Kallis hypetetty meikkituote joka ei toiminut, jaa kokemuksia
Menen kesäkuussa pienimuotoisesti naimisiin, ja päätin panostaa meikkeihin nyt kun en mene ammattilaisen meikattavaksi. Olen tilaillut netistä yhtä sun toista primereista lähtien, osa vielä tulossa. Tilasin kicksistä kirkkaanpunaisen Macin huulipunan, n. 20 e, jota on hypetetty netissä ja joka on ihan kulttimaineessa.
Huulipuna ei levity erityisen nätisti eikä minusta eroa mitenkään halvemmista punista jota yleensä käytän. Ei pysy, ja leviää yli rajojen. Nyt jännittää meneekö muutkin yhtä huti ja mietin jo teenkö samoilla meikeillä kuin arkena, koska ainakin ne olen todennut ihan ok toimiviksi. Luulin vaan että kehutuilla tuotteilla tulisi jotenkin erityisen hehkeä morsian, mutta eipä sitten :D
Onko muilla sattunut vastaavia? Varoitellaan täällä toisiamme.
Minulle on nyt sitten tulossa uusi meikkipussin sisältö reilusti yli sadalla eurolla, tai sitten kallis opetus. Onneksi hääbudjetti on muuten pieni, mekkokin ihan perus kotelomekko...
Kommentit (452)
Kerron halvasta joka toimii: Lumenen blur meikkivoide, hinta 15e. Paras meikkivoide mitä olen ikinä käyttänyt.
Tuotteet jotka tulleet:
mac huulipuna so chaud
urban decay all nighter kiinnityssuihke
Muita tuotteita tulossa:
nyx epic liner silmänrajaus tussi
urban decay primer potion silmämeikin pohjustus
benefit gimme brow kulmageeli
benefit porefessional meikinalusvoide
benefit roller lash mascara
thebalm bahama mama aurinkopuuteri
anastasia beverly hills irtopuuteri
thebalm nude dude luomiväri
meikkipussissa jo ennestään:
thebalm poskipuna ja bellapierre poskipuna
lumene hehkutipat
thebalm mary lou manizer korostuspuuteri
Onneksi säästin ostamalla tuotteita minikokoisina ja eri nettikauppojen alennusmyynneistä. Mietin jo nyt menikö liikaa rahaa, ennestäänkin meikkejä olisi ollut riittävästi, mutta tosiaan ajattelin että hääkuvaa varten ja muuten olisi kerrankin ihan huippumeikit.
Macin ja Ysl. n huulipunat leviävät herkästi, olen huomannut. Hanki joku halvempi. Jeffree Starin huulilakasta olen tykännyt, kuivahtaa huulille sopivasti ja pysyy hyvin. Päivän aikana pitää hieman lisäillä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkä kanavien kautta sinulle selviää hypetetyt meikit?
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kerron halvasta joka toimii: Lumenen blur meikkivoide, hinta 15e. Paras meikkivoide mitä olen ikinä käyttänyt.
Kiitos :) taisin saada tuon jostain kauneusboksista vuosi tai pari sitten, otan testiin. Itseasiassa tuosta listastani puuttuu estee lauderin double wear ivory beige jonka tilasin minikoossa Notinolta, maksoi 8,90 :D siinä saattaa olla asteen liian tumma sävy, mutta halpa hinta houkutti.
Vierailija kirjoitti:
Macin ja Ysl. n huulipunat leviävät herkästi, olen huomannut. Hanki joku halvempi. Jeffree Starin huulilakasta olen tykännyt, kuivahtaa huulille sopivasti ja pysyy hyvin. Päivän aikana pitää hieman lisäillä.
Olisinpa edes ostanut jonkun YSL tai muun ylellisen oloisen tuotteen. Tuossa MACissä ei ole edes kaunista hylsyä, ja se tuntuu ja näyttää jotenkin halvalta. Antaisin paremmin leviämisen anteeksi jos huulipunan levittäminen olisi elämys...
Jotenkin hurahdin tähän meikkihommaan kun olen yrittänyt koronan kanssa olla tosi vastuullinen ja me ei hirveästi muuten hössötetä näistä häistä. Vieraaksikin tulee vain todistajat ja meidän taloudellinen tilanne on ainakin toistaiseksi hyvä. Mulle on toisaalta tässä hyvä opetus, kun oon jotenkin ajatellut että alkaisin käyttämään muutenkin joskus rahaa enemmän hemmotteluun, mutta ehkä arkikin riittää ja rahat voi vaikka säästää ja sijoittaa eläkepäiviä/hätää varten. Tuli vähän hölmö olo tästä kulutusvimmasta.
Kun olin teini, haaveilin aina kivoista vaatteista ja meikeistä mutta mun äiti kannusti aina hankkimaan kaiken jostain poistomyynnistä. Sitten opiskelin ja olin pienempipalkkaisissa töissä niin ei olisi ollut mitenkään varaa huulipunaan joka maksaa ruokakassin verran.
Häämeikkiin tai mihinkään muuhunkaan meikkiin ei tule käyttää noin montaa highlighter/korostus tuotetta, ellet halua valokuvissa näyttää siltä, että iho kiiltelee.
Noin montaa pohjustustuottekaan ei tarvita.
Suosittelen lukemaan vaikka Meghanin häämeikkiartikkelit. Iho saa nyt näkyä. Jos kestä, käy solariumissa muutama kerta alle, tuo kaunista väriä. (Pari kertaa ei ole niin vaarallista)
Panosta ihonhoitoon myös ennen. Viikottaiset kuorinnan, naamiot ja hieronnat (katso ohjeita YouTube ym)
Ysl valokynän dupe on mielestäni Maybellinen peiteväri, se missä on pehmeä levitin. On kulttimaineessa, hinta 11€.
Nars orgasmi poskipunan dupe on Catrice merkin oil fusion poskipuna.
Meikinteossa paras ystäväsi on laadukas beautyblender, jota käytät joka tuotteen välissä! Ja Caudalien beauty Elixir suihke.
T. Kosmetologi/häämeikkaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut pitkään blogeja ja sitä ennen naistenlehtiä ja kirjallisuutta kauneudesta. En arjessa kulje sotamaalauksessa koska olen aika laiska, mutta juhliin ja ennen koronaa viikonloppuisin tykkäsin meikata ajan kanssa.
Nuo mainitsemani merkit muistin tulleen useasti vastaan eri lähteissä. Sitten bloggaajista kiinnitän huomiota erityisesti pitkään bloganneihin ja kauneusalalla toimiviin/toimineisiin. Nyt häiden alla googlettelin myös häämeikkiä suomeksi ja englanniksi ja luin arvosteluita eri lähteistä.
Blogistit ja muut "influencerit" tekevät postaukset yhteistyönä firmojen kanssa. Eli tarkoittaa mainostusta. Niiden kehuja ei pidä uskoa! Siis oikeasti!
Tuotearvosteluja kauppojen sivulla ei myöskään pidä uskoa. Ne ovat fuulaa.
Voit luottaa arviointiin vain, jos sen kertoo sinulle tuttu, luotettava ihminen.
Toisekseen, meikit ja voiteet käyttäytyvät eri tavalla erilaisilla ihoilla.
Esim. kovasti hehkutetut retinoli/retinoidituotteet eivät käy minulle ollenkaan!
Eivät edes herkän ihon, puhtaat, lisäaineettomat tuotteet.
Parhaat huulipunakokemukseni ovat myös jotain halpiksia marketista. Kalliit merkkipunat leviävät huulilla eivätkä pysy.
Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blogistit ja muut "influencerit" tekevät postaukset yhteistyönä firmojen kanssa. Eli tarkoittaa mainostusta. Niiden kehuja ei pidä uskoa! Siis oikeasti!
Tuotearvosteluja kauppojen sivulla ei myöskään pidä uskoa. Ne ovat fuulaa.
Voit luottaa arviointiin vain, jos sen kertoo sinulle tuttu, luotettava ihminen.
Toisekseen, meikit ja voiteet käyttäytyvät eri tavalla erilaisilla ihoilla.
Esim. kovasti hehkutetut retinoli/retinoidituotteet eivät käy minulle ollenkaan!
Eivät edes herkän ihon, puhtaat, lisäaineettomat tuotteet.Parhaat huulipunakokemukseni ovat myös jotain halpiksia marketista. Kalliit merkkipunat leviävät huulilla eivätkä pysy.
Kiitos! Mun pitkäaikainen suosikki olikin joku maybellinen matta aplikaattorilla levitettävä huuliväri. Siitä tuli tosi wow-efekti ja kehuja sekä livenä että muuten. Ei ollut superkestävä, mutta ei myöskään sotkenut. Mulla tuli myös mieleen tuo, että vaikka joku tuote olisi erittäin toimiva jollakin, niin se ei tosiaan toimi välttämättä minulla. Onneksi kesäkuuhun on aikaa niin ehdin viikonloppuisin testailla. Ja ei tämä meikki niin vakava asia minulle ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap mene ammattilaisen meikattavaksi? Olisi tullut halvemmaksi kuin nuo summamutikassa tehdyt meikkiostot!
Korona. Olen töissä alalla jossa olisi todella, todella paha juttu tuoda korona töihin jonkun meikkisession vuoksi. Lisäksi aiemmin kun olen ollut meikattavana, en ole tykännyt lopputuloksesta. Minusta on kiva kokeilla eri meikkityylejä ja valita juhliin se, joka on itselleni luontevin. Ehkä meikkineuvonta vaikka etänä ammattilaisella olisi ollut fiksu ajatus.
Tuo UD All nighter kuivattaa ja tekee ummehtuneen näköiseksi. Itse olen suihkaissut sitä vain silmämeikin kiinnitykseen ja muualle Mac Prep + Prime fix. Se jättää ihon kosteutetun ja raikkaan näköiseksi. Bloggareiden jututhan on mainostusta. Makeup Alkeyssa on luotettavampia arvosteluja.
Vierailija kirjoitti:
Häämeikkiin tai mihinkään muuhunkaan meikkiin ei tule käyttää noin montaa highlighter/korostus tuotetta, ellet halua valokuvissa näyttää siltä, että iho kiiltelee.
Suosittelen lukemaan vaikka Meghanin häämeikkiartikkelit. Iho saa nyt näkyä. Jos kestä, käy solariumissa muutama kerta alle, tuo kaunista väriä. (Pari kertaa ei ole niin vaarallista)
Panosta ihonhoitoon myös ennen. Viikottaiset kuorinnan, naamiot ja hieronnat (katso ohjeita YouTube ym)
Ysl valokynän dupe on mielestäni Maybellinen peiteväri, se missä on pehmeä levitin. On kulttimaineessa, hinta 11€.
Meikinteossa paras ystäväsi on laadukas beautyblender, jota käytät joka tuotteen välissä! Ja Caudalien beauty Elixir suihke.
Suuri kiitos sinulle :) En varmaan laitakaan kaikkea naamaan mitä pussista löytyy. Pitääkin perehtyä neuvoihisi!
Kostea meikkimuna on käytössä ja on ehdottomasti ollut aivan huippu lisä meikkipussiin. Sekin tuli tutuksi jostain kauneusboksista. Paljon kuulaampi ja tasaisempi meikki, joka ei kerry juonteisiin niin paljon.
Estee Lauderin meikkivoide levittyy huonosti ja CD huulipunat on todella kuivia.
Kosmetiikka nyt vaan on sellaista, että se mikä toimii yhdelle, ei välttämättä toimi toiselle.
Tarviiko nuita kaikkia ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko oikeasti ysl valokynää Maybelline anti age erazer- tuotteeseen? Mielestäni ovat kyllä eri planeetalta, minä sain tuosta Maybellinen tuotteesta silmiin aivan järkyttävän poltteen. En tiedä mikä siinä tuotteessa on, mutta esim saman merkin fit me concealer ei aiheuta vastaavaa.
No kyllä se koronan saaminen yhdeltä meikkaajalta olisi aika pieni riski. Teille ei sitten taida vieraita tulla yhtään?
Diorin huulipunat ovat mielestäni loistavia. Levittyvät hyvin ja pysyvät huulilla, kuivattamatta niitä kuitenkaan korpuiksi niin kuin monet kestävät huulimeikit tekevät.