Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18607)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kylässä miljonäärin luona (ite tienaan perus 4000€/kk) ja sieltä jääkaapista löytyi samat halpis tuotteet mitä itse käytän, esimerkiksi X-Tran margariini, juusto ja hillosipulit. Tunnistin myös Lidlin halpistuotteita kuten alle euron maksavan tuorejuuston ja 1,5€:n kalkkunaleikkelepaketin. Tuli hyvä mieli, että näköjään ökyrikkaatkin ostaa halpista. Vaikka kämppä oli kuin linna ja selkeesti kalliit kodinkoneet yms. :D
Onneksi en ole niin köyhä tai pihi että tarttis xtra margariinia leivän päälle laittaa. Vaikka säästäväinen olenkin.
Tai miljonääriksi päätyy usein vaan fiksut, jos ei perintönä saa tai lotossa joita, ja Xtran margariinissa on täysin samat ainesosat kuin sydänsuosituksen saaneessa becel-levitteessä. Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se koka maksaa. Älykkäät ja ri
Kun siinä ruoassa pitää olla myös makua. Itse en edes köyhänä koske x-tra tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kylässä miljonäärin luona (ite tienaan perus 4000€/kk) ja sieltä jääkaapista löytyi samat halpis tuotteet mitä itse käytän, esimerkiksi X-Tran margariini, juusto ja hillosipulit. Tunnistin myös Lidlin halpistuotteita kuten alle euron maksavan tuorejuuston ja 1,5€:n kalkkunaleikkelepaketin. Tuli hyvä mieli, että näköjään ökyrikkaatkin ostaa halpista. Vaikka kämppä oli kuin linna ja selkeesti kalliit kodinkoneet yms. :D
Onneksi en ole niin köyhä tai pihi että tarttis xtra margariinia leivän päälle laittaa. Vaikka säästäväinen olenkin.
Tai miljonääriksi päätyy usein vaan fiksut, jos ei perintönä saa tai lotossa joita, ja Xtran margariinissa on täysin samat ainesosat kuin sydänsuosituksen saaneessa becel-levitteessä. Ei se oo tyhmä j
No köyhänä voit olla myös ilman. Kukaan ei halua tarjota sulle luksuselämää, jota et ole ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miljonääriksi päätyy usein vaan fiksut, jos ei perintönä saa tai lotossa joita, ja Xtran margariinissa on täysin samat ainesosat kuin sydänsuosituksen saaneessa becel-levitteessä. Ei se oo tyhmä j
Huomaa, ettet ole elämässä menestynyt, kun köyhänäkin sinun pitää saada parasta. Miettisin ihan oman hyvinvoinnin kannalta asennemuutosta ja aktiivisuutta uutta elämää kohti.
No ei hitto, on mulla rahaa maksaa paremmat margariinini ihan palkkatuloilla, mut syökää te muut sitä xtra margariinianne jos rikastuminen on margariinien hintaeroista kiinni. Voitte siinä sitten tuntea itsenne tosi menestyviksi ja noheviksi. Repskops.
Vierailija kirjoitti:
No ei hitto, on mulla rahaa maksaa paremmat margariinini ihan palkkatuloilla, mut syökää te muut sitä xtra margariinianne jos rikastuminen on margariinien hintaeroista kiinni. Voitte siinä sitten tuntea itsenne tosi menestyviksi ja noheviksi. Repskops.
Itse en ole rikas vaan perusduunari surkealla 4K bruttopalkalla eli joudun tekemään fiksuja valintoja, jotta saan sijoitukset poikimaan ja että tulevaisuudessa saisin sen unelmien kodin ja auton. Nyt olen saanut säästettyä korkotilille 110k ja tietenkin sijoituksissa on, mutta en ole vielä edes puolessa väliä unelmaani eli jatkan sen halpis margariinin ostamista. Rikkailla on monesti parempi pitkän kantaman näkö kuin köyhät ovat sitä mieltä että pitsaa pitäisi saada heti ja joka kuukausi vähintään. Isoja eroja ajattelussa ja tavoissa toimia. Mutta kukin tyylillään, kunhan se on oma asia eikä niin että muila vaatisi sen itselleen maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee noin 300€/kk ruokaan. Syön mielestäni edullisia ruokia.
Siinä tapauksessa syöt hurjia määriä. Eli kiinnitä huomiota edullisuuden lisäksi myös annoskokoihin. Ja juomaan. Hanavesi on parasta.
Millä tavalla? Jos tuon jakaa 30 päivällä niin se tekee kymbin. Miten kymbillä voi syödä hirveitä määriä? Eihän sillä kymbillä saa edes lounasta lounasruokalasta. Sitten kehotat juomaan hanavettä ?
Kuka syö jossain työpaikan lounasruokalassa :D Jos ei ole varaa kunnon ravintolaan niin tee itse hyvää ruokaa ja ota evääksi. Täyteliäs ja iso salaatti maksaa 0,60-2,60€. Pestopasta kasviksilla maksaa 0,40€.
Täytyy sanoa, että nämä 10 senttien laskijat ja 60 sentin salaatteja syövät ovat varmaan miljonäärejä. Sitä vaan en käsitä mitä miljoonillaan tekevät kun kituvat nälissään noilla ruokamäärillään. Ja nautinnosta ainakaan ei ole ruokailussaan kyse. Järkikin sen sanoo, että kuka laskee summia kymmenissä senteissä eivätkä ne pidä edes paikkaansa. Tyhjästä on paha nyhjästä salaattia, edes nuukankaan.
Kas kun ei ole joku puhunut viidestä sentistä per salaattiaines ja 20 senttiä koko salaatti. Ja, että sillä pärjää päivän ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee noin 300€/kk ruokaan. Syön mielestäni edullisia ruokia.
Siinä tapauksessa syöt hurjia määriä. Eli kiinnitä huomiota edullisuuden lisäksi myös annoskokoihin. Ja juomaan. Hanavesi on parasta.
Millä tavalla? Jos tuon jakaa 30 päivällä niin se tekee kymbin. Miten kymbillä voi syödä hirveitä määriä? Eihän sillä kymbillä saa edes lounasta lounasruokalasta. Sitten kehotat juomaan hanavettä ?
Kuka syö jossain työpaikan lounasruokalassa :D Jos ei ole varaa kunnon ravintolaan niin tee itse hyvää ruokaa ja ota evääksi. Täyteliäs ja iso salaatti maksaa 0,60-2,60€.
Itse lasken myös kaikessa tarkkaan, enkä vain summittaisesti. Esim. Pikakaurapuuroannos maksaa 0,05€ voilla janitsekrätyillä marjoilla. Miksi pyöristäisin vaikka euroon kun hinta on viisi senttiä? Ja jos margariinissa maksaa 0,37€ ja käytän leivontaan siitä puolet eli alle 20 senttiä, pyöristä KL sitten mieluummin 0€ vai 1€? Eihän siinä ole mitään järkeä. Siksi koulussakin opetetaan matematiikkaa, ettö osataan laskea oikeat luvut eikä tarvitse arvioida summan mutikassa ja pyöristää sattumanvaraisesti jonnekin.
En ole syönyt muuta kuin eilen klo 23 yhden leivän. Klo nyt 17.17.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt muuta kuin eilen klo 23 yhden leivän. Klo nyt 17.17.
Varo vaan ettei käy samoin kuin erään romanin hevosen. Oppi kyllä olemaan syömättä, mutta heitti veivinsä.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään xtran margariinia syö, se maistuu kookosrasvalle. Mutta K-menu on halvempaa ja ihan ok makuista, syön sitä.
Miksi maksaisin 3-10x enemmän jostain, jolla ei ole minulle mitään merkitystä?
Ettekste koskaan herkuttele?
Dippa-dippa-duu, nyt nousee jalka. Tää lähtee kohta Lidliin ostamaan parsaa puoli kiloa 1,99 ja Italia-viikolta ilmakuivattua kinkkua 27,90 kilo, myydään sadan gramman pakkauksissa. Montakohan raaskis ostaa?
Jos vielä säilöttyä artisokkaa 2,49 purkki.
Siinähän iltapalaa jo. Ehkä joku kylmä kastike vielä...
-Kampin pimu
Välipalatkin voi siis tämän ketjun logiikalla jättää laskematta ruokakuluihin? Ja raikas, proteiinipitoinen salaatti syntyy puolikkaasta kananmunasta, makaronista ja kaalista? Itse lasken ruokakuluihin ainakin kaiken mitä suustani alas laitan, niin aamu-, väli-, kuin iltapalatkin ja myös pääruuat. Myös purukumin, koska sekin on ruokaostoksissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Dippa-dippa-duu, nyt nousee jalka. Tää lähtee kohta Lidliin ostamaan parsaa puoli kiloa 1,99 ja Italia-viikolta ilmakuivattua kinkkua 27,90 kilo, myydään sadan gramman pakkauksissa. Montakohan raaskis ostaa?
-Kampin pimu
Onhan täällä jengi kertonut herkuttelustaan. Moni tekee kattilassa poppareita ja joku joi teininsä kanssa Fun lightia viikonloppuisin. Itse herkuttelen hillosipulilla, suolakurkuilla ja punaviinillä. Krapulassa puolestaan sokerittomilla kurkkupastilleilla. Puoliso herkuttelee viikonloppuisin itsetehdyllä mehujäillä. Sunnuntaina ajattelin äitisnpäivänkunniaksi ostaa kylään mennessä mutskakun kaupan pakastealtaasta. Aah, on meillä kuivakaapissa avattu tortillasipsipussi, mutta en muista milloin se on avattu. Joskus uudenvuoden aikoihin ehkä? Ollaan kumppanin kanssa liikunallisia, eikä sipsit tai karkit maistu kummallekkaan. Vaikka kylässä saisi ilmaiseksi. Emme myöskään tilaa pitsaa kotiin tms. Herkutteluksi kutsun kyllä kesäiltojen grillailua. Naisia, kasviksia, grillijuustoa, ananasta ja ehkä kalaa tai kanaa.
Ske ja Sken perhe kyllä herkuttelee, säännöllisesti. Ja oikeastaan usein. Olen hyvä ruuanlaittaja (myös lasteni mielestä), kerran viikossa leivon jotain hyvää, silloin tällöin tehdään jotain erityistä herkkuruokaa (vaikkapa poronkäristystä, sitä on nykyään kovin harvoin, koska se on oikeasti kallista meidän ruokabudjetissa). Välillä on jokirapuja (mutta en ikinä kyllä enää keitä rapuja itse, vaikka ne tulisivat kuinka halvoiksi...).
Monelle on varmaan ongelmallista se, että meillä herkuiksi lasketaan moni tavanomainen asia: voissa paistetut sienet, itse tehty pitsa, itse tehty sushi jne. Tavallaan herkuttelen joka päivä, koska syön itse tekemään ruokaa - vaikka sellaista euron salaattiannosta - ja kaikki tekemäni ruoka on vähintään hyvää, ellei erinomaista. On meillä silloin tällöin parsaakin ;-) Meillä nautitaan kausiherkuista, niillä on enemmän painoarvoa, kun niitä ei syödä pitkin vuotta.
Mutta kaikki on tietenkin suhteellista.
Ske
Vierailija kirjoitti:
Ske ja Sken perhe kyllä herkuttelee, säännöllisesti. Ja oikeastaan usein. Olen hyvä ruuanlaittaja (myös lasteni mielestä), kerran viikossa leivon jotain hyvää, silloin tällöin tehdään jotain erityistä herkkuruokaa (vaikkapa poronkäristystä, sitä on nykyään kovin harvoin, koska se on oikeasti kallista meidän ruokabudjetissa). Välillä on jokirapuja (mutta en ikinä kyllä enää keitä rapuja itse, vaikka ne tulisivat kuinka halvoiksi...).
Monelle on varmaan ongelmallista se, että meillä herkuiksi lasketaan moni tavanomainen asia: voissa paistetut sienet, itse tehty pitsa, itse tehty sushi jne. Tavallaan herkuttelen joka päivä, koska syön itse tekemään ruokaa - vaikka sellaista euron salaattiannosta - ja kaikki tekemäni ruoka on vähintään hyvää, ellei erinomaista. On meillä silloin tällöin parsaakin ;-) Meillä nautitaan kausiherkuista, niillä on enemmän painoarvoa, kun niitä ei syödä pitkin vuotta.
Mutta kaikki on tietenkin suhteellista
Tähän voisin lisätä sen, että odotan innolla sitä hetkeä, kun voin mennä keräämään ensimmäiset raparperinvarret (naapurin pihasta ;-) ) Teen niistä salsaa tomaatin, valkosipulinvarsien ja chilin kanssa... Mausteita (sitruunamehua jne) ja loraus oliiviöljyäkin vielä, tortillasipsien tai bruschettan kanssa...
Sanoin joskus aiemmin täällä, että syön päivittäin jonkun pienen herkun ja tästä alkoi joku mieletön raivoaminen, ettei ihminen tarvitse mitään herkkuja joka välissä. No, oma päivittäinen herkuttelu on ehkä yksi halpa keksi kahvin kanssa tai pala tummaa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Välipalatkin voi siis tämän ketjun logiikalla jättää laskematta ruokakuluihin? Ja raikas, proteiinipitoinen salaatti syntyy puolikkaasta kananmunasta, makaronista ja kaalista? Itse lasken ruokakuluihin ainakin kaiken mitä suustani alas laitan, niin aamu-, väli-, kuin iltapalatkin ja myös pääruuat. Myös purukumin, koska sekin on ruokaostoksissa mukana.
Oletko nähnyt kaupan valmiita eines salaatteja, joita mainostetaan täyttävinä? Esim Pirkan kans-Ceasar salaatissa 200g 3,59€ lähi Cittarissa on jäävuorisalaattia puolet ja muutama broilerikuutio ja leipäkuutio ja pikkupussi kastiketta. Kyllä mä mieluummin söisin 300g valkosipulissa kuullotettua kaalia, pastaa ja kananmunaa ja maksaisin siitä 0,40€. Ei oo muutenkaan kiva mättää työpaikalla tylsien työkavereiden seassa ja säästän mieluummin kalorit iltaan kun syödään tunnelmallisesti puolison kanssa kynttilän valossa ehkä viinin kera. Ei joka ateria tarvitse olla raskas ja voi pitää myös paastopäiviö tai jopa viikkoja. Tekee kropalle ja suolistolle hyvää. Ei ole kiva jos suolet koko ajan tulossa kun sinne iltaan pitäisi ahtaa ruokaa, joka tulee sitten paskana pois muutaman päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kampin pimu
Onhan täällä jengi kertonut herkuttelustaan. Moni tekee kattilassa poppareita ja joku joi teininsä kanssa Fun lightia viikonloppuisin. Itse herkuttelen hillosipulilla, suolakurkuilla ja punaviinillä. Krapulassa puolestaan sokerittomilla kurkkupastilleilla. Puoliso herkuttelee viikonloppuisin itsetehdyllä mehujäillä. Sunnuntaina ajattelin äitisnpäivänkunniaksi ostaa kylään mennessä mutskakun kaupan pakastealtaasta. Aah, on meillä kuivakaapissa avattu tortillasipsipussi, mutta en muista milloin se on avattu. Joskus uudenvuoden aikoihin ehkä? Ollaan kumppanin kanssa liikunallisia, eikä sipsit tai karkit maistu kummallekkaan. Vaikka kylässä saisi ilmaiseksi. Emme myöskään tilaa pitsaa kotiin tms. Herkutteluksi kutsun kyllä kesäiltojen grillailua. Naisia, kasviksia, grillijuustoa, ananasta ja ehkä kalaa tai kanaa.
Naisia grilliin? No nyt on herkut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt kaupan valmiita eines salaatteja, joita mainostetaan täyttävinä? Esim Pirkan kans-Ceasar salaatissa 200g 3,59€ lähi Cittarissa on jäävuorisalaattia puolet ja muutama broilerikuutio ja leipäkuutio ja pikkupussi kastiketta. Kyllä mä mieluummin söisin 300g valkosipulissa kuullotettua kaalia, pastaa ja kananmunaa ja maksaisin siitä 0,40€. Ei oo muutenkaan kiva mättää työpaikalla tylsien työkavereiden seassa ja säästän mieluummin kalorit iltaan kun syödään tunnelmallisesti puolison kanssa kynttilän valossa ehkä
Miten nämä esimerkit onkin aina näin kärjistettyjä? En osta kaupan valmissalaatteja ikinä, mutta omassa raikkaassa salaatissa oli juuri pinaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia ja viinirypäleitä, proteiinina salaattijuustoa sekä paksu nivaska kalkkunaleikkelettä, lisänä leipää. Omasta mielestä salaatti koostuu nimenomaan monipuolisesti tuoreista kasviksista eikä viime kesän nuhjuisesta kaalista.
Mitään paastoa en ainakaan itse kaipaa, tarvitsen kaloreita pitkin päivää fyysisessä työssä, ja jotta energiaa on harrastaa myös vapaa-ajalla liikuntaa. Vatsa toimii hyvin kun syö säännöllisesti eikä panttaa ruokaa. Ruokailukin onnistuu hyvin työkaverien seassa vaikka puhelinta selaillen.
Tai miljonääriksi päätyy usein vaan fiksut, jos ei perintönä saa tai lotossa joita, ja Xtran margariinissa on täysin samat ainesosat kuin sydänsuosituksen saaneessa becel-levitteessä. Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se koka maksaa. Älykkäät ja rikkaat ei maksa turhasta.