Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Helsingin Ruoholahden Cittarissa on K-Menun appelsiinimehu 0,57 litra.
Kalorimäärä kymmenesosa esim. tuota halvemmasta viljasta,mitä halpaa tuossa litkussa on?
Eikä nyt ole kyse laihdutuksesta.
Mistä saat C-vitamiinia halvemmalla kuin appelsiinimehusta?
Tuo mehu on ehkä se kaikkein kallein tapa ottaa C vitamiini.En osta koskaan mehuja.
Halvin on varmaan pilleri,sitten pakastevihannekset.
Vierailija kirjoitti:
Apuva, nyt on mennyt kaikilla aloitus hukkaan. ON KYSYMYS MITÄ SYÖ VIIKON AIKANA JA PYSTYY OSTAMAAN SEN VIIKON AIKANA.
No ainahan nämä halvimman ruoan ketjut menevät suunnilleen sisäfileen ja kaviaarin suosittelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Kalorimäärä kymmenesosa esim. tuota halvemmasta viljasta,mitä halpaa tuossa litkussa on?
Tuo mehu on ehkä se kaikkein kallein tapa ottaa C vitamiini.En osta koskaan mehuja.
Pillerit ei ole ruokaa, ja ne on kyseenalaisia: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3309636/
Ei ole olemassa mitään pakastevihanneksista josta saisi halvemmalla C-vitamiinia kuin appelsiinimehusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Pillerit ei ole ruokaa, ja ne on kyseenalaisia: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3309636/
Ei ole olemassa mitään pakastevihanneksista josta saisi halvemmalla C-vitamiinia kuin appelsiinimehusta.
Pillereitä pitää käyttää oikein,esim. seleeni+E-vitamiini yhdessä estää tehokkaasti kolesterolin hapettumisen suonenseinämiin mutta yksin käytettynä kummastakaan ei ole hyötyä vaan voi olla jopa haittaa.Ne ovat vuorovaikutuksessa keskenään ja tästähän "asiantuntijat" ovat täysin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuroon voi laittaa soijarouhetta joukkoon jos haluaa extra kaloreita jos kilpailee urheilussa tai on tosi painava. Myös kasviskeittoon voi lisätä lautaselle öljyä jos tarttee extra kaloreita kun liikkuu niin paljon
Muuttuuko tämä öljy jotenkin urheilijan kehossa proteiiniksi? Jännä kun tässä ketjussa urheilijat pärjää öljyllä ja kasviskeitolla, mutta oikeassa maailmassa syö ihan reilusti oikeaa ruokaa, riisiä, pastaa, kasviksia, myös reilusti kanaa, maitorahkaa jne. proteiinin lähteitä joka aterialla, eikä sotketa mitään öljyä joka paikkaan. Urheilijan ruokavaliostakin voi lukea paljon tietoa netistä, en ole aiemmin mistään öljyn lotraamisesta kyllä lukenut muualla kuin tässä ketjussa.
No onhan täällä ihan naamallaan ja jokaikisen makroineen laskenut se joku hyvinvointivalmentaja, iso mies, joka söi vähintään 100g proteiinia päivässä ja ilman mitään tarjoustuotteita. Osti lähi kalliista S-Marketista täyshintaisena kaikki tuotteet ja sai kaikki hivenaineet ja vitamiinit 100€:lla. Toisaalta taisi joskus syödä jotain itsetehtyä maapähkinävoita tms. Puuron joukossa jos oikein muistan. Siis jos tartti extra salipäivänä lisäkaloreita. Mutta tietenkin nekin laskettu kauppalaskuun, vaikka paljon jöi kuukaudesta yli tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Pillerit on oikein käytettynä hyvin tehokkaita.
Mä saan c-vitamiinit ihan kyllä syömällä joka aterialla jotain kasvista. Ei tarvitse mitään ihme mehua. Ainakaan sokerilitkua tuomaan lisökaloreita.
Pari lautasellista herne-linssejä-ohra-papu-riisi jääkaappiin, ottaa aina yhden päivässä ja maustaa vaikka puolikkaalla purkilla tomaattimursketta, hernekeittopurkki tai valmispasta lidlistä. Kiehauttaa kerran ja on valmista. Mausta hyvin.
Ostin just graavilohipaketin, joku 3,50€, mutta ei hajuakaan mitä siitä teen. Varmaan sit maki-susheja puuroriisistä? En todellakaan tykkää graavilohesta sellaisenaan, limainen ja pahan makuinen. Mutta ostin kun pitää syödä kalaa! No vinkkejä nyt sit? Ja siis tosta 100g lohesta riittää todellakin itselleni 2 päiväksi, en edes yritä tunkea tturpaani saman päivän aikana. Ens kerralla syön sit jouluna silliä. Ja joo, otan kalanmaksaöljyt kapseleita koska vihaan sitä makua.
Halloween -70% Tokmannilla, nyt karkkeja syömään ja rekvisiitta pääkalloja ja hämähäkkejä ja kurpitsalyhtyjä kämppä täyteen ;DDDD
(ja -70% kananutrilettia, aaah ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuva, nyt on mennyt kaikilla aloitus hukkaan. ON KYSYMYS MITÄ SYÖ VIIKON AIKANA JA PYSTYY OSTAMAAN SEN VIIKON AIKANA.
No ainahan nämä halvimman ruoan ketjut menevät suunnilleen sisäfileen ja kaviaarin suosittelemiseksi.
Itse syön kasvismätikaviaaria ja mahtuu kyllä 100€ budjettiin. Roki en syö mitään lehmää tai possua tai eineksiä.
OMG sopii tuollaisen amerikkalaisen hapatuksen kommentointiin.
Ja kananurtilettiin. Mä pelkään winner, että olet hieman hurahtanut 😆
Kävin sunnuntaina sienestämässä eskarilaisen* kanssa. Olimme metsässä noin 40 minuuttia, kävelymatkaa sienipaikalle leveää polkua pitkin oli noin 150 m, ja sitten vielä kymmenkunta metriä pikkupolkua pitkin. Eskarilainen keräsi kilon verran suppilovahveroita, minä ehkä hieman enemmän (mutta eroa ei kyllä ollut paljoa!). Samalla juteltiin kaikenlaista, vertailtiin erilaisia sieniä (suppilovahveroita ja kosteikkovahveroita) ja suunniteltiin, mitä niistä voi tehdä. Sienihulluus yritti vakavasti puraista eskarilaisparkaa. "Mä en voi jättää näitä tänne, mutta mä en halua enää kerätä mitään. Nyt mä en enää katso mihinkään! VOI EI! Tässäkin on sieniä!" Se olikin hyvä hetki lähteä metsästä, reippaalle sienestäjälle jäi vielä hyvä mieli, ja taatusti riitti sekä sienikeittoon että sienipiirakkaan aineksia.
Myös koira oli mukana metsässä - koiraa ei voi ottaa mukaan salille, mutta metsään sen kanssa voi mennä ympäri vuoden. Marja- ja sienikaudella minun kannattaa ottaa mukaan purkki tai pussukka kerättäville metsänantimille.
*Jouduin lainaamaan eskarilaista naapurista, koska oma jälkikasvu on jo hieman vanhempaa.
Kiusa se on pienikin kiusa
Hernesoppaa kun tekee itse saa vitosella viis litraa, sisältää kinkkua ja porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Hernesoppaa kun tekee itse saa vitosella viis litraa, sisältää kinkkua ja porkkanaa.
Eikö siis herneitä muuta kuin nimeksi?
Miksei se ole siis kinkku-porkkanasoppa?
;DDD
Sorry, en voinut vastustaa kiusausta.
(paitsi Tokmannilla, hyllyyn jäi se nutriletti, mä vaan sanoin, että sitä olisi taas ollut -70% ;)
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kasvismätikaviaaria ja mahtuu kyllä 100€ budjettiin. Roki en syö mitään lehmää tai possua tai eineksiä.
Anteeeksi maalaisuuteni, mutta miten ja mistä kasveista saadaan kaviaaria?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
caviart, merilevää, ei kannattaisi käyttää sanaa mäti sen kanssa
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-eri-
Ok, cool. Sen mä oon ymmärtänyt, että liian vanhoista kuolleista kasveista tulee mätiä ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-eri-
Ok, cool. Sen mä oon ymmärtänyt, että liian vanhoista kuolleista kasveista tulee mätiä ;D
-winner-
Kyllä mä kerran ihan gourmet-ravintolassa ihmettelin kun tarjoilija jälkiruokaerikoisuuksia esitelleessään kysyi: saisiko olla mätiä ja tuoreita hedelmiä. Otin sitten vaan kahvin 😬
Kampin Pimu
Muuttuuko tämä öljy jotenkin urheilijan kehossa proteiiniksi? Jännä kun tässä ketjussa urheilijat pärjää öljyllä ja kasviskeitolla, mutta oikeassa maailmassa syö ihan reilusti oikeaa ruokaa, riisiä, pastaa, kasviksia, myös reilusti kanaa, maitorahkaa jne. proteiinin lähteitä joka aterialla, eikä sotketa mitään öljyä joka paikkaan. Urheilijan ruokavaliostakin voi lukea paljon tietoa netistä, en ole aiemmin mistään öljyn lotraamisesta kyllä lukenut muualla kuin tässä ketjussa.