Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20912)
Lenkillä koiran kanssa, kyläläinen ajaa autolla ohi, pysähtyy ja avaa ikkunan:
- Onko teillä kananmunia?
- No on meillä jonkin verran.
- No hyvä, tuossa on lisää!
Lykkäsi käteeni kennollisen munia.
Että semmottista.
Muutoin meillä syödään juhannusruokia vielä. Katsoin K-kauppojen sovelluksesta, että Coca-colaa 24 pullon paketti maksaa melkein 21€, Prismassa vielä sen vajaa 14€. Jos ne viikonlopun helteet oikeasti tulevat, niin olisi hyvä, että olisi limonadiakin saatavilla vissyn lisäksi. Vaikka nyt on juotu enimmäkseen raparperimehua kuplaveteen tehtynä.
Kiusa se on pienikin kiusa
Eilen banaanipiimää 0,40e
- dr pepper zero 0, 55e
- tonnikala- tomaatti- raejuustosalaatti 2,10 ( puolet , toinen puoli jäi)
- kaappilöytö, joulun suklaita ( lahjaksi saatu)
Laskin välillä päivähinnan ja erittelyn, eli 3,05.
Kesäkuussa siis kulunut n.125e. Mansikoita tekisi mieli, mutta odotan hintojen laskevan.. Etsin tänään vielä metsämansikoita.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Eilen banaanipiimää 0,40e
- dr pepper zero 0, 55e
- tonnikala- tomaatti- raejuustosalaatti 2,10 ( puolet , toinen puoli jäi)
- kaappilöytö, joulun suklaita ( lahjaksi saatu)
Laskin välillä päivähinnan ja erittelyn, eli 3,05.
Kesäkuussa siis kulunut n.125e. Mansikoita tekisi mieli, mutta odotan hintojen laskevan.. Etsin tänään vielä metsämansikoita.
-tarinankertoja-
54,50€/5kg! Mansikat todellakin maksaa mansikoita!
Tiistai: banaanipiimää
- lämmitin uusia perunoita (saatu) sillin kanssa ( saatu), ruisleipää
- vesimelonia
-ananasprk ( 30snt varastosta, päiväykset ennen muinoin mutta ei haittaa)
- tarinankertoja-
Nyt oli Lidlissä tänään kyllä Wilhelm-makkarat halpoja, 1,19€/paketti, ja päiväystä jäljellä lähes pari viikkoa. Omaksi suosikiksi on muodostumassa chili-sulatejuusto, siinä on makua, ja sitten tietysti Wilhelm perinteinen, jos haluaa optimoida painon suhteen (350g vs 400g). Samalla suosin sokerisia limuja, sekä salaattia, jossa on jäävuorisalaattia-tomaattia-kurkkua, eikä mitään sinappia, homejuustoa, etikkaa, tai majoneesia mausteeksi mihinkään. Eikä coleslawia. Mieluummin sitruunamehua suolan sijaan mausteeksi, ja erityisesti salaattiin. Eikä sinappia hernekeittoon! Tässä muutamia vinkkejä, jos haluatte tarjota Lidl-miehelle sapuskaa 😄.
T. Lidl-mies
Tänään kotona kaurapuuroa, muuten ilmaispäivä. Mieluummin olisin kyllä maksanut..
Hautajaisreissu.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti kesäkuussa ruokaostoksiin 41.28€
Sisältäen mitä?
Lopulliseksi summaksi kesäkuulta kellotettiin 105,84€, tuossa summa toki mukana myös kuivakaapin täydennystä, riittänee useammaksi viikoksi, ensiviikon lounaat töihin, ja kotiin päivälliset ja iltapalat.
Tämä siis sisältäen Kaiken syödyn&juodun ruuat ja juomat, en ole tässäkään kuussa syönyt ulkona/ravintoloissa tai Woltannut töihin tai kotiin mitään.
Tämän päivän ostoskassista löytyi esimerkiksi kaurahiutaleita, jauhoja, pastaa ja riisiä, ruisleipää. Maitoa, kananmunia, Raejuustoa ja tofua. Pakastevihanneksia ja kananmunaa..
K-ryhmään mennyt kesäkuussa tähän mennessä 253€, mutta summassa on myös anopille ostettuja ruokia (ne maksetaan anopin rahoista myöhemmin).
S-ryhmään 277€, ja siinäkin on noita anopin ruokaostoksia.
Yhteensä (tähän mennessä siis, en tiedä, tuleeko vielä ostoksia) 530€, jossa on 125€ erilaisia juomia (kokista, vissyä, lonkeroita).
Edit: Unohdin Tokmannin, mutta jostain syystä Tokmannin kuittipankista ei löydy kesäkuun ostoksia. Sieltä on ostettu enimmäkseen ruohonleikkuribensaa, mutta muistaakseni olen ostanut jotain ruokiakin.
Muokkaus 30.6.:
Lisään vielä tokmannin: 10€ (säilykelihapullia, nakkipaketti, vuolukanaa... ja ketsuppia näköjään oli se neljäs asia)
Kesäkuussa meni siis 540€ ruokakauppoihin, en nyt vähentänyt anopin ruokia, kun pitäisi käydä kuitti kuitilta läpi. Tuohon vielä noin kymppi nokkaansa jokaiselle "ulkona syömistä" niin kesäkuu=600€, 120€/hlö jos lasken viiden hengen mukaan.
Terveisiä helv3tin kuumasta Länsi-Euroopasta. En muuten suosittele kaupunkielämää +40 asteessa. No, en muutenkaan suosittele noita bisneskaupunkeja, niissä on kalliimpaa kuin Suomessa. Vain alkoholi ja virvoitusjuomat olivat halvempia, ja noissa helteissä ei voinut juoda kuin noita jälkimmäisiä. On kuitenkin mukavaa astella kotimaan kamaralla alle 20 asteessa, ja huomata, että varjossa on kylmä. Syömiset firman piikkiin, ja kun lennotkaan eivät olleet Finskillä, niin sai sentään voileivän ja kakunpalasen koneessa mennetullen.
Olin vasta aamulla kotona, ja minua odotti toinenkin mukava yllätys, minulle oli kasattu (sieltä vapaaehtoistyöni sivujuonteesta) laatikollinen ruokaa. "Kun sinä osaat noille kasviksille jotain tehdä". Munakoisoja, punakaalia, paksoita (vai bok choy? en tiedä, mitä eroa niillä on), kaali-porkkanaraastetta, salaattia, hedelmiä. Pari purkkia rasvatonta maitoa, litran purkki jukurttia, gotler-tanko ja puoli tusinaa maksamakkaraa. Leipiä ja ...ai niin, herkkusieniä valmiiksi viipaloituna. Oli siinä jotain muutakin, grillimakkaraa? Ja paistopisteen riisipiirakoita. En taida mennä enää tässä kuussa kauppaan - selvittelen tuon Tokmannin ostokset vielä, jos ne joskus ilmaantuvat appiin.
Jodelis on muuten tarjoustutka kanava, siel voi jakaa ja löytää tarjouksia (varsinkin jos asuu kaupungissa)
Vierailija kirjoitti:
Jodelis on muuten tarjoustutka kanava, siel voi jakaa ja löytää tarjouksia (varsinkin jos asuu kaupungissa)
"Jodelis"? Ei täällä ole Jonneja ei Veetejä jotka Jodelia käyttää. (Epä)sosiaalisesta mediasta Facebookkia korkeintaan
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva idea - harvalla paikkakunnalla kuitenkaan menee päällekkäin piirit, jotka etsivät tarjouksia ja piirit, jotka käyttävät Jodelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jodelis"? Ei täällä ole Jonneja ei Veetejä jotka Jodelia käyttää. (Epä)sosiaalisesta mediasta Facebookkia korkeintaan
Puhu vain omasta puolestasi.
Päivässä menee tuon verran viishenkiselle perheelle kun nyt kaikki mökillä. Juomat, marjat yms niin n. 100€/pv, välillä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi.
Mä oon ylpeästi varhaiskeski-ikäinen kalkkis
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli Lidlissä tänään kyllä Wilhelm-makkarat halpoja, 1,19€/paketti, ja päiväystä jäljellä lähes pari viikkoa. Omaksi suosikiksi on muodostumassa chili-sulatejuusto, siinä on makua, ja sitten tietysti Wilhelm perinteinen, jos haluaa optimoida painon suhteen (350g vs 400g). Samalla suosin sokerisia limuja, sekä salaattia, jossa on jäävuorisalaattia-tomaattia-kurkkua, eikä mitään sinappia, homejuustoa, etikkaa, tai majoneesia mausteeksi mihinkään. Eikä coleslawia. Mieluummin sitruunamehua suolan sijaan mausteeksi, ja erityisesti salaattiin. Eikä sinappia hernekeittoon! Tässä muutamia vinkkejä, jos haluatte tarjota Lidl-miehelle sapuskaa 😄.
T. Lidl-mies
Aika velmu keino säästää ruokakuluissa kutsua itsensä syömään jonnekin ;D Harmi kun suurin osa täällä ei oikeasti tunnu edes syövän yhtään mitään syömistä, vaan on aina jotain ihme pihan horsmia tai etanoita tai muuta ihmeellistä eikä mitään rehellistä arkiruokaa, niin ei viitsi kenenkään pöytään edes hankkiutua.
<- ja olen kyllä tämän ketjutaukoni aikana kyllä syönyt ihan hyvin ja edullisesti.
-winner-
Älkääs nyt. Mä tykkään tofusta, ja horsmista (maitohorsman versoista ja sitten horsmankukista keitetystä siirapista), mutta tykkään myös possunlihasta ja pihveistä - tykkään myös kanasta, mutta sitä en valitettavasti voi syödä ollenkaan. Enkä todellakaan suostu syömään etanoita.
Ja olen jo aikaisemminkin kirjoittanut, että onhan se hyvä, että ei kaikki tykkää täsmälleen samoista sapuskoista. Jos niin olisi, niin ei jäisi winnerille -70% nutrilettiä tai Lidl-miehelle halpoja wilhelmejä!
Olen tässä varovasti aloittamassa kesälomaa tällä viikolla, voi olla, että tulee maitohorsmajuttuja enemmänkin.
Olen jo kahdesti kävellyt Tokmannin -70% Nutrilett-tarjouspaketin ohi. Vaikka olisi mansikkapirtelöä. Ehkä kolmas käynti toden sanoo ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kahdesti kävellyt Tokmannin -70% Nutrilett-tarjouspaketin ohi. Vaikka olisi mansikkapirtelöä. Ehkä kolmas käynti toden sanoo ;DDDD
-winner-
Ai sekö sulle sitä "syömistä" ja "rehellistä arkiruokaa" olisi? 🙄
Sunnuntaina aamulla banaanipiimää.
Illalla ihanalla kesäterassilla veden äärellä superhyvä vuohenjuustosalaatiannos 14.40. Ja vettä. Kesäkuukausina 100e budjetti kyllä ylittyy;
On kiva käydä ystävien kanssa ulkona syömässä välillä!
-tarinankertoja-