Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Mistä ne sossun asiakkaat saavat rahaa noihin kalliisiin tuotteisiin? Ei sossusta saa ylettömästi rahaa. Aika pieniä ne summat ovat.
No eikö sossusta saa muka vuokraan asumistukea ja sit vielä jotain satkuja päälle? 200€ ilmaista rahaa kuukaudessa on aivan älyttömästi ja kyllä sillä saa kanapaketin ostettua ja tuoreita kausikasviksia tai pakastekasviksia 2€/kg. Ei mee edes rahaa siihen työmatkaan eikä mulla ainakaan oo ruoan ja puhe
Älä kirjoittele muka tietäväsi kunnet tiedä. Asumistuki on jo vuosikausia ollut Kelan takana. Ennen olikin hivenen helpompas kun oli sossusta haettavissa. Virkailijalla oli enemmän mahdollisuuksia joustaa tilanteen mukaan. Mutta nyt kun on Kelalla niin on täysin laskennan varassa, joustoja ei ole eikä inhimillisyyttä.
Tuo "älytön" 200 euroa se mikä on oikeutettua jonkun ihmisen laskennallisesti saada pienten tulojen vuoksi, ei sitä saa jos tulot ovat yli. En tosin tiedä mihin 200 euroon viittaat.
Oli miten oli, Kelasta tai sossusta harkinnanvaraisena saadut rahat eivät ole suuria. Ei niillä mitään törsätä. Kun puhutaan isommista summista kyseessä on usein joku iso lapsiperhe. Yksin elävä ihminen on todella tiukan syynin alla. Mitään ylimääräistä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Mistä ne sossun asiakkaat saavat rahaa noihin kalliisiin tuotteisiin? Ei sossusta saa ylettömästi rahaa. Aika pieniä ne summat ovat.
No eikö sossusta saa muka vuokraan asumistukea ja sit vielä jotain satkuja päälle? 200€ ilmaista rahaa kuukaudessa on aivan älyttömästi ja kyllä sillä saa kanapaketin ostettua ja tuoreita kausikasviksia tai pakastekasviksia 2€/kg. Ei mee edes rahaa siih
En tiedä paljon nykypäivän työtön saa valtiolta ilmaista rahaa, mutta epäilin siis että 200€/kk. Paljon sun mielestä työtön yksin eläjä tarvitsisi sitten muilta veronmaksajilta rahaa että olisi tyytyväinen ja tulis toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö sossusta saa muka vuokraan asumistukea ja sit vielä jotain satkuja päälle? 200€ ilmaista rahaa kuukaudessa on aivan älyttömästi ja kyllä sillä saa kanapaketin ostettua ja tuoreita kausikasviksia
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Kyllä sitä pärjää vaikka 200€/kk mutta silloin ei vaan omisteta autoa tai toteuta muita kalliita mielitekoja. Ilmaisista asioista voi myös iloita kuten ne kirjastot ja luonnossa liikkuminen mitä täälläkin mainittu
Jos on aikaa tehdä itse eli viihtyy kotona esim. Eläkeläiset niin onnistuu, mutta monet on tosi kiireisiä ja haluaa käyttää sen töistä ansaitseman rahan ihan valmiisiin juttuihin (siksi töissä käydään, että voi käyttää sitä rahaa mieleisin juttuihin). Eli ne vapaat hetket käytän mieluummin urheillen ja esimerkiksi hieronnoissa ja matkustellen. En halua kokata kotona, koska ei ole aikaa eikä kiinnostusta. Toki sinkkuna niin ei tarvitse tehdäkään lapsille tai muille ruokaa. Hätävara multa löytyy eli viikoksi säilykejuttuja pakastimen lisäksi eli pärjään jos iskee flunssa.
Vinkki, jos vastaatte niin aloittakaa kirjoituksenne ihan vasemmasta laidasta niin ei sekaannu aiempiin lainauksiin. Lainaustoiminto on huono, tarvittaessa voi itse kopioida viimeisimmän viestin jos se siis ei ollut mahtunut ja asemoida sen vasempaan reunaan ylimmän vierailija kirjoitti sarakkeen kohdalle lainauksien loppuun.
Tänään en ole vielä syönyt enkä juonut mitään. Heräsin klo 9.45.
En syö joka päivä, jos ei ole nälkä.
Piakkoin teen yhden leivän ja juon vettä paljon.
Illemmalla keitän pari perunaa ja pari porkkanaa, sen kanssa purkista vähän tonnikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Illemmalla keitän pari perunaa ja pari porkkanaa, sen kanssa purkista vähän tonnikalaa.
Tonnikala on aika kallista ja jos ei sitä koko purkkia köytä muutaman päivän aikana niin siitä saattaa irrota elohopeaa (toki se käyttämätön tuna siirretään muovikippoon jääkaappiin). Itse syön Xtran surimeita eli otan pakkasesta aina 1-2 kerrallaan, ja ne yksittäin pakatut surimit maksaa 0,16€/kpl kun koko paketti on 1,6€ ja siinä on 10kpl. Edullista ravun makuista kalaa ilman ruotoja tai nahkaa.
Vettä ja leipää, kyllä sillä pärjää:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten ostaa perunat ja porkkanat usein yksittäin kilohinnalla. Monesti kilohinnaltaan halvempaa kuin joku 1kg:n 1,4€ pussi.Eli kannattaa tarkkailla ja vertailla. Vesi on terveellistä ja hyvää. Ja perunasta ja porkkanasta saa kivoja uunitikkuranskiksia jos haluaa vaihtelua keittämiselle ja uuni löytyy kotoa. Toki voi mikrossakin tehdä. Jos haluat kans vaihtelua niin osta joskus kananmunia, niin tee siitä ja tunasta tonnikalapihvejä tai niiden kanssa vaikka niitä uunijuureksia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla sun tilanteesta enemmän. Eikö sulla ole töitä kun noin myöhään heräilet ja päiväsaikaan syöt vaan yhden leivän? Onko ongelmia rahan kanssa vai taustalla syömishäiriö tai joku muu sairaus? Toi illallinen on tosi jee, mutta jos ei nälkä tule edes joka päivä niin mietin vaan, että jos useamman päivän olet toisinaan syömättä. Että miten se vaikuttaa sitten hyvinvointiin. Vaikka itsekin suosin paastoamiskuureja, älä ymmärrä väärin.
Täällä oli joku aika sitten kovasti keskustelua tomaattimurskan 0,35€ hinnasta. No meidän lähiprismassa myytiin tänään Xtran kookosmaitopurkit 400g 0,45€ niin juolahti vaan mieleen, että jos kastiketta tekee niin toi kookosmaito on paljon energiatiheämpää eli sitä voi syödä vähemmän ja rahat riittää taas pidemmälle mutta kalorit tulee kyllä täyteen:) Oli samalla hyllylinjalla kuin tomaattimurskat ja säilykeananakset.
Meillä grillataan huomenna ja haluan jakaa mun grillivinkit muille. Meillä siis alkupalana aina helppo ja halpa keitto (herkkusieni/tomaatti/nuudeli tms.) joka lämmitetään kattilassa. Sitä siis syödään alkuun omaan tahtiin samalla kun grillataan ja katetaan pöytää jne. Ruokina on kaalia (leikataan 8 osaan ja voita/hunajaa/suolaa päälle), itsetehdyt sienipihvit, porkkanoita, kesäkurpitsaa, keitetyt perunat, itsetehdyt kananjauhelihapihvit ja ananasviipaleet säilykkeenä ja grillijuustoa. Jos jaksan niin teen kans sienisalaattia tai coleslawia. Ihan hullun hyvää ja noista riittää vielä seuraavallekin päivälle. Ei maksa aineksetkaan kuin alle 15€. Ketsuppi ja sinappi ja öljy jo valmiina. Meillä syöjiä 4.
Vierailija kirjoitti:
Meillä grillataan huomenna ja haluan jakaa mun grillivinkit muille. Meillä siis alkupalana aina helppo ja halpa keitto (herkkusieni/tomaatti/nuudeli tms.) joka lämmitetään kattilassa. Sitä siis syödään alkuun omaan tahtiin samalla kun grillataan ja katetaan pöytää jne. Ruokina on kaalia (leikataan 8 osaan ja voita/hunajaa/suolaa päälle), itsetehdyt sienipihvit, porkkanoita, kesäkurpitsaa, keitetyt perunat, itsetehdyt kananjauhelihapihvit ja ananasviipaleet säilykkeenä ja grillijuustoa. Jos jaksan niin teen kans sienisalaattia tai coleslawia. Ihan hullun hyvää ja noista riittää vielä seuraavallekin päivälle. Ei maksa aineksetkaan kuin alle 15€. Ketsuppi ja sinappi ja öljy jo valmiina. Meillä syöjiä 4.
Hyvältä kuulostaa! Meillä aika samantyyppistä grilliruokaa. Aamupalaksi yleensä kyllä teen munakkaita, johon heitän edellis päivän liha- ja kasvisjämiä joukkoon. Tulee tosi täyttävää eikä nälkä iske moneen tuntiin. Sitten tuunaa lopuista jämistä vielä vähän muuta ruokaa ja keittää vaikka pastaa lisäksi niin tuntuu ihan eri ruoalta ja seuraavankin päivän ruoka on pelastettu.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais noi itsetehtyjen sienipihvien resepti. Toki nyt vähän myöhäistä mennä sinne metsään ja tuskinpa kaupan mistään kiinalaisista viljeillystå (mauttomista) herkkusienistä mitään hyviä tulee.nehän tarttee tunnetusti kilon pekonia ja tuorejuustoa Mutta kaverilla pakastin täynnä metsäsieniä, niin jos häneltä vähän saisin yhteiseen käyttöön Itse tosiaan kasvissyöjä niin voisko siihen laittaa sit lisäksi vaikka soijarouhetta mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä elin näin ehkä 20 vuotta! En syönyt mitään aamulla enkä päivällä ja eka ruoka oli joskus 18 aikaan. Sekin purkkisäilykkeitä ja muuta mitä si tarttenut lämmittää eli halpis patonkia :) Hoikka olin ja jaksoin myös kävellä päivittäin vähintään 10k askelta ennen kuin syön jotain:) Ei se ole niin vaarallista :D Kroppa tottui eikä nälän tunnetta tosiaan ole:) Ja itse vielä poltin ja elin lämpimässä maassa niin ei ollut vilukaan :D Ehkä se rööki vei nälän tunteen ja tosi hoikka kyllä olin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais noi itsetehtyjen sienipihvien resepti. Toki nyt vähän myöhäistä mennä sinne metsään ja tuskinpa kaupan mistään kiinalaisista viljeillystå (mauttomista) herkk
Itse siis vaan paistanut eka pakastetut suppilovahverot ja sipulit pannulla, lisännyt vehnäjauhoa ja mausteet sekä munan ja korppujauhoa ja vuohenjuustoa. Toki vois toki laittaa soijarouhetta tai muuta juustoa tai mitä nyt haluaa tai kaapista löytyy tohon massaan. Hyvältä maistuu ja vähän kuin lihapihvejä.
Se olis hyvä, että jos kaikkeen epäterveellisen ja turhaan ruokaan (karkki, sipsi, limu, suklaa jne.) laitettais haittavero päälle niin joutuis nää valittajatlkin sit miettimään et mitä ostaa ja syö. Tai ehkä ne vaan valittais sit enemmän kuin rahat ei riitä entiseen tapaan mutta muutos lähtee aina itsestä. Ei voi syyttää muita tai kauppaa tai tuotteiden hintoja tms.
Puolisolla, jolla käy tavallisissa lounaspaikoissa joka päivä (13,50€) menee tietenkin rahaa enemmän kuin mulla, joka syö Saarioisten keiton tai lasagnen tai pakasteaterian tai vastaavan kaupasta ostetun (3€). Kotona meillä käytännössä vain leipää ja puuroa ja sipsiä. Käydään sit viikonloppuisin jossain ravintolassa yhdessä. En oo laskenut ruokakuluja mutta ei kyllä varmaan tohon 100€ päästä. Itse koitan säästää ja puoliso vaan tuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai aiheuttaa lihava yhteiskunnalle enemmän kustannuksia? Olen noin viisikymppinen. Viimeksi olen käynyt lääkärissä 3v sitten. Olen lihava.
Kotikunnassani on ikäiseni laiha nainen. Jos meidät laittaisi vierekkäin ja kysyisi, kumpi maksaa yhteiskunnalle enemmän syyttävä sormi siis odottaisi minuun.
Väärin! Hän on käyttänyt yli 30v mt-palveluita säännöllisesti. Vähintään pari kertaa kk hän on muuten tk-asiakkaana. Pakkomielteisen lenkkeilyn vuoksi hän on ollut jaloistaan useaan kertaan operoitavana. Työelämästä hän on ollut poissa 25v tämän laihuussairautensa vuoksi. Itse olen edelleen työkykyinen lihava.
Sinäpä tiedät äärimmäisen tarkasti 30 vuoden ajalta laihan naisen sairastelut ja ihan jopa kuinka montaa kertaa kuukaudessa hän käyt to-asiakkaana. Wau! Käytätkö toisten elämän kyttäämiseen oman vapaa-aikasi kun et liikkumaan pysty? Ymmärsin, että kuitenkin hienosti lihavana pystyt kuitenkin töissä käymään, etkä ole lääkärissäkåån käynyt kolmeen vuoteen. Mistä saat muuten tiedon, monta kertaa lääkärissä tämä laiha nainen on käynyt ja kuinka kalliiksi se on yhteiskunnalle tullut?
Vai aiheuttaa lihava yhteiskunnalle enemmän kustannuksia? Olen noin viisikymppinen. Viimeksi olen käynyt lääkärissä 3v sitten. Olen lihava.
Kotikunnassani on ikäiseni laiha nainen. Jos meidät laittaisi vierekkäin ja kysyisi, kumpi maksaa yhteiskunnalle enemmän syyttävä sormi siis odottaisi minuun.
Väärin! Hän on käyttänyt yli 30v mt-palveluita säännöllisesti. Vähintään pari kertaa kk hän on muuten tk-asiakkaana. Pakkomielteisen lenkkeilyn vuoksi hän on ollut jaloistaan useaan kertaan operoitavana. Työelämästä hän on ollut poissa 25v tämän laihuussairautensa vuoksi. Itse olen edelleen työkykyinen lihava.