Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19168)
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Täällä on jollain ikävä pakkomielle saada todistettua, että kaikki täällä kirjoittavat satasen budjetilla elävät tai sitä tavoittelevat ovat yksi ja sama henkilö.
No, meitä on vähintään kaksi, koska minä olen minä, en alehamsteri, winner tai Kampin Pimu. Jos arvioin tuon pakkomielteisen tai sitten noiden kolmen em. kirjoituksia, niin mielummin elävässä elämässä tutustuisin tähän kolmikkoon. Netin anonymiteetti onneksi takaa meille sen, ettei heidän tarvitse koskaan oikeasti kuunnella jaarituksiani.
Ai jaa. Missäs näin nyt väitettiin. Vai tuliko ihan sellainen freudilainen lipsahdus.
Näin on väitetty useampaan kertaan näiden 524 sivun aikana - ei nyt tässä Kampin Pimulle kohdistetussa viestissä, vaan aikaisemmin. Sinun freudilaisia lipsahduksiasi en jaksa po
Voihan tomaattipurkki. Edelleenkään sinusta ei ole kyse, ellet sitten tosiaankin ole tuo Kampin pimu.Alan kanssa epäilemään.
Kun katsoo alehamsterin, Pimun tai winnerin aleostoksia, niin aika usein siellä on jonkinlaisia eineksiä. Yksinasuvalle ne ovatkin usein järkeviä vaihtoehtoja. Muuten se ostettujen aletuotteiden skaala on hyvin laaja, enkä pidä sitä epäuskottavana. Ja hehän eivät tarvitse kuin aina yhden sitä jotain, se riittää. Yksi tuota ja yksi tuota...
Minun lähikaupunkini kaupoissa ei ilta-aleen jää juurikaan mitään. Tuotteet punalaputetaan aamuisin, ja ne menevät sillä -30% alellakin. Itse ostan käytännössä kaikki lihat tästä -30% alesta (joulukinkku ja leikkeleet ovat poikkeukset). Jauhelihan lisäksi usein alennettuna on karjalanpaistilihat (tosin niitä ei kannata ostaa, jos se on alunperinkin järkyttävän kalliilla kilohinnalla) ja kaikenlaiset marinoidut kanatuotteet. Harvemmin löytyy maustamatonta kanaa alennettuna. Citymarketissa on käytännössä AINA maitoa -30%, ennen ne olivat valmiiksi hinnoiteltuja.
Prismassa on se erillinen rullakko tai kaukalo poistotuotteille, olen sieltä ostanut esimerkiksi ruususuolaa -70% alennuksella. En minä sitä ruususuolaa oikeasti mihinkään tarvitse, merisuola ajaa saman asia, mutta tuolla hinnalla sitä kannatti ostaa.
Vihanneksia ei löydy, niitä hevikkilaatikoita/pusseja/kasseja on aika harvoin tarjolla, ja sellaisiin aikoihin, etten itse pääse kauppaan.
Tokmannilla taas punalaputetaan monenlaisia tuotteita, eläintenruuista lähtien. Tokmannilla kylmäpuolen elintarvikkeet on yleensä laputettu -50%, kuivapuolen -30%, mutta sitten on niitä -70% mustalappuisia poiston poistoja, joita winner esimerkiksi on urheasti hyödyntänyt (ne nutriletit, olen itsekin joskus niitä nähnyt). Juuri nyt teen kaalilaatikkoa, ja laitan siihen rikottuja ohraryynejä, joiden pussissa on tokmannin -30% lappu. Pari viikkoa sitten käytin viimeiset ryynin mannaryynipaketista, jossa oli tokmannin 0,20€. hintalappu.
Nämä ilta-alehirmut ovat opetelleet paikallisten kauppojensa rytmin, ja tietävät, milloin kannattaa mitäkin ostaa. Eri kaupoissa on erilaiset valikoimat: toimistoni vieressä oleva pieni K-kauppa on erikoistunut valmissalaattiannoksiin, niitä on kokonainen kylmähylly täynnä - se kauppa on toimistokorttelissa, eikä ko. korttelissa ole lounasravintolaa. Sitten taas lähiön K-kaupassa on K-menu - tuotteita, jauhelihaa, tonnikalaa, makaronia, riisiä ja sit einespizzoja, einesmakaronilaatikkoa, maksalaatikkoa jne. Valmissalaatteja ei siellä ole kuin pieni hyllynnurkka. Sitä voi sitten miettiä, että mitä noissa kaupoissa jää punalaputettuna myytäväksi.
Kiusa se on pienikin kiusa
Mites sitte herkut? Aika aneemista, jos ei oo mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tänään meillä leivotaan suklaahippukeksejä. Suklaa tokmannin viime joulun jälkeen joulupoistoja, jauhot k-menun halpoja vehnäjauhoja, fariinisokeri normaalihintaista. Rasvana voin ja margariinin sekoitus, voit ostettu tarjouksista (huomenna on k-ketjussa, joko supermarketissa tai cittarissa voi 2,99€/pkt).
Mutta se on vähän ihmisestä kiinni, mikä on hyvää ja mikä ei. Meillä on viikon sisään ollut uunilohta, tortilloja, pitsaa, marenkeja, popkornia, taisi meillä olla pasta carbonaraakin... Uunissa on paistumassa kaalilaatikko, joka on mielestäni herkkua, samoin puuliedellä muhiva hernekeitto. Nuorison mielestä kaalilaatikko EI ole hyvää, siksi noi suklaahippukeksit.
Aika usein tehdään lettuja, jotka ovat minun mielestäni herkkua, jonkun toisen mielestä ne ovat ihan kauheaa vaarallista epäruokaa, jota ei saisi koskaan tarjoilla perheelle.
Tässä taas alehamsterin ostoksia:
br iso suikale basilika-sitruunaruoho 350 g, mango-ananasrahka 150 g, katkarapusalaatti 180 g, savukalasalaatti 180 g, 2 * esipaistettu hapanjuuri-siemenpatonki a 250 g, valio kormakastike 380 g, korpela maalaishyytelö 350 g, kultamuna luomu m/l10, nämä 60 % yht. 12,20 e.
Tarjous/normaalihinta: sitruuna, 3 * pirkka ananaspala täysmehussa, pirkka cashewpähkinä, nämä yht 4,77 e, kaikki yht. 16,97 e, kuun alusta yht. 71,38 e. (edelliset s. 521)
Tuota pidän hieman keskivertoa parempana yhden illan saaliina, noita salaatteja olin jo hieman odotellut milloinka tulee vastaan. Katkis salaatti blinien kanssa, savulohisalaattia patongin kera, höysteeksi hieman lisäsitruunaa ja kesällä pakastettua kruunutilliä sekä keitettyjä munia. Joku kyseli herkuista, minulle nuo ovat niitä - illalla vielä muutama pala tummaa suklaata ja pähkinöitä herkkukiintiön viimeistelyyn.
Basilika-sitruunaruoho ehkä hieman riitele kormakastikkeen kanssa, mutta ei se niin nuukaa ole. Jos kana loppuu kesken niin pakastimessa vielä n. puolikas grillattu broileri paloiteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen Prisman ilta-alessa näkyi lähinnä kaupan tekemiä valmiita ruoka-annoksia. Ei näkynyt tarroja yhdessäkään leivässä, lihassa, maidossa ym. normaalissa elintarvikkeessa. Karkinnälkäisille oli tarjolla halpoja irtokarkkeja 5,95 e/kg.
Tämähän se on realistinen ja lähinnä totuutta oleva tilanne. Mistähän lie ovat peräisin nämä kassikaupalla kotiin kannetut aletuotteet. Ja jatkuvasti koko kuukauden.
Itse kunkin lähikaupoista?
Tänään vaan paljon leipiä koska krapula. Noin 1€ ainekset. Vissypullo 1,5l 1,40€.
Kämppiksen kanssa meillä menee aivan eri summa viikossa rahaa ruokaan. Kämppis ei syö aamupalaa, ainoastaan kerran päivässä mutta silloin useasti 2 lautasellista rasvaista euokaa. Energiajuomiin tai vastaaviin menee sitten noin 6-8€ päivässä. Ruoka varmasti 5€ ehkä enemmän.
Itse syön samulla puuron ja teen. Päivällä salaatin ja illalla keittoa tai perus kasvisvoittoisen kotiruokaa. Punaista lihaa en syö. Illalla vielä leipää tai hedelmää tai jogurttia. Omiin ruokiin menee 2-3€ päivässä. Juomiin 0,20€.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aneemista on syödä tyhjänpäiväisiä kaloreita. Itselleni herkkua on kattilapopcorn, hedelmät, vissy ja juustot. Mutta ei niitä tarvitse joka päivä syödä. Joskus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihime vinkumista joidenkin herkkujen perään
Eilen kylässä tarjottiin kasvis hernekeittoa sinapilla ja oli älyttömän hyvää. Salaisuus oli kuulemma siirappi ja fenkoli. Ruisleipää ja näkkäriä oli myös tarjolla. Paljon mieluummin tuota söin kun olisin jotain nakkeja tai pitsaa syönyt. Nytkin tekisi sitä taas mieli! Pitää varmaan itse käydä huomenna kaupasta ostamassa herneitä ja fenkolia. Porkkanoita ja muita aineksia on jo valmiiksi.
En oo syönyt tänään vielä mitään. Klo on 19.50.
En syö välttis joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas alehamsterin ostoksia:
br iso suikale basilika-sitruunaruoho 350 g, mango-ananasrahka 150 g, katkarapusalaatti 180 g, savukalasalaatti 180 g, 2 * esipaistettu hapanjuuri-siemenpatonki a 250 g, valio kormakastike 380 g, korpela maalaishyytelö 350 g, kultamuna luomu m/l10, nämä 60 % yht. 12,20 e.
Tarjous/normaalihinta: sitruuna, 3 * pirkka ananaspala täysmehussa, pirkka cashewpähkinä, nämä yht 4,77 e, kaikki yht. 16,97 e, kuun alusta yht. 71,38 e. (edelliset s. 521)
Tuota pidän hieman keskivertoa parempana yhden illan saaliina, noita salaatteja olin jo hieman odotellut milloinka tulee vastaan. Katkis salaatti blinien kanssa, savulohisalaattia patongin kera, höysteeksi hieman lisäsitruunaa ja kesällä pakastettua kruunutilliä sekä keitettyjä munia. Joku kyseli herkuista, minulle nuo ovat niitä - illalla vielä muutama pala tummaa suklaata ja pähkinöitä herkkukiintiön viimeistelyyn.
Basilika-sitruunaruoho ehkä hieman riitelee korman kanssa...
Eikös joissakin cyrryissa (mausteseoksissa) ole myös basilikaa, ja sitruunaahan lisätään myös. Että hyvinkin voidi olla toimiva kombo..?
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Jos sä et pysty liikumaan ku pyörätuolilla niin luulisi, että nuo juustot aiheuttaa ummetusta?
Mistä ihmeestä sä olet ton pyörätuolin keksinyt? Outo fiksaatio sulla. Joo, en viitsi vaivautua periferiaan ruokaostoksille koska kuten olen kertonut, täällä keskustassa on noita ruokakauppoja tuhkatiheään. Mainittakoon nyt vaikkapa kolme Lidliä.
Enkä muuten usko, että yhtään kukaan lähtee työpäivän jälkeen julkisilla minnekään lähiöön ruokaostoksille semminkin kun työmatka taittuu jalan.
Otan osaa jos joudut jossain idän lähiöiden puljuissa asioimaan, mä en vapaaehtoisesti sinne mene.
En kyllä käsittänyt tästä yhtään mitään. Etkö sinä vertaile täällä tomaattimurskan hintaa ja olet juossut niiden tölkkiesi perässä ympäri sitä sinun keskustaasi. Mikä lie se siellä mielikuvitusmaailmassa sitten onkaan. Joku Kamppi niminen keskusta = vessa, olohuone, keittiö?
En liiemmin ihmettele, että et käsittänyt yhtään mitään.
Tervetuloa silti 2000-luvulle. Ei näet tarvitse juosta. Koska usein asioin Lidlissä, tiedän että siellä Baresa-tomaattimurska maksaa 0,35 euroa. Muut hinnat selviävät joko eri kauppojen nettisivuilta tai sovelluksista.
Vaikka sinulle hintavertailu on samantekevää - tai ilmeisesti vastenmielistä - minusta se on pelkästään järkevää. En suurin surminkaan ostaisi liki kolminkertaisella hinnalla S-Marketista Coop-tomaattimurskaa.
Ja vaikka sieltä Näivetynniemestä käsin koko pääkaupunkiseutu näyttäisi olevan yksi ja sama alue, on Kamppi kaupunginosa Helsingin keskustassa. Tervetuloa!
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Mä teen silloin tällöin piimäkakun, tai maustekakuksikin sitä voi sanoa. Koko kakulle tulee hintaa 2,06 euroa ja sillä on painoa noin 800 grammaa. Jos leikkaa 50 gramman viipaleita, niitä tulee 16 kappaletta ja yhden siivun hinnaksi näin ollen 13 senttiä. Tää on muuten maailman helpoin kakku tehdä ja se säilyy hyvin.
Kampin Pimu
Tällä viikolla K-ryhmässä on voi tarjouksessa, jos piimäkakkua haluaa leipoa oikealla voilla. Voi sen tehdä margariiniinkin.
Myös HK:n sininen on tarjouksessa, 1.99€/pkt jos kansallisvihannes kiinnostaa.
S k e kirjoitti:
Tällä viikolla K-ryhmässä on voi tarjouksessa, jos piimäkakkua haluaa leipoa oikealla voilla. Voi sen tehdä margariiniinkin.
Myös HK:n sininen on tarjouksessa, 1.99€/pkt jos kansallisvihannes kiinnostaa.
Juu, huomasin ton voitarjouksen, tänks! Ja torstaista alkaen on Lidlissä C-leikattu lohifilee 9,90 kilo, sitä pitää hakea myös.
Kampin Pimu
Kiinnittäisin huomiota ettei mene mitään roskiin. Vahdin erästä pientä lasta lauantaisin koko päivän. Ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että perheellä on jo kuukausia ollut ne samat kymmenet purnukat auki jääkaapissa. Siis voi olla vaikka 2-3 avattua jalapenopurkkia, ja kyljessä lukee että säilyy avattuna jääkaapissa 3 vuorokautta. Miksi edes avata useampi purkki jos edellinen vielä käyttämättä? Ruokia ja margariinejä säilytetään myös pöydällä, kukaan ei varmaan jaksa niitä jääkaappiin laittaa.
Toki voi olla perheessä jotain stressiä, koska roskikset aina viemättä ja astiat sikin sokin pöydillä kun tulen lasta hoitamaan. Ja vaatteita lattialla hujan hajan. Ensiksi joudunkin laittamaan tiskit koneeseen ja tiskikoneen päälle, että edes mahdun lapsen kanssa keittiöön ruokia lämmittämään ja hönet ruokkimaan. Kasvikset myös loistaa poissaolollaan perheessä ja ruoaksi on aina vaan perunaa ja lihaa sekä paahtoleipää voilla.
Kotivarana on mulla tällä hetkellä: suolaa, sokeria, nuudeleita, pullotettua vettä, makaronipussi, keksipaketti, suklaalevy, menthol-karkkipussi, purukumia, monitamiiniporetabletteja, appelsiinituoremehu 1,5l, pikakahvia, maitojauhetta, lettutaikinapussi. Mitäköhän vielä kannattaisi hommata? (Päivämäärät on paperille ylöskirjoitettuna ja ostan tilalle vastaavan uuden kun otan varastosta jonkun käyttöön.)
Lisäksi toki mm. radio, trangia, kynttilöitä, lääkkeitä/puhdistuspyyhkeitä, ladattu lisävirta ja taskulamppu.