Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?
Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä.
Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma.
Kommentit (559)
Miehesi on teinin tasolle jäänyt lapsellinen ääliö.
Aikuiselle miehelle ei kavereilla ole mitään merkitystä, vaimo on tärkein ystävä ja kumppani.
Lapset ovat tärkein ja sitten tulee äitini.
M 35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Ei ole. Poikani ja veljeni tulevat ensin. Ja jos palavasta talosta pitäisi pelastaa joko mieheni tai koirani, valitsisin jälkimmäisen. Olen tosissani.
Veljesi? 😳 Onko teillä joku insestisuhde?
Miksi kuvittelet, että tärkeään ja rakkaaseen ihmissuhteeseen kuuluu aina seksi.
Jos oma lapsi on ihmiselle rakkain, kuvitteletko heti että siinä on seksiä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mies tärkein. Johtuu hänen itsekeskeisestä käytöksestä elämän varrella. Ei kyennyt yhteen hiileen puhaltamaan, kun elimme lapsiperheaikaa. Lapset ja muut lähisukulaiset tulevat ensin. Mies tietää, etten ala minkäänlaiseen hoitosuhteeseen, jos hänellä terveyspettää.
Samoin oli minulla avioliitossani. Miehen sairaus ei onneksi kestänyt pitkään ja siskonsa huolehti enimmäkseen hänen hoidostaan, kun itse huolehdin lapsistamme.
Uusi mieheni on minulle tärkein. Lapseni elävät jo omaa elämäänsä. Mies on osoittautunut lojaaliksi, huolehtivaksi, epäitsekkääksi, huomioonottavaksi, lempeäksi, auttavaiseksi ja rakastavaksi. Hän on ehdottomasti ykkönen elämässäni.
Lapset ovat aina ykkösiä, ja nyt etenkin aikuinen syöpää sairastava poikani kiilaa koko kolmikon kärkeen.
Tilanne kyllä olisi varmaan samailman tuota sairauttakin.
Aurinkoista kesää kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Koirani on tärkein minulle ja menee puolisonkin edelle.
Suksi eläimiin sekaantuja v#ttuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on paska liitto, jos sanoo että lapsi on tärkeämpi kuin mies. Tämän takia juuri liitot kaatuu, kun lapsia hankitaan. Oikea vastaushan on "yhtä tärkeä".
Varmaan sellainen kumppani onkin joka on arvostanut ja pitänyt sinua hyvin .
Jos kumppani on pitänyt sinua ilmaisena piikana ja kaverit on aina olleet tärkeämpiä, niin eihän sellainen tietenkään ole kovin tärkeässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Olen parisuhteessa ja lapseni on aina ykkönen ja onneksi kumppanini ymmärtää sen.
Eipä noita muiden valintoja oikein voi arvostella. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta.
Tästä syntyy se nk. ainoan lapsen pissipäisyys.
Jos lapsia olisi useampi alkaisi merkkaamaan se puolisokin ja joutuisitte miettimään tärkeysjärjestyksen uudelleen.
Se johtuu siitä, että niillä lapsilla olisi toisensa, voivat aina turvautua toisiinsa! Ainoalla lapsella ei ole muita perheessä.
On ja ei, vähän riippuu. Uskovaisena sen pitäis mennä niin, et Jumala on nro 1, puoliso 2. ja lapset sitten. Vastaan et teoriassa näin, voi olla että lapset tavallaan kuitenkin.
Ehkä tilanne sitten eri kun heillä omat perheet ja ollaan kaksin, sitten korostuu et se puoliso on tärkein ihminen. Ja omat vanhemmatkin on tosi tärkeät, samoin parhaat ystävät.
Onko pakko valita?
Minä olen miehelle tärkeämpi, kuin lapset, mutta ihan vain sen takia, että minä teen ruuat, pesen pyykit, siivoan ja mahdollistanut miehelle helpon elämän.
Lapset on minulle tärkeämpiä, kuin mies , koska lapset on aina pitäneet minua ihmisenä ja arvostaneet mielipiteitäni, eivätkä mollaa ja mitätöi.
Lapset on jo aikuisia ja eivät kyllä hirveästi isänsä kanssa pidä yhteyttä.
Minun kautta hoidetaan nekin asiat.
Ja me ollaan yhteyksissä oikeastaan päivittäin.
Mies ulkoisti itsensä perheestä, kun lapset oli pieniä ja se näkyy nyt. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani on tärkein minulle ja menee puolisonkin edelle.
Suksi eläimiin sekaantuja v#ttuun.
Suhde ei tarvitse olla seksisuhde, että se voi olla tärkein suhde.
Lapsille vanhemmat on ne tärkeimmät ihmiset ja sopii todellakin toivoa, että se ei ole seksisuhde.
Joillekin sisarus suhde on se tärkein suhde ja siinäkään ei seksiä kaivata.
Monelle se lemmikki voi olla tärkein mutta ei sen kanssa seksiä harrasteta.
Olen perverssi kun edes kuvittelet niin. Normi ihmiselle ei tuollainen tule mieleenkään.
Toki mies on tärkein nyt, kun lapset on jo saatu aikuisiksi. Ystävät ovat jääneet matkan varrelle.
Paras ystäväni ja mieheni ovat pitkälti samalla viivalla. Minä ja koirani ovat kuitenkin elämässäni ykköset. Se ei tarkoita, että pelastaisin palavasta talosta koirani enkä ihmistä, se on ihan erilainen moraalikysymys, enkä realistisesti voi pelastaa ketään palavasta talosta.
Jos sekä mieheni, että paras ystäväni tarvitsisivat minua henkiseksi tueksi samaan aikaan yhtä paljon niin lähtisin ystäväni luokse tukemaan ja auttamaan häntä, koska hän on tehnyt saman minulle kun tarvitsin häntä eniten. Lisäksi mieheni on vakaa ja itsevarma ja pärjää hyvin, hänellä on rakastavat vanhemmat ja tukiverkko. Ystävälläni ei.
Jaan kuitenkin arkeni miehen kanssa ja minä olen hänelle se tärkein ihminen. Hän on täysin omistautunut minulle ja ymmärtää hyvin, että tie sydämeeni käy esimerkiksi noiden koirien kautta. Tavallaan on hölmöä verrata näin erilaisia asioita, mutta mietin tärkeyttä niin että miten iso osa hyvinvoinnilleni joku tai jokin on ja mitä tekisin oikeassa valintatilanteessa. Eli jos joku alkaisi nikotella koirista tai parisuhteesta tai ystävistä, mitä ja kenet valitsen.
Palava talo on siitä huono vertaus, että pelastaisin sieltä vaikka vihamieheni vauvan ennemmin kuin oman rakkaimman koirani, koska ihmisvauva on ihmisvauva ja rakkain koirani on jo 12-vuotias...
Monella tuntuu haiseva piski menevän ihmishenkien edelle, oikeastiko?!?
Tärkein millä ulottuvuudella?
Kyllä, mies on tärkein siinä, että rahani ja huomion upotan häneen, tai tarkemmin sanottuna parisuhteeseen. Priorisoin hänen toiveensa muiden edelle.
Aikuiset lapseni ovat myös tärkeitä, mutta elämäni ei pyöri heidän ympärillään. Heidän tärkeys näkyy siinä, että palavasta talosta pelastaisin heidät ennen miestäni.
Olemme lapseton keski-ikäinen aviopari ja hyvistä ystävistä huolimatta vaimo on minulle se kaikista tärkein ja aina ykkönen. Tiedän että vaimoni ajattelee myös samalla tavalla. Asiasta on keskusteltu useammankin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mies tärkein. Johtuu hänen itsekeskeisestä käytöksestä elämän varrella. Ei kyennyt yhteen hiileen puhaltamaan, kun elimme lapsiperheaikaa. Lapset ja muut lähisukulaiset tulevat ensin. Mies tietää, etten ala minkäänlaiseen hoitosuhteeseen, jos hänellä terveyspettää.
Lapsi ja kissa ensin. Miehen oma käytös aiheuttanut ,juonut itsensä huonoon kuntoon, ollut itsekäs. Nyt on minusta riippuvainen melkein täysin ja itse oman tilanssa melkein aiheuttanut.
Kyllä on paska liitto, jos sanoo että lapsi on tärkeämpi kuin mies. Tämän takia juuri liitot kaatuu, kun lapsia hankitaan. Oikea vastaushan on "yhtä tärkeä".