Parisuhteessa olijat, onko puolisonne teille se tärkein ihminen?
Ja siis kysymys lähinnä niille jotka ovat ihan toimivassa suhteessa eikä eron partaalla. Mä sain eilen kuulla mieheltäni, että hänellä tulee aina ystävät ekana ja ovat hänen elämänsä tärkeimpiä ihmisiä. Tätä ei huudettu vihaisena riidan yhteydessä vaan tuli esille keskustelun sivulauseessa. Hän sanoi että ystävät ovat hänelle tärkeintä elämässä ja ihmetteli miksi minulla ei ole näin, kun itse taas sanoin hänen olevan mulle maailman tärkein. Meillä ei ole lapsia ja ikääkin yli 40v. Mulle jäi siitä vähän hassu fiilis ja olen miettinyt tätä.
Ei hän kapakoissa niiden kanssa juokse tai mitään. Saattaa mennä jopa puoli vuotta ennen kuin edes näkee heitä. Mietin lähinnä että onko yleistäkin että ystävät menee hyvässä rakastavassa parisuhteessa puolison edelle? Ja kysyin häneltä vielä typerän kysymyksen siihen että kumman pelastaisi palavasta talosta, niin ystävän kuulemma.
Kommentit (400)
Ei ole. Poikani ja veljeni tulevat ensin. Ja jos palavasta talosta pitäisi pelastaa joko mieheni tai koirani, valitsisin jälkimmäisen. Olen tosissani.
Vierailija wrote:
Ei ole. Poikani ja veljeni tulevat ensin. Ja jos palavasta talosta pitäisi pelastaa joko mieheni tai koirani, valitsisin jälkimmäisen. Olen tosissani.
Veljesi? 😳 Onko teillä joku insestisuhde?
Mies oli elämäni tärkein ihminen 32 vuotta. Me emme saaneet valitettavasti lapsia. Eikä sitten adoptoitukaan. Mies kuoli puoli vuotta sitten. Tällä hetkellä minulta puuttuu se elämän tärkein ihminen. En tiedä kuka se voisi näistä edelleen elämässäni olevista olla. Surullista...
Vanhempani ja siskon lapset menee miehen edelle. Samalla tavalla ajattelen, että mieheni lapsi ja miehen vanhemmat tärkeämpiä kuin minä.
Ajattelen sen jotenkin niin, että kuka/ketkä tarvitsevat eniten suojeluani, mies pärjää terveenä aikuisena itse.
Ei suatana. Että aviomies sanoo vaimolleen, että pelastaisi palavasta talosta mielummin Maken kuin vaimonsa? Ja olit tästä vain että jaa jaa.
Miehesi joko vihaa sinua, tai on niin sosiaalisesti vähä-älyinen tolvana, että ihmettelen miten on onnistunut pariutumaan alun alkaenkaan. Kai puuhaat jo eroa?
Ei, lapset tulevat kyllä ennen puolisoa.
puoliso on tärkein,1971 lähtien yhdessä oltu, naimisiin 1985.
Muilla ei merkitystä samalla tasolla. Seuraavaksi tulee kissamme...joka jää lohduksi kun jompikumpi lähtee ensin.
Vierailija wrote:
Vanhempani ja siskon lapset menee miehen edelle. Samalla tavalla ajattelen, että mieheni lapsi ja miehen vanhemmat tärkeämpiä kuin minä.
Ajattelen sen jotenkin niin, että kuka/ketkä tarvitsevat eniten suojeluani, mies pärjää terveenä aikuisena itse.
Minä ajattelen myös näin, että ketkä sinuun turvaavat eniten, heistä huolehditaan ensin. Mutta aviopuolison kanssa ollaan tiimi, joka yhdessä huolehtii toisistaan ja muista paremmin kuin yksikseen. Jos minun mieheni kertoisi pelastavansa ensisijaisesti jonku kerran vuodessa näkemänsä kamun eikä lastensa äitiä, menettäisin kyllä luoton ja kunnioituksen. Mieshän asettaa siinä itsensä ja jonkun ulkopuolisen miehen koko perheensä edelle.
En oikein ole ikinä ymmärtänyt näitä jotka laittaa ihmiset arvojärjestykseen. Tärkeitä ihmisiä elämässäni on useampia. Eikä mikään ihmisuhe ole sillä tavalla edes samanlainen että ne voisi johonkin järjestykseen laitta. Välillä tapahtuu myös muutoksia joku tärkeä ihmissuhde jää pois, joskus niitä tulee lisää.
Kyllä veri on vettä sakeampaa eli lapset ovat tärkeämpiä kuin mies. Minusta se on aivan luonnollista. Mies on valittu perheenjäsen, ei ole biologista suhdetta.
Ei ole mies tärkein. Johtuu hänen itsekeskeisestä käytöksestä elämän varrella. Ei kyennyt yhteen hiileen puhaltamaan, kun elimme lapsiperheaikaa. Lapset ja muut lähisukulaiset tulevat ensin. Mies tietää, etten ala minkäänlaiseen hoitosuhteeseen, jos hänellä terveyspettää.
Lähes joka naiselle mies on arvoasteikossa aika pirun matalalla mutta lähes joka nainen loukkaantuu ja suuttuu jos ei ole miehelle se arvokkain ja tärkein
Vierailija wrote:
Kyllä veri on vettä sakeampaa eli lapset ovat tärkeämpiä kuin mies. Minusta se on aivan luonnollista. Mies on valittu perheenjäsen, ei ole biologista suhdetta.
Tuo sanontahan menee oikeasti siis niin että veri on kohdun vettä sakeampaa. Eli ne elämäämme valitut ihmiset on joskus sukulaisiamme tärkeämpiä.
Vierailija wrote:
Lissulla on kova uho, mutta ilman miestä sulla ei olisi sitä taloa jossa asua ja koirasi kuolisi nälkään.
Sukulaisia ei voi valita ja ystävien kanssa on ajautunut olemaan elämäntilanteiden myötä. Puolisoni on täydellisin ihminen kenet olen tavannut ja olen itse hänet valinnut elämänkumppaniksi. Joten tietysti hän on tärkein. Hän on myös paras ystäväni. Yhtä tärkeä on oma lapsi.
Olen parisuhteessa ja lapseni on aina ykkönen ja onneksi kumppanini ymmärtää sen.
Eipä noita muiden valintoja oikein voi arvostella. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta.
Kun lapsi syntyy mies tippuu naisella aina kakkoseksi ja niinhän sen pitääkin olla.
Vierailija wrote:
Olen parisuhteessa ja lapseni on aina ykkönen ja onneksi kumppanini ymmärtää sen.
Eipä noita muiden valintoja oikein voi arvostella. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta.
Tästä syntyy se nk. ainoan lapsen pissipäisyys.
Jos lapsia olisi useampi alkaisi merkkaamaan se puolisokin ja joutuisitte miettimään tärkeysjärjestyksen uudelleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tästä syntyy se nk. ainoan lapsen pissipäisyys.
Jos lapsia olisi useampi alkaisi merkkaamaan se puolisokin ja joutuisitte miettimään tärkeysjärjestyksen uudelleen.
Miten lasten lukumäärä vaikuttaa tuohon, ei se tilanne muutu tuolloin, päinvastoin.
Toivottavasti tämä on provo. Mistä kolosta olet kaivanut tuon mieslapsen? Seuraavaksi hän varmasti kertoo, että äidin tissimaito on ikuisesti lempijuomansa. Tuollainen kaverisidonnaisuus kuuluu teini-ikään ja nuoruuteen.
Joo, puolisoni on elämäni tärkein ihminen. Olemme olleet lähes 30 vuotta naimisissa.