Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20911)
K-ryhmään mennyt tähän mennessä kesäkuuta noin 140€, S-ryhmään noin 40€, Tokmannilla en ole vielä käynytkään. Noista ei myöskään ole vielä vähennetty anopin ostoksia.
No, juhannus on tulossa, eiköhän silloin rahaa kulu ainakin juomiin (limonaadeja ja vissyä), vaikkakin minulla on jemmassa muutama purkki moktaileja, jotka jäivät euroviisuja katsoessa juomatta.
Kiusa se on pienikin kiusa
Kesäkuun 109 euron ostokset sisälsivät kermaa, kermaviiliä, ranskankermaa, jogurttia, maitoa, piimää, raejuustoa, kananmunia, ruisleipää, grahamjauhoja, kurkkua, tomaattia, perunoita, vesimelonia,banaaneja, chilejä, sitruunoita, sokeria, valkosipulitomaattimurskaa, silliä, anjovista, xylitolpurkkaa ja virvoitusjuomia.
Suurin osa tarjoustuotteita.
-tarinankertoja-
Pöööh.. viime viikolla löysin Tokmannista Linna shampoota/suihkushampoota 1€/plo. Oli kyllä halpaa, kun muualla maksaa noin 2.69-2.79€. Sitä ei voi syödä, mutta puhtaus on puoli ruokaa..
Sipsit ja Wilhelm makkarat nyt tarjouksessa monissa kaupoissa, ovat näemmä kopioineet toistensa hintoja, ei todellista kilpailua.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun 109 euron ostokset sisälsivät kermaa, kermaviiliä, ranskankermaa, jogurttia, maitoa, piimää, raejuustoa, kananmunia, ruisleipää, grahamjauhoja, kurkkua, tomaattia, perunoita, vesimelonia,banaaneja, chilejä, sitruunoita, sokeria, valkosipulitomaattimurskaa, silliä, anjovista, xylitolpurkkaa ja virvoitusjuomia.
Suurin osa tarjoustuotteita.
-tarinankertoja-
Aika vähän kasviksia... Saatko niitä jostain muualta?
Kptipihalta salaattiaineksia ja raparperia, papuja on säilykkeenä, pakastekasviksia on..
Mielestäni ostin paljon!
-tarinankertoja-
Pihalla kasvaa myös ilmasipulia ja nokkosta, pakasteessa on juuresraasteita ja marjoja vielä, kuivattua omenaa pussi, kuivattuja sieniä on aika paljon, hedelmäsäilykkeitä on. Metsämansikanraakileita on jo näin aikaisin hirveästi!
Mietiskeli vielä tarinankertoja
Sain tulijoilta kirsikoita ja varhaiskaalia. Lupasin tehdä huomiseksi coleslaw'n.
Syömiset tänään:
- kirsikoita
- perunoita, silliä, ruisleipää
- banaani
-tarinankertoja-
Tein eilen jo perunasalaatin valmiiksi, ja kohta laitan makaroonit kiehumaan pastasalaattia varten. Vähän tekisi mieli tehdä vielä kaalisalaattikin, mutta luulen, että pelkkä perus jäävuorisalaatti-kurkku-tomaatti-salaatti riittää noiden lisäksi. Possua on kahta eri sorttia, kasslerin viipaloin pihveiksi ja laitoin marinoitumaan. Ribsit säästän huomiseksi. Grillattavaksi on myös maissia ja herkkusieniä -ja tietenkin Wilhelmiä! Sitä oli samalla hinnalla tarjouksessa joka kaupassa.
Pakastimessa on vielä cocktail-piirakat joululta asti olleet odottamassa, niiden kanssa pitää kai tehdä munavoita.
Ja uusia perunoita.
Jälkiruuaksi ajattelin marjarahkaa, ja teen myös lettutaikinan, niin voi aina grillatessa paistaa muutaman letunkin.
Täällä on aivan loistava keli, pilvetön taivas ja pieni tuulenvire.
Hyvää juhannusta!
"jäävuorisalaatti-kurkku-tomaatti-salaatti"
Mjamm, tuo onkin parasta salaattia, ostin juuri tänään Lidlistä jäävuorisalaattia ja tomaattia (kotimaista kurkkua oli valmiiksi Kcitymarketin tarjouksesta, 1,29€/kg). Ei tullut niin kalliiksi, salaatti+tomaatit noin 2€. Syön nyt tätä em. salaattia ja Wilhelm-makkaraa + ketsuppia, se riittää. Ehkä käyn etsimässä -50% lihatarjouksia illalla Lidlistä, niin saa myös halpaa pihviä pöytään (siellä oli lupaavasti -20% 19.6 päiväyksellä tuotteita, mutta voivat myös huijata, eikä nuo tule koskaan -50% alennuksella). On myös berliininmunkkeja ja sipsejä tarjouksesta.
T. Lidl-mies.
Kotona syöty kaurapuuroa. Illanviettoon isommalla porukalla. Tänä vuonna oma osuuteni on vain coleslaw.
Ja omat juomat mukaan; ostin sen 18 tölkkiä kympillä-tarjouksen. Pari tölkkiä riittänee.
Kivaa juhannusta kaikille!
- tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Kotona syöty kaurapuuroa. Illanviettoon isommalla porukalla. Tänä vuonna oma osuuteni on vain coleslaw.
Ja omat juomat mukaan; ostin sen 18 tölkkiä kympillä-tarjouksen. Pari tölkkiä riittänee.
- tarinankertoja-
Coleslawilla ja sokerittomilla limuilla pilaa kyllä helposti juhannussapuskat.😕 Sinappia, majoneesia, etikkaa, yök. Ketsupissa on myös etikkaa, mutta sen vielä siedän. Salaattiin ei pidä laittaa myöskään muuta kuin ehkä sitruunamehua mausteeksi. Myös oliiviöljy käy.
T. Lidl-mies
Makuasioita. Ja toisilla on herkemmät limakalvot ja vatsat, ei kestä yhtään happoja. Anoppi esimerkiksi ei voi syödä about mitään, missä on vähänkään etikkaa. Ja herkkyys kasvaa usein vanhemmiten.
Tai sit voikin olla joillakin toisinpäin, mahahappoja on niin vähän, ettei pysty syömään hapottomia ruokia (tämä on oma tulkintani asiasta).
Minun mielestäni omatekemäni coleslaw on erinomaisen hyvää. Siinä on sekä sinappia, majoneesia että tilkka etikkaakin, tai sitten sitruunamehua. Pari viikkoa sitten söin kaupasta ostettua kaalisalaattia, joka oli makeaa ja etikkaista (siinä ei ollut majoneesia), olikin kiva yllätys, kun siinä ei ollut lainkaan sipulia! Minulla jää yleensä kaupan salaatit syömättä sipulin takia.
Siksi tänäkin juhannuksena meillä on omatekoista perunasalaattia (ja se on hyvää!), siinäkin on majoneesia ja tilkka sinappia.
Ketsupista sen sijaan ei piittaa, se juuri ja juuri toimii ranskalaisten perunoiden kanssa, mutta mielummin makeaa chilikastiketta ja majoneesia sekaisin, kiitos.
Minun makuuni sen sijaan ei ole tuo pelkkä oliiviöljy salaatissa - olen sellainen suolahiiri, että vinegrette on parempi. Ja ei, kyse ei ole siitä, ettenkö olisi hyvää oliiviöljyä maistanut. Päinvastoin - minusta se menee hukkaan salaatissa. Hyvää vaaleaa leipää, loraus oliiviöljyä ja pari suolahiutaletta... Nam!
Tänään ruokalistalla on ribsejä, pilkon ne kohta ja laitan marinoitumaan - siinä marinadissakin on hieman etikkaa, ja sokeria (tai siirappia, riippuu siitä, mikä fiilis on, kun alan tehdä marinadia). Ja olin niin kaukaa viisas, että muistin ottaa ribsit sulamaan pakastimesta eilen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tarinankertoja-
Coleslawilla ja sokerittomilla limuilla pilaa kyllä helposti juhannussapuskat.😕 Sinappia, majoneesia, etikkaa, yök. Ketsupissa on myös etikkaa, mutta sen vielä siedän. Salaattiin ei pidä laittaa myöskään muuta kuin ehkä sitruunamehua mausteeksi. Myös oliiviöljy käy.
T. Lidl-mies
Eiköhän kukin saa ottaa mitä haluaa ja mistä tykkää. Coleslawissa ei ole mitään vikaa ja itsekin jos joskus harvoin juon limua niin otan sokeritonta, koska se ei jätä inhottavaa sokerikuorrutusta hampaisiin. Kukaan ei ole pakottanut sinua syömään mitään noista eli jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi jättää sanomatta, kun ei ole kysytty kenenkään mielipiteitä.
On käytöstapojen puutetta sanoa sanoa jostain ruoasta "yök" tai pahaa. Sellaista tekee vain pikkulapset, jotka ei ole saanut vielä kasvatusta.
Coleslawissani ei muuten ole majoneesia, koska syöjät eivät sitä halua. Ranskankermalla mentiin nyt, piimää ja kermaviiliäkin olen kokeillut.
Kaikenlaisia herkkuja oli tarjolla. Itse söin maasta vastanostettuja herkullisia perunoita, silliä, kananmunaa ja ruisleipää. Mansikkabritaa ja vadelma- kinuskivaahto - " juhannuskoivuhalkoa".
Illan mittaan myös pari ( 2kpl)irtokarkkia, kourallisen popcorneja, lisäksi vielä vesimelonia, viinirypäleitä ja avomaan mansikoita .
Kaalisalaattia maistelin sitä tehdessäni.
Enkä muuten avannut tölkkiäkään, oli niin hyvää hanavettä ja jääpaloja!
Jihuuuuu, kävin tänään Lidlissä, ja -50% alennuksessa oli vaikka mitä, sain 3,40€:lla lähes 800 gramman lohifileen, tämä on tosin norjalaista lohta, mutta halpaa. Päiväys 21.6. Myös leipää, pullaviipaleita, ja wilhelm-makkaraa puoleen hintaan tai enemmän. Ja irtokarkit -40%, ostin paljon suklaanamuja, kun tavallinen suklaa on kallista.
T. Lidl-mies
Tarinankertoja tarinoi edellisen.
Ja Lidl- mies, meillä tosiaankin on hyvin eri maku. Esim. Berliininmunkki... vaikka joku maksaisi minulle 50e, en söisi. Satasella voisin yrittää väkisin saada sen alas. Sipsejä otan pari kpl joskus, jos jossain tarjotaan, aina en välttämättä silloinkaan. Niin me tykätään eri asioista!
Vierailija kirjoitti:
Coleslawissani ei muuten ole majoneesia, koska syöjät eivät sitä halua. Ranskankermalla mentiin nyt, piimää ja kermaviiliäkin olen kokeillut.
Kaikenlaisia herkkuja oli tarjolla. Itse söin maasta vastanostettuja herkullisia perunoita, silliä, kananmunaa ja ruisleipää. Mansikkabritaa ja vadelma- kinuskivaahto - " juhannuskoivuhalkoa".
Illan mittaan myös pari ( 2kpl)irtokarkkia, kourallisen popcorneja, lisäksi vielä vesimelonia, viinirypäleitä ja avomaan mansikoita .
Kaalisalaattia maistelin sitä tehdessäni.
Enkä muuten avannut tölkkiäkään, oli niin hyvää hanavettä ja jääpaloja!
En siis itse pidä coleslawista, yksi sukulaiseni innostui siitä kerran, ja sitä oli sitten joka kerta tarjolla kun tulin sinne😕. Onneksi tuo on nyt loppunut. Tänään söin perunoita, salaattia ja lohta. Ja jälkiruuaksi Lidlin irtokarkkeja.
T. Lidl-mies
Olisihan se nyt aika ankeaa, jos kaikki tykkäisivät täsmälleen samoista asioista: ei jäisi sitten kenellekään löydettäväksi 50% tai -60% alella hummusta, berliininmunkkeja, alatoopia, metripizzaa, rasvatonta maitoa, tofua tai edes kanajauhelihaa.
Minä en mene nyt alennettuja ruokia etsimään, kasvimaalle ajattelin mennä hakemaan raparperiä, niin teen mehua. Sain vihdoin pestyä pulloja, niin voi ne taas täyttää!
Kotona yksin juhannuspäivä. Söin eilisen tähteitä.
Grillattuja tomaatteja, porkkanoita, fetaa, ananasta. Perunoita, silliä , savulohta ja ruisleipää. Tomaatti- mozzarella-basilika-salaattia.
Jäätelöä; Aino suolainen kinuski.
Ei rahankulutusta. Ai niin, toi leipä. 10snt?
- tarinankertoja-
Tiedoksi, että sellainen valmis salaattipussillinen toimii ihan hyvin curryssä. Suurimpia salaattipaloja kannattaa pilkkoa pienemmiksi, mutta muuten se oli ok. Onneksi maistoin etukäteen sitä currytahnaa, oli pikkasen jytyä. Laitoin loput pakkaseen.
Perjantaina tein halloumisalaattia ja valkosipulileipiä, ruoka venyi taas iltaysiin, niin mitään kovin raskasta en halunnut tehdä. Lauantaina oli tonnikalapastaa, ja tänään lihapullia, ruskeaa kastiketta, ranskalaisia perunoita, pakastekasviksia sekä kaalisalaattia.
Joku saattaa huomata, että meillä on innostuttu ruskeasta kastikkeesta...
Huomiseksi jämäruokia, mutta todennäköisesti pitää keitellä jotain ruokaaruokaakin, koska syöjiä on paikalla edelleen kuusi.