Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18560)

Vierailija
3201/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä on vaikea päätellä hintoja, koska tuossa ei ole määriä. Syötkö esimerkiksi koko purkillisen raejuustoa tai rahkaa aina kerralla. Kuinka monta munaa munakkaassa, koko parsakaali ja koko rasia tomaatteja kerralla? Meneekö yhteen keittoannokseen kuinka paljon siitä jauhelihasta? Kallista mehukeittoa et varmaan kaupasta osta, jos sinulla olisi itsepoimittuja marjojakin"

Raejuustoa annos on 150 g, rahkaa 250 g, olen laskenut nämä määrät niin että liikkuva ihminen saa niistä riittävästi päivässä proteiinia. Uunimunakas oli neljälle päivälle (4 annosta), 8 munaa ja pakasteparsakaalta oli ehkä 300-400 g. Kirsikkatomaatteja annokseen puoli rasiaa kun olivat pehmentymässä. Yleensä muutenkin pääruuilla kasviksia 150-200 g. Koko keitossa on 400 g jauhelihaa, mutta annoksia tulee n. 6, mikä vähän laskee keiton proteiinimäärää, paikkailen sitä leivänpäällisillä.

Mehukeitto on Lidlistä 1,69 e litran purkki ja riittää viikoksi, käytän lähinnä rahkan maustamiseen, eikä ole annosta kohti kallis hinta. Itse tekemällä esim. kiisselistä ei saa ainakaan yhtä vähäsokerista ja vähäkalorista. 

Vierailija
3202/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl makkaraa ostin ,koska se on minulle herkkua harvakseltaan, eilen söin härkäpapujauhelihakaalikeittoa ja aika vähän rasvaa tullut syötyä vaikka kävin keskiviikkona aika lenkin pilkillä. Taidan tehdä makkaraperunat pöhöttimessä ;)

Tarkoitus oli verrata makkaran ja Kikherneiden ravinto-arvoja. Ja tavallaan vastasin maalla elävälle hyvä palkkaiselle immeiselle jolla rahaa säästyy sijoituksiin ja matkoihin.

Tässä listaa  kaveri sai sydärin 44 vuotiaana ( oli hoikka) vaimonveli 55v sydäri ( Hoikka ,tupakoimaton) vaimon opiskelukaveri kuoli 53v( todella turvonnut) isäni velipuoli kuoli 54 v ( en tuntenut)  sisarpuoleni sai aivohalvauksen 59 v ( kohtuulliset elämäntavat) tuttavani vaimo sai aivohalvauksen n 40 v ( pulska)  naapurini kuoli 41v aivohalvaukseen 

Ja julkkikset päälle

Ske on taas kehittänyt itselleen jonkun uuden hahmon. Omia valintoja vai mikä se on sinun lempijankkauksesi ja tietysti tämä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tästä on vaikea päätellä hintoja, koska tuossa ei ole määriä. Syötkö esimerkiksi koko purkillisen raejuustoa tai rahkaa aina kerralla. Kuinka monta munaa munakkaassa, koko parsakaali ja koko rasia tomaatteja kerralla? Meneekö yhteen keittoannokseen kuinka paljon siitä jauhelihasta? Kallista mehukeittoa et varmaan kaupasta osta, jos sinulla olisi itsepoimittuja marjojakin"

Raejuustoa annos on 150 g, rahkaa 250 g, olen laskenut nämä määrät niin että liikkuva ihminen saa niistä riittävästi päivässä proteiinia. Uunimunakas oli neljälle päivälle (4 annosta), 8 munaa ja pakasteparsakaalta oli ehkä 300-400 g. Kirsikkatomaatteja annokseen puoli rasiaa kun olivat pehmentymässä. Yleensä muutenkin pääruuilla kasviksia 150-200 g. Koko keitossa on 400 g jauhelihaa, mutta annoksia tulee n. 6, mikä vähän laskee keiton proteiinimäärää, paikkailen sitä leivänpäällisillä.

Mehukeitto on Lidlistä 1,69 e litran purkki ja riittää viikok

Karkeasti arvioiden päivähinta nelisen euroa, ei paha. Mutta tuo sun mehukeittohomma on vähän turha rahanmeno, ymmärrän kyllä jos haluaa jotain tiettyä makua, mutta rahkan saa maustettua marjoilla paremmin ja itse tehdyssä kiisselissä on juuri niin paljon sokeria ja kaloreita kuin siihen haluaa laittaa.

Vierailija
3204/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vakio, edelleenkin on, kerään viikon pulloja, tölkkejä. Lidliissä on usein näitä isoja jogurttipurkkeja hintaan reilu 2 e. Tarjouksessa.

Laitan kulhoon purkin jogurttia, puoli purkkia vettä, 5 dl kaurahiutaleita ja yön yli jääkaappiin. Aamulla jaan 7 murokulhoon. Ennen syömistä laitan jotain makeaa sekaan.

Itse ostan omat K-menu 1litran jogurttini Citymarketista. Maksaa 0,89€.

Jogurttissa on helv... sokeria, eli ei pitäisi syödä ollenkaa ja siksi se on niin halpaa, kun maito ja sokeri ei maksa

paljon mitään, pitää huomioida että normaali maidossa on vielä maitosokeria ja sitä näissä käytetään, kun

laktoositon maito on huomattavasti kallimpaa.

Vierailija
3205/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi sen verran sokeria syödä mitä nyt esimerkiksi jugurteissa on. Jos ei muuten sokeria paljon kuluta. Ei sekään elämä mitään ole jos missään ei sokeria saa olla. Vaikka sitten kuinka terveellistä tai halpaa olisi. Noin euron jugurttilitra ei syntiä ole. Tämä siis minun mielipiteeni. 

Lisään vielä, että antaa kovin tiukkapipoisen ja nuivan kuvan ihmisestä joka aivan kaikessa kyttää aivan kaikkea mitä suuhunsa pistää. Varsinkin jos ei olc rahadta kiinni. Helposti on silloin  kärkäs sanomaan myös omia ohjeitaan muille. Ei taitaisi olla kovin leppoisa kaverina. Tämä siis edelleen minun mielipiteeni. 

Vierailija
3206/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu rahasummaan tai ruokiin mutta miten syödään tyyliin?

Vierailija
3207/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan tätä omaa ruokavaliota ei saa sadalla eurolla mitenkään:

Aamupala: kaurapuuroa, raejuustoa, itsepoimittuja marjoja, maapähkinävoita

Välipala: maitorahkaa ja mehukeittoa

Lounas: uunimunakas parsakaalilla, kirsikkatomaatteja, 1 Elovena välipalakeksi (en syö näitä joka päivä, nyt ei ollut muuta hiilihydraattia aterialle töihin, ostin joskus tarjouksesta paketin)

Välipala: 2 mandariinia, pähkinöitä 15 g

Päivällinen: kaali-jauhalihakeitto (10 % naudan jauhelihasta), 3 näkkileipää juustosiivuilla ja kalkkunaleikkeellä

Salitreenin jälkeen 1 dl heraproteiinia (tätä en laske ruokakuluihin)

Iltapala: maitorahkaa, mysliä, mehukeittoa, pähkinöitä 

Lounaan jälkeen kävin kuntosalilla, noin 1,5 h treenit ja teen fyysistä työtä. Tavoitteena tällä hetkellä pudottaa painoa, joten kalorit on jopa hieman miinuksella, syön pieniä aterioita 3-4 h välein, koska se toimii

Maitorahkassa ja raejuustossa on muuten paljon fosforia. On yleistä, että sitä saadaan liikaa. Se on haitallista.

Vierailija
3208/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi sen verran sokeria syödä mitä nyt esimerkiksi jugurteissa on. Jos ei muuten sokeria paljon kuluta. Ei sekään elämä mitään ole jos missään ei sokeria saa olla. Vaikka sitten kuinka terveellistä tai halpaa olisi. Noin euron jugurttilitra ei syntiä ole. Tämä siis minun mielipiteeni. 

Lisään vielä, että antaa kovin tiukkapipoisen ja nuivan kuvan ihmisestä joka aivan kaikessa kyttää aivan kaikkea mitä suuhunsa pistää. Varsinkin jos ei olc rahadta kiinni. Helposti on silloin  kärkäs sanomaan myös omia ohjeitaan muille. Ei taitaisi olla kovin leppoisa kaverina. Tämä siis edelleen minun mielipiteeni. 

Mutta on se hurja määrä sokeria, jos kilossa jugurttia on yli 100 grammaa sokeria. jos sitä ajattelee sokeripaloina, niin kuka voisi ajatella syövänsä yli 40 sokeripalaa? 

tai 'Esimerkiksi puolen kilon törpössä juotavaa jogurttia on Kuluttajaliiton selvityksen mukaan 27 palaa sokeria ja 200 gramman makuviilissä kymmenen. Määrä on melkoinen, kun miesten maksimisuositus on noin 26, naisten 22 ja alakoululaisen 15 palaa päivässä.'

Ei tosiaan noiden jälkeen muita sokereita tarvitsisi. Onneksi nykyään on tullut niitä luonnonjugurtteja, joissa ei ainakaan ole sitä lisättyä sokeria eikä muitakaan keinotekoisia makeutusaineita.

Vierailija
3209/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön jopa alle satasella kuussa. Yksi iso syy miksi minun ja puolisoni kauppalaskut on pieniä koska me ollaan kasvissyöjiä. Kikherneet, linssit, riisi, pastat, tofu, kookosmaito, soijarouhe/suikaleet, juurekset on todella halpoja. Kesällä sitten myös vihannekset kuten kesäkurpitsa. Tomaatti, paprika, munakoiso, kurkku on halpoja ja silloin hyödynnetään kesäkauden kasviksia. Samoin perus elintarvikkeet kuten jauhot ja mausteet on halpoja. Ja leivät leivotaan itse juureen. Ja kasvissyöjänä tulee ihan huomaamatta syötyä todella terveellisesti. Ja se on todella edullinen ruokavalio. Voi korvataan kasviöljyillä kuten rypsi/rapsi. Oliiviöljy olisi se kaikkein terveellisin vaihtoehto mutta se on ilmastonmuutoksen takia menny todella kalliiksi koska oliivisadot kärsii pahasti kuumuudesta joka kesä eteläeuroopassa. Tässäpä muutama vinkki edulliseen ja terveelliseen sekä kuitenkin monipuoliseen ruokavalioon. 

Vierailija
3210/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti nyt ei ole halpaa kuin kuukauden kesällä,  ja eikö nuo teidän suikaleet, kikit ja kookosmaidot tuoda muualta Suomeen. Käyttävät apinoita muuten tuohon kookosmaitotuotantoon; apina kiipee puuhuun aamusta myöhään yöhön että joku maailmanparantaja voi laittaa sitä litkua, mikä on tuotu lentokoneella Suomeen johon vegekuppiinsa ja sitten kumbaajaa kumbaajaa olen hyvä ihminen.

Vierailija
3211/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatti nyt ei ole halpaa kuin kuukauden kesällä,  ja eikö nuo teidän suikaleet, kikit ja kookosmaidot tuoda muualta Suomeen. Käyttävät apinoita muuten tuohon kookosmaitotuotantoon; apina kiipee puuhuun aamusta myöhään yöhön että joku maailmanparantaja voi laittaa sitä litkua, mikä on tuotu lentokoneella Suomeen johon vegekuppiinsa ja sitten kumbaajaa kumbaajaa olen hyvä ihminen.

Pitää tietää mitä ostaa. On olemassa myös se kakkos luokan laari tomaateille joka kulkee nimellä "toisenlainen tomaatti" ja ne on monesti ihan yhtä hyviä ku ykkösluokan tomaatitki ja kilohinta on 1,60€ Nyt talven jäljiltä niitä ei ole mutta kesällä löytyy.

Vierailija
3212/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jollain jakaa sitten mehukeitolle halvempaa, maistuvaa ja terveellistä reseptiä? Yleensähän kiisseleihin tarvitsee joko sokerillista mehua tai monesti ohjeissa on sokeria 1-2 dl, mikä on jo valtava määrä jos ei halua syödä lisättyä sokeria. Makeutusaineet ovat kalliita eivätkä kaikki sovellu kuumennukseen. Myös perunajauhot tms. sakeutusaine nostaa ainakin hiilihydraattimäärää. Itsetehty kiisseli ei myös montaa päivää säily verrattuna kaupan tuotteeseen.

Vierailija
3213/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on se hurja määrä sokeria, jos kilossa jugurttia on yli 100 grammaa sokeria. jos sitä ajattelee sokeripaloina, niin kuka voisi ajatella syövänsä yli 40 sokeripalaa? 

tai 'Esimerkiksi puolen kilon törpössä juotavaa

En minä ainakaa sitä litran törppöä päivässä syö. Jakaantuu useampaan päivään. En ole edes koskaan lukenut miten paljon sokeria siinä on. Ja hengissä olen ja hyvässä kunnossa ikäisekseni. 

Saisin stressiä jos alkaisin syynätä ja miettiä liikaa. Syön mitä syön, siis mitä pystyn pienellä eläkkeellä ostamaan. Jos olo on hyvä ja maha kutakuinkin täynnä, ei ole nälkää, pienet herkut mukaan lukien, elämäni on ok. Se riittää, en murehdi turhia kun kuitenkin todellisiakin murheita ja mietittävää riittävästi on. 

Vierailija
3214/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä jollain jakaa sitten mehukeitolle halvempaa, maistuvaa ja terveellistä reseptiä? Yleensähän kiisseleihin tarvitsee joko sokerillista mehua tai monesti ohjeissa on sokeria 1-2 dl, mikä on jo valtava määrä jos ei halua syödä lisättyä sokeria. Makeutusaineet ovat kalliita eivätkä kaikki sovellu kuumennukseen. Myös perunajauhot tms. sakeutusaine nostaa ainakin hiilihydraattimäärää. Itsetehty kiisseli ei myös montaa päivää säily verrattuna kaupan tuotteeseen.

No onhan siinä kaupankin mehukeitossa sokeria? En tiedä tuleeko itse tehty yhtään sen halvemmaksi jos löytää tarjouksesta. Eri näillä joilla ilmaiset marjat sun muut. 

Vierailija
3215/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ateria nautittu, 700g lohiperunalaatikkoa + ruispala + maitolasi ja jätin toisen puolen vielä lautaselle odottamaan tuonne 3 tunnin päähän. Illalla ennen töihin lähtöä sitten lisäksi yksi vaniljarahka ja appelsiini.

-winner-

Vierailija
3216/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puutu rahasummaan tai ruokiin mutta miten syödään tyyliin?

Mulla on ainakin aina Armanin puku päällä ja kravatti kaulassa ja puputossut jaloissa ja kultalusikat ja perintöhopeat ja Arabian Teema-lautaset ja klassista kamarimusiikkia ja sitten juon kertakäyttöpaperimukeista, jotka heitän takanani roihuavaan takkaan heti siemaistuani jumalaisen nektarin (kuten -60% rasvattoman maidon) niistä.

Luonnollisesti käytän ruokaliinaa ja yritän olla pieremättä pöydässä, vaikka röyhtäisy on sallittu.

-winner-

Vierailija
3217/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit valita kuinka keitomman tai kiisselimmän haluat tehdä, mitä löysempi sitä vähemmän sitä perunajauhoa. Likipitäen kaikki valmisreseptit ovat omaan makuun liian makeita. Olen tehnyt omaan makuun sopivaa mm tekemällä itse likipitäen sokeritonta puolukkamehua, sitten siitä laimennetaan keitto/kiisseliliemi perunajauhosuurustus. Sekaan sitten sekalaisia pakastemarjoja. Tuo puolukkamehu parantaa myös säilyvyyttä. Jos säilytän laakeassa astiassa, niin olen hieman ripotellut pintaan sokeria kuorettumisen estämiseksi.

Syksyisin olen myös tehnyt omenakiisseliä, mehulingolla mehua, jota laimennetaan kiisseliemeen vedellä, ja sekaan raastettua omppua, lisäksi voi laittaa sitruunaa ehkäisemään omenan ruskettumista.

Vierailija
3218/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä on sitten rusina, luumu ja sekahedelmäsopat. Niissä kannattaa ottaa huomioon että kaupan valmistuotteissa on paljon vähemmän sitä hedelmää mitä resepteissä. Sokerin määrän yleensä laitan korkeintaan puolet mitä resepti sanoo, nämä tehdään veteen, mausteena kanelia. esimerkiksi tämä kotilieden resepti aika ok https://kotiliesi.fi/resepti/luumu-rusinakeitto/

Vierailija
3219/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä on sitten rusina, luumu ja sekahedelmäsopat. Niissä kannattaa ottaa huomioon että kaupan valmistuotteissa on paljon vähemmän sitä hedelmää mitä resepteissä. Sokerin määrän yleensä laitan korkeintaan puolet mitä resepti sanoo, nämä tehdään veteen, mausteena kanelia. esimerkiksi tämä kotilieden resepti aika ok https://kotiliesi.fi/resepti/luumu-rusinakeitto/

Tuo reseptin ohje on ainakin valtava sokeripommi. Kuivatut hedelmät ovat jo itsessään varsin hiilihydraatti/sokeripitoisia, siihen lisäksi vielä lisättyä sokeria. Alunperinhän idea oli syödä kevyesti, mihin kaupan sokeriton mehukeitto sopii, tuo kiisseli on lähinnä jälkiruokaan verrattava, ettei oikein päivittäiseen ruokavalioon sovellu, jos haluaa välttää nimenomaan sokeria. Aineksetkin maksaa jo enemmän kuin se Lidlin mehukeitto.

Vierailija
3220/18560 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä on sitten rusina, luumu ja sekahedelmäsopat. Niissä kannattaa ottaa huomioon että kaupan valmistuotteissa on paljon vähemmän sitä hedelmää mitä resepteissä. Sokerin määrän yleensä laitan korkeintaan puolet mitä resepti sanoo, nämä tehdään veteen, mausteena kanelia. esimerkiksi tämä kotilieden resepti aika ok https://kotiliesi.fi/

Ei ne mehukeitotkaan mitään hyvää ravintoa ole.