Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10461/19168 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän c-vitamiinia ja muitakin vitamiineja saa muustakin kun mehilasillisesta tai puuron päällä olevista mustikoista :D

10462/19168 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo Oltermannia 4,99 on nyt plakkarissa. Ekaks syön pois tilsitit ja sitten maistamaan.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/19168 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Neljä litraa aroniaa odottelee myös päätöstä siitä, mitä niille teen. Ehdotuksia? (asiallisia voidaan harkita)

Mehustin aronioita ja pistin joukkoon pakastimen perältä löytyneitä mansikoita ja vattuja. Sokeria meni tosi paljon mutta mehu on tiivistettä, josta saa mehua vettä lisäämällä. Ilman sokeria mehu säilyy pakastettuna. 

10464/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Kilo Oltermannia 4,99 on nyt plakkarissa. Ekaks syön pois tilsitit ja sitten maistamaan.

Meillä nuoriso suosii mieluummin noita kauppojen halpiskermajuustoja Oltermannin sijaan. Siinä on jokin sivumaku, jota en pysty oikein nimeämään, hapan/kitkerä, joka ei oikein innosta. Ja kyse ei olisi siitä, että se olisi juustoisamman makuinen kuin halpisjuustot, koska noi kuitenkin syö sinihomejuustosta lähtien kaikkea mahdollista maitojalostetta.

Kiusa se on pienikin kiusa

10465/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Meillä nuoriso suosii mieluummin noita kauppojen halpiskermajuustoja Oltermannin sijaan. Siinä on jokin sivumaku, jota en pysty oikein nimeämään, hapan/kitkerä, joka ei oikein innosta. Ja kyse ei olisi siitä, että se olisi juustoisamman makuinen kuin halpisjuustot, koska noi kuitenkin syö sinihomejuustosta lähtien kaikkea mahdollista maitojalostetta.

Joo, katsotaan nyt kunhan edelliset juustot on syöty. Siitä on niin kauan kun olen Oltermannia maistanut. Muistaakseni se ei ollut mitenkään säväyttävä maku, joskaan ei sentään epämiellyttävä. 

Mä tykkään vahvoista juustoista mutta ne vaan tuppaavat olemaan hävyttömän kalliita. Allerum Grevé oli joskus mun suosikkini "arkijuustoksi", enää en ole raaskinut sitä ostaa. Tilsit 11,23 per kilo on nyt ollut menossa mutta ei sekään ihmeellistä ole. 

Erikoisjuhlat on sitten erikseen. Viime jouluna ihastuin 26 kuukautta kypsytettyyn Beemster X-O Goudaan (yli 40 euroa kilo!) mutta joulu nyt on joulu. Stilton on sinihomejuustoista mun joulujuustoni eikä sitä oikein edes löydy muulloin valikoimista. Mut nää nyt on tosiaan sarjassa kerran vuodessa.

Juustosuosutuksia otetaan vastaan!

Kampin Pimu

Vierailija
10466/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa herajuustoa. On tosi kallista, mutta niin voimakasta että pikkurillin kokoinen pala riittää, eli tulee syötyä vähemmän kuin että ottaisi jotain ei-miltään-maistuvaa oltermannia 3 viipaletta

Vierailija
10467/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Joo, katsotaan nyt kunhan edelliset juustot on syöty. Siitä on niin kauan kun olen Oltermannia maistanut. Muistaakseni se ei ollut mitenkään säväyttävä maku, joskaan ei sentään epämiellyttävä. 

Mä tykkään vahvoista juustoista mutta ne vaan tuppaavat olemaan hävyttömän kalliita. Allerum Grevé oli joskus mun suosikkini "arkijuustoksi",

Jos sä et pysty liikumaan ku pyörätuolilla niin luulisi, että nuo juustot aiheuttaa ummetusta?

10468/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Jos sä et pysty liikumaan ku pyörätuolilla niin luulisi, että nuo juustot aiheuttaa ummetusta?

Mistä ihmeestä sä olet ton pyörätuolin keksinyt? Outo fiksaatio sulla. Joo, en viitsi vaivautua periferiaan ruokaostoksille koska kuten olen kertonut, täällä keskustassa on noita ruokakauppoja tuhkatiheään. Mainittakoon nyt vaikkapa kolme Lidliä.

Enkä muuten usko, että yhtään kukaan lähtee työpäivän jälkeen julkisilla minnekään lähiöön ruokaostoksille semminkin kun työmatka taittuu jalan.

Otan osaa jos joudut jossain idän lähiöiden puljuissa asioimaan, mä en vapaaehtoisesti sinne mene.

Kampin Pimu

Vierailija
10469/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kokeilun vuoksi ostettu iltashoppailuna Lidlistä falafel-pyöryköitä 2x300g (toiset classic ja toiset punajuuri) 2,07 kpl. Tuolla uunissa lämpiämässä juuri, mutta syön vasta huomenna, ehkä perunoiden tai perunamuusin kera.

-winner-

Nämä vaativat selkeästi jotain omaa kastiketta tai lisuketta, nälkä lähtee, vaikka söisi pelkästään, joten voi nämä laittaa ostoslistalle jos tuohon hintaan lähtevät. Ei huonoja, mutta kuivanoloisia lihapulliin verrattuna, jos ihan siltään syö. Ehkä joku mix liha ja kasvispullia olisi paras?

Nutrilettia oli taas paketti -70 % Tokmannilla, tällä kertaa kananmakuista. Ostin myös pari kaakao/kaura-nutrilett-juomaa. Osana ruokavaliota eli puolen päivän ruoka-annoksina  puoltavat paikkaansa, en pelkkää laihdutuskuuria näillä viitsi vetää. Tosi tumma -ruisleipäpalasia oon nyt syönyt kaveriksi.

-winner-

Vierailija
10470/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin lounaaksi kasvisnuudelisoppaa, tykönä ruisleipä ja juustopäällinen. Välipalana muutama iso luumu, jotka piti kypsyttää huoneenlämmössä. Minua kyllä kiukuttaa nuo raakoina myytävät hedelmät. Olen syönyt samaisia luumuja suoraan puusta kypsinä, voi kuinka ihanan makuisia ja mehuisia ovat. Paistoin mustikkapiirakan kahvin kanssa tarjottavaksi ja illalla syötäväksi perunasose-jauheliha-laatikon. Näitä sitten syön taas pari päivää. 

Vierailija
10471/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään suppilovahveroita (kävin kävelyllä) lisäksi riisiä ehkä 0,30€. Mausteet ehkä 0,10€. Juon lisåksi maitoa 0,20€. huomenna kasvissoppaa. Ylihuomenna lämpimiä leipiä ellei löydy jotain hyviä tarjouksia huomenna kun käyn ostamassa kananmunia.

10472/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kokeilun vuoksi ostettu iltashoppailuna Lidlistä falafel-pyöryköitä 2x300g (toiset classic ja toiset punajuuri) 2,07 kpl. Tuolla uunissa lämpiämässä juuri, mutta syön vasta huomenna, ehkä perunoiden tai perunamuusin kera.

-winner-

Nämä vaativat selkeästi jotain omaa kastiketta tai lisuketta, nälkä lähtee, vaikka söisi pelkästään, joten voi nämä laittaa ostoslistalle jos tuohon hintaan lähtevät. Ei huonoja, mutta kuivanoloisia lihapulliin verrattuna, jos ihan siltään syö. Ehkä joku mix liha ja kasvispullia olisi paras?

Nutrilettia oli taas paketti -70 % Tokmannilla, tällä kertaa kananmakuista. Ostin myös pari kaakao/kaura-nutrilett-juomaa. Osana ruokavaliota eli puolen päivän ruoka-annoksina  puoltavat paikkaansa, en pelkkää laihdutuskuuria näillä viitsi vetää. Tosi tumma -ruisleipäpalasia oon nyt syönyt kaveriksi.

-winner-

Mä olen syönyt vain itse tekemiäni falafelejä, ja kyllä niidenkin kanssa tarvii kastiketta - vaikka ihan sweet chiliä, tai sitten jotain kermaviili/jukurtti-kastiketta. Mä tiedän, että jotkut syö hummusta niiden kanssa. Nuoriso, nuo barbaarit, syövät falafelit ketsupin ja chilimajoneesin kera...

Niissä nutrileteissa on jotain epäilyttävää, jos niitä koko ajan on tuossa poistotarjouksessa?

Vierailija
10473/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii puuroo, pekoni-munakasta, kasvisvihanneksi ja leipää. Hyvin pärjää. Kiinnitäkää huomiota annoskokoihin jos ette muka pärjää!

10474/19168 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menikin koko päivä vapaaehtoistyössä, onneksi siellä sai sitten erinomaisen hyvää ruokaa. Huomaa kyllä, että Norjan lohta tuupataan markkinoille alihintaan (haluavat tyhjentää kasvatuspussit sen loisen takia), tuollakin oli sekä savulohta että graavilohta - ja nehän kyllä kelpaa!

Huomenna pitäisi pitää food prepping day, eli tehdä ruokia pakastimeen ja ensi viikolle valmiiksi. Hernekeittoa on pyydetty, ja kaalia nyt on ollut tarjouksessa, joten kaalilaatikkoakin sitten. Tällä kertaa hernekeitto ei ole ihan halvinta, koska laitan lihaksi karjalanpaistilihaa. Sitä on ollut viime aikoina paljon punalaputettuna - en muista, koska olisin viimeksi ostanut sitä ihan normihinnalla, varmaan ennen koronaa. Kaalilaatikkoon laitan ihan vaan sikanautaa.

Ja koska uuni on lämmitettävä, niin voisin tehdä suklaahippukeksejä (Tokmannin tarjoussuklaasta) ja uunijuureksia.

Tiskikone piippasi, rokkakattila on puhdas, voin laittaa herneet likoamaan. Sitten pitääkin mennä pakastimeen kaivelemaan lihoja.

Vierailija
10475/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Mistä ihmeestä sä olet ton pyörätuolin keksinyt? Outo fiksaatio sulla. Joo, en viitsi vaivautua periferiaan ruokaostoksille koska kuten olen kertonut, täällä keskustassa on noita ruokakauppoja tuhkatiheään. Mainittakoon nyt vaikkapa kolme Lidliä.

Enkä muuten usko, että yhtään kukaan lähtee työpäivän jälkeen julkisilla minnekään lähiöön ruokaostoksille semminkin kun työmatka taittuu jalan.

Otan osaa jos joudut jossain idän lähiöiden puljuissa asioimaan, mä en vapaaehtoisesti sinne mene.

En kyllä käsittänyt tästä yhtään mitään. Etkö sinä vertaile täällä tomaattimurskan hintaa ja olet juossut niiden tölkkiesi perässä ympäri sitä sinun keskustaasi. Mikä lie se siellä mielikuvitusmaailmassa sitten onkaan. Joku Kamppi niminen keskusta = vessa, olohuone, keittiö?

Vierailija
10476/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-nakki paketti, perunaa, tomaattipyree pieni säilyke, sipuli, lihaliemikuutio

10477/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jollain ikävä pakkomielle saada todistettua, että kaikki täällä kirjoittavat satasen budjetilla elävät tai sitä tavoittelevat ovat yksi ja sama henkilö.

No, meitä on vähintään kaksi, koska minä olen minä, en alehamsteri, winner tai Kampin Pimu. Jos arvioin tuon pakkomielteisen tai sitten noiden kolmen em. kirjoituksia, niin mielummin elävässä elämässä tutustuisin tähän kolmikkoon. Netin anonymiteetti onneksi takaa meille sen, ettei heidän tarvitse koskaan oikeasti kuunnella jaarituksiani.

Vierailija
10478/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Täällä on jollain ikävä pakkomielle saada todistettua, että kaikki täällä kirjoittavat satasen budjetilla elävät tai sitä tavoittelevat ovat yksi ja sama henkilö.

No, meitä on vähintään kaksi, koska minä olen minä, en alehamsteri, winner tai Kampin Pimu. Jos arvioin tuon pakkomielteisen tai sitten noiden kolmen em. kirjoituksia, niin mielummin elävässä elämässä tutustuisin tähän kolmikkoon. Netin anonymiteetti onneksi takaa meille sen, ettei heidän tarvitse koskaan oikeasti kuunnella jaarituksiani.

Ai jaa. Missäs näin nyt väitettiin. Vai tuliko ihan sellainen freudilainen lipsahdus.

10479/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Ai jaa. Missäs näin nyt väitettiin. Vai tuliko ihan sellainen freudilainen lipsahdus.

Näin on väitetty useampaan kertaan näiden 524 sivun aikana - ei nyt tässä Kampin Pimulle kohdistetussa viestissä, vaan aikaisemmin. Sinun freudilaisia lipsahduksiasi en jaksa pohtia. Mutta onhan se niin, että jos muisti ei pelaa ja ymmärryksessä on ongelmia (ja useampaan kertaan on muistettu mainita, että kirjoitan raivostuttavan pitkiä jaarituksia, joita kukaan ei jaksa lukea), niin kirjoittajien erottaminen toisistaan on haastavaa, ja toistaalta tulee helposti väärinkäsityksiä, kun ne sekoittuvat mielessä keskenään.

Mutta jos on ongelmia ymmärtää, niin kai sitä pitää ymmärtää sitten.

Vierailija
10480/19168 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Prisman ilta-alessa näkyi lähinnä kaupan tekemiä valmiita ruoka-annoksia. Ei näkynyt tarroja yhdessäkään leivässä, lihassa, maidossa ym. normaalissa elintarvikkeessa. Karkinnälkäisille oli tarjolla halpoja irtokarkkeja 5,95 e/kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä