Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10841/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon proteiiniasiaan...miten liian vähän? 40 g/vrk plus koulussa ateria ja lasi tai pari maitoa. Ylittyy 1 g/painokilo. Mitä suosituksia seuraat? Voi Luoja...

Onko teidän perheessä kaikki 40 kiloisia ja pysyy jatkossakin 40 kiloisena? Miten pitkiä olette ja minkä ikäisiä lapset on?

Itse olen 41-vuotias ja teini-iästä asti painanut 45kg. Mitäs sitten? Olen siro ja se on minusta ihanaa. Syön ja juon paljonkin kaikenlaista, mutta pääosin terveellistä ruokaa. Karkista ja pullista en ole ikinä välittänyt. Tiedän, että monet naiset haluaisivat näyttää minulta, ja jatkan ylpeydellä salaattini syömistä ja kovan rasvan välttelyä. Ps. Mulla kaikki arvot hyvät ja terve olen. Ihokin puhdas ja kuulas.

Vierailija
10842/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vanhemmiten laihuus muuttuu kuivakkuudeksi. Siro voi olla, mutta jos painaa 45 kiloa niin pituus myös ratkaisee onko liian laiha vai ei. 

Myös jos tulee joku sairaus mikä laihduttaa niin riutuu kun ei ole yhtään mistä laihtua. Niin, ja en ihannoi lihavuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10843/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 eur/kk. Kesktysleirin ruokavalio. Koiranruokakin kelpaa köyhille.

Minä olen 95 kg emäntä ja syön noin 130€:lla kuukaudessa. Menneen kahden kuukauden ruokamenot oli aika tarkalleen 300€ ja siinä oli noin 40€ edestä lääkkeitä ja muuta tarpeellista. Ostin kaiken luottokortilla ja maksoin juuri laskun pois (kerralla kaikki). Ei ollut keskitysleirillä näin isoja emäntiä.

Vierailija
10844/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä välittäisin energiankulutuksesta? En ole siitä missään kirjoittanut. Joku toinen teki niin edelläni.

Kirjoitit 'Edelleen, ei harmita ilmainen itse hankittu ruoka. Harmittaa se, että pidetään tyhmänä ja laiskana, jos ei halua syystä tai toisesta kerätä niitä marjoja ja sieniä itse. Usko pois, ulkoilua voi harrastaa ilman marjastamista/sienestämistäkin. '

Aiemmin 'Meneehän siihen energiaa kun poimii mustikoita ja rämpii sienten perässä.'

Ellet ole sama, niin käytä sitten ihmeessä nimimerkkiä erottuaksesi niistä tyhmimmistä jankkaajista.

Vierailija
10845/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja puoliso käytiin mittauttamassa veriarvomme. Itse käytän runsaasti alkoholia enkä liiku ollenkaan ja puoliso taas ei käytä alkoholia ja liikkuu paljon. Omat veriarvot oli hyvät ja puolison ei. Ainoa syy mitä keksimme puolison heikommalle veriarvoille oli se, että hän syö vähemmän kasviksia ja enemmän lihaa. Saman verran herkutellaan eli joskus karkkia viikonloppuisin.

Tässä voi olla perää. Mulla nimittäin myös veriarvot erinomaiset kun kesäkuussa mitattiin ollessani sairaalassa onnettomuuden johdosta. Tupakoin, poltan pilveä, juon liikaa alkoholia enkä harrasta mitään liikuntaa. Kävelen kyllä joka paikkaan, muttei se ole ole mikään "liikuntaharrastus" sinällään, ja lisäksi on päiviä jolloin en liiku kotoani yhtään mihinkään. Olen syönyt lihaa viimeksi vuonna 1996. Ja todellakin syön niitä kasviksia, rakastan esim. parsakaalia, pinaattia ja paprikaa. Eineksiä en syö koskaan, pizzan tilaan ehkä kahdesti vuodessa.

Anteeksi ohis

Vierailija
10846/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vanhemmiten laihuus muuttuu kuivakkuudeksi. Siro voi olla, mutta jos painaa 45 kiloa niin pituus myös ratkaisee onko liian laiha vai ei. 

Myös jos tulee joku sairaus mikä laihduttaa niin riutuu kun ei ole yhtään mistä laihtua. Niin, ja en ihannoi lihavuutta. 

Toisaalta tuossa on varaa lihoa ilman, että se vaarantaa terveyttä. Lihavilla vanhuksilla laihtuminen ei onnistu, tai on seurausta sairaidesta.

Vierailija
10847/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat kalorit löytyy viljasta,siihen se minibudjetti on perustettava.Ravintoarvoista mitään tajuamattomat toki suosittelevat pelkkiä "halpoja" juureksia ja vihanneksia ja ilmeisesti energiaa saati proteiinia ei näiden mukaan tarvita ollenkaan. 

Vierailija
10848/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tuossa on varaa lihoa ilman, että se vaarantaa terveyttä. Lihavilla vanhuksilla laihtuminen ei onnistu, tai on seurausta sairaidesta.

Usein lihavat laihtuvat ihan itsestään sairauden vuoksi. Poislukien tietysti jos on sellainen sairaus joka lihottaa. Mutta niitä on harvemmin. 

Kyllä kovin laiha ihminen on vanhemmiten pahemman näköinen kuin jos on ollut hiukan pyöreämpi. 

Vierailija
10849/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei jaksa pelkillä puolukoilla, mustikoilla energiaa liian vähän. Ajankäytön ja jaksamisen takia on pakko käydä halvoissa lounaspaikoissa. Elämä on valintoja, mutta talous on monella esteenä syödä hyvin.

100e/kk mahdoton yhtälö.

Vierailija
10850/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä täytyy huomioida myös se tosiasia, että lihaksia saa hiellä, mutta läskiä ei saa kuin rahalla :)

Vierailija
10851/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy huomioida myös se tosiasia, että lihaksia saa hiellä, mutta läskiä ei saa kuin rahalla :)

Läskiä saa kerrytettyä aika halvallakin, moni hiilihydraattipitoinen asia on halpaa. Lihakset sen sijaan vaatii paremman ruokavalion, jos niitä oikeasti haluaa kasvattaa, ei siihen pelkkä hikoilu riitä.

Vierailija
10852/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei jaksa pelkillä puolukoilla, mustikoilla energiaa liian vähän. Ajankäytön ja jaksamisen takia on pakko käydä halvoissa lounaspaikoissa. Elämä on valintoja, mutta talous on monella esteenä syödä hyvin.

100e/kk mahdoton yhtälö.

Kyse oli halvasta eikä ilmaisesta ruoasta,ravintolassa ei tarvitse kenenkään syödä.

Vierailija
10853/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömään mieluummin kasviksia. Hakuan kotimaista ympäristön takia. Laskitko tuon 2 kg omenoita muuten mukaan? K menu appelsiintäysmehu 1 l 0,57 €. Ostan kerran kuussa. Karpalomehu ehkäisemään virtsatieinfektioita. 

Miettikää kommentoijat myös että kyllähän ruokavalioon vaikuttaa mieltymykset ja ekologinen ja eettinen näkökulma aika monella. Me syödään esim. kesällä enemmän hedelmiä kun kotimaisia omenoista saa helposti.

Missä päin Suomea tämä k-menun appelsiinimehu on näin halpaa? Omassa lähicitymarketissa maksaa 1,09 e,  k-menun omenamehua saa 0,99 eurolla. En ole varmaan vuosiin nähnyt noin halpaa mehua, mielestäni oli ennen koronaakin yli 70 senttiä.

10854/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna karjalanpaistia! Lidlissä on 700 gramman rasia 4,99 eli 7,10 kg.

Kampin Pimu

Vierailija
10855/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla. En kerro tarkemmin, koska haluan pysyä anonyyminä. 

10856/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Ruoholahden Cittarissa on K-Menun appelsiinimehu 0,57 litra.

Kampin Pimu

Vierailija
10857/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattonut Kirjolla-ohjelmaa. Siellä jengi syö joka päivä halpaa sössöään ja on onnellinen ja fyysisesti terve ja tyydytetty. Miksi täällä vingutaan koko ajan jostain täysin turhasta? Syökää vaikka joka päivä ruisleipää, kaalia ja soijarouhetta, jos se tekee onnelliseksi ja pysyy terveenä. Itsellänikin muutama perus halpa terveellinen tuote, joita käytän päivittäin ruoanlaitossa.

Vierailija
10858/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta miksi pitäisi olettaa että kaikki sairastuisi johonkin? Jos mieli on terve eikä stressaa vaikka siitä painosta, ja on pieni ja siro, niin kuin kaikki meidän suvun naiset, niin mitä pitäisi pelätä? Ja kaikki meillä ovat eläneet yli 90-vuotiaaksi, vaikka olisi toisinaan - tai joa päivittäin - brenkku ja röökikin isovanhemmilla maistunut

Vierailija
10859/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Helsingin Ruoholahden Cittarissa on K-Menun appelsiinimehu 0,57 litra.

Kalorimäärä kymmenesosa esim. tuota halvemmasta viljasta,mitä halpaa tuossa litkussa on?

Eikä nyt ole kyse laihdutuksesta.

Vierailija
10860/19168 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvimmat kalorit löytyy viljasta,siihen se minibudjetti on perustettava.Ravintoarvoista mitään tajuamattomat toki suosittelevat pelkkiä "halpoja" juureksia ja vihanneksia ja ilmeisesti energiaa saati proteiinia ei näiden mukaan tarvita ollenkaan. 

Taas kun kävin Cittarissa ostamassa tarjous pikakahvia, niin siellä oli 0,50€/kg porkkanaa, lanttua, punajuurta ja perunaa. Kyllä noi aika terveellistä ja täyttävää on! Mulla vaan käsi paketissa niin en voinut kuljettaa kotiin, mutta puoliso käy huomenna hakemassa monta kiloa. Saadaan uuniranskiksia monella eri tapaa.