Lukemattomat ihmiset sanovat että EI VILLASUKKIA joulahjaksi
Ihmiset kaupungeissa asuvat lämpimissä, käytännössä jopa liian kuumissa huoneistoissa eikä tule mieleenkään laittaa mitään kamalia villasukkia.
Kommentit (96)
No jopas on. Kukaan ei ilmeisesti talvellakaan poistu sisätiloista ulos🤔. Minulle autottomalle ei kukaan tuo edes ruokaa ja monet asiat jotka on hoidettava. Ulkona pakkasta 25 ,ja niin edelleen.....😱
Minä toivon yleensä aina villasukkia, jos joku kysyy lahjatoivetta. Nytkin on villasukat jalassa, vaikka kämpässä on 24 celsiusta lämmintä. En käytä muita sukkia, kuin villasukkia. Kesälläkin on villasukat. Ne ei hiosta. Puuvillasukat hiostaa ja kiristää ja auta armias, jos ne kastuu vähänkin. En ymmärrä miksi kukaan käyttää niitä.
Ihan hyvä ettei niitä enää toivota. Koska villaa, mohairia ja angoraa tuotetaan niin julmalla ja
raa'alla tavalla. Katsokaa eläinsuojelujärjestöjen videoita MULESING merinovillasta.
Ainoastaan suomalaista villaa ei tuoteta lammasparkoja elävältä, ilman kivunlievitystä
leikkaamalla 💚 🐑 💚 🐐 💚 🐏 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet erehtynyt. Eihän niitä kaupunkiASUNNOISSA ole tarkoitettu käytettäväksi. Niitä pidetään pakkasella ulkokengissä, jotta jalkoja ei palele.
Se on yksi palstahullu joka sitä täällä vouhottaa. Muuten on paljon ihmisiä, jotka maksavat aika paljon saadakseen hyvät villasukat tai kutovat niitä itse.
Toiset sitten vaan kateellisena katsovat kauniita malleja kirjoista ja netistä, kuten täältä https://www.merjadesign.com/
Sinäkö sääntöjä jakelet ? Talvisin asunnot voi olla viileitä, itse käytän.
Sääntöjä? Lukutaito ja varsinkin luetun ymmärtäminen ovat arvokkaita taitoja. Lainauksessa ei ollut yhtään sääntöä vaan vastaus aloitukseen, jossa kerrottiin ihmisten asuvan nykyisin liiankin lämpimissä kerrostaloasunnoissa, jossa ei tarvita villasukkia. Kuten lukemamme vastaukset osoittavat, todella moni käyttää villasukkia lämpimissäkin asunnoissa.
Näin mummoikäisenä sitä ajattelee, että nuoremmat pärjäävät sisätiloissa ilman villasukkia ja käyttävät niitä enimmäkseen kylmissä paikoissa, kuten ulkona.
Minä ainakin luen, enkä silti halua villasukkia lahjaksi.
Mullemullemulle saa lähettää kaikki 38-kokoiset villasukat, jotka jouluna ei kelvannut saajalleen! Rakastan villasukkia, mieluisin lahja! Samoin vihreitä kuulia 😄
Ei kyllä ole mun kotitalossa liian kuuma, kerrostalo Helsingissä. Ohuilla normisukilla ei tarkene, yleensä siis jopa kahdet sukat jalassa ja samoin talvikengissä villasukat.
Meillä on sisälämpötila +19, niin villasukat on hyvät. Talvella en käytäkään muita sukkia, aina villasukat jalassa. Rumia ne sukat ei kylläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
terveisiä porvoosta, sainpa taas uunotettua tähänKIN turhaan ketjuun näinkin paljon vastaajia tuhlaamaan omaa aikaansa joka on poissa nyt muusta, mitä olisitte voineet tehdä iloksenne.
-ap-
Itsehän olen tosin aika yksinkertainen ja kuvittelen uunottavani ihmisiä, jotka taatusti tietävät vastaavansa pökelön pikkupojan trollausyrityksiin.
Pyydän anteeksi en juuri ikinä enää tee näin.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
5/5
Mutta uskovatko ne dementoituneet tantat jotka niitä kutoo järkeä? Ei tietenkään koska elävät jossain sadan vuoden takaisessa ajassa.
Ootko oikeasti niin tyhmä, ettet ymmärrä, ettei dementikko tietenkään "usko", kun sanot hänelle, ettet halua sen kutomia villasukkia? Eihän se oikeasti tunnin päästä muista mitä olet sanonut.
Viet sen "dementikko tantan" sukat joulun jälkeen kierrätykseen ja sillä hyvä. Suotta sinä muistisairasta siitä syytät, ettei se tantta usko sinua.
ps onko tuo dementikkotantta mummosi vai joku sukulaistantta? No toivotaan, että hän unohtaa kokonaan sinun olemassa olosi ja lopettaa sinulle sukkien kutomisen ja varmaan kohta ei muista mihin sukkapuikkoja käytetään, niin lopettaa koko kutomisen.
Vierailija kirjoitti:
terveisiä porvoosta, sainpa taas uunotettua tähänKIN turhaan ketjuun näinkin paljon vastaajia tuhlaamaan omaa aikaansa joka on poissa nyt muusta, mitä olisitte voineet tehdä iloksenne.
-ap-
Lähdenkin tästä neulomaan upeita kirjoneulevillasukkia.
Sanokaa niille, joilta saatte lahjaksi ei toivottuja villasukkia, niin tehoaa tuo kielto paremmin. Osalle ne on toivottu lahja.
Tää sama kailottaja yrittää vaikka millä sanoilla tulla kuulluksi. Tai kiusallaanhan se tollo vaan ärsyttää. Älkää enää reagoiko.
Toisen roska on aina toisen aarre, tämä pitäisi jokaisen muistaa.
Toivottavasti jokainen neulomisesta ja kutomisesta innostunut vain jatkaa villasukkien neulomista, niitä tarvitaan aina.
Neulojat voivat ilmoitella sukkapareistaan vaikka diakoniatyöpisteeseen, sosiaalitoimen työpisteeseen, lastenneuvolaan jne. Pitäisikin järjestää näihin tiloihin villasukkavarastot, joista jokainen, joka ei itse pysty hankkimaan, saisi lapselle ja itselleen sukat. Ei siis myydäkseen vaan pitosukiksi.
Varmaan muuten niistä roskiksistakin joku on löytänyt sukat, toivotaan nyt ainakin, etteivät ole menneet ihan hukkaan.
Lahjoista narisijat vain haluavat kalliita lahjoja. Ajatelkaa, toiset antavat lahjan ja toiset kehtaavat niistä valittaa, sama ruokatarjoiluissa, pitäisi aina olla kallista ja ravintola-annosten näköisiä, outoa. Varmaan saavat kaiken elämässään ilmaiseksi ja sitten tienaavat niillä, ei voi muuten selittää.
Lapset haluaa tavaroita, aikuiset osaa arvostaa villiksiä.