Onkohan muumit pörröisiä vai nahkaisia?
Kommentit (97)
Höh, kaikki lasten muumipehmoeläimet ovat pörröisiä, joten tietysti ovat pörröisiä.
nahkaisia, eihän missän ole todisteita karvoista, pörröisyydestä puhumattakaan...olikohan muistini mukaan jonkun hännän päässä muutama karkea haiven....
Talvella Muumipeikon turkki päätti alkaa kasvaa.
Tästä voimme päätellä, että normaalisti se on melko lyhyt. Ehkä mokkanahan tuntuinen.
Peikkokarva on karkeaa ja sileää. Tämä on varma asiantuntijalausunto!
Luulen, että pörröisiä, koska sukupuolielimiä ei näy, niin ovat varmaankin pörröisten karvojen alla piilossa.
Olen sitä mieltä, että he on pehmeää mokka nahkaa.
Hyvin lyhyt, samettinen karva.
Lukekaa muumikirjat!
Vierailija wrote:
Luulen, että pörröisiä, koska sukupuolielimiä ei näy, niin ovat varmaankin pörröisten karvojen alla piilossa.
onko niillä sellaisetkin, kun ei pyllykään näy, vaikka nilkinäisiä ovatkin...
Vierailija wrote:
Hyvin lyhyt, samettinen karva.
Lukekaa muumikirjat!
on mennyt ohi, ikää 71v, enää ei viitsi
Oletteko huomanneet, että Muumit eivät juurikaan peseydy?
Korkeintaan uivat.
Jos se karva hylkii likaa? Siksi ne voi olla valkoisiakin eikä ikinä likaannu jos siinä on jokin teflon ominaisuus ettei tartu eikä sähköisty?
Vastasin: Lukeminen kannattaa aina.
Viestini meni modejonoon asiattoman sisällön takia.
Vierailija wrote:
Korkeintaan uivat.
Eihän mitkään eläimet peseydy muuten kuin uimalla tms.
Miksi ei 71- vuotiaana voi lukea muumikirjoja?
Siis alkuperäisiä Janssonin kirjoja, en tarkoita uustuotanto-kuvakirjoja.
Viimeiset muumikirjat sitäpaitsi eivät edes ole enää varsinaisia lastenkirjoja.
8:21 kirjoittaneelle. Vastaus sinulle meni moderoitavaksi. Olin vaan sanomassa, että on tänään s e n s u r oi t u minuakin ja viestejä joissa ei ollut ainuttakaan k i e l l e t t y ä s a n a a
Tuo mokkanahkaisuus/samettisuus on musta kuvaava! Ei niillä mitään varsinaista karvaa ole. Mutta ei ne ole sellaisia ihmisnahkaisiakaan. jos muumia läpsäyttäisi niin kuuluisi sellainen "thumps", eikä "läts", niin kuin kuuluisi jos olisivat nahkaa.
Muumit on alkujaan aikuisille tarkoitettuja sarjakuvia. Minullakin oli lapsuudessani jokin vanha muumien sarjakuvakirja ja sanasto oli hyvin lapsille sopimatonta ja tapahtumat pelottavia
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korkeintaan uivat.
Eihän mitkään eläimet peseydy muuten kuin uimalla tms.
Eivät myöskään käytä hattuja, essuja, rakenna taloja, tupakoi, purjehdi...
Mä olen aina ajatellut että sellainen sileä lyhyt ja karkea karva, kuten lehmillä.