Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18607)

Vierailija
4861/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta täällä kun taas mollataan toisia, niin itse pärjäsin mainiosti eilen omalla 0,40€:n salaatilla. Olin paistanut kotona öljyssä, jossa oli valkosipuli ja chilirouhetta niin 200g kaalia 0.20€. Keitin kans pastaa 100g joukkoon 0.10€ ja heitin joukkoon puolikkaan munan 0.10€ ja suolaa. Ei ollut nälkä kyllä moneen tuntiin. En ymmärrä miksi pitäisi ahmia puolikas pitsa lounaalla, että jaksais töistä kotiin.

Voi kai tuota salaatiksi kutsua, mutta en kyllä itse tuollaisella tulisi toimeen kun kaksi tuntia korkeintaan. Tosin en kyllä ymmärrä niitäkään, jotka syövät puolikkaan pitsan, kyllä minä ainakin syön ihan kokonaisen. 

Miten tuo ihminen on saanut jopa munan puolitettua? Oliko tuossa kaali pasta-anoksessa 200 kaloria?

En voi mitään mutta mua jaksaa naurattaa kun näen sieluni silmin sentinvenyttäjän puolittamassa raakaa kananmunaa kieli suupielessä että menee tasan...

Kovaksi keitetynkin kanssa saa olla tarkkana kun kananmuna on toisesta päästä suipompi. Paree halkaista pitkittäin, tulee varmemmin yhtä paljon keltuaista molempiin puoliskoihin.

Vierailija
4862/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta täällä kun taas mollataan toisia, niin itse pärjäsin mainiosti eilen omalla 0,40€:n salaatilla. Olin paistanut kotona öljyssä, jossa oli valkosipuli ja chilirouhetta niin 200g kaalia 0.20€. Keitin kans pastaa 100g joukkoon 0.10€ ja heitin joukkoon puolikkaan munan 0.10€ ja suolaa. Ei ollut nälkä kyllä moneen tuntiin. En ymmärrä miksi pitäisi ahmia puolikas pitsa lounaalla, että jaksais töistä kotiin.

Voi kai tuota salaatiksi kutsua, mutta en kyllä itse tuollaisella tulisi toimeen kun kaksi tuntia korkeintaan. Tosin en kyllä ymmärrä niitäkään, jotka syövät puolikkaan pitsan, kyllä minä ainakin syön ihan kokonaisen. 

Miten tuo ihminen on saanut jopa munan puolitettua? Oliko tuossa kaali pasta-anoksessa 200 kaloria?

En voi mitään mutta mua jaksaa naurattaa kun näen sieluni silmin sentinvenyttäjän puolittamassa raakaa kananmunaa kieli suupielessä että menee tasan...

Kovaksi keitetynkin kanssa saa olla tarkkana kun kananmuna on toisesta päästä suipompi. Paree halkaista pitkittäin, tulee varmemmin yhtä paljon keltuaista molempiin puoliskoihin.

Oi, tulikin mieleen, mulla oli aikoinaan Tiimarista ostettu munaleikkuri, jolla sai leikattua kananmuna NELJÄÄN osaan! Se oli oikeasti kiva laite, sai kivoja lohkoja salaatin päälle tai pinaattikeitoon - veitsellä saa kyllä halkaistua, mutta sillä keltuaisesta voi mennä osa rikki... No, sit se leikkuri meni rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/18607 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu kokeillut egg coddleria? Suomeksi voisi ehkä sanoa munanhaudutin.

Mulla on niitä kaksi. Pienehkö kippo paksua posliinia ja metallinen jengoilla oleva kansi.

Voidellaan kippo, suolaa ja pippuria tai millä nyt haluaakaan maustaa, muna rikotaan kippoon ja kippo kiehuvaan veteen niin kauaksi aikaa kuin tykkää.

Mä tykkään löydöstä. Kippo ylös vedestä ja syömään. Oi että tulee pehmoinen muna, paljon parempi näin haudutettuna kuin keitettynä.

Englantilaisten lahja maailmalle. Eihän ne lordit alkaneet aamiaispöydässä mitään munia sorkkimaan. Siksi sillä on vaikka mitä munavempaimia.

Vierailija
4864/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaan munan ehkä ymmärtää, jos se on jäänyt yli jostain muusta käytöstä, esim. pullien voitelemisesta ja menee muuten hukkaan. Kaalista ja pastasta en kyllä keksi miten saa salaatin aikaan, samalla logiikalla esim. kaalilaatikko ja kaalikääryleet on salaattia. Kasvispitoisia ruokia kyllä, joista saa osuuden päivän kasviksista, mutta ei nyt varsinaisesti salaattia, miten sen ihmiset yleensä ymmärtää.

Tässä ketjussa kyllä väännetään ja käännetään kaikki asiat hyvin kummallisesti, esim. että yhden broilerinkoiven syöminen on jotain kamalaa ahmimista. Onko joku oikeasti noin sairaalloisen nuuka vai keksiikö joku huvikseen näitä esimerkkejä?

Vierailija
4865/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

Kovaksi keitetynkin kanssa saa olla tarkkana kun kananmuna on toisesta päästä suipompi. Paree halkaista pitkittäin, tulee varmemmin yhtä paljon keltuaista molempiin puoliskoihin.'

Minä taas en ymmärrä miten munan puolittaminen olisi mitenkään naurettavaa. Jos kokkaa niin on ihan normaalia erotella keltuaiset ja valkuaiset, ja keitetty muna on lautasella helpompi puolikkaina tai viipaleina kuin kokonaisina. Välilä tuntuu että täällä on kommentoijia jotka eivät ole koskaan tehneet ruokaa.

Vierailija
4866/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

Kovaksi keitetynkin kanssa saa olla tarkkana kun kananmuna on toisesta päästä suipompi. Paree halkaista pitkittäin, tulee varmemmin yhtä paljon keltuaista molempiin puoliskoihin.'

Minä taas en ymmärrä miten munan puolittaminen olisi mitenkään naurettavaa. Jos kokkaa niin on ihan normaalia erotella keltuaiset ja valkuaiset, ja keitetty muna on lautasella helpompi puolikkaina tai viipaleina kuin kokonaisina. Välilä tuntuu että täällä on kommentoijia jotka eivät ole koskaan tehneet ruokaa.

Joo, noista ihmettelyviesteistä selkeästi näkyi, että olettavat sen kananmunan olevan raaka puolittamisvaiheessa. Kyllä ne yleensä kypsennetään ennen sitä. Sen toisen puolikkaan voi käyttää johonkin muuhun, vaikka seuraavan päivän salaattiin, jos nyt on kyse salaattiin menevästä munanpuolikkaasta...

Vierailija
4867/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, tunteisiin menee ja runsaasti tällaisenkin aiheen puolesta tai ruokailutavat, ruoka ylinpäätänsä. Suomi on ja suomalaisuus on ihanaa katseltavaa kertakaikkiaan mahtavaa, kun pieni pieni ihmispoloinen pumppaa ilmaa rintaansa,varpailleen nousee ja jo lämmin tasku alkaa elehtimään,kämmenestä tulee nyrkki luuvitonen,ah siis tää on paras paikka asua,elää ja lisääntyä.

Siis täydellinen maa ja ihmiset. Mitä muuta voi toivoa.

Vierailija
4868/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukuuden huippu on puolittaa keitetty muna kahden päivän salaattiin. Kyllä se muna menee ihan kokonaisenakin salaatin jatkeena. En edes viitsisi nykertää puolikkaan kanssa ja säilyttää jääkaapissa toista nokaretta. Munat ovat edullisimmasta päästä, varsinkin jos hankkii 1 euron hintaan 10 kpl. Kuten joku kertoi. Ja vaikka hiukan tyyrimpiäkin munia söisi niin rajansa kaikella. 

Enemmän aikaa ja vaivaa vievää on tehdä näitä tarkkuusjuttuja kun vain reilummin suhtautuisi eikä jokaista murusta miettisi, että kuinka kalliiksi tulee. Päähän siinä sekoaisi ja olla vielä nälkäisenä. Perheelle luulisi tuon touhun olevan ärsyttävää ja rasittavaa, jos sellaisen on hankkinut mukanakärsijäksi. 

Vierailija
4869/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat tuskin pääsee tuohon 100€/kk budjettiin mutta hoikilla ja normaalipainoisilla on mahdollisuus. Riippuu siitä, että mitä kotona on syöty lapsena. Jos on syöty tavallista riisiä ja broilerinkoipia tai omalta maalta kerättyjä perunaa, porkkanaa ja sipulia niin myös aikuisena nuo maistuu eli itsetehty kotiruoka. Jos vanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita ruoanlaitosta niin kyllä on lapsella aikuisena varmasti hankalaa. Ihan vaan edes oppia perusjutut.

Broilerin koipireisi maksaa nykyään 2,95 e/kg, eli yhden koiven hinta on nykyään noin euron verran, mikä on jo päivän ruokabudjetista sadan euron ruokavaliolla iso siivu ja muutakin päivässä tarvitsee syödä. Et taida olla ihan perillä nykyhinnoista? Omalla maallakin saa tosiaan harrastaa jo ihan ammattimaista viljelyä, ett

Ei liha Mitään pakollista ole :D Voi sitä joskus pienen palan tarjota mutta ei oo pakko syödä

Vierailija
4870/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuukuuden huippu on puolittaa keitetty muna kahden päivän salaattiin. Kyllä se muna menee ihan kokonaisenakin salaatin jatkeena. En edes viitsisi nykertää puolikkaan kanssa ja säilyttää jääkaapissa toista nokaretta. Munat ovat edullisimmasta päästä, varsinkin jos hankkii 1 euron hintaan 10 kpl. Kuten joku kertoi. Ja vaikka hiukan tyyrimpiäkin munia söisi niin rajansa kaikella. 

Enemmän aikaa ja vaivaa vievää on tehdä näitä tarkkuusjuttuja kun vain reilummin suhtautuisi eikä jokaista murusta miettisi, että kuinka kalliiksi tulee. Päähän siinä sekoaisi ja olla vielä nälkäisenä. Perheelle luulisi tuon touhun olevan ärsyttävää ja rasittavaa, jos sellaisen on hankkinut mukanakärsijäksi. 

Tai munakärsijäksi.

Vierailija
4871/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä tykkään löydöstä"

Hitsi tätä tekstinsyöttö. Siis tykkään löysästä kananmunasta. Tohon kippoon on ihana kastaa kapeaksi siivutettua paahtoleipää.

Vierailija
4872/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin yhden leivän ja yhden tomaatin.

Tänään en ole syönyt mitään.

Syöminen ja ruoka eivät ole elämänsisältö.  Ehkä tyhmillä.

Vierailija
4873/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän taisi itse asiassa olla kyse paistetusta munasta. Minäkin pidin aluksi selviönä, että kysymys on keitetystä, koska puhuttiin salaatista.

Mutta kun joku kirjoitti, että ehkä sillä toisella puolikkaalla on voideltu pullat, niin päätin lukea viestin uudelleen. Ja nyt sain sen käsityksen, että kyse oli jostain paistetusta hässäkästä, jota tämä ihminen kutsui salaatiksi.

Mutta joo, oli sitten keitetty tai paistettu, niin edelleen jää mysteeriksi, mitä sille toiselle puolikkaalle oli tapahtunut tai tulee tapahtumaan. :)

Vierailija
4874/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Joo, noista ihmettelyviesteistä selkeästi näkyi, että olettavat sen kananmunan olevan raaka puolittamisvaiheessa. Kyllä ne yleensä kypsennetään ennen sitä. Sen toisen puolikkaan voi käyttää johonkin muuhun, vaikka seuraavan päivän salaattiin, jos nyt on kyse salaattiin menevästä munanpuolikkaasta...

No voi nyt höpönassut. Kyllä mä tajusin tottakai, että salaattiin menee kovaksi keitetty muna. Oli vaan niin hupaisa mielikuva raakana puolitettavasta kananmunasta. Ei tämä nyt niin vakavaa aina ole.

Vierailija
4875/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän taisi itse asiassa olla kyse paistetusta munasta. Minäkin pidin aluksi selviönä, että kysymys on keitetystä, koska puhuttiin salaatista.

Mutta kun joku kirjoitti, että ehkä sillä toisella puolikkaalla on voideltu pullat, niin päätin lukea viestin uudelleen. Ja nyt sain sen käsityksen, että kyse oli jostain paistetusta hässäkästä, jota tämä ihminen kutsui salaatiksi.

Mutta joo, oli sitten keitetty tai paistettu, niin edelleen jää mysteeriksi, mitä sille toiselle puolikkaalle oli tapahtunut tai tulee tapahtumaan. :)

Jospa paistettua salaattia olikin isompi erä johon menikin kokonainen kananmuna mutta hän söi siitä yhdellä kertaa vain puolet.

Vierailija
4876/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaasta joka tapauksessa puhuttiin. Miten sen salaattiin sekoitetun munasotkun seasta muutenkaan pystyisi sen puolikkaan verran onkimaan. Tosin nämä niksinikkarit ovat todella taitavia ja viitseliäitä tyyppejä. Jospa punnitsi joka nokareen ja söi tasan puolet. 

Vierailija
4877/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä olis hyvät keskenään kimpassa, kananmunan ja broilerinkoiven puolittajat. 

Vierailija
4878/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä jännittää enemmän kuin euroviisukarsinnat. Olen kylässä vieraalla paikkakunnalla ja tunnin päästä iltakasilta tsekkaamaan täkäläiset -60%:set. Mitähän jännää sitä mussuttaa semifinaali 2:sta katsoessa?

-winner-

Ei oo totta!!! Toi on niiiiiiiin jännää 😲

Minä aattelin törkeästi tehdä popkornia.

Ostin simaa ihan huvin vuoksi normihinnalla 2,5 egee pullo ja omena-vaniljapaistoksen alehinnalla 1,30. Kyllä meidän pitäjässä on paremmat antimet ja hävikkituotteet, en muuta ainakaan ruuan perässä tänne ;D Sorry, Joutsa ;D

-winner-

Vierailija
4879/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä jännittää enemmän kuin euroviisukarsinnat. Olen kylässä vieraalla paikkakunnalla ja tunnin päästä iltakasilta tsekkaamaan täkäläiset -60%:set. Mitähän jännää sitä mussuttaa semifinaali 2:sta katsoessa?

-winner-

Onko sulla ennakkosuosikkia? Tiistain semifinaalin jälkeen järkytyksekseni huomasin pitäväni sekä brittien että irkkujen kappaleista ( w95m on tietty suosikki, mutta tänä vuonna ei tartte järsiä kynsiä, kun se ei ole voittoa haslimassa). Tämänpäiväisistä virolaisten kappale on mun mieleen sopiva.

Ske

pitänee palata tähän aiheeseen viisuketjuissa...

-winner-

Vierailija
4880/18607 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jospa paistettua salaattia olikin isompi erä johon menikin kokonainen kananmuna mutta hän söi siitä yhdellä kertaa vain puolet."

Ehkä... mutta toisaalta hän kirjoitti, että "heitin joukkoon puolikkaan munan", joten tämä kyllä puhuisi tuota vaihtoehtoa vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi