Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18559)

Vierailija
3161/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syönyt yhden ruis-Reissumiehen puolikkaan ja pari juustoviipaletta sen päällä. Kello näyttää olen 16.52.

Luulen, etten syö muuta. 

Ei ole nälkä.

En syö joka päivä.

Vierailija
3162/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään syönyt yhden ruis-Reissumiehen puolikkaan ja pari juustoviipaletta sen päällä. Kello näyttää olen 16.52.

Luulen, etten syö muuta. 

Ei ole nälkä.

En syö joka päivä.

Arto Satonen palkinto tälle. Jos olet vielä duunissa niin saat Petterin käytetyn t-paidan lisäpalkkioksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Mutta tähän palataan aina uudestaan - pitkittynyt köyhyys aiheuttaa näköalattomuutta ja välittömän tyydytyksen kaipuuta. Se ei ole typerä päätös, koska se edellyttäisi sitä, että ihminen pystyisi oikeasti punnitsemaan eri vaihtoehtojen välillä.

Ske'

On aika törkeän alentuvaa väittää että pitkittynytkään pienituloisuus estäisi järkevän päätöksenteon ja pakottaisi vain välittömän tyydytyksen hakemiseen. Ei pienituloisuus merkitse että henkilö on kyvytön ajattelemaan ja tarvitsee holhousta.

Veikkaan että se perustuu tutkimukseen. Olosuhteet muokkaavat ihmistä ja ihminen sopeutuu nopeasti, koska sehän meidät piti hengissä. Köyhyydessä on kyse aivoissa tapahtuneissa muutoksista. Sitä ei ymmärrä sinun

Totta. Aikoinaan kun lapseni olivat pieniä meillä kävi kavereita. Huomasi hyvin kenen kotona ei ollut ruokaa tai eivät saaneet syödä tarpeekseen. Kaikki tarjottava hävisi hetkessä ja pöydälle jätetyt samoin. Ei siitä suuttunut, hyvä kun saivat tarpeeseensa. Meillä kun omat saivat syödä ja ottaa jääkaapista tai kaapista ilman mitään lupia niin ei kiinnostanut niin paljon. Marie keksejä osti usein varakekseiksi. Ne eivät omille  kelvanneet kun olivat kyllästyneet ja oli parempiakin. Nekin kelpasivat ja kovalla kiireellä kaikki. 

Jos ihmisellä tai eläimellä on tieto, että ruokaa saa aina tarvittaessa ja se ei lopu kesken niin siitä ei niin silloin välitäkään aina. Ei ole siihen mielitekoa.Mutta kun on puute, ja varsinkin herkuista, niin koko ajan tekee jotain mieli. Ja kun tulee mahdollisuus niin pitää nopeasti se mieliteko täyttää. Aivot ovat jotenkin ohjelmoituneet niin. 

Vaikea on sellaisen käsittää joka ei ole itse kokenut. 

Vierailija
3164/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen samaa mieltä. Mutta jotkut ovat täällä sitä mieltä, ettei edullisesti syötynä saa tarpeeksi kaloreita ja proteiinia. Että lihaa pitää syödä kilotolkulla ja se maksaa, eikä 100€ riitä siihen alkuunkaan. En tosissaan ymmärrä, miksi pitäisi syödä monta tuhatta kaloria päivässä jos sitä ei edes kuluta. Mutta monipuolisesta kasvispainotteisesta kptiruoasta tulee kuulemma puutostiloja ja ihmiset kuolevan nuorena. Mielestäni taas Ylipaino on sairaus ja makeanhimo addiktio. Itse suosin terveellistä, vähäkalorista ja edullista itsetehtyä kotiruokaa. Halvalla olen päässyt ja terve olen kuin pukki. Ja hoikkakin vielä."

Luuletko, että energian kulutus edellyttää liikkumista? Kuluttavatko vain ne energiaa, jotka liikkuvat erityisen paljon?

Tiedätkö, mitä proteiinit ovat ja mihin niitä tarvitaan?

Vierailija
3165/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Mutta tähän palataan aina uudestaan - pitkittynyt köyhyys aiheuttaa näköalattomuutta ja välittömän tyydytyksen kaipuuta. Se ei ole typerä päätös, koska se edellyttäisi sitä, että ihminen pystyisi oikeasti punnitsemaan eri vaihtoehtojen välillä.

Ske'

On aika törkeän alentuvaa väittää että pitkittynytkään pienituloisuus estäisi järkevän päätöksenteon ja pakottaisi vain välittömän tyydytyksen hakemiseen. Ei pienituloisuus merkitse että henkilö on kyvytön ajattelemaan ja tarvitsee holhousta.

Veikkaan että se perustuu tutkimukseen. Olosuhteet muokkaavat ihmistä ja ihminen sopeutuu nopeasti, koska sehän meidät piti hengissä. Köyhyydessä on kyse aivoissa.

Totta. Aikoinaan kun lapseni olivat pieniä meillä kävi kavereita. Huomasi hyvin kenen kotona ei ollut ruokaa tai eivät saaneet syödä tarpeekseen. Kaikki tarjottava hävisi hetkessä ja pöydälle jätetyt samoin. Ei siitä suuttunut, hyvä kun saivat tarpeeseensa. Meillä kun omat saivat syödä ja ottaa jääkaapista tai kaapista ilman mitään lupia niin ei kiinnostanut niin paljon. Marie keksejä osti usein varakekseiksi. Ne eivät omille  kelvanneet kun olivat kyllästyneet ja oli parempiakin. Nekin kelpasivat ja kovalla kiireellä kaikki. 

Jos ihmisellä tai eläimellä on tieto, että ruokaa saa aina tarvittaessa ja se ei lopu kesken niin siitä ei niin silloin välitäkään aina. Ei ole siihen mielitekoa.Mutta kun on puute, ja varsinkin herkuista, niin koko ajan tekee jotain mieli. Ja kun tulee mahdollisuus niin pitää nopeasti se mieliteko täyttää. Aivot ovat jotenkin ohjelmoituneet niin. 

Vaikea on sellaisen käsittää joka ei ole itse kokenut. 

Kyllä asia on niin että jos ihmisellä on vain euro käytettävissä ja hän päättää ostaa sillä suklaapatukan, eikä esimerkiksi kiloa perunoita, riisiä, makaronia, puurohiutaleita, tomaattimurskaa tai appelsiinejä, niin eipä sitten kannata valittaa ettei rahat riitä ruokaan ja on nälkä.

Vierailija
3166/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen samaa mieltä. Mutta jotkut ovat täällä sitä mieltä, ettei edullisesti syötynä saa tarpeeksi kaloreita ja proteiinia. Että lihaa pitää syödä kilotolkulla ja se maksaa, eikä 100€ riitä siihen alkuunkaan. En tosissaan ymmärrä, miksi pitäisi syödä monta tuhatta kaloria päivässä jos sitä ei edes kuluta. Mutta monipuolisesta kasvispainotteisesta kptiruoasta tulee kuulemma puutostiloja ja ihmiset kuolevan nuorena. Mielestäni taas Ylipaino on sairaus ja makeanhimo addiktio. Itse suosin terveellistä, vähäkalorista ja edullista itsetehtyä kotiruokaa. Halvalla olen päässyt ja terve olen kuin pukki. Ja hoikkakin vielä."

Luuletko, että energian kulutus edellyttää liikkumista? Kuluttavatko vain ne energiaa, jotka liikkuvat erityisen paljon?

Voisiko tämä alkuperäinen kirjoittaja antaa tarkat esimerkit ja määrät päivän syömisestä, niin niistä voidaan helposti laskea tuleeko kaloreita ja proteiinia tosiaan riittävästi.

Ei täällä ole kukaan edes puhunut, että lihaa pitäisi syödä kilotolkulla. 25 euron viikkobudjetilla ei varsinaisesti kyllä paljoa lihaa tai muutakaan proteiinia viikkoon osta, jos liikkuu aktiivisesti ja painaa enemmän kuin 50 kg. 

Vierailija
3167/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämä alkuperäinen kirjoittaja antaa tarkat esimerkit ja määrät päivän syömisestä, niin niistä voidaan helposti laskea tuleeko kaloreita ja proteiinia tosiaan riittävästi.

Ei täällä ole kukaan edes puhunut, että lihaa pitäisi syödä kilotolkulla. 25 euron viikkobudjetilla ei varsinaisesti kyllä paljoa lihaa tai muutakaan proteiinia viikkoon osta, jos liikkuu aktiivisesti ja painaa enemmän kuin 50 kg. 

Tämän keskustelun ongelma on se että joku kirjoittaa yhden ruokalajin tai yhden päivän syömiset ja sitten sen perusteella toinen olettaa että samaa pätee päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen ja alkaa nälviä. Ei jokaisella aterialla tai jokaisena päivänä tarvitse syödä ortorektikon pakkomielteisyydellä.

Vierailija
3168/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä keskustelussa aktiivinen koska. A) syön alle 100€:kk. B) syön terveellisesti ja siksi valmistan ruokani aina itse. C) En voi ymmärtää miksi joku ostaisi suklaapatukan tai eineksiä jos elämässä on kaikki hyvin. Haluan koittaa ymmärtää.

Vierailija
3169/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämä alkuperäinen kirjoittaja antaa tar

Selasin ketskusteluja läpi, ja kaikki jotka elävät alle 100€/kk ovat heidän ruokavalionsa ja ostoksensa täällä esitellyt. Mutta nämä tyypit eivät ole, jotka sanovat ettei raha riitä jne. Jne. Haluaisin edelleen kuulla yhdenkin tyypin viikon ruokavalion, joka edelleen väittää ettei 25€ pysty! Ei ole tullut yhtäkään. Ainoastaan ilkeitä kommentteja, että kasviksia syövät kuolevat nuorena jne.

Vierailija
3170/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämä alkuperäinen kirjoittaja antaa tar

En halua olla ilkeä, mutta jos painat paljonkin yli 50 kg niin kannattaisiko laihduttaa. Jos rahat ei riitä eikä ole energiaa hakea edes töitä tai perustaa omaa yritystä niin joku nyt mättää.

Vierailija
3171/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin purkan 0,035555787 senttiä ja sitten tomaatin joka oli hävikkikassista 0,08895758988 senttiä. Puoli desiä - 60 punalappumaittoa 0,051253115 senttiä.

Tuo on huijausta. Samaa purkkaa voi syödä vaikka kolme viikkoa! Varmana menee yli euron/kk! Ihan varmana! Äitikin sanoi niin. (vaikka on ollut reilut 10 v. haudassa)

-winner-

Vierailija
3172/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tätä omaa ruokavaliota ei saa sadalla eurolla mitenkään:

Aamupala: kaurapuuroa, raejuustoa, itsepoimittuja marjoja, maapähkinävoita

Välipala: maitorahkaa ja mehukeittoa

Lounas: uunimunakas parsakaalilla, kirsikkatomaatteja, 1 Elovena välipalakeksi (en syö näitä joka päivä, nyt ei ollut muuta hiilihydraattia aterialle töihin, ostin joskus tarjouksesta paketin)

Välipala: 2 mandariinia, pähkinöitä 15 g

Päivällinen: kaali-jauhalihakeitto (10 % naudan jauhelihasta), 3 näkkileipää juustosiivuilla ja kalkkunaleikkeellä

Salitreenin jälkeen 1 dl heraproteiinia (tätä en laske ruokakuluihin)

Iltapala: maitorahkaa, mysliä, mehukeittoa, pähkinöitä 

Lounaan jälkeen kävin kuntosalilla, noin 1,5 h treenit ja teen fyysistä työtä. Tavoitteena tällä hetkellä pudottaa painoa, joten kalorit on jopa hieman miinuksella, syön pieniä aterioita 3-4 h välein, koska se toimii omassa arjessa parhaiten ja energiaa riittää tasaisesti pitkin päivää.

Vierailija
3173/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua olla ilkeä, mutta jos painat paljonkin yli 50 kg niin kannattaisiko laihduttaa. Jos rahat ei riitä eikä ole energiaa hakea edes töitä tai perustaa omaa yritystä niin joku nyt mättää." 

No ei kannata kyllä laihduttaa jos on pituutta 180 cm tai paino koostuu lihaksista. Ei hyvänen aika nyt näitä aivopieruja täällä, ei 50 kg ole mikään jokaisen ihmisen painotavoite. 

Vierailija
3174/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistopisteestä 300-400 g -60% annoksia 5 kpl = 10,01 (kinkkupasta, 2 broilerin rintaa, savulohi + kermaperunat, kana-caesarpasta, kananleike + riisi)

lohisalaatti, 2x puolukkapuuro, 2x vaniljarahka, lihamakaronilaatikko = 4,80

Aika pitkälle on eilen ja tänään loppukuun ruuat ostettu. Mämmiä ja pashaa ostan kyllä, mutta vasta sitten Pääsiäisen jälkeen.

Lakkovara tietysti täytyisi miettiä, mutta jos ei ruoka riitä, niin sitten purkkiruokaa. Taidan tuhlata tässä kuussa vain auton tankkaamiseen enää (lakkojen pitkittymisen varalta).

-winner-

Vierailija
3175/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En halua olla ilkeä, mutta jos painat paljonkin yli 50 kg niin kannattaisiko laihduttaa. Jos rahat ei riitä eikä ole energiaa hakea edes töitä tai perustaa omaa yritystä niin joku nyt mättää." 

No ei kannata kyllä laihduttaa jos on pituutta 180 cm tai paino koostuu lihaksista. Ei hyvänen aika nyt näitä aivopieruja täällä, ei 50 kg ole mikään jokaisen ihmisen painotavoite. 

180 cm ja 50 kg on ehkä jollekin mäkihyppääjälle hyvä, mutta muille tuo on anorektinen alipaino, varsinkin jos olet mies.

-winner-

Vierailija
3176/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounas: uunimunakas parsakaalilla, kirsikkatomaatteja, 1 Elovena välipalakeksi (en syö näitä joka päivä, nyt ei ollut muuta hiilihydraattia aterialle töihin, ostin joskus tarjouksesta paketin)

Päivällinen: kaali-jauhalihakeitto (10 % naudan jauhelihasta), 3 näkkileipää juustosiivuilla ja kalkkunaleikkeellä

Lounaan jälkeen kävin kuntosalilla, noin 1,5 h treenit ja teen fyysistä työtä. Tavoitteena tällä hetkellä pudottaa painoa, joten kalorit on jopa hieman miinuksella, syön pieniä aterioita 3-4 h välein, koska se toimii

Kiitos postauksesta! Kysymys vain on, miksi et tuota ruokaa saa 100€/kk? Teethän mysliä itse?miksi syöt välipalalla 2 mandariinia vaikka 2 kertaa halvemmalla kilohinnalla saisi banaaneja ja omenia. Ja mitä mehukeittoa? Eikö riittäisi laittas sen rahkan ja muakin joukkoon vaikka teelusikallinen funlightia ja lisätä vaikka vettä. Monta jännää kysymystä herää esim. Paljon sun parsakaalit maksaa? Kuulostaa järjettömiltä sun annoshinnat. Tai sit olet oikeasti yli satakiloinen ja syöt kuin possu.

Vierailija
3177/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ilkeä. Juttusi viittaavat ihan muihin ominaisuuksiin.

Vierailija
3178/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos postauksesta! Kysymys vain on, miksi et tuota ruokaa saa 100€/kk? Teethän mysliä itse?miksi syöt välipalalla 2 mandariinia vaikka 2 kertaa halvemmalla kilohinnalla saisi banaaneja ja omenia. Ja mitä mehukeittoa? Eikö riittäisi laittas sen rahkan ja muakin joukkoon vaikka teelusikallinen funlightia ja lisätä vaikka vettä. Monta jännää kysymystä herää esim. Paljon sun parsakaalit maksaa? Kuulostaa järjettömiltä sun annoshinnat. Tai sit olet oikeasti yli satakiloinen ja syöt kuin possu."

Funlightia???!!! Täysin keninotekoista aspartaamia??? Todella jänniä kysymyksiä herää.

Vierailija
3179/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaan jälkeen kävin kuntosalilla, noin 1,5 h treenit ja teen fyysistä työtä. Tavoitteena tällä hetkellä pudottaa painoa, joten kalorit on jopa hieman miinuksella, syön pieniä aterioita 3-4 h välein, koska se toimii

Elämä ei ole syömistä.

Vierailija
3180/18559 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu, että täällä puhutaan suuta suuremmalla. Tuolla yksikin moitti ostomämmiä kalliiksi mutta eipä pyynnöstä huolimatta laittanut mämmireseptiään. Taisipa päin vastoin poistattaa reseptipyynnön.

Laskin, että Marttojen ohjeen mukaan mämmimaltaisiin ja muihin tykötarpeisiin menisi 12 euroa. Tarvikkeista jäisi noin puolet ensi vuodeksi joten kuudella eurolla - ilman sähkönkulutusta laskien - saisin noin 3,5 kiloa mämmiä riippuen haihtumisesta jota en osaa arvioida kun en mämmiä ole tehnyt eikä sitä ohjettakaan tullut. Tässä laskin veden haihtumiseksi 30%.

Valmistukseen - sähkö koko ajan raksuttaen - menisi kahdeksan tuntia. Tämän jälkeen parin päivän päästä mämmi olisi parhaimmillaan.

Että taitaapa tämä sinkkupimu mennä Lidliin ostamaan ropposen Kymppimämmiä 700g hintaan 2,49. Mennään konkkaan sitten suu makeana Mietaan  mukana.

Mukaan tarttunee yksi 90 gramman pashapurkki hintaan 0,85. Sen kotitekoisen hintaa en edes laskenut. On sen verran tuhtia tavaraa että enempää en syö.

Että tällainen tuhlaajatyttö täällä tunnustaa ostosyntinsä.

Lampolakin tuolla kirjoittajalla taitaa olla kun kaupan karitsaa moitti. Olen ollut siinä uskossa, että kotiteurastus ei nykyään ole sallittua, vaan mistäpä minä tiedän.