Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?

Vierailija
14.10.2023 |

Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä. 

Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma. 

Kommentit (400)

Vierailija
361/400 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on aviomies tärkein. 

Vierailija
362/400 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sen takia parisuhdetta sanotaan enemmäksi kuin ystävyys, koska sen kuuluu olla jotain enemmän.

Suuri rakkaus, sydämen valittu on lisäksi myös paras ystävä ja elämänmittainen rakas ystävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/400 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme lisäksi mieheni on todellakin tärkein ihminen elämässäni. Kuolisin vaikka heidän puolestaan jos olisi pakko valita.

Vierailija
364/400 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aviomies, siksi varmaan ollana jaksettu toisimme yli puoli vuosisataa. Kun lapset oli pieniä, niin olihan ne tärkeimmät, en olisi voinut luopua lapsista.

Vierailija
365/400 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ystäväni alkaisi vaikkapa juomaan, tukisin häntä ja olisin edelleen ystävä. Jos puolisoni alkaisi juomaan, on hyvin todennäköistä että parisuhde päättyisi. "

Johtuu vain siitä että ystävän kanssa ei tarvitse elää arkea. Tuskin ottaisit juoppoa ystävää itsellesi kämppäkaveriksi.

Vierailija
366/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on minulle tärkein. Niin on aina ollut.

Lapset kuuluvat suhteeseemme, eikä sitä tärkeyttä mitata sillä, kenet palavasta talosta pelastaisi. Oikeassa tilanteessa ei olisi aikaa valikoida vaan tehdä sen, minkä pystyy.

Teoreettisessa valintatilanteessa sen lapsen, koska hän on puolisoiden yhteinen ajatus, toive ja panostus elämän jatkumiseksi maapallolla. Saadessamme lapsen, olemme jo periaatteessa täyttäneet oman tehtävämme ja siinä mielessä joudamme mennä.

Se tärkeys muuten korostuu nyt, kun olemme eläkkeellä ja lapsilla on omat elämänsä, perheensä ja tärkeysjärjestyksensä. Mutta me olemme yhä toisiamme varten ja toisillemme tärkeät.

Vierailija
367/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ei ole. Poikani ja veljeni tulevat ensin. Ja jos palavasta talosta pitäisi pelastaa joko mieheni tai koirani, valitsisin jälkimmäisen. Olen tosissani.

Veljesi? 😳 Onko teillä joku insestisuhde?

Ihan selvä Lanister.

Vierailija
368/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehkä oikeutettu vastamaan, koskaan ollaan oltu tässä melkein eron partaalla. Mutta sanoisin että paras ystäväni lapsuudesta joka käytännössä kuin sisko on tärkeämpi. Tiedän että hän ajattelee aina minun parastani, toisin kuin mieheni. Voin 100% luottaa häneen, mieheeni en valitettavasti aivan näin pysty luottamaan, koska välillä käyttäytyy aika itsekkäästi. Ja toki lapset myös menevät miehen edelle jos pitäisi esim valita kenestä luopuu.

Vierailija
369/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole, tärkein on tytär ja sitten hänen pojat, sitten tulee yks Kunu ja ehkä siskot.

Vierailija
370/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tärkeämpi. Jos pitäisi luovuttaa munuainen, niin lapselle luovuttaisin, mutta puolisolle en.

Vierailija
371/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veri on vettä sakeampaa eli lapset ovat tärkeämpiä kuin mies. Minusta se on aivan luonnollista. Mies on valittu perheenjäsen, ei ole biologista suhdetta.

Aivan, puoliso on valittu itse, se siitä tekeekin niin  erityisen ja parasta seuraa. Lapsista huolehditaan ja lähetetään omaan elämäänsä, puoliso pysyy mun elämässä, siksi laitan puolison listalla lapsien edelle.

Ainakin nyt viiskymppisenä kun suku alkaa olla hautuumaalla, serkut jääneet tuntemattomiksi, veli muutti kauas ja kavereilla on omat kiireensä. Listaus toki muuttuu kun elämä vie.

Vierailija
372/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ei ole. Poikani ja veljeni tulevat ensin. Ja jos palavasta talosta pitäisi pelastaa joko mieheni tai koirani, valitsisin jälkimmäisen. Olen tosissani.

Veljesi? 😳 Onko teillä joku insestisuhde?

Sukulaiset, omat vanhemmat ja omat sisarukset, on yleensä tärkeämpiä kuin myöhemmin tulleet ihmiset. Sinä olet trolli tai muuten vain ymmärtämätön, millaisia sukulaissiteet ovat. On sanontakin, "veri on vettä sakeampaa". 

Ja tuota KOIRAN pelastamista ennen ihmistä, et edes ihmetellyt. Joo, trolli. 

Vierailija
373/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on itselle se elämäni tärkein ihminen. Toki niin, että syvin lähentyminen on tapahtunut vasta viimeisen 15 vuoden aikana.

Faija kuoli yli 50 vuotta sitten ja syvästi dementoitunut äitini jotain 25 vuotta sitten. Lapset (ja lastenlapset) elävät omaa elämäänsä ja vaikka visiteeraavat täällä paljonkin, ei se tärkeysjärjestystä muuksi muuta.

Hiukan hämmästelen ap:n tilannetta.

Vierailija
374/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tärkeimmät,sitten puolisoni.

Vanhemmat ja sisaruksetkin ennen ystäviä.

Vierailija
375/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen on itse oman elämänsä tärkein ihminen. Jos ei huolehdi itsestään ei ehkä pysty huolehtimaan toisistakaan, jos ei rakasta itseään, ei voi odottaa rskkautta toisiltakaan. Mutta lasteni edelle ei mene kukaan, ei kukaan.

Vierailija
376/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä jo vuodesta -68 lähtien. Edelleen rakastamme toisiamme silmittömästi ja vaimoni on elämäni tärkein ihminen.

Vierailija
377/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni erittele tärkeimpiä ihmisiä järjestykseen. Perheeni, lähimmät sukulaiseni ovat tärkeimpiä. Rakastan puolisoani, lapsiani, ja myös vanhempiani, vaikka he ovat jo kuolleet. Ei rakkaudella ole rajoja.

Vierailija
378/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ehkä oikeutettu vastamaan, koskaan ollaan oltu tässä melkein eron partaalla. Mutta sanoisin että paras ystäväni lapsuudesta joka käytännössä kuin sisko on tärkeämpi. Tiedän että hän ajattelee aina minun parastani, toisin kuin mieheni. Voin 100% luottaa häneen, mieheeni en valitettavasti aivan näin pysty luottamaan, koska välillä käyttäytyy aika itsekkäästi. Ja toki lapset myös menevät miehen edelle jos pitäisi esim valita kenestä luopuu.

Kyllä se siskos sinusta luopuisi, ollaan sentään maattu sinun "kämppiksenä" olon ajan!

t. miehesi

Vierailija
379/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet yhdessä jo vuodesta -68 lähtien. Edelleen rakastamme toisiamme silmittömästi ja vaimoni on elämäni tärkein ihminen.

Vierailija
380/400 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen on itse oman elämänsä tärkein ihminen. Jos ei huolehdi itsestään ei ehkä pysty huolehtimaan toisistakaan, jos ei rakasta itseään, ei voi odottaa rskkautta toisiltakaan. Mutta lasteni edelle ei mene kukaan, ei kukaan.

Etuilija voi mennä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi