Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
12101/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

kultamuna s/m10, skyr air vadelma-sitruuna 125 g, puoloffee tuorepuuroherkku 145 g, red thai curry kanaruukku, sinuhe ruisvarras 240 g, savumaukas maalaispalvikinkku 250 g, Snellman maatiaispossun fileelastut shanghai 350 g, nämä 60 % yht. 8,44 e.

leipomopussi 2 e: 6 karjalanpiirakkaa, 2 lepuskaa, 2 juustokierrettä

Tarjous/normaalihinta: ruodoton kirjolohifile 892 g, peruna 2 kg, miniluumutomaatteja 2 rs, lämmin kokonainen grillibroileri, jääsalaatti, yht. 17,89 e. Kaikki yht. 28,33 e. Kuun alusta yht. 50.29 e. (edelliset s. 590)

Viikko siis meni etten auton takia käynyt kaupassa. Ystäväni hakema lohifile nyt pakkasessa odottamassa joulua. Valtavasti eilen tavaraa alennettuna: tuorelihoja, eineksiä, leikkeleitä, makkaroita, leipiä, maitotuotteita. Valitsin niistä nyt sitten mieleisimmät ja keskityin siihen etten hamstraa liikaa. Viikon ka

Onko auto nyt kasassa? On hauskaa vertailla sun ja winnerin ostoksia, koska periaatteessa ostatte samalla tavalla, mutta ihan eri tavalla!

Olen edelleen kaivamassa pakastimeen kolosta kinkkua varten (en sitten ehtinyt Cittariin ostamaan halpaa kinkkua, ne taitaa olla loppu koko Suomesta jo), voi olla, että ehtii joulu tulla, ennenkuin riittävän iso kolo löytyy 😆  sitten onkin syytä laittaa se kinkku suoraan uuniin käyttämättä kotipakastimen kautta...

Kotterossa nyt uusi starttimoottori ja hyvin tuntuu lähtevän taas käyntiin. Mulle kyllä kävisi suurin osa Winnerinkin löydöistä, tosin enää näin kylmillä keleillä syön mieluiten lämmintä ruokaa eli alesalaatit jää hyllyyn. Makeahammastakin kolottaa vain satunnaisesti. 

Vai ehti ne kinkut loppua, tarjous kuitenkin kai 15.12. asti. Ehkä ulkonakin olisi voinut säilyttää? Minulla ei mitään toivoa että pakastimeen vielä mitään isoa saisi mahtumaan. Meillä joulukokoonpanossa  näyttää vähän nihkeältä suhtautuminen kinkkuun, yksi haluaa, yksi mieluummin muuta mutta ei ainakaan kalkkunaa, sitten muut 'kyllä sitä ehkä yhden kerran syö'. Vähän veikkaan että tämä kuka haluaa kinkkua käy sen joka tapauksessa hakemassa. Täytyy vielä keskustella.

t. alehamsteri

Vierailija
12102/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winnerin ja Alehamsterin löytöjä ihmetellessä ja seuratessa harmittaisi jos harmittaisi, etten vastaavia löytöjä itse tee.

Toisaalta ei montaakaan sellaista tuotetta kummankaan löydöt ole yleensä sellaisia joita mun ostoskorissa on.

Mahtavia löytöjä joka tapauksessa kumpainenkin onnistuu ihan säännöllisesti tekemään.Arvostan! <3

Ihan uteliaisuudesta - mitä siellä sun ostoskorissa yleensä on? Ostetaanko me vaan eri tuotteita ylipäätään vai eikö ehkä sinun suosikit vaan ole alennuksessa? 

t. alehamsteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12103/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winnerin ja Alehamsterin löytöjä ihmetellessä ja seuratessa harmittaisi jos harmittaisi, etten vastaavia löytöjä itse tee.

Toisaalta ei montaakaan sellaista tuotetta kummankaan löydöt ole yleensä sellaisia joita mun ostoskorissa on.

Mahtavia löytöjä joka tapauksessa kumpainenkin onnistuu ihan säännöllisesti tekemään.Arvostan! <3

Ihan uteliaisuudesta - mitä siellä sun ostoskorissa yleensä on? Ostetaanko me vaan eri tuotteita ylipäätään vai eikö ehkä sinun suosikit vaan ole alennuksessa? 

t. alehamsteri

Mun ostoskorissa ainakin olisi kyllä tosi paljon muutakin, jos jokaisen lapputuotteen ostaisin. Ehkä saisin ketjun ravintosuosituksetkin grammalleen kohdilleen ;DDD

Tänään ei pitäisi enää syödä, on jo yli klo 18:n. Ehkä kreikkalaisen salaatin nappaan vielä kuitenkin. Eilen tuli sokerimättöä sen verran, ettei olekaan ollut tänään nälkä.

-winner-

Vierailija
12104/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höyrytettyjä kasviksia ja tonnikalaa purkista joka päivä.

T. Victoria Beckhammm

Ok, mut etkö sitten laita mitään niinku mausteita, kun nimi on tuo...?

-winner-

Vierailija
12105/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. alehamsteri

aivan selkeästi ostetaan eri tuotteita ja eri tuotekategorioista. Ja todella harvoin mun ostamissa tuotteissa on mitään alennuksia ollut.

Marraskuussa verotettiin vahvasti pakastimen ja kuivakaapin antimia,mutta ostoskoriin eksyi noin satasen+ edestä ruokaa:

kananmunat

kurkkusalaattia

majoneesia

vehnäjauhoja

kaurahiutaleita

perunajauho

ravintohiivaa

kahvia

jogurttia

tofua

juustoraastetta

soijarouhetta

ranskankerma

vuohenjuusto

lohifilettä

porkkanat

broccolimixia

salaattia

sipuleita

kaalta

purjoa

öljyä

papuja,linssejä

punajuurta

tomaattimurskaa

kookosmaitoa

maksalaatikkoa

raejuustoa

uunimakkaraa/lenkkiä

Vierailija
12106/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, oli muuten viimeksi kaupassa käydessä tosi paljon liha- ja leikkelepunalaputettuja, enemmän kuin yleensä ja kävin vasta puoli ysin maissa. Ja sitten oli niitä herkkupitkoja ja munkkejakin... Ilmeisesti ravintosuositukset ainakin hetkellisesti tehoavat??? Miten mahtanee käydä kinkunsyönnin tänä vuonna?

-winner-

Vierailija
12107/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. alehamsteri

aivan selkeästi ostetaan eri tuotteita ja eri tuotekategorioista. Ja todella harvoin mun ostamissa tuotteissa on mitään alennuksia ollut.

Marraskuussa verotettiin vahvasti pakastimen ja kuivakaapin antimia,mutta ostoskoriin eksyi noin satase

Ja kuten näet, ei mitään ostoksiasi enää näy kun kirjoitat noin. Muista tiivistää ja käytä pilkkuja älä rivinvaihtoja :D

-winner-

Vierailija
12108/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten näet, ei mitään ostoksiasi enää näy kun kirjoitat noin. Muista tiivistää ja käytä pilkkuja älä rivinvaihtoja :D

-winner-

Tämä on kyllä aivan onneton koko vauvan keskustelupalsta. Hankala käyttää. Tai minä en tätä ainakaan ymmärrä miten tämä toimii tai pitäisi toimia.

Lainaaminen on ainakin aivan annelista

Vierailija
12109/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. alehamsteri

Marraskuussa verotettiin vahvasti pakastimen ja kuivakaapin antimia,mutta ostoskoriin eksyi noin satasen+ edestä ruokaa:

yritin jaotella listaasi: 

näitä usein/välillä 60% alessa, joitain ostan, makkaraa ja maksalaatikkoa en yleensä: kananmunat, jogurttia, juustoraastetta, ranskankerma, lohifilettä, uunimakkaraa/lenkkiä, maksalaatikkoa 

käytän/ostan satunnaisesti, ei yleensä tarjouksissa, bold löytyy nyt varastosta: kurkkusalaattia, majoneesia, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita, perunajauho, vuohenjuusto, purjoa, öljyä, papuja,linssejä, punajuurta, raejuustoa

en käytä, tofua usein 60%: ravintohiivaa, kahvia, tofua, soijarouhetta, broccolimixia, kaalta, kookosmaitoa

näitä ostan tarjouksista, ei löydy 60%: porkkanat, salaattia, tomaattimurskaa

t. alehamsteri

Vierailija
12110/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. alehamsteri

Marraskuussa verotettiin vahvasti pakastimen ja kui

Ja kirjoittakaa vaan ihmiset ihan yhteen pötköön nämä viestit ja ostoksenne, kun ei niistä näe lainauksen takia mitä ja mihin vastaa. Korkeintaan YKSI rivinvaihto ja sekin vasta kun kappale pitää erottaa.

Niinku näin.

Ja vastaisin siis viestiin #12109, josta ei alehamsterin lainauksen lainaus enää siis näy vaikka pitäisi nimenomaan näkyä se viimeisin viesti mitä lainataan.

-winner-

Vierailija
12111/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'yritin jaotella listaasi: 

näitä usein/välillä 60% alessa, joitain ostan, makkaraa ja maksalaatikkoa en yleensä: kananmunat, jogurttia, juustoraastetta, ranskankerma, lohifilettä, uunimakkaraa/lenkkiä, maksalaatikkoa 

käytän/ostan satunnaisesti, ei yleensä tarjouksissa, bold löytyy nyt varastosta: kurkkusalaattia, majoneesia, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita, perunajauho, vuohenjuusto, purjoa, öljyä, papuja,linssejä, punajuurta, raejuustoa

en käytä, tofua usein 60%: ravintohiivaa, kahvia, tofua, soijarouhetta, broccolimixia, kaalta, kookosmaitoa

t. alehamsteri'

eikä todellakaan näkynyt noita järjettömiä välejä kun kirjoitin vastaukseni, surkea tosiaan tuo lainaus ja kuten Winner mainitsi niin yrittäkää välttää listoja rivivaihdoin

- sama ah -

Vierailija
12112/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin näyttää teksti erilaiselta jos/kun kirjoittaa tietsikalla ja puhelimella. Ja luulisin, että puhelimella kirjoittajalle tulee sitten niitä tahattomia rivinvaihtojakin kun teksti näyttää pieneltä ja tiiviiltä (vaikkei siis ole).

-winner-

Vierailija
12113/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovutan, jostain se vaan lykkää niitä rivivaihtoja vaikka niitä deletoin, surkeaa koodausta - alehamsteri

Vierailija
12114/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyis keksiä, miten saadaan rivinvaihdot -60%

:DDDD

-winner-

Vierailija
12115/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari on ainakin ihan selvästi ollut nimenomaan -60% tarjouksessa ;DDDD

-winner-

12116/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koodari tekee -60% työviikkoa?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12117/19168 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on melkeempä pakko syödä alle 100€/kk, kun ei ole rahaa enempään.

Vierailija
12118/19168 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yritin jaotella listaasi: 

käytän/ostan satunnaisesti, ei yleensä tarjouksissa, bold löytyy nyt varastosta: kurkkusalaattia, majoneesia, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita, perunajauho, vuohenjuusto, purjoa, öljyä, papuja,linssejä, punajuurta, raejuustoa

t. alehamsteri

Jokatapauksessa todella harvoin noita alennuksia olevia tuotteita löytyy. Tosin en myöskään yhtään tykkää kaupoissa kierrellä ja kaarrella. Ostan tuttuja ja turvallisia tuotteita, jotka löytyy (useimmiten) myös siitä tutusta ja turvallisesta paikasta. Nopeasti kauppaan ja nopeasti kaupasta pois. Jos raaskisin, niin käyttäisin keräyspalveluita ja hakisin valmiiksi kerätyn kassin noutopisteeltä, vielä parempi olisi kotiinkuljetuspalvelu, mutta en raaski näistä palveluista maksaa.

Joku mainitsi, että esim papusäilykkeitä,tms. voisi löytyä tarjouksista "hyllynpääty tuotteina". Mutta pavut ja linssit minä ostan kuivatavarana etnisistä myymälöistä, 3-4€/kg. Ei vastaavaan kilohintaan mitään papusäilykkeitä saa vaikka olisi 60% alennuksella.

Kaupassa käyn valmiin ostoslistan kanssa, josta harvoin poikkean.

Tarjouksien hyödyntämistä hankaloittaa mun tapa tehdä ostokset, yleensä käyn kaupassa perjantaisin ja ostan tulevan viikonlopun ja seuraavan viikon ruuat. Mulle torstai ja perjantai on maksalaatikkopäivät(puolikas maksalaatikko rasia+200-300g broccolimix,X-tra). ja Esim. -30/60% tarjousmaksalaatikko vanhenee viimeistään maanantaina, tämä jää siis yleensä ostamatta. (Rutiinit on tärkeitä, eikä rutiineista ole hyvä poiketa). Prisma on mun vakkarikauppa, kauppapäivä on tosiaan perjantai klo 17-19 aikoihin.

Tarjouslihat jää kilo (ja pakkaus) hinnaltaan monesti korkeammaksi, kuin vaihtoehtoiset tuotteet joita mun ostoslistalta löytyy. Joskus näihin tarjouksiin tartun (Rutiineista on myös hyvä sillointällöin poiketa)

Kaikesta huolimatta näkisin, että mun (yksinelävän sinkkumiehen) kuukausittaiset ruokakulut on varsin maltilliset, keskimäärin 140€/kk.

Vierailija
12119/19168 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset ruoat oli leipä, banaani ja kahvit 0,40€. Päivällä en syönyt mitään kun en ehtinyt eikä ollut nälkä. Kotona tein illalla halpis spaghettia ja heitin joukkoon jotain pakastevihanneste-pussista ja soijarouhetta kaadoin päälle. Tietty ketsuppia ja majoneesia. Joku 0,70€.

Iltalenkin jälkeen piti syödä vielä puuro, mutta olin vieläkin niin täynnä siitä pastasta niin join vaan kaakaon ja menin nukkumaan. 0,10€.

Näköjään 1,30€ mennyt suunnilleen päivän ruokiin. Mutta en todellakaan syö joka päivä samalla lailla. Mutta en ole kovin kiinnostunut ruoasta. Syön kun on nälkä. En hae mitään lohtua tai muita tunnetiloja ruoasta.

Vierailija
12120/19168 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, minä joka söin 1,30€ päivässä, niin unohdin mainita että en osta kotiin lihaa tai kalaa (syön jos muualla tarjotaan eli menisi muuten roskiin) ja 2 kanaa on kotona eli kananmunat käytännössä ilmaisia. Vitamiineja olen popsinut läpi elämän (äiti apteekkari) ja veriarvot on hyvät. Ei tosiaan ole sairauksia eikä allergioita.

Tänään kun ei tarvitse mennä kaupungille eikä muutenkaan tehdä töitä (teen vapaaehtoistyötä) niin ajattelin leipoa suolaisen piirakan syksynä leräämistäni sienistä ja sen kaveriksi salaattia. Alkaa nahistumaan tuo viikko sitten ostettu pinaattilehtipussi. Siihen sitten kurkkua ja porkkanaa ainakin joukkoon. Ja illaksi kun katson leffan niin jotain herkkua ajattelin. Jyväpoppareita ja näkkäriä ainakin on kaapissa. Tuakin jaksan mennä kauppaan nyt vaan jonkun herkun takia eli keksin jotain kaapista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi