Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19814)

Vierailija
12121/19814 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivittäin 100g juustoa, niin jo siihen menee 0,60€. Toisaalta siitä saa kaloreita ja proteiiniakin 27g. Olen siis aika laiha, niin erilaisten ravintolisien lisäksi syön joka päivä tuon määrän juustoa ja juon pari lasia maitoa.

Muuten syön lähinnä leipää ja salaatteja. En tykkää ollenkaan mistään lämpimästä ruoasta eli syön vaan kylmiä ruokia. Mutta vitamiinit mukaan laskettuna niin aika lailla tohon 100€/kk varmaan menee eli 3€ päivä. Mutta alkoholeja ei kyllä tolla summalla saa, niihin menee sit enemmän.

Vierailija
12122/19814 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä sitten kuitenkin väärässä ketjussa, kun ei mene tänäänkään rahaa kahviin, tupakkaan, viinaan, nuuskaan, kaviaariin, 20e ruokaöljyihin, ei woltille eikä pizzakuskeille... Eikä edes naisiin :D

Pullavan pitkosta oon syönyt 2 palaa ja juonut puoli litraa kuplavettä.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12123/19814 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonkohan mä sitten kuitenkin väärässä ketjussa, kun ei mene tänäänkään rahaa kahviin, tupakkaan, viinaan, nuuskaan, kaviaariin, 20e ruokaöljyihin, ei woltille eikä pizzakuskeille... Eikä edes naisiin :D

-winner-

I spent half my money on gambling, alcohol and wild women. The other half I wasted.

WC Fields

Vierailija
12124/19814 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

I spent half my money on gambling, alcohol and wild women. The other half I wasted.

WC Fields

Näin just ;D

-winner-

12125/19814 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Guilty as charged. Oliiviöljy on mun tuhoni.

Aamupala: sämpylä, hummus ja ituja (itseleivottu punajuurisämpylä, punajuurihummusta ja mung-pavun ituja, itse idätetty),tee; maks 0,50€

Lounas uunikasvisten jämät ja munakoisosäilyke (se on siis säilötty .... tadaa! oliiviöljyyn) ja kourallinen juustoraastetta päälle sekä lusikallinen chilitahnaa. Yllättävän täyttävää, ja piti nälkää pitkään. Arvotaan seuraava lisänumero... 1€? varmaan yläkanttiin.

Tullessani kotiin kokouksesta (ei oo enää valtion virkamiehillä kampaviineritarjoilua kokouksissa) ja kauppareissulta söin raa'an banaanin 0,17€, ja ruokaa muille laittaessani loput suklaapuurosta, 0,20€ sekä tietenkin porkkanaa, varmaan 0,10€.

Paukuttelin vielä kourallisen poppareita (0,15€), niin saunan jälkeen oli kiva mutustella niitä ja katsoa aivottomasti Vain elämää kaikki kappaleet- koostetta. Nyt vaihdoin Pasific Rim-leffaan, en tiedä, paraniko laatu yhtään.

Alle kolmen euron päivä mulla. Muu perhe söi kananfileleikkeitä (7,99€) ja paistinperunoita (ehkä 0,20€ voin ja mausteiden hinta) ja porkkanatikkuja 0,30€. Annoshinta 2,15€, flunssapotilaat oli syöneet jauhelihakeittoa ja jääkaapista löytämiään nuudeleita ja jukurttia. Tuskin heidänkään päiväkustannus on paljon yli 3€/nuppi.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12126/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Guilty as charged. Oliiviöljy on mun tuhoni.

Aamupala: sämpylä, hummus ja ituja (itseleivottu punajuurisämpylä, punajuurihummusta ja mung-pavun ituja, itse idätetty),tee; maks 0,50€

Lounas uunikasvisten jämät ja munakoisosäilyke (se on siis säilötty .... tadaa! oliiviöljyyn) ja kourallinen juustoraastetta päälle sekä lusikallinen chilitahnaa. Yllättävän täyttävää, ja piti nälkää pitkään. Arvotaan seuraava lisänumero... 1€? varmaan yläkanttiin.

Tullessani kotiin kokouksesta (ei oo enää valtion virkamiehillä kampaviineritarjoilua k

Onko nämä perunat ilmaisia ja paljonko porkkanaa syötiin? Kuulostaa aika vähältä nämä hinnat, jos useampi ihminen on syömässä. Puoli kiloakin porkkanaa häviää useamman syöjän kesken aika helposti ja perunan annoskoko on yleensä n. 200 g per syöjä. Miksei perheen äiti syö koskaan laadukkaampia ruokia ja oikeita aterioita (kuten tuota kanafilettä) vaan hamuaa jotain poppareita ja suklaapuuroja ja ruuan jämiä kitusiinsa?

Vierailija
12127/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, minä joka söin 1,30€ päivässä, niin unohdin mainita että en osta kotiin lihaa tai kalaa (syön jos muualla tarjotaan eli menisi muuten roskiin) ja 2 kanaa on kotona eli kananmunat käytännössä ilmaisia. Vitamiineja olen popsinut läpi elämän (äiti apteekkari) ja veriarvot on hyvät. Ei tosiaan ole sairauksia eikä allergioita.

Tänään kun ei tarvitse mennä kaupungille eikä muutenkaan tehdä töitä (teen vapaaehtoistyötä) niin ajattelin leipoa suolaisen piirakan syksynä leräämistäni sienistä ja sen kaveriksi salaattia. Alkaa nahistumaan tuo viikko sitten ostettu pinaattilehtipussi. Siihen sitten kurkkua ja porkkanaa ainakin joukkoon. Ja illaksi kun katson leffan niin jotain herkkua ajattelin. Jyväpoppareita ja näkkäriä ainakin on kaapissa. Tuakin jaksan mennä kauppaan nyt vaan jonkun herkun takia eli keksin jotain kaapista.

Miksi sinä kirjoitat samalla tavalla kuin eräs nimimerkki?

12128/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa Vainoharha on palannut 😍

Olikin mukavaa ilman sinua, mutta tule nyt sitten taas skitsoilemaan.

Mitä helkuttia on LAADUKKAAMPI RUOKA? Voisiko joku kertoa? Kotimaiset kasvikset ovat siis laaduttomia, samoin kotimainen vilja ja maito ja niistä tehdyt tuotteet ja ruuat?

En jaksa joka viestissä muistuttaa, että perunat OVAT meille ilmaisia. Se vaatii sen, että joka kevät ollaan mukana istuttamassa niitä ja kesällä kitkemässä, ja sit syksyllä pitää vielä olla perunannostotalkoissa. Ne perunat säilytetään pottukellarissa, johon voin viedä myös tekemäni säilykkeet säilytykseen. Tänään kävin aamulenkillä koiran kanssa ja samalla hain sieltä kellarista lisää perunoita. Olisi pitänyt ottaa näköjään mustaviinimarjamehuakin (josta maksan vain sokerin osuuden).

Me syödään porkkanaa paljon, koska kaikki tykkää siitä. Lisäksi se maksaa tällä hetkellä 0,50€/kg. Kun perhe syö kilon porkkanoita, se maksaa 0,50€. Myös lantut ja punajuuret ovat olleet pitkään tuon 1€/2kg pussi niin Citymarketissa kuin Prismassakin, niitä syödään myös paljon (mm. sämpylöissä, hummuksessa punajuurta...) Kaali on nyt 0,89€/kg, oli pitkään euron kilo.

Kana-allergiani on käsitelty useampaan kertaan, ole hyvä ja kahlaa edelliset sata sivua. En jaksa jankuttaa, sitäkään.

Koska en tee fyysisesti mitenkään raskasta työtä (en ole töissä vanhusten hoivalaitoksessa enkä vammaistyössä, vaan ihan tylsästi yleensä koneen äärellä), niin en tarvitse tolkuttomasti ruokaa. Syön nyt jo liikaa, MYÖS poppareita ja suklaapuuron jämät. Satun nimittäin pitämään popkornista, ja etenkin, koska se ÄRSYTTÄÄ tiettyjä lukijoita, niin muistan AINA mainita, jos syön niitä 😍

Täytyykin tästä lähtien muistaa mainita myös aina se, että esimerkiksi syömäni kasviskeitto on edellisten päivien JÄMIÄ, koska sekin näköjään triggeröi.

Muu perhe opiskelijaa lukuunottamatta syö kanaa/broileria, ja koska se on edullista ja siitä on helppo ja nopea tehdä ruokaa, niin tottakai nuukana ihmisenä sitten teen siitä muille ruokaa!!! Silloin syön itse jotain muuta, juustoa, enemmän kasviksia, tofua, papuja tms. Tai sitten jääkaapista/pakastimesta jotain.

Jos en ole muistanut mainita vähään aikaan, niin yksi oleellinen asia, millä pidän perheen ruokakuluja kurissa, on se, että meillä EI mene ruokaa haaskiin. Se tarkoittaa sitä, että pari kertaa viikossa (yleensä maanantai ja torstai tai perjantai) käyn läpi jääkaapin ja kerään sieltä ne ainekset, jotka ovat vaarassa mennä hukkaan, ja teen niistä ruokaa. Joskus se on munakasta koko perheelle, joskus se on vain oma lounaani.

Vierailija
12129/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalasalaatin ja kaksi ruispalaa söin aamuyöllä töistä tullessa. Nyt ei vielä nälkä.

Vaikka oon maatilan asukki alunperin, ei ole omia, eikä tuttavien kasvis- ym. varastoja, mistä saisi ns. "ilmaista" ruokaa. Hirvenlihaa tietty, jos haluan, mutta enpä ole sitäkään hamstrannut.

-winner-

12130/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikalasalaatin ja kaksi ruispalaa söin aamuyöllä töistä tullessa. Nyt ei vielä nälkä.

Vaikka oon maatilan asukki alunperin, ei ole omia, eikä tuttavien kasvis- ym. varastoja, mistä saisi ns. "ilmaista" ruokaa. Hirvenlihaa tietty, jos haluan, mutta enpä ole sitäkään hamstrannut.

-winner-

Mä jäin tänne suvun maille asumaan, niin tässä ympärillä on kaikki. Myös melkein kaikki sukulaiset, mikä on sekä hyvä että huono. Mut ei tarvinnut itse rakentaa pottukellaria ja sienimettä on takapihalla.

Vierailija
12131/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkuista, nyt vielä S-marketeisssa Kotimaista juhlakinkku 5,99 kg, noin 5 kg pakaste, luuton. Ihan kelvollinen hinta etenkin jos ei halua isoa.

12132/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkuista, nyt vielä S-marketeisssa Kotimaista juhlakinkku 5,99 kg, noin 5 kg pakaste, luuton. Ihan kelvollinen hinta etenkin jos ei halua isoa.

Kappas vaan! Niin onkin. Sama Kinkku Prismassa maksaa 7,59 per kilo. Mulla ei pakastimeen mahdu mutta ne joilla tilaa on...

Kampin Pimu

12133/19814 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan paikallisessa Prismassa kinkut jo alennuksessa. Saa nähdä, onko taas virhe nettisivuilla, ja jos ei ole virhe, niin onkohan niitä kinkkuja enää esimerkiksi huomenna lainkaan.

Mutta eiköhän sieltä kaupasta joku possunkankku päädy ostoskärryyn, kunhan sinne asti pääsee. Tänään on ollut hieman haasteita liikenteessä, katsoin parhaimmaksi pysyä kotona kaikessa rauhassa.

Vierailija
12134/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, laadukas ruoka on kallista ruokaa. Tyyliin kaviaari ja sisäfile. Kasvikset ei ole laadukasta ruokaa ei muu sellainen. T. Kasvissyöjä :D

Vierailija
12135/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eilen: Aamulla pikakahvi ja kaurapuuro. Joku 0,30€? Sitten pakastin kasviksia lautasellinen täyteen mikroon joku 400g? 1€? Sit menin. Aapirille syömään kasviskeittoa, hinta ehkä 0,70€? Kotona viel kaakao ja leipä. Ehkä 0,30€?

Joku 2,30€ varmaan? Mutta tänään juon skumppaa eli 10€ tulee tän päivän laskuun ainakin?

Vierailija
12136/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää väittää että söis 100€/kk mutta sitten ei mainita, että ei syökään mitään vaan juo vain alkoholia. 

Vierailija
12137/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Näyttäisi olevan paikallisessa Prismassa kinkut jo alennuksessa. Saa nähdä, onko taas virhe nettisivuilla, ja jos ei ole virhe, niin onkohan niitä kinkkuja enää esimerkiksi huomenna lainkaan.

Mutta eiköhän sieltä kaupasta joku possunkankku päädy ostoskärryyn, kunhan sinne asti pääsee. Tänään on ollut hieman haasteita liikenteessä, katsoin parhaimmaksi pysyä kotona kaikessa rauhassa.

Meillä ostetaan kinkkua 3€/kg hintaan aina koko vuodeksi. Ei haluta maksaa mistään 6€/kg leikkeleestä. Eli kannattaa vertailla ja pakastaa.

Vierailija
12138/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,99€/kg makso Prismassa kinkut. Typerää väittää et jollain 3 eurolla sais lihaa

Vierailija
12139/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ske, laadukas ruoka on kallista ruokaa. Tyyliin kaviaari ja sisäfile. Kasvikset ei ole laadukasta ruokaa ei muu sellainen. T. Kasvissyöjä :D

Köyhillä ei ole varaa kasviksiin. Kyllä sen habituksesta huomaa. Pakaste ranskikset ja eines lihapullat maistuu. Ja en sano tätä pahalla, mutta he haluavat priorisoida hyvään ruokaan, ei kasviksiin

Vierailija
12140/19814 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin 50€ kuussa. Ostan vaan kasviksia, kahvia ja kauramaitoa. Mies ei halua syödä vain kasviksia, niin hänellä sit menee varmaan joku 500€/kk mutta ei ole mun ongelma :D käydään siis omia aikoja kaupassa, ei ole mitään yhteistä ruokatiliä. Mies myös syö paljon enemmän (painaa kaksi kertaa oman painoni verran) niin on reilua että ostaa myös enemmän ruokaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan