Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18584)

Vierailija
3661/18584 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakasteet ja kylmät yhteen pussiin eli mm. 3kg kasviksia 5,7€ ja jäätelötuutteja 8kpl 1,15€, kalkkunaleikkele 1,5€, lihapullat 0,95€

Kuivat kaappituotteet yhteen eli esim. Kaurahiutaleet 1kg 0,80, 1kg spaghetti 0,75€, 1kg riisi 0,75€, ketsuppi 0,76€, suolakurkut 600g 2€Mahdolliset muut tuotteet siihen kolmanteen eli 1kg sipulit 1,2€, suuvesi 1,15€, olut 1,15€, 1kg kaali 0,89€ mutta siis 3 kestokassia mulla aina mukana kaupassa. Joskus riittää 2 pussia. Käyn yleensä Lidlissä."

Mitäköhän vuodelta osa näistäkin hinnoista on? Lidlin vakioasiakas itsekin, mutta esim. kaurahiutaleita ei ole saanut aikoihin alle euron kilo (ellei ole pikaversio, nekin on muistaakseni 500 g paketissa) kaali maksaa reilusti yli euron kilo, riisiä en ole noin halvalla nähnyt, enkä keksi mitä pakasteita saa 3 kg 5,7 eurolla, vaikka noita viikottain ostan. Tuon halvan ketsupin olen kyllä nähnyt, olikohan valmistusmaa Bosnia-Herzegovina ja tomaatti

Jos et suostu ostamaan mitään Kiinassa tuotettua elintarviketta, niin miten sulla onnistuu toi matkustelu? Et taida ikinä käydä Suomen ulkopuolella jos edes kiinalaista tuotetta ei voi ostaa. Voikohan edes Ruotsalaista omenaa vai onkohan siinäkin jotain vikaa.

Vierailija
3662/18584 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakasteet ja kylmät yhteen pussiin eli mm. 3kg kasviksia 5,7€ ja jäätelötuutteja 8kpl 1,15€, kalkkunaleikkele 1,5€, lihapullat 0,95€

Kuivat kaappituotteet yhteen eli esim. Kaurahiutaleet 1kg 0,80, 1kg spaghetti 0,75€, 1kg riisi 0,75€, ketsuppi 0,76€, suolakurkut 600g 2€Mahdolliset muut tuotteet siihen kolmanteen eli 1kg sipulit 1,2€, suuvesi 1,15€, olut 1,15€, 1kg kaali 0,89€ mutta siis 3 kestokassia mulla aina mukana kaupassa. Joskus riittää 2 pussia. Käyn yleensä Lidlissä."

Mitäköhän vuodelta osa näistäkin hinnoista on? Lidlin vakioasiakas itsekin, mutta esim. kaurahiutaleita ei ole saanut aikoihin alle euron kilo (ellei ole pikaversio, nekin on muistaakseni 500 g paketissa) kaali maksaa reilusti yli euron kilo, riisiä en ole noin halvalla nähnyt, enkä keksi mitä pakasteita saa 3 kg 5,7 eurolla, vaikka noita viikottain ostan. Tuon halvan ketsupin olen kyllä nähnyt, olikohan valmistusmaa Bosnia-Herzegovina ja tomaatti

Paikallisesta Prismastani saa 3kg pakastekasviksia 5,85€, ja jos ottaa noiden sekaan kilon pussin pakastepinaattia, niin pääsee alle 5,70€ (itseasiassa 5,49€). Kaksi puolen kilon pakettia kaurahiutaleita maksaa 0,78€, kilon ketsuppi 0,69€. Kaalin kilohinta on 0,99€. Halvin riisi maksaa 0,85€/kg (sekä kilon pussi että 2kg pussi sama kilohinta). Sillä huomiolla, että eri osuuskauppojen alueella hinnat vaihtelevat (jos menen naapurikaupungin prismaan, niin siellä esimerkiksi tietty pekoni maksaa kymmenen senttiä vähemmän, välimatkaa 10km, eri osuuskauppa. Lidlin hintoja en tiedä, harmi, ettei niitä löydä netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/18584 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että suomalaisista vain 15 - 20 % syö riittävästi kasviksia eli vähintään sen puoli kiloa päivässä. Siksi oletan, että ne jotka kirjoittavat tänne tavallisesta ruoasta tai tavallisesta kotiruoasta (jota voi syödä edullisesti), tarkoittavat nimenomaan ruokaa/ruokavaliota, jossa on niukasti kasviksia. Sitten niitä, jotka syövät kasviksia riittävästi tai jopa enemmän, pidetään ruoalla hifistelijöinä (vaikka söisivät ihan tavallisia, edullisia kasviksia). Tällaiseen päätelmään olen tullut.

Minusta epäterveellinen ruokavalio ei ole todellakaan mikään ylpeyden aihe. Jos on pakko syödä satasella, niin sitten vain on, mutta mikään leuhkimisen aihe se ei ole. Se on todella ikävä, surullinen asia.

En ymmärrä mitä hienoa on siinä, että syö epäterveellistä, huonolaatuista ruokaa. Voisiko joku kertoa?

20-30 eri kasvista, miksi ihmeessä? Eikö samanvärisistä saa suunnilleen samoja aineita.

Vierailija
3664/18584 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että suomalaisista vain 15 - 20 % syö riittävästi kasviksia eli vähintään sen puoli kiloa päivässä. Siksi oletan, että ne jotka kirjoittavat tänne tavallisesta ruoasta tai tavallisesta kotiruoasta (jota voi syödä edullisesti), tarkoittavat nimenomaan ruokaa/ruokavaliota, jossa on niukasti kasviksia. Sitten niitä, jotka syövät kasviksia riittävästi tai jopa enemmän, pidetään ruoalla hifistelijöinä (vaikka söisivät ihan tavallisia, edullisia kasviksia). Tällaiseen päätelmään olen tullut.

Minusta epäterveellinen ruokavalio ei ole todellakaan mikään ylpeyden aihe. Jos on pakko syödä satasella, niin sitten vain on, mutta mikään leuhkimisen aihe se ei ole. Se on todella ikävä, surullinen asia.

En ymmärrä mitä hienoa on siinä, että syö epäterveellistä, huonolaatuista ruokaa. Voisiko joku kertoa?

Ja kasvisten syömisessä on olennaista myös laatu ja monipuolisuus, ei vain määrä. En pidä ruokavaliota terveellisenä, vaikka ihminen söisi kasviksia kilon päivässä, jos se on aina vain esim. porkkanaa, kaalia ja omenaa. Sitten kun syödään viikossa 20 - 30 eri kasvista, niin aletaan jo puhua terveellisemmästä syömisestä.

Tiedän, että tähän tulee alapeukkuja, enkä halua vängätä sen enempää. Jokainen syököön niin kuin syö. Mutta en pidä siitä, että terveellisesti syöville veetuillaan tai että heitä kannustetaan syömään huonommin. Tai syytetään jopa siitä, että rahaa menee herkkuihin, tupakkaan tai viinaan, jos ei satasella pärjää.

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta käytännössä joudun vänkäämään vastaan nimenomaan tästä kasviskohdasta. Suositus on viisi väriä päivässä, ja joo, tiedän, että nykyään on tämä "vähintään 30 eri kasvista viikossa" mutta se on sekä teoriassa että käytännössä mahdotonta suurimmalle osalle ihmisiä. Haukkumalla porkkana-kaali-omenansyöjät epäterveellisesti syöviksi teet karhunpalveluksen suurimmalle osalle ihmisiä. Lannistat kirkasotsaisella oikeassaolollasi ne, jotka eivät taloudellisista syistä PYSTY ah niin huipputerveelliseen kolmenkymmenen eri kasviksen viikottaiseen valikoimaan. Kannattaako sitten syödä ollenkaan kasviksia, jos ei kelpaa se, mitä pystyy ruokavalioonsa hankkimaan? Sinun kirjoituksesi perusteella ei.

Ja olen kyllä laskenut viikottaisia kasvislajeja ihan omaksi viihdykkeekseni, ja pääsen sellaiseen 25 hyvinkin useimpina viikkoina. Pakastimessa on noin kymmentä eri marjaa (mustikka, puolukka, mansikka, vadelma, mustaherukka punaherukka, valkoherukka, aronia, pihlajanmarja, karviainen, tyrni), ja usein teen esimerkiksi kiisseliä sekamarjoista, joihin menee 3-6 eri marjaa. Sienet lasketaan kasviksiksi ruokavaliosta puhuessa, niitä syön viikottain, tuosta tulee jo tusina. Sitten pakastimessa on raparperia, omenaa, papuja, parsakaalia, maitohorsmanversoja... Näistä useampia käytän joka viikko.

Mutta kaupasta ostan porkkanaa, kaalia ja omenaa.

Vierailija
3665/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin juuri huomiota kaverin kanssa kaupassa ollessani, että vaikka hän on vähävaraisimpi kuin minä ja hänellä rahahuolia ja velkaa, niin hän osti kalliin leipäpaketin ja kalliin margariinin ja leikkeleen. Itse ostin samoja tuotteita myös mutta halpisversiona ja omat ostokseni maksoi 3€ ja hänen vastaavat yli 10€. En vieläkään ymmärrä miksi hänen oli pakko ostaa sitä kalleinta merkkiä. Eikö halvempi kelpaa vai hävettääkö ne halpistuottert siinä kassalla? En kehdannut kysyä kaveriltani asiaa Ja toki siis saa ostaa mitä haluaa, mutta itse kiinnittäisin huomiota kilohintoihin jos rahan kanssa tiukkaa.

Voi olla kyse siitäkin että jos ostaa aina sitä 'parempaa' eli kalliimpaa, niin seurauksena on rahahuolet ja vähävaraisuus.

Vierailija
3666/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin juuri huomiota kaverin kanssa kaupassa ollessani, että vaikka hän on vähävaraisimpi kuin minä ja hänellä rahahuolia ja velkaa, niin hän osti kalliin leipäpaketin ja kalliin margariinin ja leikkeleen. Itse ostin samoja tuotteita myös mutta halpisversiona ja omat ostokseni maksoi 3€ ja hänen vastaavat yli 10€. En vieläkään ymmärrä miksi hänen oli pakko ostaa sitä kalleinta merkkiä. Eikö halvempi kelpaa vai hävettääkö ne halpistuottert siinä kassalla? En kehdannut kysyä kaveriltani asiaa Ja toki siis saa ostaa mitä haluaa, mutta itse kiinnittäisin huomiota kilohintoihin jos rahan kanssa tiukkaa.

Voi olla kyse siitäkin että jos ostaa aina sitä 'parempaa' eli kalliimpaa, niin seurauksena on rahahuolet ja vähävaraisuus.

Tuotteita näkemättä on mahdotonta sanoa mitään. Osa ei esim. halua ostaa halvimpia margariineja, koska niissä on lähes aina palmuöljyä, joka ei ole terveellisin eikä eettisin valinta. Halvin höttöleipä sisältää ehkä pelkkää vaaleaa vehnää ja osassa kaupan edullisista leikkeleistä voi olla vain 60% tai matalampi lihapitoisuus ja tuote tulee ulkomailta, esim. edulliset kalkkuna/kanaleikkeleet Puolasta. Mitä tämä alkuperäinen kirjoittaja itse osti kolmella eurolla?

Vierailija
3667/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä työttömän rahankäyttöesimerkit on aina niin huvittavia. Missä vaiheessa fiksusti rahaa käyttävä työllinen muuttuu työttömäksi joutuessaan holtittomaksi rahankäyttäjäksi, joka ostaa niitä kalleimpia brändimerkkejä? Kauanko työttömyyttä tämä vaatii? Ei rahankäyttötavat ja -taidot liity mitenkään työllisyyteen tai työttömyyteen. 

Vaan ehkä niillä, jotka eivät ole koskaan siinä työllisyydessä olleetkaan, on ollut ongelmia sekä talouden että elämänhallinnassa. Ja myös niillä jotka ovat olleet töissä voi kestaa hieman ennen kuin osaavat sopeuttaa kulutustottumuksiaan.

Vierailija
3668/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä työttömän rahankäyttöesimerkit on aina niin huvittavia. Missä vaiheessa fiksusti rahaa käyttävä työllinen muuttuu työttömäksi joutuessaan holtittomaksi rahankäyttäjäksi, joka ostaa niitä kalleimpia brändimerkkejä? Kauanko työttömyyttä tämä vaatii? Ei rahankäyttötavat ja -taidot liity mitenkään työllisyyteen tai työttömyyteen. 

Vaan ehkä niillä, jotka eivät ole koskaan siinä työllisyydessä olleetkaan, on ollut ongelmia sekä talouden että elämänhallinnassa. Ja myös niillä jotka ovat olleet töissä voi kestaa hieman ennen kuin osaavat sopeuttaa kulutustottumuksiaan.

Niin tai sitten osa ei oikeasti halua ostaa missään elämäntilanteessa niitä kaupan halvimpia euron eineslihapullia ja 35 sentin margariinirasioita, mitkä on täälläkin keskustelussa useampaan otteeseen mainittu, kun ei nuo mitään erityisen laadukasta tai terveyttä edistävää ravintoa ole. Kysymys kuuluukin, pitääkö köyhän ostaa aina kaikista huonolaatuisinta ja halvinta elintarvikkeen korviketta? Muuten leimataan huonoksi rahankäyttäjäksi, jos terveellisyys meneekin hinnan edelle. Kolmen euron hinnalla ei ainakaan laadukasta margariinia, leipää ja leikkelettä onnistu saamaan.

Vierailija
3669/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksethan eivät ole niitä kalleimpia, jos ostaa sesongin mukaan. Eikä siten edes huonolaatuista.

Vierailija
3670/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ostamaan joskus halvinta margariinia kuun loppupuolella.  Kyllähän se nyt jotenkin menee. Mutta ah kuinka ihanaa on ostaa kuun alussa Oivariinia, ostan usein oliiviöljy/merisuola. Maku ja luultavasti ainesosatkin ovat ihan eri. Rasia kestää miltei sen kuukauden. 

Olisi todella ankeata, köyhyyden stressin lisäksi, jos ei koskaan soisi itselleen joitain makunautintoja. Itseasiassa ihan kaikessa säästäminen menisi hukkaan koska elämän eräs nautinto, syöminen olisi pelkkää mahan täyttämistä että pysyy hengissä. Säästäminen ei toisi mitään lisäarvoa. Mieluummin tunnen edes hetkittäin olevani elossa ja ostan omaan makuuni hyvää ruokaa ja ainesosia. Hullua säästää hulluna ja syödä puisevaa ruokaa lisäksi. 

Jos vain on pienikin mahdollisuus niin älkää liikaa itse säästämisen idean vuoksi säästelkö ruokatavoissa. Siihenkin saattaa jäädä kiinni. Alkaa juuri pitää kirjanpitoa senttien ja grammojen tarkkuudella ruokaostoksistaan ja ruoka-annoksistaan. Ikävää on, että nykyään monelle on pakko miettiä mitä syö, mutta ne joilla se ei ole, niin älkää tehkä siitä jotenkin hyvettä. 

Vierailija
3671/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten osa ei oikeasti halua ostaa missään elämäntilanteessa niitä kaupan halvimpia euron eineslihapullia ja 35 sentin margariinirasioita, mitkä on täälläkin keskustelussa useampaan otteeseen mainitttu, kun ei nuo mitään erityisen laadukasta tai terveyttä edistävää ravintoa ole. Kysymys kuuluukin, pitääkö köyhän ostaa aina kaikista huonolaatuisinta ja halvinta elintarvikkeen korviketta? Muuten leimataan huonoksi rahankäyttäjäksi, jos terveellisyys meneekin hinnan edelle. Kolmen euron hinnalla ei ainakaan laadukasta margariinia, leipää ja leikkelettä onnistu saamaan.

Tämä on hyvä pointti. Itse en osta sellaista joka ei miellytä makuani, olen mieluummin ilman. Olen todistanut sellaista episodia että oli henkilö joka söi vain sitä halvinta margariinia, sitten oli kaupassa 60 % alessa sangen hyvä margariini. Suostuttelin tämän ystäväni ostamaan kokeeksi tuota alen kautta halvempaa, hän tykästyi siihen niin paljon ettei enää halunnut halvempaa syödä. Osti sitten jatkossa  sitä alennuksessa ollutta täyteenkin hintaan. Kunnes tuote hävisi markkinoilta. En ole varma mitä levitettä hän käyttää nykyään, enkä siitä teinkö silloin palveluksen vai karhunpalveluksen.

Vierailija
3672/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun ostamaan joskus halvinta margariinia kuun loppupuolella.  Kyllähän se nyt jotenkin menee. Mutta ah kuinka ihanaa on ostaa kuun alussa Oivariinia, ostan usein oliiviöljy/merisuola. Maku ja luultavasti ainesosatkin ovat ihan eri. Rasia kestää miltei sen kuukauden. 

Olisi todella ankeata, köyhyyden stressin lisäksi, jos ei koskaan soisi itselleen joitain makunautintoja. Itseasiassa ihan kaikessa säästäminen menisi hukkaan koska elämän eräs nautinto, syöminen olisi pelkkää mahan täyttämistä että pysyy hengissä. Säästäminen ei toisi mitään lisäarvoa. Mieluummin tunnen edes hetkittäin olevani elossa ja ostan omaan makuuni hyvää ruokaa ja ainesosia. Hullua säästää hulluna ja syödä puisevaa ruokaa lisäksi. 

Jos vain on pienikin mahdollisuus niin älkää liikaa itse säästämisen idean vuoksi säästelkö ruokatavoissa. Siihenkin saattaa jäädä kiinni. Alkaa juuri pitää kirjanpitoa senttien ja grammojen tark

Tietysti Oivariinissa on eri maku, kun siinä on voita. Pitäisi vertailla halvinta margariinia kalleimpaan margariiniin.

Vierailija
3673/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain on pienikin mahdollisuus niin älkää liikaa itse säästämisen idean vuoksi säästelkö ruokatavoissa. Siihenkin saattaa jäädä kiinni. Alkaa

Tietysti Oivariinissa on eri maku, kun siinä on voita. Pitäisi vertailla halvinta margariinia kalleimpaan margariiniin.

En tiennytkään että Oivariinin(kin)  valmistus olisi lopetettu.

Vierailija
3674/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä hienoa on siinä, että syö epäterveellistä, huo

Ja kasvisten syömisessä on olennaista myös laatu ja monipuolisuus, ei vain määrä. En pidä ruokavaliota terveellisenä, vaikka ihminen söisi kasviksia kilon päivässä, jos se on aina vain esim. porkkanaa, kaalia ja omenaa. Sitten kun syödään viikossa 20 - 30 eri kasvista, niin aletaan jo puhua terveellisemmästä syömisestä.

Itse asiassa tuo 25-30 eri kasvisperäistä ainesta (kuten määritelmä kuuluu), on helpompi monille saavuttaa kuin se 500 grammaa päivässä mihin ei saa laskea ties mitä tuotteita.

Tuohon 25-30 eri kasvisperäistä tuotetta viikossa on lupa laskea kaikki kasvisperäiset, myös peruna, riisi, viljat, öljyt, kuivatut eli myös mausteet mukaan. Mikä on ok. Tärkeintä että tulee sitä monipuolisuutta mikä auttaa suoliston tasapainoa.

Vierailija
3675/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testaan usein asioita, että voiko jotain saada halvemmalla, onko se halvin versio syömäkelpoinen/käyttökelpoinen/toimiva. Otetaan nyt levite. Puoliso aikanaan vaati, että pitää olla Flooraa. En oikeastaan koskaan pitänyt siitä, mielummin laitan leivän päälle voita. Mutta punaista Flooraa meillä oli siihen asti, kunnes sen valmistus siirtyi Ruotsiin. Kieltäydyin ostamasta sitä, ja vaihdettiin voimariiniin. Siitä testattiin niitä kaikkia eri versioita (jo ainahan niitä tuli uusia versioita), ja muita, Ingmariinia ja mitä niitä nyt onkaan voi-öljyseoksia. Esimerkiksi se oliiviöljy-merisuola oli yksinkertaisesti mielestäni pahaa, minkä tahansa valmistajan versiona. Ei jatkoon.

Koska koronan myötä tuli hyvin selväksi, että meillä on paljon vähemmän rahaa käytettävissä kuin aikaisemmin (puolison tapaturman ja pitkän sairauspoissaolon ja pian sen jälkeen pitkä lomautus - joka ei liittynyt siihen sairauspoissaoloon, vaan yleiseen taloustilanteeseen ja komponenttien toimitusvaikeuksiin), niin lähdin sitten järjestelmällisesti testaamaan, mitä voisi vaihtaa vielä edullisempiin. Ensin vaihto perus-ingmariiniin, se oli halvempaa kuin oivariini. Sitten vaihto siitä flooraan, ei se oli edelleen saippuan makuista. Sitten vaihto pirkkaan, ookoo. Rainbow, ok. No mites nää halvimmat, xtra maistuu kookosrasvalle, ei hyvä. K-Menu on ihan ookoo. Se siis on käytössä vakituisesti.

Leivontaan, paistamiseen jne käytän ihan voita. Ostan sitä tarjouksesta, nyt oli Prismoissa Arlan voi 2 pakettia 5€. Voi säilyy hyvin pakastimessa.

Tietyt lihan ostan vain kotimaisina, eli nauta ja sika sekä tietenkin kana. Lammasta ostan uusseelantilaisena, koska siinä tulee rahatilanne vastaan. Jos on hyvää säkää, saan lammasta ilmaiseksi lahjana yhdeltä tutulta, joka silloin tällöin pitää kesälampaita. Paahtoleivän ostan -50% tarjouksesta, ruisleipää ostan joskus ihan täyteen hintaan, mutta kaikki muut leipätuotteet alelaputettuna. Nyt pakastimessa on 6 paahtoleipää, 1 puoleen hintaan ostettu pääsiäislimppu, muutama pussillinen itseleivottuja sämpylöitä ja ilmaiseksi saatuja patonkeja.

Juurekset ostan aina kotimaisina, samoin kaalin ja salaatin. Miniluumutomaatit ovat pääosin espanjalaisia, kesäisin kotimaisia. Kurkkua ostan vain kotimaisena. Talvisin ostan punaisia omenoita (yleensä royal galaa, koska se on yleensä halvinta), syksyllä yritän löytää kotimaisia omenoita.

Pesuaineissa pyykinpesuaine ei ole halvinta, koska sitä ei saa hajusteettomana. On edullisinta hajusteetonta siis. Käsienpesuaine, jota koronan myötä alkoi kulua vielä enemmän kuin ennen, ostan niissä 3l pöniköissä ja täytän pumppupulloja. Ei ne pumppumekanismit kestä ikuisesti, niin ostan 1-2 uutta vuosittain. Hiustenpesuaineissa en valitse halvinta, vaan sitä, mitä kukin haluaa käyttää/mikä soveltuu hiuslaadulle. Vessapaperikeissi olikin jo jossain vaiheessa varmaan esillä, Kotimaista-paperi on tällä hetkellä siedettävää (embo ja lambi on liian pehmeää ja nöyhtäävää) se poistunut rainbow oli hyvää.Testasin xtran vessanpesuaineen, joka on alle euron/purkki. Hirveää hajuste-väriainemössöä, joka värjäsi pöntön nätin siniseksi. Ei enää koskaan! Tiskikoneen tabletit on testattu, xtra menee satunnaisesti, rainbow oli toimiva, pirkan hajusteeton oli toimivaa (löytyykö sitä enää?). Veden ominaisuuksista johtuen nestemäisiä pesuaineita ei voi käyttää, ja nuo kalliit tiskikonepesuaineet ovat hajusteellisia, ei käy (eivätkä niistä kaikki toimi, olen testannut).

Ostan punalaputettua, jos löytyy. En osta tuotteita halvallakaan, jos tiedän, että sitä ei meillä käytetä - mutta en osta kallista tuotetta, jos se on meidän mielestä huonoa, ollaan sitten ilman.

Ske

Vierailija
3676/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan eräs pääsiäistrolli moninikki moderaattoreiden erityissuojelussa.

Vierailija
3677/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan eräs pääsiäistrolli moninikki moderaattoreiden erityissuojelussa.

Tai sitten oletkin väärässä: jokainen on erillinen kirjoittaja, ja moderaattori tietää sen :-D

Ske

Vierailija
3678/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita näkemättä on mahdotonta sanoa mitään. Osa ei esim. halua

No ostin juuri sitä halvinta 0,35€ margariinia, mutta käytän sitä vain leivontaan ja pannulle. Lekvän päällä käytän halpis tuorejuustoja ja joo, en lue missä maassa ne on tehty. Kyllä kaikkialla tarvitaan työpaikkoja. Tummempi ns. Ruisleipä painoi 480g ja maksoi 0,88€ Kotimaista merkkiä Prismassa. Kalkkunaleikkele oli 1,49€ 200g ja siis Rainbow ohutta kalkkunaleikkelettä. Itse käyttänyt vuosia noita tuotteita eikä ole mitään tarvetta ostaa kalliimpaa tai hienompaa. Vaikka tosiaan joka kk laitan sijoituksiin 1500€ eli vaikka tuosta ylijäämä summasta voisin halutessani nipistää kauppaan. Mutta en halua, syön monipuolisesti mutta joidenkin harmiksi vaan sitä halpaa ja huonos merkkiä.

Vierailija
3679/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaas ihmiset syyä ettei oo nälkä.

Käytiin eilen rouvan kanssa paikallisessa pihviravintolassa illallisella. Alkupaloiksi ribsejä molemmille, pääruoaks kunnon pihvit. Vaimo tais ottaa jonku jälkiruoan vielä, tais olla creme bruleetä. Joi punaviiniä kyytipojaks kaks lasilllista, minä join vettä kun oltiin autolla liikkeellä kuitenkin.

Joku 140€ makso kun painoin vielä tipitkin siinä tarjoilijalle kun oli niin ahkera ja tehokas.

Eläkää syödäksenne, älkää syökö elääksenne.

Vierailija
3680/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota s-ryhmän halvinta margariinia edes suositella käytettävän paistamiseen, tuolla nettisivuille lukee ainoastaan, että leivän päälle:

https://www.s-kaupat.fi/tuote/xtra-400g-margariini-60/7340011320630

Yleensähän näissä on rasvoja, mitkä ei kestä kuumennusta ja tuote sisältää myös vettä, eli paistojälki ei ainakaan tule parhainta mahdollista, kun rasva ei sula pannulle normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän