Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20911)
Cittarissa on muuten euron päivillä nyt myskikurpitsa huippuhalpaa: 1e/kg! Omenat oli myös 1e/kg ja ananasviipaleet täysmehussa 567g/ 340g 1e/prk.
-Säästäjä
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on muuten euron päivillä nyt myskikurpitsa huippuhalpaa: 1e/kg! Omenat oli myös 1e/kg ja ananasviipaleet täysmehussa 567g/ 340g 1e/prk.
-Säästäjä
Sit Ari Hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä se oli hyvänmakuinen ja kohtuuhintainen oliiviöljy? Mielellään Lidlistä mutta myös k-kauppaan pääsy.
Lidlin valikoimasta en tiedä, prisman Bertolli kelpaa italialaisille.
Sain taas käydä hakemassa niitä jämäruokia - niitä ei siis ole aina tarjolla, saan kutsun vain, kun "kaikki muut" ovat jo hakeneet (ja seuraava osoite niille on roskis, komposti tai läheinen navetta, johon menee leivät ja kasvikset).
Tällä kertaa kasseihin päätyi mm. kanaa, sillifileitä, kaali-porkkana-purjo-raastetta, salaattisekoituspusseja, salsapurkkeja, curry-tahnaa/kastiketta, hillomunkkeja, sämpylöitä, ranskanleipää ja valkosipulileipiä sekä paistopistetuotteita. Kaali-porkkana-purjoraaste meni äidilleni (purjokin on sipuli).
Suurimman osan leivistä olen jo saanut pilkottua pakastimeen, viipaloin ne valmiiksi, niin on helppo ottaa sitten sulamaan mitä tarvitsee. Kanat ovat paistumassa, siinä oli yli 2 kiloa, osa meni kissoille ja koiralle, mutta sellainen kaksi kiloa kanafileitä jäi paistettavaksi - usein laitan kanan vain pakastimeen, mutta noissa oli vähän viimeinen käyttöpäivä sillä hilkulla, niin päätin kypsentää ne, ettei tule ikäviä ylläreitä.
Eilen juuri tein ruokaa jostain aiemmasta jämäruokasatsista, lämminsavulohipastaa. Pasta oli jotain punalaputettua eksoottisempaa, vähän trofien tyyppistä, mutta en nyt vaan muista mikä sen nimitys on. Ei ehkä paras mahdollinen kermakastikkeen kanssa, mutta se oli ostettu jo ajat sitten, ja tuollaiset pastat eivät säily ikuisuutta päinvastoin kuin tavallinen makaroni. Melkein kaikki pakastimesta; lohi ja ruokakerma "ilmaisia", lisäkkeinä itsekerättyjä sieniä ja kaupan pakastekasviksia sekä "ilmainen" paistovalmis ciabatta, jonka halkaisin ja tein valkosipulileiväksi voin+valkosipulimurskan kanssa.
Tänään kanacurryä riisin kera, ajattelin testata, mitä tapahtuu, kun laitan tuollaisen porkkana-joku kaalityyppinen salaattipussillisen sinne curryn sekaan. Coleslaw-pussit sopii ruuanlaittoon hyvin, wokkeihin ja keittoihin. Itse syön eilistä tai toissapäivästä ruokaa, kumpaa nyt onkaan jääkaapissa nuorison jäljiltä.
Nyt ei tarvitse taas vähään aikaan leipoa leipää tai sämpylöitä, jotain makeaa ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Sain taas käydä hakemassa niitä jämäruokia - niitä ei siis ole aina tarjolla, saan kutsun vain, kun "kaikki muut" ovat jo hakeneet (ja seuraava osoite niille on roskis, komposti tai läheinen navetta, johon menee leivät ja kasvikset).
Tällä kertaa kasseihin päätyi mm. kanaa, sillifileitä, kaali-porkkana-purjo-raastetta, salaattisekoituspusseja, salsapurkkeja, curry-tahnaa/kastiketta, hillomunkkeja, sämpylöitä, ranskanleipää ja valkosipulileipiä sekä paistopistetuotteita. Kaali-porkkana-purjoraaste meni äidilleni (purjokin on sipuli).
Suurimman osan leivistä olen jo saanut pilkottua pakastimeen, viipaloin ne valmiiksi, niin on helppo ottaa sitten sulamaan mitä tarvitsee. Kanat ovat paistumassa, siinä oli yli 2 kiloa, osa meni kissoille ja koiralle, mutta sellainen kaksi kiloa kanafileitä jäi paistettavaksi - usein laitan kanan vain pakastimeen, mutta noissa oli vähän viimeinen käyttöpäivä sillä hilkulla, niin päätin kypsentää ne, ettei tule ikäviä ylläreitä.
Eilen juuri tein ruokaa jostain aiemmasta jämäruokasatsista, lämminsavulohipastaa. Pasta oli jotain punalaputettua eksoottisempaa, vähän trofien tyyppistä, mutta en nyt vaan muista mikä sen nimitys on. Ei ehkä paras mahdollinen kermakastikkeen kanssa, mutta se oli ostettu jo ajat sitten, ja tuollaiset pastat eivät säily ikuisuutta päinvastoin kuin tavallinen makaroni. Melkein kaikki pakastimesta; lohi ja ruokakerma "ilmaisia", lisäkkeinä itsekerättyjä sieniä ja kaupan pakastekasviksia sekä "ilmainen" paistovalmis ciabatta, jonka halkaisin ja tein valkosipulileiväksi voin+valkosipulimurskan kanssa.
Tänään kanacurryä riisin kera, ajattelin testata, mitä tapahtuu, kun laitan tuollaisen porkkana-joku kaalityyppinen salaattipussillisen sinne curryn sekaan. Coleslaw-pussit sopii ruuanlaittoon hyvin, wokkeihin ja keittoihin. Itse syön eilistä tai toissapäivästä ruokaa, kumpaa nyt onkaan jääkaapissa nuorison jäljiltä.
Nyt ei tarvitse taas vähään aikaan leipoa leipää tai sämpylöitä, jotain makeaa ehkä.
Kylläpä kateellisena katselin tekstiäsi. Olen mummeli ja teen itse muut leipäni paitsi ruisleipää ostan joskus kaupasta. Pakkaseen laitan. Mutta onko joku kokeillut tehdä valmiita voideltuja ja täytettyjä esim. sämpylöitä pakkaseen. Jos ostan leikkele paketin, en kerkiä sitä syömään ja osa menee roskiin. Jos laitan leikkeen ja juuston valmiiksi väliin ja pakastan niin mitä tekee esim juusto, onko enää hyvä syötäväksi? Herättääkö ajatuksia? Olisi valmiita leipiäkin loppu kuuhun. Sämpylän tai leivän syön aamulla, siinä on päivän leipä kiintiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä kateellisena katselin tekstiäsi. Olen mummeli ja teen itse muut leipäni paitsi ruisleipää ostan joskus kaupasta. Pakkaseen laitan. Mutta onko joku kokeillut tehdä valmiita voideltuja ja täytettyjä esim. sämpylöitä pakkaseen. Jos ostan leikkele paketin, en kerkiä sitä syömään ja osa menee roskiin. Jos laitan leikkeen ja juuston valmiiksi väliin ja pakastan niin mitä tekee esim juusto, onko enää hyvä syötäväksi? Herättääkö ajatuksia? Olisi valmiita leipiäkin loppu kuuhun. Sämpylän tai leivän syön aamulla, siinä on päivän leipä kiintiö.
Minä pakastan leikkeleitä. Joko alkuperäisessä pakkauksessaan, tai sitten jaan pienempiin annoksiin ja laitan tiiviisiin muovipusseihin. Ovat sulatettuna hieman vetisempiä kuin ennen pakastamista, mutta minun ja perheeni mielestä edelleen ihan käyttökelpoisia., säilyvät sulatettuna muutaman päivän (2-4) jääkaapissa. Juustoa pakastan raastettuna. No, homejuustot, tuorejuustot sun muut pehmeät "mössöjuustot" pakastan ihan sinällään alkuperäispakkauksissa tai muoviin käärittynä.
Jonkun verran olen pakastanut täytettyjä patonkeja, jos niissä ei ole ollut salaattia tai kurkkua (ne menee mössöksi, tomaatti pärjää paremmin). Ihan valmiiksi itsetekemiäni leipiä en ole pakastanut, mutta luulisin, että juustoviipale pärjää ihan hyvin pakastimessa leivän välissä? Testaa parilla leivällä, niin vahinko ei ole suuri, jos lopputulos on pettymys?
Nyt kun mietin, niin en tee pakastimeen valmiita leipiä siksi, että haluan, että muut perheenjäsenet näkevät itse sen vaivan, että tekevät leipänsä. Ja jokaisella on oma mieltymyksensä, yksi nuorista laittaa väliin paksulti salaattia ja muita vihanneksia, toinen ei halua edes juustoa ja leikkelettä samalle leivälle.
Meillä noita syöjiä piisaa, ja leipä on helppo ja halpa tuote, jossa on kuituja, jonka saanti jää helposti liian pieneksi (meidän perheessä siis, en puhu koko maailmaakattavasti tällä kertaa).
Kiusa se on pienikin kiusa
Täytyypä kokeilla kun seuraavan kerran Leivon. Teen aina suurehkoja satseja, n.50 sämpylää, kerralla. Kestää yksin elävällä pitkään. Ajattelin myös kokeilla myös paprikaa sinne väliin. Paprikasta tykkään ja yhdestä paprikasta saa usean leivän täytteen kun ohueksi viipaloi. Kiitos vastauksesta!
Nyt kävin hakemassa kesäkuun kauppaostokset, 109,40e.
-tarinankertoja-
Tähän asti kesäkuussa ruokaostoksiin 41.28€
Minulla kesäkuun ruokaostot tähän mennessä 88€. Kaapeissa vielä helposti ensi viikon ruoat ja pakastimessa lihaa noin kolmeksi viikoksi. Olen herkutellut reilusti, jäätelöä ja suklaata, pakastepizzankin taisin ostaa. Yritän päästä alle 150€/kk. Tavallisesti menee 200-270€/kk. Täytyy kesän aikana päästä luottokorttikierteestä eroon. Juhannuksen ruoat saan 20€:lla mutta siinäkin pari tuotetta joista jää moneksi kuukaudeksi vielä (jauhot ja sokeri). Oli tuuria kun löysin viikon pääruoat vitosella, eineksiä, mutta yksi viikko ei varmaan tapa kuitenkaan, muuten syön itsetehtyä puhtaampaa ruokaa. Kasvikset on aika edullisia nyt, ainakin uuden sadon tomaatit ja kurkut, varhaiskaali. Loppukesästä sitten juurekset halpenee. Heinäkuussa tulee muutama syömävieras joten ei taida 150€ riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Puhutaanko yksineläjästä vai perheestä? En perheellisenä kolmen teinin kanssa pääse millään tuohon summaan. Ja kotiruokaa syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Niinkuin sanoin, kaikki kesäkuun ruokaostokset. En ole niin autisti, että muistaisin kaiken mitä olen ostanut tai mitä ruokia olen kesäkuussa syönyt.
Listaappa sinä (yksityiskohtaisesti,sentilleen, niinkuin ketkun henkeen kuuluu)mitä olet ostanut.
Toki tuohon ~40€ ei kaikki syömäni ruoka sisälly,enkä niin väittänytkään! Pakastimessa on ollut valmiita annoksia ruokaa+pakastevihanneksia, kalaa,yms. Kuivakaapista löytyy riisiä,pastaa,jauhoja,puuroa,linssejä ja papuja, soijarouhetta,tomaattimurskaa,yms.
Periaatteessa ei kesäkuussa tarvitsisi käydä kaupassa ruokaostoksilla ollenkaan,mutta ehkä sitä jotain pitää ja voi juhannukseksi ostaa. Kyllä sitä kuitenkin alle satasella tämä kesäkuu selvitään. Paitsi mansikoita pitää se 5kg ostaa pakastimeen laitettavaksi...Ei alle satasella päästäkään.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko yksineläjästä vai perheestä? En perheellisenä kolmen teinin kanssa pääse millään tuohon summaan. Ja kotiruokaa syödään.
Eiköhän tuo ole itsestään selvää, että tarkoitetaan 100€/kk/henkilö. Aloittaja puhui itsestään yksikössä.
Eli nelihenkisessä perheessäsi yhteensä 400€/ kk kaikkien ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Niinkuin sanoin, kaikki kesäkuun ruokaostokset. En ole niin autisti, että muistaisin kaiken mitä olen ostanut tai mitä ruokia olen kesäkuussa syönyt.
Listaappa sinä (yksityiskohtaisesti,sentilleen, niinkuin ketkun henkeen kuuluu)mitä olet ostanut.Toki tuohon ~40€ ei kaikki syömäni ruoka sisälly,enkä niin väittänytkään! Pakastimessa on ollut valmiita annoksia ruokaa+pakastevihanneksia, kalaa,yms. Kuivakaapista löytyy riisiä,pastaa,jauhoja,puuroa,linssejä ja papuja, soijarouhetta,tomaattimurskaa,yms.
Periaatteessa ei kesäkuussa tarvitsisi käydä kaupassa ruokaostoksilla ollenkaan,mutta ehkä sitä jotain pitää ja voi juhannukseksi ostaa. Kyllä sitä kuitenkin alle satasella tämä kesäkuu selvitään. Paitsi mansikoita pitää se 5kg ostaa pakastimeen laitettavaksi...Ei alle satasella päästäkään.
Ja joskus, pari-kolme sataa sivua taakse päin, olen tänne listannut useampaan kertaan kuukauden ruokaostokset, ja useamman viikon ruokalistat. Sieltä voi käydä katsomassa ja ihmettelemässä. Ja vaikka edellä väitinkin etten kaikkia ostoksia ulkoa muista, niin silti hyvin pitkälti samoja ruokia ja ostoksia teen aina, Ei mun ostokset ja ruuat tuosta ole mihinkään muuttuneet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Listaappa sinä (yksityiskohtaisesti,sentilleen, niinkuin ketkun henkeen kuuluu)mitä olet ostanut.Toki tuohon ~40€ ei kaikki syömäni ruoka sisälly,enkä niin väittänytkään! Pakastimessa on ollut valmiita annoksia ruokaa+pakastevihanneksia, kalaa,yms. Kuivakaapista löytyy riisiä,pastaa,jauhoja,puuroa,linssejä ja papuja, soijarouhetta,tomaattimurskaa,yms.
Ei tarvii ottaa heti nokkiinsa jos joku ei automaattisesti tiedä mitä sä syöt, kun et mitään sano. Aloituksessakin kysytään että mitä syöt niin silloin kuuluisi kertoa että mitä niihin omiin ruokailuihin kuuluu. Ei tietenkään sentilleen tarvitse tai ihan jokaista, mutta pääpiirteissään. Miksi täällä on aina niin vihaisia ja ilkeitä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Periaatteessa ei kesäkuussa tarvitsisi käydä kaupassa ruokaostoksilla ollenkaan,mutta ehkä sitä jotain pitää ja voi juhannukseksi ostaa. Kyllä sitä kuitenkin alle satasella tämä kesäkuu selvitään. Paitsi mansikoita pitää se 5kg ostaa pakastimeen laitettavaksi...Ei alle satasella päästäkään.Ei tarvii ottaa heti nokkiinsa jos joku ei automaattisesti tiedä mitä sä syöt, kun et mitään sano. Aloituksessakin kysytään että mitä syöt niin silloin kuuluisi kertoa että mitä niihin omiin ruokailuihin kuuluu. Ei tietenkään sentilleen tarvitse tai ihan jokaista, mutta pääpiirteissään. Miksi täällä on aina niin vihaisia ja ilkeitä ihmisiä?
Edellä sanoin jo, että o
Olen useaan kertaan ruokaostoksiani ja syömisiäni tänne listannut. Ei niitä samoja linssejä,soijarouheita ja pakastevihanneksia joka kerta uudestaan jaksa kirjoitella!
Ja kun kirjoittaa niin alakaa smaa nitinä ja natina. Missä on proteiinit!??! Missä on kalorit, ei voi noin vähän syödä, ei ihme kun et syö sitä, et osta tätä ja ei ole terveellistä tuollainen!?!? Kuolema ja taudit korjaa lopulta..
Kuten sanoit tämä ketju täynnä ilkeitä, vihaisia ja negatiivisia ihmisiä.
No nyt viikonloppuna olen syönyt linssipihviburgereita+perunaa; linssit, jauhot ja mausteet kuivakaapista, leipä pakkasesta (leivottu itse kuivakaapin antimista), tomaattia+salaattia ja perunat ja sipulia piti ostaa, taisi vähän alle 3€ olla. Toisena ruokana samoja linssipihvejä, riisiä ja broccolimix, riisi kuivakaapista ja broccolimix pakkasesta. Tämä sama setti siis lauantaina ja nyt sunnuntaina
Ensiiviikolla linssijuuressosekeittoa, linssit kuivakaapista, keittojuurekset alle 1€. Lisäksi riisi-linssi, mitälie paistosta/pataa tai jotain sinne päin. Riisit ja linssit ja mausteet kuivakaapista, lisäsi hernemaissipaprika 1€ tai jotain, lisäksi aikaisemmin mainittua ja ostettua sipulia.
Iltapalaksi aina kaurapuuroa ja marjoja, joskus lisänä raejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen mitä?
Periaatteessa ei kesäkuussa tarvitsisi käydä kaupassa ruokaostoksilla ollenkaan,mutta ehkä sitä jotain pitää ja voi juhannukseksi ostaa. Kyllä sitä kuitenkin alle satasella tämä kesäkuu selvitään. Paitsi mansikoita pitää se 5kg ostaa pakastimeen laitettavaksi...Ei alle satasella päästäkään.Ei tarvii ottaa heti nokkiinsa jos joku ei automaattisesti tiedä mitä sä syöt, kun et mitään sano. Aloituksessakin kysytään että mitä syöt niin silloin kuuluisi kertoa että mitä niihin omiin ruokailuihin kuuluu. Ei tietenkään sentilleen tarvitse tai ihan jokaista, mutta pääpiirteissään. Miksi täällä on aina niin vihaisia ja ilkeitä ihmisiä?
Edellä sanoin jo, että o
Olen useaan kertaan ruokaostoksiani ja syömisiäni tänne listannut. Ei niitä samoja linssejä,soijarouheita ja pakastevihanneksia joka kerta uudestaan jaksa kirjoitella!
Ja kun kirjoittaa niin alakaa smaa nitinä ja natina. Missä on proteiinit!??! Missä on kalorit, ei voi noin vähän syödä, ei ihme kun et syö sitä, et osta tätä ja ei ole terveellistä tuollainen!?!? Kuolema ja taudit korjaa lopulta..
Kuten sanoit tämä ketju täynnä ilkeitä, vihaisia ja negatiivisia ihmisiä.
No nyt viikonloppuna olen syönyt linssipihviburgereita+perunaa; linssit, jauhot ja mausteet kuivakaapista, leipä pakkasesta (leivottu itse kuivakaapin antimista), tomaattia+salaattia ja perunat ja sipulia piti ostaa, taisi vähän alle 3€ olla. Toisena ruokana samoja linssipihvejä, riisiä ja broccolimix, riisi kuivakaapista ja broccolimix pakkasesta. Tämä sama setti siis lauantaina ja nyt sunnuntaina
Ensiiviikolla linssijuuressosekeittoa, linssit kuivakaapista, keittojuurekset alle 1€. Lisäksi riisi-linssi, mitälie paistosta/pataa tai jotain sinne päin. Riisit ja linssit ja mausteet kuivakaapista, lisäsi hernemaissipaprika 1€ tai jotain, lisäksi aikaisemmin mainittua ja ostettua sipulia.
Iltapalaksi aina kaurapuuroa ja marjoja, joskus lisänä raejuustoa.
Kai ymmärrät ettei kukaan voi täällä anonyymilla palstalla tunnistaa saati muistaa sinun anonyymeja kommentteja jostain sadan tai paran sadan sivun takaa? Ei tarvitse vastata tähän, tämä oli vain huomio joka kannattaa muistaa täällä.
Tein tänään ensi viikoksi soppaa/ muhennosta, johon tuli kilo myskikurpitsaa, kilo porkkanaa, pussillinen (400g) punaisia linssejä, pussillinen kikhernepastaa (250g), puoli purkkia tomaattimurskaa ja tahinia sekä tietysti mausteita. Tästä tuli n 6 annosta. Kurpitsansiemenet paahdoin uunissa.
-Säästäjä
Mikä se oli hyvänmakuinen ja kohtuuhintainen oliiviöljy? Mielellään Lidlistä mutta myös k-kauppaan pääsy.