Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauluja, jonka merkityksen tai jonkin lauseen olet ymmärtänyt väärin ja myöhemmin tajunnut jutun juonen

Vierailija
16.12.2023 |

Aloitan.

Kasarin hittibiisi Alone. Olin kasarilla lapsi ja ysärin alussa teini, mutta tuota Alone biisiä soitettiin urakalla jokaisessa limudiskossa aina.

Luulin näihin päiviin asti, että laulun kertosäkeistö menee niin, että laulaja laulaa ensin "miten saan sinut?" ja sitten vain irrallinen sana "yksin". Ikäänkuin, että minä olen tässä yksin.

Mutta kertosäe meneekin niin, että laulaja laulaa "Miten saan sinut yksin itselleni / omakseni?" ja kyseessä on mitä ilmeisimmin klassinen kolmiodraama eli laulaja haaveilee varatusta ihmisestä.

Eli:

"How do I get you alone?"

"Miten saan sinut yksin omakseni?"

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
2/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiyuu no Tsubasa.

Aluksi en pitänyt siitä. Guren no Yumiya oli parempi. Ja siksi en tykännyt siitä. Myöhemmin kun kuuntelin full version kappaleesta, niin tajusin, että se kertoo Levista ja siitä lähtien olen tykännyt siitä enemmän. En osaa saksaa, niin kappale tuntui aluksi vieraalta. Japania osaan. Myöhemmin voisi sanoa, että tuon kappaleen merkitys on muuttunut. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
4/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Jenna ellinoora Alexandra camilla. Olin varmaan 20v kun tajusin mistä siinä lauletaan. 

Vierailija
5/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura Jenna ellinoora Alexandra camilla. Olin varmaan 20v kun tajusin mistä siinä lauletaan. 

No mistä siinä lauletaan? Älä jätä tarinaasi kesken, kiitos.

Vierailija
6/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se lastenlaulu, jossa: "häntä pannaan toiseen korvaan..."

Vierailija
7/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big in Japan.

Olen kirjoittanut tästä vuosia sitten "väärin kuullut laulun sanat" ketjuun

Luulin sitä lohdutetaan jotain lyhyttä tyyppiä, että olet isokokoinen Japanissa( kun japanilaiset pienikokoisia)

Your big in Japan, allright baby I stay by your sight

Vierailija
8/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skid Row: 18 and life

Ysärillä, ollessani teini, tuo oli todella suosittu biisi, se soi kaikkialla koko ajan.

Ostin myös C-kasettina Skid Rown "levyn".

Luulin todella pitkään, että laulussa lauletaan yksinkertaisesti siitä riemusta, kun olet juuri täysi-ikäistynyt eli täyttänyt 18 vuotta ja sinulla on koko elämä edessäsi, eli 18 and life.

Mutta biisi kertookin siitä, kuinka 18-vuotias ampuu toisen teinin kuoliaaksi ja saa siitä elinkautisen vankeusrangaistuksen eli tuon "lifen".

Life = elinkautinen vankeusrangaistus

Se, että tuo 18-vuotias ampuu toisen kuoliaaksi, paljastuu vasta biisin lopussa näin:

"Accidents will happen?

They all heard Ricky say

He fired his six-shot to the wind

That child blew a child away, ye-yeah

18 and life, you got it

18 and life, you know

Your crime is time and it's

18 and life to go"

Vierailija
9/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi varista

istui baskalla

Vierailija
10/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Big in Japan.

Luulin sitä lohdutetaan jotain lyhyttä tyyppiä, että olet isokokoinen Japanissa( kun japanilaiset pienikokoisia)

No eikö siinä lohduteta sitten lyhyttä tyyppiä, joka kuitenkin Japanissa ollessaan olisikin pitkä?

Mikset sinäkään avaa, mitä biisi sitten tarkoittaa??

Vierailija
11/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kielitaito näyttää olevan näissä useimmissa takana.

Vierailija
12/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No woman no cry. Ei tarkoita että "ei naista, ei syytä itkeä" vaan lohdutus naiselle, että älä itke. 

Vierailija
13/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skid Row: 18 and life

Ysärillä, ollessani teini, tuo oli todella suosittu biisi, se soi kaikkialla koko ajan.

Ostin myös C-kasettina Skid Rown "levyn".

Luulin todella pitkään, että laulussa lauletaan yksinkertaisesti siitä riemusta, kun olet juuri täysi-ikäistynyt eli täyttänyt 18 vuotta ja sinulla on koko elämä edessäsi, eli 18 and life.

Mutta biisi kertookin siitä, kuinka 18-vuotias ampuu toisen teinin kuoliaaksi ja saa siitä elinkautisen vankeusrangaistuksen eli tuon "lifen".

Life = elinkautinen vankeusrangaistus

Se, että tuo 18-vuotias ampuu toisen kuoliaaksi, paljastuu vasta biisin lopussa näin:

"Accidents will happen?

They all heard Ricky say

He fired his six-shot to the wind

That child blew a child away, ye-yeah

18 and life, you got it

18 and life, you know

Your crime is time and it's

18 and life to go"

Tämä on sellainen kappale joka tietyllä tavalla kirpaisee sisäisesti kun iso veli kuoli 16 vuotiaana kaverinsa kanssa varastamalla pakulla ojaan ajossa itse olin tuolloin 10v

Vierailija
14/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gj-rev1&sca_esv…

Asa: Murheen musta mieli.

En ole kyllä vieläkään ihan varma. Mitä mieltä te olette?

Vierailija
15/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Big in Japan.

No eikö siinä lohduteta sitten lyhyttä tyyppiä, joka kuitenkin Japanissa ollessaan olisikin pitkä?

Mikset sinäkään avaa, mitä biisi sitten tarkoittaa??

The theme was based on two friends who were involved in the sordid drug scene of Berlin's Zoo station. The refrain "big in Japan" symbolises the idea of being successful in another world, a fantasy about being drug-free. Gold said: "That line has a certain meaning. It means that if you're a complete loser, you're telling other people, 'I'm not a loser because in Japan I'm really big.' It's the lie of the loser and it fitted perfectly into the story of these junkies, which the song is about, in a very tragic way."[4] Gold later explained: "We originally werent sure whether we should put it on the album, because its a bit autobiographical in that it reflects my time in West Berlin in the late 70s, with the drug scene around the train station and the zoo, and all the underground things. It has nothing to do with Japan

Wikipedia kertoo biisistä noin. Eri

Vierailija
16/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gj-rev1&sca_esv…

Asa: Murheen musta mieli.

En ole kyllä vieläkään ihan varma. Mitä mieltä te olette?

Sorry tuli paska linkki.

Vierailija
17/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinashe - Party Favors

Luulin lapsena, että "i feel like i'm the highest in the room" tarkoittaa, että laulaja on koko huoneen itsevarmin henkilö tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän