Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18607)

Vierailija
4821/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kylässä miljonäärin luona (ite tienaan perus 4000€/kk) ja sieltä jääkaapista löytyi samat halpis tuotteet mitä itse käytän, esimerkiksi X-Tran margariini, juusto ja hillosipulit. Tunnistin myös Lidlin halpistuotteita kuten alle euron maksavan tuorejuuston ja 1,5€:n kalkkunaleikkelepaketin. Tuli hyvä mieli, että näköjään ökyrikkaatkin ostaa halpista. Vaikka kämppä oli kuin linna ja selkeesti kalliit kodinkoneet yms. :D

Onneksi en ole niin köyhä tai pihi että tarttis xtra margariinia leivän päälle laittaa. Vaikka säästäväinen olenkin.

Tai miljonääriksi päätyy usein vaan fiksut, jos ei perintönä saa tai lotossa joita, ja Xtran margariinissa on täysin samat ainesosat kuin sydänsuosituksen saaneessa becel-levitteessä. Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se koka maksaa. Älykkäät ja ri

Älykkäät ei käytä margariinia.

Vierailija
4822/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat tuskin pääsee tuohon 100€/kk budjettiin mutta hoikilla ja normaalipainoisilla on mahdollisuus. Riippuu siitä, että mitä kotona on syöty lapsena. Jos on syöty tavallista riisiä ja broilerinkoipia tai omalta maalta kerättyjä perunaa, porkkanaa ja sipulia niin myös aikuisena nuo maistuu eli itsetehty kotiruoka. Jos vanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita ruoanlaitosta niin kyllä on lapsella aikuisena varmasti hankalaa. Ihan vaan edes oppia perusjutut.

Broilerin koipireisi maksaa nykyään 2,95 e/kg, eli yhden koiven hinta on nykyään noin euron verran, mikä on jo päivän ruokabudjetista sadan euron ruokavaliolla iso siivu ja muutakin päivässä tarvitsee syödä. Et taida olla ihan perillä nykyhinnoista? Omalla maallakin saa tosiaan harrastaa jo ihan ammattimaista viljelyä, että sillä ruokkii koko perheen perunalla, sipulilla ja porkkanalla koko vuodeksi. Muutama kitukasvuinen porkkana ei paljoa säästöä tuo, kun siemenetkään ei ole ilmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4823/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni syö tyytyväisenä kerran päivässä vadillisen ruokaa. Itse syön mieluummin 3-4 tunnin välein pienehköjä annoksia. Ihan vapaasti saa arvata, kumpi on ylipainoinen, kärsii korkeasta verenpaineesta ja on kakkostyypin diabeteksen rajoilla. Ja kumman ruokailuun menee enemmän rahaa...

Sehän riippuu ruuan sisällöstä, ei ruokailujen määrästä tai annoskoosta. Siitä et maininnut mitään :)

Vierailija
4824/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jumala näitä hörhöjuttuja, pohjat kyllä veti tämä x-tramargariini mljonäärin jääkaapissa. Sitä ennen tämä sienikaheli moninikkeilijä.

Vierailija
4825/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat tuskin pääsee tuohon 100€/kk budjettiin mutta hoikilla ja normaalipainoisilla on mahdollisuus. Riippuu siitä, että mitä kotona on syöty lapsena. Jos on syöty tavallista riisiä ja broilerinkoipia tai omalta maalta kerättyjä perunaa, porkkanaa ja sipulia niin myös aikuisena nuo maistuu eli itsetehty kotiruoka. Jos vanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita ruoanlaitosta niin kyllä on lapsella aikuisena varmasti hankalaa. Ihan vaan edes oppia perusjutut.

Broilerin koipireisi maksaa nykyään 2,95 e/kg, eli yhden koiven hinta on nykyään noin euron verran, mikä on jo päivän ruokabudjetista sadan euron ruokavaliolla iso siivu ja muutakin päivässä tarvitsee syödä. Et taida olla ihan perillä nykyhinnoista? Omalla maallakin saa tosiaan harrastaa jo ihan ammattimaista viljelyä, että sillä ruokkii koko perheen perunalla, sipulilla ja porkkanalla koko vuodeksi. Muutama kitukasvuinen

En tiedä miten teidän perheessä syödään, mutta meillä edes raavas mies jaksa syödä kokonaista broilerin koipea aterialla kun tarjolla on myös riisiä, salaattia, kasviksia, leipää jne. Ja meillä myös irroitetaan broilerin koivesta se liha, josta tehdään esim. keittoa ja kastikkeita, jotka suurustetaan ja joihin lisätään myös kasviksia.

Vierailija
4826/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jumala näitä hörhöjuttuja, pohjat kyllä veti tämä x-tramargariini mljonäärin jääkaapissa. Sitä ennen tämä sienikaheli moninikkeilijä.

Mistä me tiedetään mihin se miljonääri sitä halpismargariinia käyttää? Itsekin olen halpis öljyllä valellut narisevia oven saranoita ja nyttenkin mulla on koiranmakkaraa jääkaapissa, vaikka mulla ei edes ole koiraa. Toivottavasti kukaan vieras ei oleta, että syön sitä yksin salaa lihan korvikkeena tms. Makkara on hankittu pari viikkoa sitten tarjouksesta varalle, kun siskoni on tulossa yökylään koiransa kanssa luokseni katsomaan Euroviisuja.

Vierailija
4827/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hitsinpimpulat jos broilerinkoipikin jaetaan osiin ja monelle hengelle ruokailuun. Siinä on niin vähän lihaisaa osaa, että kyllä se yhdelle ihmiselle uppoaa ihan hyvin. Luuta, nahkaa ja muuta roipetta on osa, itse en ainakaan syö kuin sen selkeän lihaisen osan. Ja yhdellä kertaa, silti on jotain muutakin syötävää aterialla. Haluaisin tuntea sen raavaan miehen joka ei jaksa syödä kerralla koko koipea ja nälkä lähtee. Taitaa olla aika pirttihirmuja jotkut mammat kun miehensä eivät uskalla syödä. Kyllähän ruokabudjetti pysyy pienenä kun syödään pienesti. 

Nainen olen, vanhempi ja terve sekä normipainoinen. Silti syön ilmeisesti enemmän kuin raavas mies, ainakin joidenkin mielestä. Onkohan meillä hiukan eri kriteerit sitten "raavaalle miehelle". 

Vierailija
4828/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin joskus aiemmin täällä, että syön päivittäin jonkun pienen herkun ja tästä alkoi joku mieletön raivoaminen, ettei ihminen tarvitse mitään herkkuja joka välissä. No, oma päivittäinen herkuttelu on ehkä yksi halpa keksi kahvin kanssa tai pala tummaa suklaata.

Miksi herkuttelet epäterveellisillä asioilla? Mulle herkuttelua on aamulla juotu kahvi kauramaidolla. Herkuttelua on myös itsekeräämistä sienistä tehty sienisalaatti tai dippikasvikset kermaviilikastikkeen kera. Mulle myös grillaus on herkuttelua ja nauttimista ruoasta. Oliivit on harvinaista juhlaherkkua. Mutta miksi joka päivä mussutat jotain rasvaista tai sokerijuttua? Toki pitää kiinnittää huomiota myös suolan saantiin, ja siksi huuhdonkin oliivit jos laitan niitä tarjolle juhlapöytään.

Kukin herkuttelee tavallaan. Ei sitä pidä toisten vaatia omalla tavallaan tekemään. Nämä määrätyt kommentoijat ovat juuri niitä terveys- hoikkuus- ja nuukuusnatseja, jotka ovat sormi pystyssä moittimassa muiden elintapoja. Se on sitäpaitsi epäkohteliasta ja toisten asioihin puuttumista. 

Vierailija
4829/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hitsinpimpulat jos broilerinkoipikin jaetaan osiin ja monelle hengelle ruokailuun. Siinä on niin vähän lihaisaa osaa, että kyllä se yhdelle ihmiselle uppoaa ihan hyvin. Luuta, nahkaa ja muuta roipetta on osa, itse en ainakaan syö kuin sen selkeän lihaisen osan. Ja yhdellä kertaa, silti on jotain muutakin syötävää aterialla. Haluaisin tuntea sen raavaan miehen joka ei jaksa syödä kerralla koko koipea ja nälkä lähtee. Taitaa olla aika pirttihirmuja jotkut mammat kun miehensä eivät uskalla syödä. Kyllähän ruokabudjetti pysyy pienenä kun syödään pienesti. 

Nainen olen, vanhempi ja terve sekä normipainoinen. Silti syön ilmeisesti enemmän kuin raavas mies, ainakin joidenkin mielestä. Onkohan meillä hiukan eri kriteerit sitten "raavaalle miehelle". 

Suurin osa aikuisista ja jopa lapsistakin kyllä jaksaa ja syökin yhden kokonaisen broilerin koiven kerralla, ei siitä yhdestä koivesta kokkaa millään koko perheen ateriaa, kuin täällä jonkun kuvitelmissa. Nahoista ja kalutuista luista tulee vielä varmaan lihaisa proteiinipitoinen keitto koko viikon tarpeiksi?

Vierailija
4830/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vitsi tämä mies joka ei jaksa broilerin koipea syödä! Kilon paketissa niitä on kolme joten yksi painaa noin 330 grammaa josta puolet on luuta ja muuta syömäkelvotonta. Kypsennettäessä kun vielä haihtuu nestettä jää siitä syötävää alle 150 grammaa. Kuka näitä keksii?

Vierailija
4831/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni syö tyytyväisenä kerran päivässä vadillisen ruokaa. Itse syön mieluummin 3-4 tunnin välein pienehköjä annoksia. Ihan vapaasti saa arvata, kumpi on ylipainoinen, kärsii korkeasta verenpaineesta ja on kakkostyypin diabeteksen rajoilla. Ja kumman ruokailuun menee enemmän rahaa...

Sehän riippuu ruuan sisällöstä, ei ruokailujen määrästä tai annoskoosta. Siitä et maininnut mitään :)

Kuulostaa kuin joltain koiralta tämän puolison syömiset, kerran päivässä saa vadillisen ruokaa. Nukkuuko myös ulkona lieassa, pääseekö yöksi sisään?

Vierailija
4832/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kuin joltain koiralta tämän puolison syömiset, kerran päivässä saa vadillisen ruokaa. Nukkuuko myös ulkona lieassa, pääseekö yöksi sisään?

Suurimman osan miehistä elämä tuntuu olevan kuin koiralla. Toiset saavat kerran päivässä ruokaa vadillisen, toiset puuolet broilerinkoivesta ja hiukan muuta sivussa. Ja kumppanin mielestä ovat ihan tyytyväisiä. No niinhän ne sanovat monet koiranomistajatkin. Koirat ovat tyytyväisiä siihen mitä annetaan, kun on pakko olla. 

Vierailija
4833/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti pärjää satasella kuussa ja voi hyvin kun jättää viljat ja turhat sokerit pois sekä on pätkäpaastolla.

Kanaa, kasviksia, juureksia, tonnikalaa ja kananmunaa. Ja proteiinijauhetta ilman mitään makeutusaineita. 

Tuollaiset proteiinijauheet eivät ole terveellisiä. Eikö niissä ole kaikenlaisia lisäaineita.

Vierailija
4834/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon vitsi tämä mies joka ei jaksa broilerin koipea syödä! Kilon paketissa niitä on kolme joten yksi painaa noin 330 grammaa josta puolet on luuta ja muuta syömäkelvotonta. Kypsennettäessä kun vielä haihtuu nestettä jää siitä syötävää alle 150 grammaa. Kuka näitä keksii?

Niii-in. Mutta aatelkaas jos onkin totta. Joillakin miehillä on kova kuri kotona. 

Vierailija
4835/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että pääisin tuohon vähentämällä kahvin juonnin vain aamukahviin ja muuten vain vettä, ehkä joskus teetä. Vihannekset kaali, porkkana, lanttu ja sipuli sekä tarjouksesta sesongin mukaan muita ja ehkä joku hedelmä. Mm. banaaneja on nyt viima aikoina ollut täällä 99 sentillä ja K-menu -omenoita iso pussi alle euron kilohintaan. Kaikki napostelu ja välipalat pois, lehtisalaatit, joissa on aika kova kilohinta, pois. Kaikki leikkeleet ja juustot pois. Leiväksi vaikka porkkanapatonkia niin että levitteenä on vain sipaisu öljyä. Enemmän kuitenkin hiutalepuuroja kun leipää. 

Vierailija
4836/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puuro ei kestä kuin hetken niin nälkä tulee nopeasti. Ei puuroilla voi loputtomasti korvata muuta ruokaa. Monipuolisesti pitää syödä kaikenlaista. Sitäpaitsi puuroa pelkästään syömällä alkaa tökkiä. Vaikka muuten on hyvää silloin tällöin. Sama on makaroni. Usein tai perättäin syötynä kyllästyttää, muuten ihan ok. Peruna on minulla sellaista, että ei kyllästy niin helposti. Voi syödä erilaisina vaihtoehtoina. 

En pysty/halua syödä noita soijia, tofuja, härkiksiä yms. Ne tökkivät jostain syystä. Maku vain ei ole hyvä. 

Vierailija
4837/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni suomalainen koira kuitenkin viettää onnellisempaa, tasapainoisempaa ja terveellisempää elämää kuin moni suomalaismies. Hyvin harva koira edes viettää aikaa narussa pihassa ( tai aitauksessa) lähinnä meysästyskoirat ja jotkut laumanvartijakoirat sekä rekihuskyt. Niiden ruokavalio on tarkemmin mietitty kuin muun perheen, ja herkkuja annetaan säännöllisesti ja lenkillä käytetään pari kettaa päivässä. No, kusetetaanhan niitä useamman kerran päivässä, mutta siitä ne vaan tykkäävät! En minä ainakaan näe tämän perheen koiran kauheasti olevan kaltoinkohdeltu, tuossa se nytkin lenkin jälkeen vetää sikeitä puruluu kainalossa. Sohvalla.

Että en kyllä noita esimerkkejä vertaisi koiriin tai edes sikoihin. Ei tuollaisia ole kuin ihmisten keskuudessa.

Vierailija
4838/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä onnistui tuo satkulla kuukaudessa syönti kun kokeiltiin. Meidän ei kuitenkaan tarvitse koska on rahaa ostaa kallista ruokaa.

Vierailija
4839/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole luonteeltani nuukailija eikä ns kurjuuden maksimointi kiinnosta, mutta tällä hetkellä pakon edessä pitää olla tiukkana ruokabudjetin kanssa. Yritän tehdä kohtuullisen terveellistä, mutta korkeaenergistä ruokaa jolla pärjää parilla aterialla päivässä. En ole napostelija/alkoholityyppiä, niin se toki helpottaa. 25€ viikkoilla mennään hyvin usein, välillä 30€. 

Voipaketti vajaa 4€ /500g riittää kahdeksi viikoksi, 3,5% turkkilainen jugurtti 1kg myös vajaa 4€ kestää viikon. Paljon juureksia ja satokauden kasviksia. Punaista maitoa aamukahviin. Vehnäjauhopussi kestää kauan kun tekee esim perunarieskoja. Kananmunia iso paketti riittää viikon tai kaksi.  

En toki laske kaapissa olevia mausteita, mitä käytän runsaasti. Kerran kuukaudessa ostan pari täyttöpakkausta. Myös itse kerätyt pakastetut marjat ei ole lisätty viikkobudjettiin. 

Vierailija
4840/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tähän voisin lisätä sen, että odotan innolla sitä hetkeä, kun voin mennä keräämään ensimmäiset raparperinvarret (naapurin pihasta ;-) )"

Kuule Ske, mä olen ihmetellyt mikset pyydä vaikka sitä naapuria jakamaan siitä raparperipuskasta nippu ja laita omalle pihalle. Eiks raparperi nyt menesty melkein missä tahansa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan