Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18593)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten ihmiset onnistui syömään enemmän kuin 100€/kk? Mitä he sit syö? Siis meillä ei ainakaan puurot ja leivät maksa yli 0,10€ annos ja tänään esim. Syötiin Xtran pyttipannu 1kg pakaste. Maksoi muistaakseni 2,2€ mutta tosta söi 3 ihmistä. Tietty ois tullut halvemmaks ostaa se 1kg perunaa 1€ ja lenkkimakkara 0,7€ mutta viikonloppuisin herkutellaan eikä jaksa olla keittiössä
Herkutellaan Xtran pakasteilla. Huh.
O ko siinä jotain pahaa, että herkuttelee valmiiksi tehdyllä ruoalla? Itse varmaan keittelee joka päivä eläviä rapuja ja naurat jos jonkun muun ruoka maksaa alle 3€?
Mä epäilen, että nää jotka nauraa muiden herkuille on velkaongelmaisia, joiden pitää ostaa kaupasta jotain kalliita merkkejä ja tuotteita, ettei kukaan epäilisi että ovat köyhiä. Oikeasti on velkaa ja ulosottoja mutta pakko pitää kulisseja yllä
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Kyllähän se tosiaan säästämistä helpottaa, jos ei tuhlaa rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole tainnut kukaan ottaa kantaan ikään. No minäpä otan. Eli vauvana, työttömänä sohvakalana ja vanhuksena on helppo syödä vaikka 80€/kk. On täysin eri asia jos olet kasvava teini tai kilpaurheilija 25v. Toki on hämmentävää, että somessakin ammattiurheilija-aikuiset laittaa kuvia annoksista, jossa puol desiä riisiä ja pari kuivaa kanan palasta. Mutta uskon, että silläkin energialla jaksaa sit hiihtää tai uida sen 30km. Ihmisillä monesti vääristynyt kuva syömisensä määristä, ja monesti olen kyllä järkyttyneenä katsonut kun työkaveri halee kinkkibuffasta 3 lautasellista ruokaa Itselle riittää ihan se 4 sushi makia, vähän salaattia ja jotain lämmintä kanasettiä. Ruokajuomaks vettä ja jälkkäriks kahvi.
Ikä, paino, sukupuoli, sairaudet (esim. syömishäiriö, kilpirauhasen vajaatoiminta) ja päivän aktiivisuustaso vaikuttaa luonnollisesti ruokamääriin
Onko tää joku suomalainen tapa, että pitää syödä itsensä sairaaksi jos halvalla saa? En niin kuin ymmärrä, että mikä järki ahmia, ihan sama maksaako se 5 vai 50 euroa. Kyllä itse syön sen yhden annoksen pari kertaa päivässä. Enkä esim. ahmi kaikkia päivän ruokia yhdellä kerralla. Siitähän menee vaan vatsa sekaisin ja kaikki aivotoiminta siirtyy vatsaan sulatuspuuhiin eli aivoissa ei ole verta eikä mitään järkeä. En nyt sentään suostu tekemään mitään karhunpalvelusta itselleni jonkun 15€:n takia :D ja joo, olen köyhä eli buffetissa käyn ehkä parin vuoden välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ylihintaa buffetissa? Kyllä se kanasalaatti maksaisi ravintolassa ihan jopa 20€ eli 15€ on halpa hinta että saa vatsansa täyteen lounaalla. Terveellisesti ja järkevästi syöminen ei tarkoita mitään näeppimis. Oksettaa lähinnä ihmiset (selkeästi lihavat ja köyhät) jotka hamstraa sitä ruokaa ja hakee lisäannoksia. Aivan järkkyä eikä mitenkään terveellistä.
Juu, kyllä hampurilaisiakin myydään yli 50 euron hintaan jos sikseen tulee. Aivan varmasti aina löytyy kalliimpaa kun lähdetään ravintolaruokia vertaamaan. Tuossa nyt kuitenkin taisi olla tarkoitus verrata että mitä sillä rahalla saisi kaupasta ostettua.
Silloin harvoin (noin kerran kuukaudessa) kun käy yhteistyökumppanin kanssa lounastapaamisella, niin se 15€ ruoka menisi per annos
En ole haukkunut yhteistyökumppaneitani. Viimeksi olin itseasiassa kiinalaisessa buffetissa raskaana olevan työkaverin kanssa. Hän söi pelkkää salaattia ja joi kahvin, mutta maksoi mielellään sen buffet hinnan ja jätti vielä tippiä. Kuulemma ihanan seesteinen ja viihtyisä paikka ja työntekijät ystävällisiä. Eli ei kaikki suomalaiset ole ahmatteja, mutta jos sellaisen näen niin kyllä hävettää hänen ja seurueensa puolesta.
Ei ole mikään suomalainen tapa - kyllä se vaan on yleismaailmallinen inhimillinen heikkous syödä liikaa. Maailma on jakautunut kolmeen osaan: osa kuolee nälkään, osa kuolee liikaan syömiseen, ja osa paheksuu sitten kaikkia muita, tai säälii.
On sitten pieni osa niitä, jotka ovat onnekkaita, että heillä on tarpeeksi varaa syödä, ja tarpeeksi resursseja ymmärtää, ettei kaikkea mihin on varaa, tarvitse syödä. Eikä heillä ole silti tarvetta paheksua, sääliä, kauhistella tai osoitella sormella muita. Mutta tää on aika pieni vähemmistö, enkä itse taida ollenkaan tähän.
Käytännössä kaikilla elämänmuodoilla on taipumusta ylensyömiseen, jos siihen vain on mahdollisuus. Suurinpiirtein kaikilla muilla elämänmuodoilla kuin ihmisillä ei ole mahdollisuutta ylensyödä jatkuvasti, se on satunnainen herkkuhetki.
monesti olen kyllä järkyttyneenä katsonut kun työkaveri halee kinkkibuffasta 3 lautasellista
Oksettaa lähinnä ihmiset (selkeästi lihavat ja köyhät) jotka hamstraa sitä ruokaa ja hakee lisäannoksia.
Silloin harvoin (noin kerran kuukaudessa) kun käy yhteistyökumppanin kanssa lounastapaamisella
Et taida itsekään pysyä perässä noissa tarinoissasi.
"Sushibuffan hinnan 15€ takia sun pitää ahmia ruokaa ja aiheuttaa itselles huono olo? Kyllä ihan syön vaan itse yhden lautasellisen ruokaa (salaattia, kanaa ja pari maku-sushia) ja janojuomana vettä minkään turhan sokerilimpsan sijaan. Panostan itseeni ja tulevaisuuteen. Ei ole mitään järkeä maksaa jostain, että saisi olla sairas ja lihava."
Jos sushibuffassa käy muutaman kerran vuodessa, niin ruokaa voi ihan vapaasti nauttia sen verran kuin haluaa, ilman että se terveyttä kaataa. Ei yksi isompi ateria kenenkään tulevaisuutta pilaa tai tee sairaaksi tai lihavaksi. Enemmän kertoo tämän kirjoittajan ajatusmaailmasta, että ruokasuhde ei ole ihan kunnossa, jos pitää muiden annoksia kytätä.
Kukaan ei varmaan usko, mutta mun ja miehen häiden ruoat tuli maksaa joku 20€ 15 vieraalle. Normaalisti meillä 200€/kk budjetti mutta toi mahtui helposti tohon ruokalaskubudjettiin! Juhlat siis kotona ja tarjolla oli makaroni-salaattia ja itsetehtyä kinkku-ananas pitsaa. Lisäksi oli kasviskeittoa ja miehen pyydystämistä muikuista kalakeittoa. Kakkuna meillä oli ihan pakastealtaan prinsessakakku. Oli tosi kivat juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä ihmisillä joku merkki missä lukee kuka on oikeasti rikas ja kuka sossun asiakas?
Vierailija kirjoitti:
"Sushibuffan hinnan 15€ takia sun pitää ahmia ruokaa ja aiheuttaa itselles huono olo? Kyllä ihan syön vaan itse yhden lautasellisen ruokaa (salaattia, kanaa ja pari maku-sushia) ja janojuomana vettä minkään turhan sokerilimpsan sijaan. Panostan itseeni ja tulevaisuuteen. Ei ole mitään järkeä maksaa jostain, että saisi olla sairas ja lihava."
Jos sushibuffassa käy muutaman kerran vuodessa, niin ruokaa voi ihan vapaasti nauttia sen verran kuin haluaa, ilman että se terveyttä kaataa. Ei yksi isompi ateria kenenkään tulevaisuutta pilaa tai tee sairaaksi tai lihavaksi. Enemmän kertoo tämän kirjoittajan ajatusmaailmasta, että ruokasuhde ei ole ihan kunnossa, jos pitää muiden annoksia kytätä.
Miksi pitäisi vaarantaa terveyttä ja aiheuttaa itselle huonoa oloa ylensyömällä edes pari kertaa vuodessa? Ei mitään järkeä. Monet suomalaiset myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen rahaa, eikö vaadi että siitä pitäisi saada itse saada jotain voittoa? Mä en tajua miksi joku 15€ buffa on iso raha jollekin, joka saattaa maksasta 1 pitsastakin saman verran. Ihan hyvin voin jättää myös puolet pitsastani syömättä, jos alkaa jo masu täyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kerran 15 vuotta sitten pizza Raxissa ja söin niin että napa rutisi. Se meni sitten näemmä koko elämä pilalle siinä kertalaakista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei varmaan usko, mutta mun ja miehen häiden ruoat tuli maksaa joku 20€ 15 vieraalle. Normaalisti meillä 200€/kk budjetti mutta toi mahtui helposti tohon ruokalaskubudjettiin! Juhlat siis kotona ja tarjolla oli makaroni-salaattia ja itsetehtyä kinkku-ananas pitsaa. Lisäksi oli kasviskeittoa ja miehen pyydystämistä muikuista kalakeittoa. Kakkuna meillä oli ihan pakastealtaan prinsessakakku. Oli tosi kivat juhlat.
Kuulostaa mukavalta tuo monipuolinen ruokavalikoima. Jokaisen makuun jotain. Onnea teille näin jälkikäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä ihmisillä joku merkki missä lukee kuka on oikeasti rikas ja kuka sossun asiakas?
Tunnen kyllä ystäväni, ja tiedän kuka heistä on johtaja ja kuka sossun asiakas. Asutaan landella niin mennään usein samoilla autokyydeillä käymään kaupassa. Ihan selkeä ero ihmisten shoppailutavoissa, Se köyhä haluaa paljon ja kaikkea ja kallista, kun se rikas ei oikein mitöön haluaisi mutta ostaa sit jotain kausikasviksia lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran kokeeksi sellaisen purkissa olevan linssikeiton, joku Happy...nyt sitten laitoin sen kattilaan ja kuumensin. Voi veljet ja siskot, olipas aika makuelämys. Ei siis minun makuuni. Nälkääni söin siitä puolet ja ehkä toisenkin illemmalla nuukana ihmisenä. Mutta saa sitten olla siinä se kokeilu. Lisänä oli leipää ja maitoa, siten meni jotenkin.
Nyt voin aivan rauhassa ohittaa omalta kohdaltani nämä linssit, kikherneet yms. Mieluummin ostan maukasta hiukan kallimmaalla, eikä välttämättä kalliimmallakaan, kuin syön noita juttuja. Saas nähdä mitä maha sanoo.
Ostin kerran kokeeksi sellaisia muovipaketissa olevia lihapullia, joku HK... Nyt sitten laitoin pannulle ja kuumensin. Voi siskoja veljet, olipas aika makuelämys. Ei siis minun makuuni. Nälkääni söin siitä puolet ja loput yritän antaa illemmalla koiralle nuukana ihmisenä. Mutta saa sitten olla s
Itsekin joskus sortunut rahapulassa noihin HK lihapulliin. taisivat olla alle euron enkä ihmettele. hirveitä. älkää ostako edes rahapulassa.tai sitten ketsuppi päälle että maku peittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon yksin eläjä ja ruokaan menee noin 1000 kuussa. Olen huomannut että tuolla hinnalla voi jättää sian lihat sekä norjan lohet kauppaan ja ostaa parempia raaka-aineita. Tosin lihat sekä kalat tulee isolta osin itse metsästettynä ja kalastettuna sekä poroa saa ilmaiseksi joten tämä alentaa varmasti paljon ruokaan rahan menoa kuukaudessa.
Tonni kuussa vaikka lihat on itse metsästettyjä, kalat itse kalastettuja ja porotkin ilmaisia. Jep-jep.
Eihän tuo kirjoittaja sanonut, että kaikki liha ja kala on ilmaista. (Ja maksaahan ne välineet, vaatteet ja luvat myös). Sanoi, että isolta osin. Kyllä myös itsellä menee melkein tonni ruokaan, kun lasken siihen mukaan vessapaperit, alkoholin ja tupakan. Ihmisiltä puuttuu selkeästi luetun ymmärtäminen täällä. Keksitään itse päästä iso osa ja muokataan toisten kirkirjoituksia ja kommentteja vielä miten huvittaa. Se on väärin ja jotain päiväkotitasoista kommunikointia.
Mun mielestä alkoholi, tupakka ja vessapaperi ei ole ruokaa.
En laske ruokakuluihin myöskään saippuaa, shampoota enkä kosteusvoidetta vaikka ne samasta marketista ostankin.
Tällä periaatteella nimittäin Prismasta ostetut pöksyt ja kengätkin voisi laskea ruokakuluihin.
En kalasta enkä siis tarvitse kalastusvaatteita mutta voinko sinun ajatuskuviotasi mukaillen laskea ruokakuluiksi siistit kaupunkivaatteet joita käytän kauppareissulla? Eilen tarvittu sateenvarjo nyt ainakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä ystäväni, ja tiedän kuka heistä on johtaja ja kuka sossun asiakas. Asutaan landella niin mennään usein samoilla autokyydeillä käymään kaupassa. Ihan selkeä ero ihmisten shoppailutavoissa, Se köyhä haluaa paljon ja kaikkea ja kallista, kun se rikas ei oikein mitöön haluaisi mutta ostaa sit jotain kausikasviksia lopulta.
Ahaa, olikin kysymys vain ystävistäsi. Kirjoituksessasi yleistit kaikki rikkaat ja köyhät.
En osaa sanoa noista vaatteista, kun itse en ole ainakaan kymmeneen vuoteen mitään uusia vaatteita tarvinnut. Mutta itse lasken ruokakuluihin kaikki mitä kaupasta ostan eli myös sen saunatuoksun ja röökit ja bisset. En todellakaan ala mitään 2€ shampoota miinustelemaan ja laskemaan erikseen ruokakuluissa. Samaan syssyyn vaan ruokakuluihin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa noista vaatteista, kun itse en ole ainakaan kymmeneen vuoteen mitään uusia vaatteita tarvinnut. Mutta itse lasken ruokakuluihin kaikki mitä kaupasta ostan eli myös sen saunatuoksun ja röökit ja bisset. En todellakaan ala mitään 2€ shampoota miinustelemaan ja laskemaan erikseen ruokakuluissa. Samaan syssyyn vaan ruokakuluihin.
Tuolla systeemillä on varmaan sitten helppo pätevästi todeta kuinka kallista RUOKA on.
Wau, tulit sitten ihan tänne asti arvostelemaan noita yhteistyökumppaneitasi 'järkyttyneenä katsoin kuinka vetää kolme lautasellista buffasta'. Kannattaa varoa tuollainen asenne lyö helposti läpi eikä ole sitten eduksi työkuvioissa. Miksi sä siis mollaat edes täällä noita yhteistyökumppaneitasi oksettaviksi, lihaviksi ja köyhiksi?