Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18593)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Onko niillä ihmisillä joku merkki missä lukee kuka on oikeasti rikas ja kuka sossun asiakas?
Kyllä kaupan täti tunnistaa sossupummit ja johtajat! Ihan pukeutuminen kertoo jo paljon, mutta myös ne ostokset ja esimerkiksi kyllähän se kertoo jotain, jos joku krapulainen asiakas tulee aina keskellä päivää ja palauttaa niitä pulloja ja ostaa uutta olutta tilalle. Harva työssäkäyvä voi käydä joka päivä keskellä päivää olutostoksilla. Mahtaa olla kyllä huippu etätyö sitten kyseessä.
Itselläni oli kolesterolia mutta kun jätin turhat kermat ja smetanat ja majoneesit pois niin kolesteroliin katosi ja yhtäkkiä säästin älyttömästi rahaa kauppalaskuissa. Väitän, että nykyisin menee ehkä 90€/kk ruokaan, mutta en osta lihaa kuin todella harvoin. Ja silloinkin jotain tarjous lohta tai kanaa. Mutta suosittelen kyllä jättämään ruokavaliosta turhat kermat ja kastikkeet. Vatsa ja lompakko kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Niin lisään vielä, että oon huomannut, että ne oikeasti rikkaat ostaa kaupassa niitä punalaputettuja tuotteita ja halpismerkkejä, kun sossun asiakkaat tuhahtelee ja ostaa pelkkää kulissia eli kalliita tuotteita, joiden eteen ei ole tarvinnut töitä tehdä. Jotenkin tää naurattaa mua ja käy sääliksi oikeasti köyhät, jotka käyttäytyy kuin johtajat ruokakaupassa.
Mistä ne sossun asiakkaat saavat rahaa noihin kalliisiin tuotteisiin? Ei sossusta saa ylettömästi rahaa. Aika pieniä ne summat ovat.
Tänään olen syönyt 2 kpl perunaa ja 1 kpl porkkanaa, eilen keitettyjä.
Lisäsin vettä ja mausteita, pilkoin pieniksi, lisäsin mausteita ja kas, minulla oli keitto.
Yksi siivu ruisreissumiestä leipäpussista löytyy, jos tarvitsee myöhemmin muuta.
Vettä olen juonut noin 7 dl. Sitä saan kraanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä ihmisillä joku merkki missä lukee kuka on oikeasti rikas ja kuka sossun asiakas?
Tunnen kyllä ystäväni, ja tiedän kuka heistä on johtaja ja kuka sossun asiakas. Asutaan landella niin mennään usein samoilla autokyydeillä käymään kaupassa. Ihan selkeä ero ihmisten shoppailutavoissa, Se köyhä haluaa paljon ja kaikkea ja kallista, kun se rikas ei oikein mitöön haluaisi mutta ostaa sit jotain kausikasviksia lopulta.
Boi kunpa ne halveksumadi ihmiset tajuaisivat ettei sinun kanssasi kannata mennä kauppaan. Eikä mihinkään muuallekaan.
Miksi ihmiset tarvitsevat vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä.
Todella ruma olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sossun asiakkaat saavat rahaa noihin kalliisiin tuotteisiin? Ei sossusta saa ylettömästi rahaa. Aika pieniä ne summat ovat.
No eikö sossusta saa muka vuokraan asumistukea ja sit vielä jotain satkuja päälle? 200€ ilmaista rahaa kuukaudessa on aivan älyttömästi ja kyllä sillä saa kanapaketin ostettua ja tuoreita kausikasviksia tai pakastekasviksia 2€/kg. Ei mee edes rahaa siihen työmatkaan eikä mulla ainakaan oo ruoan ja puhelinlaskun lisäksi mitään muita laskuja. Puoliso maksaa siis vuokran ja siihen liittyvät kulut.
Vierailija kirjoitti:
Lisäsin vettä ja mausteita, pilkoin pieniksi, lisäsin mausteita ja kas, minulla oli keitto.
Yksi siivu ruisreissumiestä leipäpussista löytyy, jos tarvitsee myöhemmin muuta.
Älä herran jestas mitään kallista reissumiestä osta! Mä ostan Kotimainen-merkkistä ruisleipää Prismasta 450g 0,88€. Siihen päälle margariinia 0,35€ ja noi kestää mulla viikko tolkulla. Kraanavesi best!
Vierailija kirjoitti:
Sinuna panostaisin kananmuniin ja kaurahiutaleisiin. Niistä saa tehtyä jo proteiinilettuja, puuroa, leipää jne. Ja pitää hyvin nälkää poissa. Toki kananmunapaketti maksaa 1,83€ (10 kpl) ja kaurahiutale 500g 0,39€ eli ton 2,20€ pitäis saada jostain säästettyä tai pummia joltain tai etsiä pulloja tai vaikka pyytää sen verran rahaa jos käy auttamassa naapuria pihatöissä tai käy pesemässä jonkun ikkunat tms. Kannattaa myös vertailla noiden tuotteiden hintoja eri kaupoissa eikä vaan ostaa lähimmästä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä ystäväni, ja tiedän kuka heistä on johtaja ja kuka sossun asiakas. Asutaan landella niin mennään usein samoilla autokyydeillä käymään kaupassa. Ihan selkeä ero ihmisten shoppailutavoissa, Se köyhä haluaa paljon ja kaikkea ja kallista, kun se rikas ei oikein mitöön haluaisi mutt
Mitäköhän pahaa on käydä ystävän kanssa kaupassa? Kyllä meillä ainakin tapana keskustella tuotteista ja suositella toisillemme hyviä hinta-laatu-suhteeltaan tuotteita tai uutuuksia. Tottakai sä näät ne kaverin ostokset siinä hihnalla ja miksi pitäisi leikkiä, ettei näe mitä toinen kaupasta ostaa? Jos olisi joku salainen juttu, niin miksi edes mennä porukalla kauppaan? Ostan mäkin olutta joka kerta kaupassa enkä sitä mitenkään häpeile.
Miehen ostoskäyttäytymisen takia meillä menee kauppaan yli 500€/kk (hänellä 1 lapsi) vaikka yksin asuessa mulla ei ikinä ole mennyt enempään kuin 20€/viikko eli 80€/kk Mies siis kelpuuttaa lapselleen vain kalleimmat einekset, jotka minä joudun maksamaan koska käyn töissä. 45-kiloisena tulen itse täyteen ihan pienistäkin annoksista (syön lähinnä pelkkiä kasviksia) ja olen allerginen pähkinöille, kananmunilla ja kalalle ja lihaa ja herkkuja en muuten vain halua Mutta harmittaa kumppanin kauppaostokset Itselleen sitten ostaa vielä karkkia ja suklaata ja sipsiä ja ties mitä wingsejä, jota mussuttaa yksinään sohvalla kun muut menee nukkumaan
Kiitos krapulan, en oo syönyt tänään mitään. Pakastepitsoja olis mutta ei vaan tee mieli mitään. Pari sipsiä koitan syödä ennen kuin menen nukkumaan. Mutta halvaksi tuli tää päivä. Normaalisti mulla menee noin 2€ päivän ruokiin. En syö mitään erikoisuuksia kuten katkarapuja tai pihvejä, vaan ihan keitettyä perunaa ja halpis kalapuikkoja. Tai 0,99€ maksava wok-lasvispussi pannulle ja mausteet perään. En todellakaan olw mikään euokahifiatelijä eli en harrasta ruoanlaittoa. Ehkä siks menee niin vähän rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ostoskäyttäytymisen takia meillä menee kauppaan yli 500€/kk (hänellä 1 lapsi) vaikka yksin asuessa mulla ei ikinä ole mennyt enempään kuin 20€/viikko eli 80€/kk Mies siis kelpuuttaa lapselleen vain kalleimmat einekset, jotka minä joudun maksamaan koska käyn töissä. 45-kiloisena tulen itse täyteen ihan pienistäkin annoksista (syön lähinnä pelkkiä kasviksia) ja olen allerginen pähkinöille, kananmunilla ja kalalle ja lihaa ja herkkuja en muuten vain halua Mutta harmittaa kumppanin kauppaostokset Itselleen sitten ostaa vielä karkkia ja suklaata ja sipsiä ja ties mitä wingsejä, jota mussuttaa yksinään sohvalla kun muut menee nukkumaan
Se päättää kuka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päättää kuka maksaa.
Toihan ois taloudellista väkivaltaa? Eiköhän kaikki perheenjäsenet saa päättää mitä kaupasta ostetaan. Ei yksi ihminen voi päättää yksin mitä toinen aikuinen tai hänen lapsi syö
Osa kertoo täällä viimeisimmissä viesteissä elävänsä lähinnä pelkillä pakastevihanneksilla tai kasviksilla. Näissä on kaloreita yleensä 40-60 kcal/100 g. Vaikka noita söisi 1-2 kg päivässä, niin päivittäinen energiansaanti jää todella kauaksi edes perusaineenvaihdunnasta. Alle 500 kcal päivässä vastaa lähinnä anoreksiaa sairastavan ruokavaliota, ja monesti heilläkin terveys alkaa pettämään pikkuhiljaa. Unohtuuko näistä esimerkeistä nyt vaan kertoa jotain syömisiä?
Vierailija kirjoitti:
Osa kertoo täällä viimeisimmissä viesteissä elävänsä lähinnä pelkillä pakastevihanneksilla tai kasviksilla. Näissä on kaloreita yleensä 40-60 kcal/100 g. Vaikka noita söisi 1-2 kg päivässä, niin päivittäinen energiansaanti jää todella kauaksi edes perusaineenvaihdunnasta. Alle 500 kcal päivässä vastaa lähinnä anoreksiaa sairastavan ruokavaliota, ja monesti heilläkin terveys alkaa pettämään pikkuhiljaa. Unohtuuko näistä esimerkeistä nyt vaan kertoa jotain syömisiä?
Aika moni kasvissyöjä paistaa kasviksensa hullussa öljymäärässä pannulla tai ainakin lisää jotain valkosipuli-salaatinkastiketta runsaasti salaattinsa päälle Yleensä kasvisten syövät on lihavia
Vierailija kirjoitti:
Keksimäärin 4,3 tai 4,4
Ihan hyvä keksimäärä. Paitsi jos ne on lusikkaleipiä, niin pitäisi olla lähempänä viittä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan sanonut että söisi pelkkiä pakastekasviksia? Kyllähän yksi ruoka voi olla kasvis wokki päivän aikana. Tai kasvissosekeitto tai vaikka vaan paistettu riisi tai munakas. Toinen ruoka voi sit olla vaikka pasta tai kanasalaatti tai vaikka susheja tai leipiä. Kyllä kai kaikki saa syödä miten haluaa, kunhan ei ylipainoisuus aiheita veronmaksajille lisää maksettavaa. Kyllä jokaisen pitää pystyä huolehtimaan itsestään ja omista ruokailuistaan/sairauksistaan/töistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päättää kuka maksaa.
Toihan ois taloudellista väkivaltaa? Eiköhän kaikki perheenjäsenet saa päättää mitä kaupasta ostetaan. Ei yksi ihminen voi
Olkoon sitten. Mutta niin kauan kuin maksut suoritetaan minun lompakostani niillä ei osteta kalliita eineksiä eikä epäterveellisiä mässyjä. Omalla rahallaan tehköön mitä lystää. Minä pidän huolen siitä että terveellistä ja maittavaa ruokaa on riittävsti. Mutta todellakin, jos aikuinen alkaisi valittamaan etten osta hänelle karkkia ja sipsejä, niin seuraava kommentti olisi että osta itse tai tuossa on ovi.
Ei peruna tai porkkana oo koskaan ollut kallista. Röökiaskin menee pelkästään 300€/kk kun aski maksaa 9,90€. Itse ruokien raaka-aineisiin menee 60€/kk mutta ostan kanssa valmis salaatteja koska oon laiska ja herkuttelujuustoja viinin kanssa niin ne maksaa extra satkun kuukaudessa.