Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?
Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä.
Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma.
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Ei, lapset tulevat kyllä ennen puolisoa.
Sama täällä. Eiköhän tuo ole aika luonnollista. Eikä se vähennä vaimoni tärkeyttä. Tämä sanomattakin selvää meille kumpaisellekin, että ensin pelastettaisiin lapset.
Lapset tietenkin ensin, vaikka on puolisokin tärkeä.
Olen hänelle. Mulle hän tulee toisena heti lapsen jälkeen.
Ei kannata tuhlata aikaa ikuisen miesvauvan kanssa. Jos lapsia tuollaiseen suhteeseen hankkii niin varma ero edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosena tulee, lapset on ykkösenä
Mä ajattelen kans näin. Ja jokaisen isän ja äidin pitäisi myös ajatella näin. Lapsi ei ole voinut valita perhettään, tai vanhempiaan, mutta puolison voi valita. Lapsuus on ainutkertainen ja jos lapsen vanhempi sen sotkee, siinä kohtaa pitäisi osata tehdä valinta lapsen hyväksi.
Miten ihmeessä oma parisuhde voi olla tärkeämpi kuin oma lapsi. En tule ikinä käsittämään tätä. Mutta kyllähän näitä on. Lapsi saattaa jopa lentää kodistaan ulos, jos on parisuhteen tiellä.
Alaikäisten lasten tarpeet tulevat tietenkin ensimmäisenä, mutta kumppani on se, jonka kanssa (toivottavasti) vietät lopun elämääsi, kun lapset aikuistuvat ja itsenäistyvät. Kumppanin laittaminen ykköseksi ei tarkoita sitä, että lapset eivät olisi rakkaimpia ja heidän tarpeitaan ei täytettäisi. Se tarkoittaa sitä, että parisuhteesta pidetään huolta ruuhkavuosienkin keskellä, koska hyvä parisuhde on kaiken perusta perhe-elämälle. Samalla näytät lapsille mallia, että miten kohdella omia kumppaneitaan sitten tulevaisuudessa.
Ei ole. Lapsi on aina ensin. Sitten mies. Pelastaisin lapsen tietenkin, mies aikuisena pelastaa itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, lapset tulevat kyllä ennen puolisoa.
Itsestäänselvyys, mutta että kaverit ennen puolisoa tai omat vanhemmat? Ei, ei, ei!
Kyllä soon aina ollu ja on tästä erespäinkki. Siihe ei trenkää välihi tukkia ! Taikka porraspää täyttyy rumihiista...