Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kahdesti kävellyt Tokmannin -70% Nutrilett-tarjouspaketin ohi. Vaikka olisi mansikkapirtelöä. Ehkä kolmas käynti toden sanoo ;DDDD
-winner-
Ai sekö sulle sitä "syömistä" ja "rehellistä arkiruokaa" olisi? 🙄
Olet ilmeisesti kovin uusi lukija. Tämä mun Nutrilett-syömiseni on pitkään ollut leppoisan vitsailun aihe ketjussa.
-winner-
Hmph.. viestini hävisi taas. Ilmeisesti tällä palstalla on näitä ituhippejä, jotka eivät kestä kuulla yksinkertaisia totuuksia, joissa ei pitäisi olla mitään sensuroitavaa.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Hmph.. viestini hävisi taas. Ilmeisesti tällä palstalla on näitä ituhippejä, jotka eivät kestä kuulla yksinkertaisia totuuksia, joissa ei pitäisi olla mitään sensuroitavaa.
T. Lidl-mies
Palstan moderointi on yhtä iso vitsi kuin Winnerin Nutriletit
Vai tuollaista menoa taas. Huumorintajuttomia sanon minä.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Pitääkö sun itse olla aina haukkumassa toisin syöviä/tekeviä ja myrkyttää ketjun ilmapiiriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Pitääkö sun itse olla aina haukkumassa toisin syöviä/tekeviä ja myrkyttää ketjun ilmapiiriä?
Nähdäkseni Lidl-mies on allekirjoittanut viestinsä ja kertonut mitä syö, vaikka ei varmasti ole kaikki ihan ravintoympyrän mukaan, yhtä lailla kuin minäkin ja olemme eri henkilö. Monet muut täällä unohtavat allekirjoituksensa, kirjautumisensa ja sitten aina tulee jotain myrkyllistä lautaselle, jota ei kirjautuneena laittaisi. Ei noin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Nähdäkseni Lidl-mies on allekirjoittanut viestinsä ja kertonut mitä syö, vaikka ei varmasti ole kaikki ihan ravintoympyrän mukaan, yhtä lailla kuin minäkin ja olemme eri henkilö. Monet muut täällä unohtavat allekirjoituksensa, kirjautumisensa ja sitten aina tulee jotain myrkyllistä lautaselle, jota ei kirjautuneena laittaisi. Ei noin.
-winner-
Toisten haukkuminen ja mollaaminen on eri asia kuin omien syömisten kertominen, teki sen nimimerkillä tai ei. Miten se on sinulta tai Lidl- mieheltä pois, jos joku syö eri tavalla kuin te? Miksi ei voi keskittyä vaan siihen mitä sillä omalla lautasella on ja antaa toisillekin se ruokarauha?
Voi hyvänen aika. Lidl-mies varmasti vaikuttaa ärsyttävältä, mutta hän sentään on rehellisesti itsenään ärsyttävä. Täällä on noita nimettömänä huutelijoita ja viestinpoistattelijoita, jotka ärsyttävät enemmän koska eivät kehtaa tunnustautua nimellään (ja varsin hyvin tiedän, että Lidl-miehen nimi ei ole Lidl-mies, eikä minun nimenikään ole Ske) eivätkä itse koskaan kuitenkaan kerro mitään, mitä syövät tai miten selviävät edullisesti.
Minä olen ihan onnellisesti ituhippi, vaikka se Lidl-miestä (ja vähän Winneriäkin) ärsyttää. Syön vuohenputkea ja maitohorsmaa ja nokkosta - mutta syön myös pekonia, makkaraa ja ruisleipää voilla, jos niikseen tulee.
Heinäkuussa tavoite on päästä pienillä ruokakuluilla, vaikka tiedossa on teekutsuja, synttärijuhlia ja sukulaisvierailuja, sekä tietenkin mansikkaostoksia.
Tänään tein ison satsin marjarahkaa (karpaloita, puna- ja mustaviinimarjaa sekä mustikkaa; kaupan halvinta rahkaa ja turkkilaista jukurttia, kermaa tarjouksesta) ja noin litran taikinallisen lettuja., koska jääkaapista löytyi purkinloppu parhaat päivänsä nähnyttä kreikkalaista jugurttia. "Lämpimänä" ruokana oli itseasiassa kylmiä täytettyjä sämpyläitä. punalaputettua vuolukanaa, kasviksia, majoneesia ja juustoa. Aamupalana oli maksamakkraravoileipiä (leipä "ilmaista" jämäruuista).
Koska tuota maksamakkaraa on vielä reilusti jäljellä, en tee hummusta enkä pestoa leivänpäälliseksi, niitä sitten myöhemmin. Huomenna ehkä jotain oikeaa ruokaa, tekisi mieli daalia tai curryä.
Ei satku vuonna 2026
riitä yhtään mihinkään.
Pelkästään he-vi-osastolle/kk
menee sievoinen summa.
x
Ruuan hinta on noussut koko ajan. Erityisesti halpojen ruokien hinta on noussut paljon! Mitä kalliimpi on ollut lähtöhinta, sitä pienempi näyttää olevan % nousu. Vanhoista kuiteista katsoin ja vertasin:
-halvin tomaattimurska 0,24€ -> 0,33€
-halvin makarooni 0,29€ -> 0,59€
-porkkanat 0,69€/kg -> 1,49€/kg
-varhaiskaali 0,99€/kg -> 2,49€/kg
Monista tuotteista mulla ei ole vertailuhintaa ajalta ennen koronaa tai heti koronan jälkeen, koska olen siirtynyt viimeistään vuonna 2022 ostamaan halvinta mahdollista (esim. aiemmin ostettiin aina Oivariinia, sitten Rainbow'n 60% margariinia, nyt K-menua).
Joidenkin tuotteiden hinta on laskenut hieman noista huippuhinnoista, esimerkiksi toi tomaattimurska oli jo jossain vaiheessa 0,39€/purkki. Ja makarooniahan ei yhteen väliin saanut ollenkaan.
Kesäkuussa kului 125e.
Nyt ensimmäiseen heinäkuun kauppareissuun kului 12,40e. Ja sitten 5kg mansikoita 40e, yhteensä 52,40e. Tämä on yleensä vuoden kallein kuukausi, vuoden herkuttelukuukausi.
En oikein ymmärrä, miksi on kummallista syödä juttuja pihalta, jos niistä tykkää? Mitä puhtaammin syö, sitä vähemmän tekee mieli mitään valmisruokia tai kaupan leivonnaisia tai valmisruokia, olen huomannut. Niitä saisi kyllä usein halvalla, joten mieluummin sitten vähemmän mutta hyvää.
Viime viikolla minut kutsuttiin kylään, ja sitten päätettiinkin lähteä ulos syömään. Minulle tarjottiin ruoka ja juoma, listalla oli pizzaa ja pastaa ja hampurilaisia ja limsoja, mutta kaikkein mieluiten halusin (taas) vuohenjuustosalaattia ja jäävettä. Makuaisti muuttuu!!
Jösses.
Tein nuorisolle kana-munakoiso-curryä, ja siinä samalla sitten kokkasin itselleni munakoiso-kasvis-curryä. Kaivoin pakastimesta sinne sekaan kivan keltaisen chilin. Taisi sitten olla habanero.
Auts.
Ei sillä, oli tosi hyvää.
(munakoiso ja habanero olivat noita jämäruokia, muut pakastekasvikset naapurin pellosta kerättyjä herneenpalkoja ja 0,99€/kg punaisia paprikoita tai sit jämäruokien kasvisten seasta)
- cesarsalaattia ilman proteiinia
-mansikoita
-jokin saadun ruiskeksipussin loppu + aletuorejuusto
-perunoita, silliä, ruisleipää
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Te (tai sinä) sen aloititte, en minä. Alapeukuttamalla säännöllisesti löytöjäni Lidlistä, ja sitten kritisoitte sitä että syön väärin. Kun kysyin, mitä te sitten syötte, niin ei tullut vastausta. Puskista huutelijoita. Saa syödä myös ituja minun puolestani, mutta kyllä hyvään ruokavalioon kuuluu myös liha ja eläinrasva.
T. Lidl-mies
Mä tein nyt aamulla paistinpannullisen ruokaa viikonlopuksi. Sisältää kierrepastaa, pussin herne/maissi/paprika-sekoitusta, purkki valkoisia papuja, grillivihanneksia ja yks paketti nakkeja. Syön siitä kolme päivää. Lisänä maitoa ja ruisleipää ja kenties pakastemarjoja, että saa kohta uusia pensaista ja ehkä ostan laatikollisen mansikoita sillä rahalla mitä muuten sapuskoista säästyy ajan mittaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Te (tai sinä) sen aloititte, en minä. Alapeukuttamalla säännöllisesti löytöjäni Lidlistä, ja sitten kritisoitte sitä että syön väärin. Kun kysyin, mitä te sitten syötte, niin ei tullut vastausta. Puskista huutelijoita. Saa syödä myös ituja minun puolestani, mutta kyllä hyvään ruokavalioon kuuluu myös liha ja eläinrasva.
T. Lidl-mies
Hyvä ruokavalio ei vaadi lihaa ja eläinrasvoja. Tuossa on kyse vain sun omista makumieltymyksistä, ei tutkitusta tiedosta.
Marinoitu/maustettu tofu 2*200g, alle 3€, pastaa 500g ~0,70€, broccoliMIX, 1kg, alle 2€.
Alle 6€:lla 4 annosta suhteellisen terveellistä sapuskaa
Heittämällä menee lähemmäs tonni kuussa, kun tulee syötyä usein. Ei tartte retiiseihin ja makaroniin turvautua.
Elkää lapset tapelko!
Heinäkuun eka kauppareissu takana, enkä kuivin jaloin selvinnyt! Sain aamupäivällä loistoidean lähteä puolen päivän aikaan kaupoille, ja saman älynväläyksen oli saanut puoli maakuntaa...
Piti laittaa kuluja tänne, niin huomasin, että K-kauppojen sovellus ei laske siinä yhteenvetokohdassa asioita oikein! Pelkästään ruokaluokat yhteenlaskemalla sain ostossummaksi enemmän, kuin mitä maksoin koko ostoksista. Että olen sitten yliarvioinut ruokakulujani k-ryhmän osalta, kun olen ottanut sen summan sieltä. Kuitista laskettuna 27€ (kermajuustoa, 3 mozzarellapalloa, 1pkt muovijuustoa, 3x sipsi, 4kg perunoita kun omat on loppu, 1l punaista maitoa ja yksi kuppinuudeli)
S-ryhmästä en samanlaista virhettä/vinoumaa huomannut. Sinne meni tänään 81€ (juomia 40€, lisää lihapullapurkkeja, 6 einespizzaa ja kananuggetteja 2 pussia; 2 pkt sikanautajahelihaa normaalihinnalla, 1kg kermajuustoa, 2pkt kalapuikkoja, pakastemaissia ja 2 kurkkua sekä paahtoleipä).
Niin, ei ollut juurikaan kasviksia.
Niitä kävin hakemassa sitten jämäruuista (5€), kassillinen porkkanoita naatteineen, nektariineja, sitrushedelmiä, salaattia, yrttejä, banaaneja, sipuleita (meni vanhemmilleni), juuriselleriä, sit oli grillimakkaroita ja kääretorttu sekä kassillinen patonkeja ja sämpylöitä. Sain siis viestin ennen kauppaanlähtöä, että olisi tarjolla hedelmiä ja vihanneksia sekä makkaraa, niin en ostanut niitä kaupasta.
Tänään meni siis 113€ ruokiin.
Nyt onkin sitten miettimistä, että mitä oikein teen ruuaksi noista ostamistani tuotteista, lihapullapurkit ovat puolisolle hätävararuokaa, jos meidän muiden ruoka ei hänelle sovi (eli on sieniruokaa). No joo, kaksi pakastinta ja yksi jääkaappi täynnä aineksia, ja kuiva-ainesvarastot päälle, niin eiköhän noilla taas pötki pitkälle.
;-D