Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18586)

Vierailija
3701/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atrian yli 3€:n kalkkunaleikkeleessä on kalkkunaa 37%. Loput broileria tai muuta. Itse tykkään siitä 1,5€:n halpis kalkkunaleikkeleestä. Siinä sentään on sitä kalkkunaa. Ja on kukkaroystävällinen vaihtoehto.

Vaan ei vie nälkää tuollainen leike. Älä köyhä osta sellaista, mikä vaan lepattaa siinä leivän päällä. Mieluummin kinkkupala jonka voi leikellä sinne hernekeittoon.

En siis käytä kinkkuja tai punaista lihaa, mutta kalaa, kanaa tai kalkkunaa ostan toisinaan. Kalkkunaleikkelepaketti säilyy minulla 1-3 viikkoa. Proteiinit syön kasviksista kuten soijasta ja pavuista.

Vierailija
3702/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseksihan väitetään nykyään mitä tahansa mikä on PAKATTU Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin just uuniin makaroonilaatikon kinkkusuikaleista ja gluteenittomista makarooneista. Ainekset yhteensä noin 4,50€ + uunin lämmitys. Syön siitä 3-4 päivää, kahdesti päivässä. Lisukkeeksi etikkakurkkua. Aamu/iltapalaksi kaurapuuroa marjoilla tai munakas. Juomana vesi. Näillä mennään tämä viikko, viikonlopuksi sitten jotain muuta.

Vierailija
3704/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ruoan hintaa nostattaa se jos ruoan pitää olla aina suomalaista ja vaikka luomua. Itselleni ei ole ongelmaa ostaa vaikka kiinalaista soijakastiketta jne. Itse asiassa Australiassa asuneena ostin siellä aina sitä australialaista tuotetta eikä ollut kertaakaan paha mieli ettei ollut suomalaista ja ihan suosiolla jätin ne pensasmustikat ostamatta kun Suomessa keräisin mustikoita aina ilmaiseksi Ei suomalainen liha tarkoita, että se olisi parempaa. Päinvastoin. Ei suomalainen liha- tai siipikarja pysty saamaan D-vitamiinia tarpeeksi vaan joutuvat syömään kaiken maailman lisäravintoa.

Mistähän se ulkomainen siipikarja niissä ikkunattomissa kasvattamoissa saa D-vitamiinia?

Vierailija
3705/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ruoan hintaa nostattaa se jos ruoan pitää olla aina suomalaista ja vaikka luomua. Itselleni ei ole ongelmaa ostaa vaikka kiinalaista soijakastiketta jne. Itse asiassa Australiassa asuneena ostin siellä aina sitä australialaista tuotetta eikä ollut kertaakaan paha mieli ettei ollut suomalaista ja ihan suosiolla jätin ne pensasmustikat ostamatta kun Suomessa keräisin mustikoita aina ilmaiseksi Ei suomalainen liha tarkoita, että se olisi parempaa. Päinvastoin. Ei suomalainen liha- tai siipikarja pysty saamaan D-vitamiinia tarpeeksi vaan joutuvat syömään kaiken maailman lisäravintoa.

Mistähän se ulkomainen siipikarja niissä ikkunattomissa kasvattamoissa saa D-vitamiinia?

No en tiedä missä ikkunattomassa kasvottomissa on siipikarjat kasvatettu mielestäsi. Niillä australialaisilla farmeilla joissa suoritin working holidaytani niin ainakin oli ihan massiivisesti ulkoilutilaa ja puitteet suoraan sanoen huikeat. Ei ollut edes räntäsadetta tai pimeyttä.

Vierailija
3706/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalainen ruoka tai tuotteet (vaikka se siipikarja tai possu) EI ole suosittua maailmalla vaikka ollaan maailman onnellisin maa? No kun ne suomalaiset tuotteet ei oikeasti ole vain hyviä. Meiltä puuttuu oikeat kasvatusolosuhteet vaikka kuinka poliiseihin voisi luottaa kaikessa. Miksi taas vaikka kobe-härkä on maailman kuulua tai vaikkapa italialaiset pitsat tai ranskalainen patonki? Meillä on mämmi eikä kukaan siitäkään ole kuullut maailmalla. Eikä kukaan sitä myöskään ostaisi vaikka jossain myytäisiin.

Vierailija
3707/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atrian yli 3€:n kalkkunaleikkeleessä on kalkkunaa 37%. Loput broileria tai muuta. Itse tykkään siitä 1,5€:n halpis kalkkunaleikkeleestä. Siinä sentään on sitä kalkkunaa. Ja on kukkaroystävällinen vaihtoehto.

Vaan ei vie nälkää tuollainen leike. Älä köyhä osta sellaista, mikä vaan lepattaa siinä leivän päällä. Mieluummin kinkkupala jonka voi leikellä sinne hernekeittoon.

En siis käytä kinkkuja tai punaista lihaa, mutta kalaa, kanaa tai kalkkunaa ostan toisinaan. Kalkkunaleikkelepaketti säilyy minulla 1-3 viikkoa. Proteiinit syön kasviksista kuten soijasta ja pavuista.

Avattu leikkelepaketti 3 viikkoa jääkaapissa? Ei noiden säilyvyys kyllä noin pitkälle riitä, avatun paketin sisältö on aina kosketuksissa bakteerien kanssa. 200 gramman paketista päiväannokseksi 3 viikon aikana tulee 9 g leikkelettä, mikä on n. 1,7 g proteiinia. Ei tuosta tosiaan noilla määrillä proteiininlähteeksi ole. 

Vierailija
3708/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avattu leikkelepaketti 3 viikkoa jääkaapissa? Ei noiden säilyvyys kyllä noin pitkälle riitä, avatun paketin sisältö on aina kosketuksi

Mähän just kerroin etten käytä kalkkunaleikkelettä proteiinin lähteenä. Vaan ainoastaan n. Joka toinen päivä laitan siivun aamupalaleivälleni (jos en syö puuroa) koristeeksi kasvisten kanssa. Joskus olen silppunut 3 viipaletta salattiini jos olen halunnut vaihtelua. Proteiinin lähteen mulla soija ja kasvispuoli. Kalaa, kanaa ja kalkkunaleikkelettä en syö siis juuri ollenkaan.

Vierailija
3709/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken Gratin Vosgiesin eli Munster-peruna-pekonilaatikon.

4 annosta (tai todennäköisesti 5-6) tuli maksamaan 5,35€. Halvemmallakin olisin selvinnyt jos olisin käyttänyt jotain tarjous palvikinkkua pekonin sijaan, silloin vuuallisen hinta olisi ollut vain 4,10€

Lounaaksi tein kana-ramenkeittoa - 100g file, kanalientä, pala kaalia, kourallinen maissia. Mausteita mitä kaapissa oli ja inkivääriä sekä kevätsipulia mitä olin pakastanut joskus aiemmin. Oliskohan kaikki huomioiden tullut maksamaan 1,40€/annos. Broilerin ostin aiemmin 8€/kilo tarjouksesta ja pakastin. 

Ilman aamu- ja iltapalasämpylöitä (itsetehdyt, n 15cnt kappale) noihin 2 täyttävään ruokaan meni n 2,50€

Vierailija
3710/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avattu leikkelepaketti 3 viikkoa jääkaapissa? Ei noiden säilyvyys kyllä noin pitkälle riitä, avatun paketin sisältö on aina kosketuksi

Haistan ja maistan ruokaa aina ennen kuin heitän sen pois. En katso päiväyksiä ja osaan säilyttää tuotteet oikein. Olen myös käynyt hygieniapassikoulutuksen, kiitos kysymästä. Ja edelleenkin kerroin, että ostan kalaa, kanaa tai kalkkunaleikkelettä noin parin viikon välein (punaista lihaa en ikinä) eli kasvikset on mun pääasiallinen proteiinin lähde. Mainitsin senkin erikseen. Kasviksia tulee syötyä helposti 500g päivässä vaikka pienikokoinen olenkin. Olen myös terve.

Vierailija
3711/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie söen kaks viikon vanahoo ruaham-sämpyllöö ja jukurttia puolukoijjen kera.

Uattelin tok iltasella hakkee jiäkuappiin vähä täävvennystä rosenttikaapalla, ku tuo puastokkii on ny ohmännyttä aekoo.

-winner-

Vierailija
3712/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie söen kaks viikon vanahoo ruaham-sämpyllöö ja jukurttia puolukoijjen kera.

Uattelin tok iltasella hakkee jiäkuappiin vähä täävvennystä rosenttikaapalla, ku tuo puastokkii on ny ohmännyttä aekoo.

-winner-

Itsehän leivon sina kerralla sämpylöitä pakastinarkun täyteen niin saan aina tuoretta sämpylää:) Eli saattaa olla helposti vaikka 2 kuukautta vanhaa sämpylää :D Pakastan myös kaupan ruisleivät, joista otan 1 kerrallaan sulamaan kun tekee mieli:) Ei tuu ollenkaan hävikkiä ja yhden leivän hinnaksi tulee se 0,03€

Vierailija
3713/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 annosta (tai todennäköisesti 5-6) tuli maksamaan 5,35€. Halvemmallakin olisin selvinnyt jos olisin käyttänyt jotain tarjous palvikinkkua pekonin sijaan, silloin vuuallisen hinta olisi ollut vain 4,10€

Lounaaksi tein kana-ramenkeittoa - 100g file, kanalientä, pala kaalia, kourallinen maissia. Mausteita mitä kaapissa oli ja inkivääriä sekä kevätsipulia mitä olin pakastanut joskus aiemmin. Oliskohan kaikki huomioiden tullut maksamaan 1,40€/annos. Broilerin ostin aiemmin 8€/kilo tarjouksesta ja pakastin. 

Ilman aamu- ja iltapalasämpylöitä (itsetehdyt, n 15cnt kappale) noihin 2 täyttävään ruokaan meni n 2,50€

Montako annosta tuosta keitosta tulee? 100 grammaa kanaa jaettuna esim. neljään tai viiteen annokseen tekee 20-25 grammaa kanaa per annos. En osaisi kuvitella, että pysyisin itse kylläisenä tuntia pidempään noin kevyellä keitolla. 

Vierailija
3714/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalainen ruoka tai tuotteet (vaikka se siipikarja tai possu) EI ole suosittua maailmalla vaikka ollaan maailman onnellisin maa

Eihän suomalaiset puna tai valkoviiniltkään ole kovin kuuluisia tai haluttuja maailmalla ja aika moni ostaa sieltä Alkosta jotain muun maalaista viiniä juhliin, mutta silti pitää päästä pätemään että syö vain luomua ja suomalaista lihaa ja kasviksia ja Suomessa tehtyä. Aika tekopyhää No ei varmasti 100€ riitä

Vierailija
3715/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako annosta tuosta keitosta tulee? 100 grammaa kanaa jaettuna esim. neljään tai viiteen annokseen tekee 20-25 grammaa kanaa per annos. En osaisi kuvitella, että pysyisin i

Itse tulisin varmasti sopivasti täyteen vaikka lounaskeitossa olisi kanaa 0 grammaa. Miksi joka aterialla pitäisi syödä 100g lihaa? Tää ei mene mun jakeluun vaikka sekasyöjä olenkin. Toisena ruokana kirjoittajalla oli jo peruna-pekonilaatikko. Itse pidän toisinaan ihan puuro päiviäkin eli syön lounaaksi ja päivälliseksi puuroa enkä edes lisää niihin lihaa. En vain tajua Suositteöen ihmisiä myös paastoamaan ja syömään toisinaan puhdistamassa ja kevyesti. Tekee kropalle ja aivoille hyvää.

Vierailija
3716/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu työttömien ja urheilijoiden ruokavaliosta, mutta vilpittömästi kiinnostaa syövätkö ylipainoiset enemmän kuin normaalipainoiset tai hoikat? Ulkomaalaisia tv-ohjelmia katsellessa ainakin näyttää että syövät aika tavalla Olisiko tossa säästökohde ja motivaatio eli laihdutus? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun jotkut hieman ylipainoiset työkaverini syövät kuitenkin töissä aina itsetehtyä salaattia ja vettä, niin meneekö sitten kotosalla enemmän rahaa roskaruokaan vai meneekö siis heilläkin ns. normaalikokoisen tapaan rahaa ruokaan? Jos oletetaan että urheilee saman verran. Että Eikai heilläkään ole tarkoitus ylläpitää sitä ylipainoa vaan nimenomaan syödä vähemmän kaloreita/saman verran kuin saman pituisella normaalipainoisella? Vai olenko aivan kujalla?

Vierailija
3717/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä missä ikkunattomassa kasvottomissa on siipikarjat kasvatettu mielestäsi. Niillä australialaisilla farmeilla joissa suoritin working holidaytani niin ainakin oli ihan massiivisesti ulkoilutilaa ja puitteet suoraan sanoen huikeat. Ei ollut edes räntäsadetta tai pimeyttä.

Usa, Kiina, Eurooppa. Teollisesti tuotettava siipikarjanliha kasvatetaan pääasiassa suljetuissa tiloissa. Ei aussiauringon alla. Minulla ei ole prosenttiosuuksia käytössäni, mutta olen aika varma, että maailman suurin kanansyöjämaa USA ei nauti auringonvalossa ulkoilutiloissa huikeissa kasvatusolosuhteissa kasvamista. Munantuotanto vielä pimeämmässä. Luomutuotantoa on aivan pieni osa kaikesta.

(en ole käynyt Australiassa, joten en ole käynyt australialaisissa kanaloissakaan, mutta eurooppalaisissa olen)

Vierailija
3718/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalainen ruoka tai tuotteet (vaikka se siipikarja tai possu) EI ole suosittua maailmalla vaikka ollaan maailman onnellisin maa? No kun ne suomalaiset tuotteet ei oikeasti ole vain hyviä. Meiltä puuttuu oikeat kasvatusolosuhteet vaikka kuinka poliiseihin voisi luottaa kaikessa. Miksi taas vaikka kobe-härkä on maailman kuulua tai vaikkapa italialaiset pitsat tai ranskalainen patonki? Meillä on mämmi eikä kukaan siitäkään ole kuullut maailmalla. Eikä kukaan sitä myöskään ostaisi vaikka jossain myytäisiin.

Mämmi ei ole suomalainen keksintö. Mämmin tyyppistä imellettyä viljaruokaa syö noin miljardi ihmistä, usein se on tehty vehnästä (tai idätetystä vehnästä). Koko entisen Persian alue, Indonesia, Malesia (noissahan ei juurikaan ole asukkaita...). Suomalaiselle mämmille voisi ollakin markkinoita, jos ei pitäydyttäisi niin jääräpäisesti ajatuksessa, että tämä on meidän karmea perinneruoka, joka ei kellekään muulle voi kelvata.

Vierailija
3719/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis ostaa joka kauppareissulla Cokista 2X1,5l että maksaahan se ja sen lisäks ne epäterveelliset sokerit ja lisäaineet. Juhlakansa ei tunnu enää miltään kun sitä juhlajuomaa vetää joka päivä janoonsa. Ei se mua kiinnosta, mitta valittaa koko ajan kaksoisleukaansa ja ylipainoaan ja raha-ongelmia. En ole kysynyt, että pärjääkö 100€/kk mutta valmisruokia jääkaappi täynnä Voisin kuvitella että ei.

Vierailija
3720/18586 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalainen ruoka tai tuotteet (vaikka se siipikarja tai possu) EI ole suosit

Kerro mulle, miksi tai miten ruis-vesimömmö myydään maailmalle? Kun suomalaiset ei mielestäsi osaa tai halua tätä myydä maailmalle? Edes puolet suomalaisista ei halua syödä koko ruokaa. Ja ne loputkin tyyliin syö kerran vuodessa. Miksi ei joka päivä tai viikko?