Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18584)

Vierailija
3681/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaas ihmiset syyä ettei oo nälkä.

Käytiin eilen rouvan kanssa paikallisessa pihviravintolassa illallisella. Alkupaloiksi ribsejä molemmille, pääruoaks kunnon pihvit. Vaimo tais ottaa jonku jälkiruoan vielä, tais olla creme bruleetä. Joi punaviiniä kyytipojaks kaks lasilllista, minä join vettä kun oltiin autolla liikkeellä kuitenkin.

Joku 140€ makso kun painoin vielä tipitkin siinä tarjoilijalle kun oli niin ahkera ja tehokas.

Eläkää syödäksenne, älkää syökö elääksenne.

Moneskohan neropatti olet joka keksii saman vitsin tähän ketjuun?

Vierailija
3682/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotontonta , jos joutuu ostamaan ruokansa..Vaikka söisi pelkkää makaroonia ja tonnikalaa nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3683/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakasteet ja kylmät yhteen pussiin eli mm. 3kg kasviksia 5,7€ ja jäätelötuutteja 8kpl 1,15€, kalkkunaleikkele 1,5€, lihapullat 0,95€

Kuivat kaappituotteet yhteen eli esim. Kaurahiutaleet 1kg 0,80, 1kg spaghetti 0,75€, 1kg riisi 0,75€, ketsuppi 0,76€, suolakurkut 600g 2€Mahdolliset muut tuotteet siihen kolmanteen eli 1kg sipulit 1,2€, suuvesi 1,15€, olut 1,15€, 1kg kaali 0,89€ mutta siis 3 kestokassia mulla aina mukana kaupassa. Joskus riittää 2 pussia. Käyn yleensä Lidlissä."

Aika heppoinen ruokavalio ja pienet kestokassit. Itsellä menee yleensä 50 e, että saa kaksi isoa kestokassia täyteen perusruualla, ja kassit painaa sen verran että saa kyllä töitä tehdä niiden kantamiseen.

Näin aikuisella iällä ja miehenä olen pitänyt huolta siitä, että syön tarpeeksi, että jaksan kantaa kassini. Ne kun ovat aika painavat.

Ja halvaksi on tullut tänään ruokailu, kun syön silliä ja juon kuravettä päälle ;D

-winner-

Vierailija
3684/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aiheena kyllä on 100€/kk syöminen

Mutta mikä siinä on,että joku syö esimerkkien perusteella ihan "normaalisti" (mielestäni ainakin) ja sanoo käyttävänsä ruokaan 200€. 

Tähän Pitää jonkun tulla kritisoimaan ja kommentoimaan ja neuvomaan kuinka tämä kirjoittaja syö väärin ja liikaa ja kyllä tämänkin kirjoittajan pitäisi päästä 50€/kk ruokakuluihin.

Jos joku kertoo syövänsä (noin)100€:ll kuukaudessa on sekin täysin väärin ja puutteellisesti syöty.

Ja toiset sekopäiset epäilee täällä olevan vain yksi käyttäjä joka kirjoittelee 30:llä eri nimimerkillä

Kyllähän tämä omalla tavallaan on viihdyttävää seurattavaa ja kyllä tässä useampi popparikulho tyhjenee...

Ja sitten yksi tekee tekoälyn av

Ske vetäsi taas winnerin hihastaan.

Olemme kyllä eri kirjoittaja ja ihan eri ruokavaliolla. Ske näyttää olevan ruuanlaiton ystävä ja minä ostan valmiita ruokia. Ainakaan minä en tarvitse lisäpersoonia, kun sitten ei riittäisi 100 egeä, jos pitäisi ne muutkin syöttää ;D

-winner-

Vierailija
3685/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku/jotkut käy dyykkaamassa ruokaa kauppojen roskiksista?

Onko se enää edes mahdollista, vai ovatko kaikki roskikset lukkojen takana? Jäikö dyykkaaminen 2010-luvulle?

Vierailija
3686/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyvätuloinen nii pärjään helposti 100€/kk mutta mun työtön kaveri ei kuulemma pärjää edes150€/kk. Jätän tän tähän.

Vierailija
3687/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku/jotkut käy dyykkaamassa ruokaa kauppojen roskiksista?

Onko se enää edes mahdollista, vai ovatko kaikki roskikset lukkojen takana? Jäikö dyykkaaminen 2010-luvulle?

Kyllä toi aika lailla on mennyttä maailmaa, ilmeisesti. Jo ihan rottaongelman takia moni biojäteastia on mahdollisimman suljettu, mutta suurissa automarketeissa ja kauppakeskuksissa jätehuoneet ovat ulkopuolisilta ihmisiltä täysin suljettuja, rakennuksen sisäpuolella lukittavien ovien takana. Olen nähnyt jätehuoneita, jotka ovat ensinnäkin rakennuksen sisällä lukittavassa huoneessa ja sen lisäksi kulku sinne on (jäteautokuskeille) lukittavan lastauslaiturialueen kautta.

Pienet kaupat ja pienemmät kauppakeskukset ovat sitten asia erikseen, mutta monesti niilläkin on lukittavat jäteastia-aitaukset.

Vierailija
3688/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hyvätuloinen nii pärjään helposti 100€/kk mutta mun työtön kaveri ei kuulemma pärjää edes150€/kk. Jätän tän tähän.

No ehkä teillä on jotain eroa elämäntianteessa. Oletko laskenut tuohon 100 euroon työpaikkaruokailun hinnan? Saatko työn puolesta jotain etuja, tarjottuja lounaita tms? Onko sinulla kumppani jakamassa ruokamenoja? 100 eurolla ei kovin helposti pärjää ilman jotain apuja. 

Vierailija
3689/18584 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä teillä on jotain eroa elämäntianteessa. Oletko laskenut tuohon 100 euroon työpaikkaruokailun hinnan? Saatko työn puolesta jotain etuja, tarjottuja lounaita tms? Onko sinulla kumppani jakamassa ruokamenoja? 100 eurolla ei kovin helposti pärjää ilman jotain apuja. 

Joo sinkku oon, eli helppo ruokamenot laskea. Varsinkin kun teen puolet ajasta etänä täitä js ne loput nii. Otan eiliset eväät mukaan töihin:)

Vierailija
3690/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko fyysisesti edes samaa sukupuolta, samankokoisia (sama pituus ja paino), samaa ikäluokkaa, sama päivittäinen aktiivisuustaso? Kalorintarve voi olla hyvinkin eri.

Vierailija
3691/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko fyysisesti edes samaa sukupuolta, samankokoisia (sama pituus ja paino), samaa ikäluokkaa, sama päivittäinen aktiivisuustaso? Kalorintarve voi olla hyvinkin eri.

Lisäkysymyksiä: onko kaverilla allergioita, intoleransseja, keliakiaa, autoimmuunisairauksia, suolistosairauksia? Nämä vaikuttavat merkittävästi siihen, mitä voi ja mitä ylipäätään saa syödä.

Vierailija
3692/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun leivon niin haluan käyttää kunnon rasvaa. Voita tai voisekoitelevitettä, millä nimellä niitä nyt eri kaupoissa kutsutaankin. En sitä halvinta plaatua margariinia. Samoin paistamiseen, ihan eri maku ja huonoa muutenkin paistoon. Miksi kurjistaa elämäänsä vielä enemmän. 

Minulle on jäänyt lapsuudesta mieleen hokema "ennen pantiin katit multaan, nyt ne pannaan Suvikultaan". Eli silloiseen halpaan margariiniin huhun mukaan käytettiin kissanraatoja. En sano, ettäkö nykyisissä näin olisi, mutta kyllä tuon hintainen tuote on valmistettu aika heppoisista raaka-aineista ylipäätään. Kun siinä on pakkauskulutkin mukana. Ei se mitenkään voi maistua samalta tai olla samanlaatuista muutenkaan kuin hiukan tyyriimmät. Esimerkiksi Keiju on nykyään ihan hyvän makuista. 

Vierailija
3693/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kerran kun leivon niin haluan käyttää kunnon rasvaa. Voita tai voisekoitelevitettä, millä nimellä niitä nyt eri kaupoissa kutsutaankin. En sitä halvinta plaatua margariinia. Samoin paistamiseen, ihan eri maku ja huonoa muutenkin paistoon. Miksi kurjistaa elämäänsä vielä enemmän. 

Minulle on jäänyt lapsuudesta mieleen hokema "ennen pantiin katit multaan, nyt ne pannaan Suvikultaan". Eli silloiseen halpaan margariiniin huhun mukaan käytettiin kissanraatoja. En sano, ettäkö nykyisissä näin olisi, mutta kyllä tuon hintainen tuote on valmistettu aika heppoisista raaka-aineista ylipäätään. Kun siinä on pakkauskulutkin mukana. Ei se mitenkään voi maistua samalta tai olla samanlaatuista muutenkaan kuin hiukan tyyriimmät. Esimerkiksi Keiju on nykyään ihan hyvän makuista. 

Keinussa on ihan samat ainesosat (palmu ja kookosrasvoineen) kuin siinä halpis 0,35€ margariinissa, eli ainakaan kaikessa ei voi sanoa että mitä kalliimpi tuote sen terveellisempi se on

Vierailija
3694/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten. Halpismargariinin lisäksi myös ihan Keijuissa ja siinä sydänystävällisessä Becel-margariinissa on myös palmurasvaa eli en nyt väittäisi että halpistuotteet olisi sen epäterveellisempää kuin muutkaan. Itseasiassa siinä 0,35€ margariinissa on jopa saman verran suolaa kun siinä sydänmerkinnän saaneessa kalliissa Becelissä.

Vierailija
3695/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina halvinta ja myös vaikka kylässä otan ruokaa aina viimeisenä ja vähiten, koska jätän mieluummin muille enemmän tai sitä kalliimpaa jos tarjolla vaikka graavilohta. Pärjään hyvin ilmankin. Toisaalta sisarukseni haluavat usein sen kalliin version kaupasta tms. Eli vaikka olemme kasvaneet samoissa olosuhteissa lama-aikana, niin ehkä luonteella ja persoonalla on myös väliä, että miten kalliisti haluaa syödä? Itse en vain raaski ostaa kallista ja rahan tuhlaamisesta ruokaan tulee surullinen ja paha olo.

Vierailija
3696/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä väitti että se halpis kalkkunaleikkele 1,49€/200g on jotain puolalaista huonoa lihaa, mutta netistä kun katson niin pakkausta näköjään myydään vielä rainbownina tai Cooppina, mutta valmistusmaa on Suomi ja valmistaja Huhtahyvät Oy. Eikös sitä puolalaista kanaa myyty KFC-ketjussa ainakin?

Vierailija
3697/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä väitti että se halpis kalkkunaleikkele 1,49€/200g on jotain puolalaista huonoa lihaa, mutta netistä kun katson niin pakkausta näköjään myydään vielä rainbownina tai Cooppina, mutta valmistusmaa on Suomi ja valmistaja Huhtahyvät Oy. Eikös sitä puolalaista kanaa myyty KFC-ketjussa ainakin?

Huhtahyvät käyttää ulkolaista lihaa. Tuote on valmistettu Suomessa, ulkolaisesta lihasta:

Kalkkunan kasvatusmaa (1) ja teurastusmaa (2): katso koodi päiväyksen yhteydessä. EE=Viro, DE=Saksa, FI=Suomi, HL=Alankomaat, LT=Liettua, PL=Puola, SE=Ruotsi.

Vierailija
3698/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atrian yli 3€:n kalkkunaleikkeleessä on kalkkunaa 37%. Loput broileria tai muuta. Itse tykkään siitä 1,5€:n halpis kalkkunaleikkeleestä. Siinä sentään on sitä kalkkunaa. Ja on kukkaroystävällinen vaihtoehto.

Vierailija
3699/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atrian yli 3€:n kalkkunaleikkeleessä on kalkkunaa 37%. Loput broileria tai muuta. Itse tykkään siitä 1,5€:n halpis kalkkunaleikkeleestä. Siinä sentään on sitä kalkkunaa. Ja on kukkaroystävällinen vaihtoehto.

Vaan ei vie nälkää tuollainen leike. Älä köyhä osta sellaista, mikä vaan lepattaa siinä leivän päällä. Mieluummin kinkkupala jonka voi leikellä sinne hernekeittoon.

Vierailija
3700/18584 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ruoan hintaa nostattaa se jos ruoan pitää olla aina suomalaista ja vaikka luomua. Itselleni ei ole ongelmaa ostaa vaikka kiinalaista soijakastiketta jne. Itse asiassa Australiassa asuneena ostin siellä aina sitä australialaista tuotetta eikä ollut kertaakaan paha mieli ettei ollut suomalaista ja ihan suosiolla jätin ne pensasmustikat ostamatta kun Suomessa keräisin mustikoita aina ilmaiseksi Ei suomalainen liha tarkoita, että se olisi parempaa. Päinvastoin. Ei suomalainen liha- tai siipikarja pysty saamaan D-vitamiinia tarpeeksi vaan joutuvat syömään kaiken maailman lisäravintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme