä ei kohdusta oteta vaikka paisuisi jalkapallon kokoiseksi.
Kaksi lasta. Kaksi vanhempaa, joilla ns.perustulot. Kaksi autoa oltava työn vuoksi. Toinen auto on n.3000e ja toinen 15 000e. Käytettyjä. Asunto alle 100m2. Elämä ihan sitä peruselämää. Mutta yksinkertaisesti ei riitä raha useampaan lapseen. Lapsille opetetaan, että raha ei kasva puussa. Ei ole harrastuksina jääkiekkoa tai ratsastusta, mutta urheilulajeja kuitenkin. Ei ne ilmaisia ole. Paljon myös harrastetaan ilmaisia juttuja.
En kelpaa naisille koska olen ihan liian tavismies. Naisille kelpaa vain ne tasokkaimmat miehet jotka on miesmallilentäjälääkäreitä.
Naiset yliarvioivat oman tasonsa parisuhdemarkkinoilla.
Olen ikisinkkumies.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on tuhoutumassa.
Luonto ja sen eläinlajit tuhoutuu, on lapsis*ksiorjuutta, epäeettistä tuotantoa, myrkkyjä lasketaan vesiin, ydinsodan uhka, jatkuvat inflaatiot, massatyöttömyydet, pienet palkat, eläkerahojen toivottomuus, ilmastonmuutos, työuupumukset Miksi heIvetissä joku tekee lapsia tällaiseen maailmaan, missä tulevaisuus on ihan onnetonta?
Ennenhän tulevaisuutta ollut olemassa.
Sairastuin mieleltäni kahden lapsen jälkeen. Toivuin, mutta onneksi emme ehtineet tehdä kolmatta lasta, koska mies myös sairastui vakavasti. Sietämätön ajatus, että tässä olisi alakouluikäinen lapsi nyt, kun lapset ovat jo täysi-ikäisiä.
Tässä on nyt vuosien ajan kurjitettu duunarien elämää joten ei täällä enää ole varaa lapsiin. Se lapsi tarvitsee rahaa ja jos duunari lapsia tekee niin se tietää köyhyyttä.
Odotin miestä, joka olisi suostunut naimisiin kanssani. En ollut valmis tekemään lapsia ennen avioliittoa. Jäin lapsettomaksi, mies on.
Ps. En ole naisvalas ja miehiä on ollut kyllä, muttei naimisiin haluavia.
Ap näyttää alanuolettavan kaikki syyt mitkä ei sille kelpaa syiksi 😂 Tasaisesti tulee yksi alapeukku viesteille sitä mukaa kun niitä ilmestyy. Joihinkin vielä haukut kommenttina päälle. Onpa taas "asiallista" keskustelua.
En suostu tekemään yhtään ylimääräistä orjaa kokoomukselle
Suomen kaltainen takapajula ei ansaitse lapsia, siksi en tule tänne synnyttämään yhtäkään
Vierailija kirjoitti:
En suostu tekemään yhtään ylimääräistä orjaa kokoomukselle
En suostu tekemään yhtään orjaa tänne kokoomukselle,demareille,keskustalle,vassareille ja vihreille.
Siksi olen lapseton enkä lapsia tänne ole tekemässä.
Ei ole töitä, ei rahaa eikä terveyttä raskautua saati synnyttää ja ei ole mitään järkeä hankkia lasta yksin, kun riskinä saada monisairas vauva eikä ole turvaverkkoa. Olen myös masentunut eikä ole miestä kenen kanssa perustaa perhe. Elämä on vaikeaa jo nyt, että itkettää.
Ei ole mielenkiintoa tehdä kommunisteille lisää vero-orjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Miksi tätä pitää jauhaa päivästä toiseen? Eikö se nyt vähitellen mene kalloon, että lapsia ei hankita, koska NIITÄ EI HALUTA. Kakarat vievät terveyden ja vähentävät elämänlaatua. Täytyy olla umpihullu masokisti, jos ehdoin tahdoin niitä hankkii.
Outo ajattelutapa. Tällaista agendaa on kyllä ajettu jo vuosien ajan.
Agenda? Kuinka tyhmiä kakaroita jotkut ovat olleet? Itse kyllä ainakin tajusin jo aivan pienenä, että me lapset vietiin vanhempien terveys ja elämänlaatu. Tätä syyllisyyttä kun on ikänsä kantanut niin siinä on jo ihan tarpeeksi taakkaa eli en tosiaan tarvitse enää lapsia lisätaakaksi, viemään sitä vähäistä terveyttä ja elämänlaatua joka on enää jäljellä.
Liikaa periytyviä ongelmia, diabetesta sun muuta mahtavaa, mielenterveyshäriöitä, skitsofreniaa jne. En halua altistaa mahdollista lasta super surkeille geeneilleni.
Tämä palsta on vahvistanut oman mielipiteeni. Ei kakaroita ikinä!