Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
09.11.2023 |
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20802)
Leukakipu jo pois, tänään haukkasin ulkona omenaa. Tosin valkeaa kuulasta, se jaksaa vieläkin lykätä omenaa!
Aamulla suklaapuuron jäännökset ja maitoa. Evääksi omenoita, ja autoilu isoon kaupunkiin silmähommiin.
Nuorisolla omenapiirakkaa, banaani, hummusta ja sämpylää, chilipähkinöitä, vettä.
Illalla kotona loppu kesäkeitto.
Jos sitten huomenna tekisi jotain muuta ruokaa...
-tarinankertoja-
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ainakin aikaisemmin on talvella löytynyt pakastettuja kotimaisia puutarhamarjoja (eli herukoita) ja puolukoita ihan siedettävillä hinnoilla Cittarista - irtomyynnistä. Ei ilmaisia eikä halpoja, mutta siedettäviä. Ensi talvi voi olla ihan eri asia sitten. Olen ostanut puolukoita lasten smuuteja varten, jos ei ole enää ollut kotona, mutta nyt saavat pärjätä ilman puolukoita.
Nyt on kyllä mennyt sellaista haipakkaa tämä viikko, että enhän mä edes tiennyt, mikä päivä tänään on. Onneksi oli puhelimessa hälytys, että tajusin lähteä anoppia katsomaan! En ostanut kotiin yhtään mitään, en edes jauhelihaa, jota oli laatikollinen taas Prismassa punalaputettuna. Syödään ensin pois noi, mitä on kotona.
Tänään aamupalana sämpylää*+kinkkuleikettä, teetä+sokeria. Noin 0,50€.
Lounas... hmm. Anopilta söin pois nahistuneet viinirypäleenjämät, huuhtelin uuden rasiallisen syötäväksi. Kotona söin rivin suklaata (kun en sitä lonkeroakaan juo, olisin kyllä ansainnut) ja sitten jälkiuunipaloja* ja kylmäsavustettua lohta (se oli tarjouksessa jossain 2,99€/paketti). Ja omenasimaa. 0,75€.
Päivän lämpimäksi ruuaksi tein espanjalaistyylisen ... riisi+kanasörsselin. Kattilan pohjalle öljyä, mausteita, valkosipulia, sitten pakastimesta valmiiksi paistettua kanaa* ja kuiva-aineshyllystä kourallinen hernissuikaleita, perään riisiä ja sitten tomaattimurskan jämät jääkaapista, vettä+mausteita lisää., maissia pakastimesta. Omasta epäilystäni huolimatta kelpasi nuorisolle, hakivat lisääkin. Minä olin hurja ja paistoin itselleni chiligrillimakkaraa*, ja söin "hodareita". Minun ruokani maksoi ehkä 0,50€ ja siitäkin suurin osa varmaan paistamisessa käyttämäni voi. Epsanjalainen kanarisotto kustansi noin... 1,50€? varmaan vähemmän.
Huomenna pitäisi putsata pussillinen sieniä, ja keksiä jotain ruokaa jauhelihasta. Kaalilaatikkoa tekisi mieli.
Joko Tarinankertojan purukalusto alkaa olla toipunut?
Kiusa se on pienikin kiusa