Lukemattomat ihmiset sanovat että EI VILLASUKKIA joulahjaksi
Ihmiset kaupungeissa asuvat lämpimissä, käytännössä jopa liian kuumissa huoneistoissa eikä tule mieleenkään laittaa mitään kamalia villasukkia.
Kommentit (96)
Lukemattomat ihmiset eivät aio antaa joululahjoja.
Älä kerro lahjatoiveestasi turhaan, sillä vaikutat suljetun osaston asiakkaalta ap.
Käsitykseni mukaan taas jotkut lukevat ihmiset tykkäävät pitää lukiessaankin villasukkia.
Ja toiset sanovat, että kiitos kyllä. Entäs sitten? Ei sinun mielipiteesi ja sen ulostuonti muka muiden puolesta johda mihinkään. Minä otan mieluusti vastaan villasukat ja pidän työmatkoilla hotellihuoneessa.
Joissain kaupunkiasunnoissa on kylä ihan totta se, että vaikka asunto muuten olisi lämmin, lattiat ovat kylmät. Voi myös hankkia lapaset ja kävellä käsillään. Mutta noin ihan asiaan, niin kyllähän nykyisin ulkokengät on sellaisia, ettei niihin mitään villasukkaa tarvita. Ja sisälläkin v oi laittaa jalkaansa vaika Reinot tai Ainot, jos jalkoja kovin paleltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoo, että ihmiset asuu kaupungeissa liiankin lämpimissä taloissa (kyllä maallakin osataan lämmittää ja on kerrostaloja)
niin on pakkos anoa, että kun kaikki aikuiset lapset asuu kaupungissa (kerrostalossa) niin aina valittavat, että kun ne on niin kylmiä ne asunnot. Täällä lapsuudenkodissaan (omakotitalo) sanovat, että on ihanan lämmintä.
Naurataa aina nämä, jotka luulee, että maalla asutaan huonosti ja hataroissa vanhoissa mökeissä joissa ikkunat on jäässä ja nurkat on kuurassa.
Joo mietin just samaa, että täällä Helsingissä kerrostalossa villasukat jalassa syyskuusta toukokuuhun ja nukunkin villasukat jalassa, kahden täkkipeiton alla (luovun toisesta peitosta lähinnä kesähelteiden ajaksi), mutta lapsuudenkodissa pohjoisessa maaseudulla ei tarvi, kun siellä lämmitetään leivinuunia. Paljon lämpimämpi se satavuotias maalaistalo on talvella kuin tämä kerrostalo, tosin on siellä sitten kesälläkin kuuma sisällä inhottavuuteen asti.
Mikseivät he lue?
Ise haluaisin muutamat (tietynlaiset) villasukat, näin kaupunkilaisena. Olen villasukkamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat ja vihreät kuulat on parhaita lahjoja. Ja gluteenirajoitteinen kun olen, iloitse Pandan Juhlapöydän konvehdeista.
Kudon itse (sukkiakin), ja siksi osaan käyttöesinekäsitöitä myös arvostaa. Ja itse ostan omat karkitkin jouluksi, eipä tule pettymyksiä sitten.
Miten ihmeessä jengi kehtaa lahjoista valittaa?
Mä olen valittanut lahjoista, koska niitä on tuotu meille kielloista huolimatta. Tämä henkilö kyseli toiveita, jotta ei vahingossakaan ostaisi mitään mieluisaa tai tarpeellista.
"Ai mitä haluaisin lahjaksi? No ihan sama, kunhan et mitään timantteja osta, ne on tosi epäeettisiä."
"Haluaisin lähteä teidän kanssa Grönlantiin. Siellä on mukava ilmasto, eikä yhtään hiekkarantaa missä ihmiset makaa hylkeinä porottavassa auringossa."
"Älä vaan osta kellekään lahjakorttia Stockalle, se on menossa konkurssiin."
"Kunnollinen vanhanaikainen pitkä puuvillayöpaita, valkoinen tai vaaleanpunainen. Inhoan niitä liukkaita pitsihärpäkkeitä. Pitsit kutittaa ja mikään ohut silkki ei lämmitä."
"Belgialainen suklaa on pahaa, tykkään Fazerin Sinisestä ja haluan tukea kotimaisia firmoja."
"Tykkään imuroinnista. Meille ei _koskaan_ tule robotti-imuria, tiesitkö että niillä voi vakoilla ihmisiä?!"
"En tiedä mitä Hilda toivoo, voin kysyä. Älä ainakaan osta barbeja, niitä lojuu joka paikassa."
"Raha on ainakin tosi rahvaanomainen lahja."
Mä olisin hirmu iloinen, jos saisin villasukat lahjaksi.
Kylläpä ihmiset ovat outoja. Aivan ihanaa, jos saisi joka vuosi lahjaksi villasukat. Muistan, kuinka edesmennyt Rakas äitini noita aina kutoi. Ja kuinka paljon aikaa ja vaivaa niiden kutomiseen käytetty.
Ylivoimaisesti eniten käytetyt joululahjat minulla on villasukat! Koko 50 vuoden joululahjan saamishistorialla voin tämän kertoa. Ja, joo, ihan Helsingissä asun.
Mulla on liikaa villasukkia. Miehellä samoin. Käytän niitä tosi harvoin ja koirakin kuoli jo monta vuotta sitten että lenkittäessä tarvisi. Mulla on nykyään uggin kahdetkin talvikengät jotka on niin lämpimät ja villaiset sisältä ettei niiden kanssa tarvitse edes villasukkia. Sisällä käytän aamutossuja satunnaisesti, niissäkin on villasisus. Aamutossut on kivempia kun villasukat, jotka on hitsin liukkaat. Vihreistä kuulista en välitä mutta suklaa menee kaikessa muodossa.
Jokainen tykkää eri asioista tottakai, kälyni on hulluna villasukkiin ja hän eräilee paljon eikä ole tällainen city mimmi kuin minä. Hänelle saisi olla kaikenlaisia villajuttuja aina.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös ei Vihreitä kuulia.
Niitä kannattaa antaa vain henkilölle, joka pitää niistä.
Ap villasukkapsykoosi päällä, ei ota lääkkeitään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä villasukkia löytyy joulun jälkeen roskiksesta puoliksi avatuissa paketeissa.
Miksi ihmeessä ihmiset eivät anna niitä eteenpäin tai kysy tutuilta haluavatko he. Käsinkudotuista
villasukista pyydetään korkeaa hintaa kirppareilla, jos ne on hyvin tehty.
No ei mulla ole ketään kenelle sukkia kutoakaan edes lahjaksi, mutta minusta oli ihanaa saada villasukat joululahjaksi.
Nyt joudun neulomaan itse ja vaikka kivaa se onkin niin kyllä ne toisen kutomatkin kelpaisi. Toki kelpaisi ilman sukkiakin nämä ihmiset edelleen mun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ehdottomasti vihreitä kuulia ja mielellään myös villasukkia, kiitos.
Kyllä kelpaisi mullekin. Täällä kerrostalossa on vetoiset lattiat ja pidän villasukkia .
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin hirmu iloinen, jos saisin villasukat lahjaksi.
Sama. Itseasiassa olisi iloinen ihan mistä vaan läheisen ihmisen ostamasta lahjasta. Työnantaja on ollut viime vuosina ainoa "lahjoja" mutta jotenkin en osaa ilahtua enkä olla edes kiitollinen siitä kortista joka kertoo, että joululahjaani varatulla rahalla on rakennettu kaivoa jonnekin aavikolle tai ostettu vuohi..
Mä tykkään villasukistakin mutta ihan paras joululahja on ollut sellaiset lampaanvillatumput jotka huopui ihanan tiiviiksi käytössä ja pesuissa. Nuo siis ei ole neulotut vaan jotenkin enemmänkin kuin paksua villakangasta joka on ommeltu rukkasiksi. Pehmeät ja lämpimät.
Viimeksi oli tänään kädessä, mutta nyt oli taas jo liiankin lämpimät kun oli nollassa asteet.
Ap sanoo, että ihmiset asuu kaupungeissa liiankin lämpimissä taloissa (kyllä maallakin osataan lämmittää ja on kerrostaloja)
niin on pakkos anoa, että kun kaikki aikuiset lapset asuu kaupungissa (kerrostalossa) niin aina valittavat, että kun ne on niin kylmiä ne asunnot. Täällä lapsuudenkodissaan (omakotitalo) sanovat, että on ihanan lämmintä.
Naurataa aina nämä, jotka luulee, että maalla asutaan huonosti ja hataroissa vanhoissa mökeissä joissa ikkunat on jäässä ja nurkat on kuurassa.