Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kalorit löytyy viljasta,siihen se minibudjetti on perustettava.Ravintoarvoista mitään tajuamattomat toki suosittelevat pelkkiä "halpoja" juureksia ja vihanneksia ja ilmeisesti energiaa saati proteiinia ei näiden mukaan tarvita ollenkaan.
Taas kun kävin Cittarissa ostamassa tarjous pikakahvia, niin siellä oli 0,50€/kg porkkanaa, lanttua, punajuurta ja perunaa. Kyllä noi aika terveellistä ja täyttävää on! Mulla vaan käsi paketissa niin en voinut kuljettaa kotiin, mutta puoliso käy huomenna hakemassa monta kiloa. Saadaan uuniranskiksia monella eri tapaa.
Juuresten energiasisältö on joku 23kcal/100g kun viljassa on 330-386kcal/100g.
Lanttujen täyttävyys on mahtava vitsi.Ei ole laihdutuksesta nyt kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Helsingin Ruoholahden Cittarissa on K-Menun appelsiinimehu 0,57 litra.
Kalorimäärä kymmenesosa esim. tuota halvemmasta viljasta,mitä halpaa tuossa litkussa on?
Eikä nyt ole kyse laihdutuksesta.
Hyvin moni kaipaa ruokavalioon vaihtelua, eikä yksi mehutölkki kuukaudessa pitäisi kenenkään taloutta tai terveyttä kaataa, joku järki nyt näihin viesteihin. Ei kaikki jaksa varsinkaan lapsiperheessä päivästä toiseen samaa puuro/kaali/soija-ruokavaliota mitä moni tuntuu täällä suosivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat kalorit löytyy viljasta,siihen se minibudjetti on perustettava.Ravintoarvoista mitään tajuamattomat toki suosittelevat pelkkiä "halpoja" juureksia ja vihanneksia ja ilmeisesti energiaa saati proteiinia ei näiden mukaan tarvita ollenkaan.
Taas kun kävin Cittarissa ostamassa tarjous pikakahvia, niin siellä oli 0,50€/kg porkkanaa, lanttua, punajuurta ja perunaa. Kyllä noi aika terveellistä ja täyttävää on! Mulla vaan käsi paketissa niin en voinut kuljettaa kotiin, mutta puoliso käy huomenna hakemassa monta kiloa. Saadaan uuniranskiksia monella eri tapaa.
Vettä juomallakin voi tulla "täyteen" mutta ei sillä kauan hengissä pysyisi.Noiden energiamäärä on lähes sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy huomioida myös se tosiasia, että lihaksia saa hiellä, mutta läskiä ei saa kuin rahalla :)
Läskiä saa kerrytettyä aika halvallakin, moni hiilihydraattipitoinen asia on halpaa. Lihakset sen sijaan vaatii paremman ruokavalion, jos niitä oikeasti haluaa kasvattaa, ei siihen pelkkä hikoilu riitä.
Ootko mun eksä? :D söi pelkkää jauhelihaa ja kanaa koska luuli että lihakset kasvaa kun salilla käy. No, kävi vähän huonosti Alkoi tila terveysongelmia, mutta en aio kertoa toisten ongelmista sen enempää. Muistakaa kasvikset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 eur/kk. Kesktysleirin ruokavalio. Koiranruokakin kelpaa köyhille.
Minä olen 95 kg emäntä ja syön noin 130€:lla kuukaudessa. Menneen kahden kuukauden ruokamenot oli aika tarkalleen 300€ ja siinä oli noin 40€ edestä lääkkeitä ja muuta tarpeellista. Ostin kaiken luottokortilla ja maksoin juuri laskun pois (kerralla kaikki). Ei ollut keskitysleirillä näin isoja emäntiä.
Eli sen takia laihoilla menee vähemmän rahaa ruokaan kun eivät tarvitse lääkkeitä? Pullukat siis laskevat (verenpaine ja diabetes?) lääkkeensä myös mukaan ruoka ja juomamenoihin? T. Hoikka ja lääkkeetön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon proteiiniasiaan...miten liian vähän? 40 g/vrk plus koulussa ateria ja lasi tai pari maitoa. Ylittyy 1 g/painokilo. Mitä suosituksia seuraat? Voi Luoja...
Onko teidän perheessä kaikki 40 kiloisia ja pysyy jatkossakin 40 kiloisena? Miten pitkiä olette ja minkä ikäisiä lapset on?
Itse olen 41-vuotias ja teini-iästä asti painanut 45kg. Mitäs sitten? Olen siro ja se on minusta ihanaa. Syön ja juon paljonkin kaikenlaista, mutta pääosin terveellistä ruokaa. Karkista ja pullista en ole ikinä välittänyt. Tiedän, että monet naiset haluaisivat näyttää minulta, ja jatkan ylpeydellä salaattini syömistä ja kovan rasvan välttelyä. Ps. Mulla kaikki arvot hyvät ja terve olen. Ihokin puhdas ja kuulas.
Ohis, mutta miksi päivitys on saanu
Koska tämä ketju ei koske tämän poikkeuksellisen erinomaisen ihmisen ihmisen painoa, eikä koko maailma pyöri 40 kiloisten ihmisten ympärillä, vaikka osa täällä niin tuntuu ajattelevan. Suurinta osaa ei kiinnosta kenenkään tuntemattomien paino, eikä tämä mitään ihailua herätä kenessäkään, paitsi tämän kirjoittajan omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Kalorimäärä kymmenesosa esim. tuota halvemmasta viljasta,mitä halpaa tuossa litkussa on?
Hyvin moni kaipaa ruokavalioon vaihtelua, eikä yksi mehutölkki kuukaudessa pitäisi kenenkään taloutta tai terveyttä kaataa, joku järki nyt näihin viesteihin. Ei kaikki jaksa varsinkaan lapsiperheessä päivästä toiseen samaa puuro/kaali/soija-ruokavaliota mitä moni tuntuu täällä suosivan.
No itse en kaipaa. Saan siitä 1 kaalista tehtyä 10 eri ruokaa helposti ja eri mausteilla. On keittoa, pihviä, laatikkoa, wokkia, napostelua, pyrettä jne. Ja toki käytän mukana myls porkkana ja perunaa. En ole ikinä kyllästynyt. Mitäköhän teidän tekee mieli että olisi sitä vaihtelua?
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Vastasin vain kysynykseen: "Missä päin Suomea tämä k-menun appelsiinimehu on näin halpaa?"
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Mistä saat C-vitamiinia halvemmalla kuin appelsiinimehusta?
Puuroon voi laittaa soijarouhetta joukkoon jos haluaa extra kaloreita jos kilpailee urheilussa tai on tosi painava. Myös kasviskeittoon voi lisätä lautaselle öljyä jos tarttee extra kaloreita kun liikkuu niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuresten energiasisältö on joku 23kcal/100g kun viljassa on 330-386kcal/100g.
Lanttujen täyttävyys on mahtava vitsi.Ei ole laihdutuksesta nyt kyse.
Voisin kuvitella jos raneja niistä teet, niin laitat mausteita ja öljyä päälle? Kyllähän siitä kaloreita tulee. Varsinkin jos dippaat ketsuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy huomioida myös se tosiasia, että lihaksia saa hiellä, mutta läskiä ei saa kuin rahalla :)
Läskiä saa kerrytettyä aika halvallakin, moni hiilihydraattipitoinen asia on halpaa. Lihakset sen sijaan vaatii paremman ruokavalion, jos niitä oikeasti haluaa kasvattaa, ei siihen pelkkä hikoilu riitä.
Ootko mun eksä? :D söi pelkkää jauhelihaa ja kanaa koska luuli että lihakset kasvaa kun salilla käy. No, kävi vähän huonosti Alkoi tila terveysongelmia, mutta en aio kertoa toisten ongelmista sen enempää. Muistakaa kasvikset!
Ainakin vakka kantensa valitsi tässä suhteessa, kun kumpikin on järkevästä syömisestä täysin pihalla. Pata kattilaa soimaa jne. Ei ne lihakset millään pelkällä kasviksellakaan kasva, vaan monipuolisella syömisellä, niin että mitään ravintoaineryhmää ei rajata pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä juomallakin voi tulla "täyteen" mutta ei sillä kauan hengissä pysyisi.Noiden energiamäärä on lähes sama.
Miksi kukaan söisi pelkkää juureksia, joita ei saanut kaupasta edes mukaansa kun haki vain kahvia? Eiköhän kotona ole muutakin niiden kanssa ja vaikka edes sitä puuro ja margariinia niin tulee kalorit täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Mulla monitamiiniporetabletit tukemassa ruokailua. 0,05€ kpl päivässä. Muuten syön tavallisesti. Pastaan perunaa ja juureksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän siihen energiaa kun poimii mustikoita ja rämpii sienten perässä. Ainakin itse tankkaan vähän enemmän ruokaa kun menen metsään aamusta ja nälkä on kun sieltä tulee puolen päivän jälkeen pois. Nämä mustikanpoimijat täällä van sipsuttelevat jonnekin mättäällä polun varresta keräämässä samalla kun kusettavat koiraansa. Tai keräävät sienet, joista valmistaa 50 hengelle ateriat. Täyttä potaskaa.
Niin voisihan sitä mennä sen sijaan vaikka kuntosalille, ettei vaan altistuisi raittiille ilmalle tai ilmaisille hyödykkeille. Vai yritätkö nyt jo sitäkin väittää ettei liikkuminen ole hyväksi.
Kuten sanottu 'eniten täällä tuntuu muita ärsyttävän ilmainen itsehankittu ruoka'.
Eikö näkökulma täällä ollut ruoasta säästäminen. Näin kuvittelin. Jos syö kahden päivän eväät metsäreissun jälkeen niin säästöähän tuosta ei tule. Sienet ja marjat eivät ole mitään pääruokaa vaan lisukkeita. Toki metsässä on ihana olla, mutta ei se mitään kevyttä ole vaan suhteellisen rankkaa rämpiä metsässä pitkiäkin matkoja sienten perässä.
Apuva, nyt on mennyt kaikilla aloitus hukkaan. ON KYSYMYS MITÄ SYÖ VIIKON AIKANA JA PYSTYY OSTAMAAN SEN VIIKON AIKANA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Finelin mukaan keräkaalissa on sadassa grammassa 36,8 mg c-vitamiinia ja appelsiinitäynehussa on 36 mg. Makuun tai rakenteeseen en ota kantaa.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän siihen energiaa kun poimii mustikoita ja rämpii sienten perässä. Ainakin itse tankkaan vähän enemmän ruokaa kun menen metsään aamusta ja nälkä on kun sieltä tulee puolen päivän jälkeen pois. Nämä mustikanpoimijat täällä van sipsuttelevat jonnekin mättäällä polun varresta keräämässä samalla kun kusettavat koiraansa. Tai keräävät sienet, joista valmistaa 50 hengelle ateriat. Täyttä potaskaa.
Niin voisihan sitä mennä sen sijaan vaikka kuntosalille, ettei vaan altistuisi raittiille ilmalle tai ilmaisille hyödykkeille. Vai yritätkö nyt jo sitäkin väittää ettei liikkuminen ole hyväksi.
Kuten sanottu 'eniten täällä tuntuu muita ärsyttävän ilmainen itsehankittu ruoka'.
Eikö näkökulma täällä ollut ruoasta säästäminen. Näin kuvittelin. Jos syö kahden päivä
Itse köyn etätöissä ruokatauolla sienimetsällä ja saan siinä ajassa 800g suppilovahveroita. Ei ole kovin rankkaa. Ja viimeksi kun tein 07-16 sienimetsäreissun niin pärjäsin 1 ruisleivällä ja omenalla sekö termarikahvilla. Eikä tullut nälkä todellakaan! En tiedä mitä syöppöjä täällä on, jos sienimetsäänkin pitäisi mennä pitsalaatikon kanssa tai kuolee nälkään ja lihakset kuihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näkökulma täällä ollut ruoasta säästäminen. Näin kuvittelin. Jos syö kahden päivä
Tämä marjametsän vertaaminen kuntosalitreeniin on ollut täällä ennenkin esillä. Kuntosali on tämän ketjun mukaan pahasta ja väärä tapa liikkua, vain ilmainen marjametsä kelpaa liikunnaksi ja evääksi riittää lähinnä raitis ilma. Monikohan työssäkäyvä lähtee työpäivän jälkeen liikkumaan sinne marjametsälle tammikuun pakkasilla?
Ohis, mutta miksi päivitys on saanut pelkkiä miinuksia, kun tyyppi kertoo olevansa terve ja ihokin hyvä. Syövänsä terveellisesti ja näyttävänsä hyvältä. Ainoastaan suomalainen voi olla kateellinen toiselle ja alapeukuttaa? Siksi että toinen tosiaan on hoikka ja hyvännäköinen? Itseään harmittaa kun ite on ruma pullukka? T. Pyöreä, mutta en ikinä kateellinen