Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10501/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai piti viel lisätä että onhan mulla myös valmiita pussikeittoja pari kpl ja hernekeitto+tonnikala+maissi+ananassäilyke.

Vierailija
10502/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tästä ajatuksesta, että köyhän olisi aina pakko syödä vai ei estä, kun se on halpaa. Terveys kyllä tuossa kärsii, jos joutuu syömään pelkkää einestä. Ennemmin laitan kaiken rahan terveelliseen ruokaan kuin säästelen pennosia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10503/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehden tulee halvemmaksi kuin einekset, vaikka miten laskisi.

Ruokaa kannattaa tehdä kerralla enemmän ettei mene haaskaukseen raaka-aineita.

minulla on 1 hengen talous. Keitän keittoja aina n. 5 litraa. Syön yhden annoksen, ehkä toisen seuraavana päivänä. Lopuista teen annoksia, jotka laitan pakkaseen. Toisena päivä teen ison vuokan lasagnea, josta syön annoksen ja laitan 5 pakkaseen. Jne. Näin minulla on valmisaterioita pakkasessa, niin ei edes joka päivä tarvitse erikseen laittaa ruokaa, sen kun lämmitän.

keittoannos n. 0,95 e. Runsas keitto, ei jatkettu vedellä.

Vierailija
10504/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 €/kk on 3,3 euroa päivässä. Siinä saa alkaa syödä koivusta lehtiä. Alkaa Purran palvaajien jutut mennä täysin poskettomiksi.

Vierailija
10505/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I annosta puuroa margariinilla ja itsekerätyillä mustikoilla/puolukoilla maksaa 0,05€. Leipä margariinilla ja kalkkunalaikkeleellä 0,05€. Kattilallinen pastaa 0,30€. Ketsuppipullo 0,75€ eli alle 0,05€ annos. Porkkana 1€/kg. Jauheliha 100g (kana tai sika/nauta) 0,65€. 1l maitoa juotavaksi 0,70€ tai vastaavalla summalla pikakahvia tai teetä tai mehua. Jos jää nälkä niin pari extra leipää tai 2x puuroa 0,10€.

2,90€ eli on kuukaudessa 87€. Ei varmasti kuole nälkään. Ja jos haluaa vaihtelua kilolle porkkanaa päivässä niin ostaa vaikka omenaa osalla rahalla tai kaalia tai punajuurta tai lanttua tai kesäkurpitsaa tai vesimelonia tai banaania tai mitä nyt kaupasta edullisesti milloinkin saa. Vaihtelua saa kans vaihtamalla kanan tai sika-naudan vaikka soijasuikaleisiin/rouheeseen tai tekemällä kalapyörykät itse vaikka pakasteseistä tai tonnikalasta jos ei jaksa itse kalastaa. Myös pastan voi vaihtaa perunaan tai spaghettiin tai riisiin tai perunamuussiin tai tehdä itse tuorepastaa.

Hyvin pärjään. Kananmunia ja juustoa myös varalla aina kotona, mutta en käytä niitä päivittäin.

Vierailija
10506/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I annosta puuroa margariinilla ja itsekerätyillä mustikoilla/puolukoilla maksaa 0,05€. Leipä margariinilla ja kalkkunalaikkeleellä 0,05€. Kattilallinen pastaa 0,30€. Ketsuppipullo 0,75€ eli alle 0,05€ annos. Porkkana 1€/kg. Jauheliha 100g (kana tai sika/nauta) 0,65€. 1l maitoa juotavaksi 0,70€ tai vastaavalla summalla pikakahvia tai teetä tai mehua. Jos jää nälkä niin pari extra leipää tai 2x puuroa 0,10€.

2,90€ eli on kuukaudessa 87€. Ei varmasti kuole nälkään. Ja jos haluaa vaihtelua kilolle porkkanaa päivässä niin ostaa vaikka omenaa osalla rahalla tai kaalia tai punajuurta tai lanttua tai kesäkurpitsaa tai vesimelonia tai banaania tai mitä nyt kaupasta edullisesti milloinkin saa. Vaihtelua saa kans vaihtamalla kanan tai sika-naudan vaikka soijasuikaleisiin/rouheeseen tai tekemällä kalapyörykät itse vaikka pakasteseistä tai tonnikalasta jos ei jaksa itse kalastaa. Myös pastan voi vaihtaa perunaan tai spaghettiin tai riisiin

Soijarouhehullu iski taas!

Vierailija
10507/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2,90€ eli on kuukaudessa 87€. Ei varmasti kuole nälkään. Ja jos haluaa vaihtelua kilolle porkkanaa päivässä niin ostaa vaikka omenaa osalla rahalla tai kaalia tai punajuurta tai lanttua tai kesäkurpitsaa tai vesimelonia tai banaania tai mitä nyt kaupasta edullisesti milloinkin saa. Vaihtelua saa kans vaihtamalla kanan tai sika-naudan vaikka soijasuikaleisiin/rouheeseen tai tekemällä kalapyörykät itse vaikka pakasteseistä tai tonnikalasta jos ei jaksa itse kalastaa. Myös pas

Hyi kasvista syövät! Tapetaan mieluummin eläimiä ja ahmitaan rasvaista pekonia ja possua ja nauraa vaikka se ei ole hyväksi ihmiselle! Anna ihmisten syödä monipuolisesti kaikkea ja tyydy sä vaan mutustelemaan niitä lihapullias. Jotka EI ole tehty mistään soijarouheesta eikä kasviksista.

10508/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa ihan järkyn kallista koivunlehtiteetä, siinä on jotain jäkälää ja kai tulivuorentuhkaakin seassa - Islannista tuliaisiksi tullutta (siinä oli se hintalappu päällä, koska äitini oli niin järkyttynyt koivunlehtien hinnasta). Marttojen kanssa kahvitellessa on tullut syötyä myös koivunlehti-tuorejuustolevitettä nokkoskeksien päällä 😋  Sekä koivu että nokkonen ovat aineksia, joita ihan turhaan halveksitaan, mutta lähinnä mausteeksi ja täydennysravinteeksi ne sopivat. Nokkoskeitto  ja nokkosletut on hyviä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
10509/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ei ei saa mainita soijarouhetta tai sieniä? Tuskin kukaan niitä pelkästään syö. Ainoastaan jos haluaa säästää ruokalaskussa ja haluaa syödä monipuolisemmin?

Itse pyrin syömään mahdollisimman puhtaita raaka-aineita, mutta en sentään luomua osta koska se on niin kallista kilohinnaltaan. Tarkoitan että ostan vaikka suomalaista porkkanaa ja perunaa 2kg säkit jos eurolla saa. Kuorista saa tehtyä ihania sipsejä. Keitot on hyviä. Laatikkoruoat. Papupadat. Itsetehdyt pihvit. Raastesalaatit. Leivät ja puurot. Paistettu riisi munalla. Perusmausteilla pärjää pitkälle, soijakastike on hyvä lisä. Herkuttelen myös katkaravuilla. Sama alle 4€n pakaste Xtran pussi on tosin kestänyt jo puoli vuotta. Otan sulamaan aina kourallisen, ja siihen lisään majoneesia ja muuta niin riittää useampaan annokseen lisukkeeksi kun tulee niin jymäkkää. Monivitamiinitabletit täälläkin käytössä vaikka ei toki ole pakollista.

Vierailija
10510/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää tästä ajatuksesta, että köyhän olisi aina pakko syödä vai ei estä, kun se on halpaa. Terveys kyllä tuossa kärsii, jos joutuu syömään pelkkää einestä. Ennemmin laitan kaiken rahan terveelliseen ruokaan kuin säästelen pennosia. 

Miksi terveellinen ruoka ei olisi halpaa? Tee kasvissosekeittoa, hyvää ja halpaa. Heitä joukkoon soijarouhetta tai papuja tai herneitä jos haluat tosi proteiinipitoista.

Vierailija
10511/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa kuultua: joku valitti ilmeisesti kaverilleen, että miksi meidän työttömien oletetaan vain syövän halpaa kaalia ja porkkanaa, samalla kun punnitsivat tuoreita sitruunoita. Kurkkasin siinä ohimennen heidän kärryyn, niin siellä oli lohta ja sipsiä ja ties mitä purnukkaa ja tilpehööriä ja olutta. Rupesi hymyilyttämään, kun omassa korissani nimenomaan oli sitä porkkanaa ja sipulia (kaalia on kotona). Ja olen Suomen mittapuullakin aika varakas. Mutta en rehellisesti olisi voinut arvioida heitä työttömiksi sen ostoskärryn perusteella kyllä ainakaan.

Vierailija
10512/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2,90€ eli on kuukaudessa 87€. Ei varmasti kuole nälkään. Ja jos haluaa vaihtelua kilolle porkkanaa päivässä niin ostaa vaikka omenaa osalla rahalla tai kaalia tai punajuurta tai lanttua tai kesäkurpitsaa tai vesimelonia tai banaania tai mitä nyt kaupasta edullisesti milloinkin saa. Vaihtelua saa kans vaihtamalla kanan tai sika-naudan vaikka soijasuikaleisiin/rouheeseen tai tekemällä kalapyörykät itse vaikka pakasteseistä tai tonnikalasta jos ei jaksa itse kalastaa. Myös pas

Tuossa oli pikalaskulla mainittu 35 eri ruokaa/ainesosaa, joista tasan 1 oli soija niin hullu soijafriikki iski taas selkeästi. Olisi maininnut sen edes pari kertaa niin olisi jäänyt paremmin mieleen!

Vierailija
10513/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kaupassa kuultua: joku valitti ilmeisesti kaverilleen, että miksi meidän työttömien oletetaan vain syövän halpaa kaalia ja porkkanaa, samalla kun punnitsivat tuoreita sitruunoita. Kurkkasin siinä ohimennen heidän kärryyn, niin siellä oli lohta ja sipsiä ja ties mitä purnukkaa ja tilpehööriä ja olutta. Rupesi hymyilyttämään, kun omassa korissani nimenomaan oli sitä porkkanaa ja sipulia (kaalia on kotona). Ja olen Suomen mittapuullakin aika varakas. Mutta en rehellisesti olisi voinut arvioida heitä työttömiksi sen ostoskärryn perusteella kyllä ainakaan.

Yksi kaheli kertoo täällä näitä tarinoitaan. Mene töihin tai jotain.

Vierailija
10514/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maanantai syön pelkkää kaurapuuroa kun puhdistan kehoa viikonlopun mässyttelyn jälkeen. Tiistai ja keskiviikko puolestaan kasvispäiviä. Torstaina-perjantaina syön sitten kaikkea mitä tekee mieli ja la-su syön jämiä ja keskityn enemmän tuohon nestemäiseen puoleen eli viinaksiin.

Vierailija
10515/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet rikkaat on kouluttautuneita ja tietää terveellisestä elämästä ja siksi ostaa tuoreita kausikasviksia. Monet rikkaat nauttivat itse kasvisruokien kokkailusta, eikä todellakaan käy viikottain ravintolassa syömässä. Tai osta valmista kaviaaria tai lasagnea kotiin.

Jos ite olisin rikkaampi niin ehkä raaskisin ostaa tuoreita hedelmiä useammin tai just jotain valmiskastikkeita ja muitakin salaatteja kuin jäävuorisalaattia. Ja vaikka en kalasta kauheasti pidä, niin ehkä yrittäisin syödä jotain lohta useammin. Mutta kyllä köyhänäkin ihan hyvin saa syödäkseen, en siis valita.

Vierailija
10516/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia jotka asuu ulkomailla työttömänä ja saa kaikki tuet Suomesta kun on posti vaan käännetty Suomeen. Hyvin niillä Kelarahoiööa ulkomailla pärjää kun voi vain makoilla rannalla päivät pitkät ja syödä halvoissa ravintoloissa. Sopii hyvin sinkuille, etätyöläisille, pienten lasten vanhemmille, yrittäjille ja jopa isommille perheille jos hoitaa itse koululaisten oppivelvollisuuden/kotikoulun. Suosittelen!

Vierailija
10517/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 €/kk on 3,3 euroa päivässä. Siinä saa alkaa syödä koivusta lehtiä. Alkaa Purran palvaajien jutut mennä täysin poskettomiksi.

3€:lla elää aika ruhtinaallisesti.se on 111 annosta puuroa päivässä. Tai 111 leipää päivässä. Toisaalta voi valita ettet syö mitään ja ostat tuolla rahalla 1 Nocco-juoman. Se on valinta mitä suuhunsa pistää ja kaupasta ostaa.

Vierailija
10518/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka menevät kylään ilman että vievät edes viinipulloa. Odottavat vain että saavat valmista ruokaa ja ilmaista alkoholia kylässä. Suututtaa ihan tuollaiset ihmiset, enkä sellaisia itse ainakaan kutsuisi ikinä enää uudestaan kotiini. Paras tapaus vielä oli, että ystävälläni niin joku kyläilijä alkoi pummimaan emännältä tupakkaa ja halusi mennä saunaan (jota ei ollut lämmitetty) kaiken muun lisäksi. Siis ihan suututtaa.

Vierailija
10519/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihmiset, jotka menevät kylään ilman että vievät edes viinipulloa. Odottavat vain että saavat valmista ruokaa ja ilmaista alkoholia kylässä. Suututtaa ihan tuollaiset ihmiset, enkä sellaisia itse ainakaan kutsuisi ikinä enää uudestaan kotiini. Paras tapaus vielä oli, että ystävälläni niin joku kyläilijä alkoi pummimaan emännältä tupakkaa ja halusi mennä saunaan (jota ei ollut lämmitetty) kaiken muun lisäksi. Siis ihan suututtaa.

Viimeksi se söi sun tomaattisi ja vei vessapaperirullan mennessään :/

Vierailija
10520/19168 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paras aika paastota ja laihduttaa kun kesä ohi ja aikaa ennen joululomia. Eli itse ainakin syön erityisen kevyesti syksyisin ja keväällä ja lisään kotijumppaa päiviin.

Tänään syönyt puuroa, salaattia, näkkäriä, makaronia, sieniä ja munakkaan.

Huomenna teen jonkun keiton ja puuroa ja leipää lisäks.

keskiviikkona sama kun ti.

Torstaina loput salaatit ja leipiä.

Perjantain ruokaa en vielä tiedä. Ehkä riisiä ja kanaa ja salaattia, joista syö vielä lauantaina.

Sunnuntaina kaappien tyhjennystä.

En aio siis käydä kaapissa ainakaan viikkoon. Jääkaapissa vielä leipätarvikkeet, kaalia, porkkanaa. Pakkasessa on kanapaketti ja kasviksia. Ja kuivakaapissa riisiä, puurotarvikkeet, mausteet, kananmunia, kahvia, maitojauhetta jne. Eipähän tule vahingossakaan sorruttua ostamaan mitään herkkuja.