Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla

Vierailija
27.08.2023 |

Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kommentit (452)

Vierailija
221/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen maksanut tavarasta satasen en tietenkään myy sitä kympillä : )

Miksi yleensä ostit satasen tavaran ja yrität nyt myydä sitä.

Ehkä nyt viisastut kun kukaan ei maksa siitä edes kymppiä

Tyhmää touhua.

Vierailija
222/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kertakäyttömuotia ja vaatteet kuuluisi roskiin eikä kirppikselle

Meidän tyttö sai vaatteita

10 prossaa oli niin ok että meni käyttöön

Loput roskiin koska

Venyneet

Nukkaantuneet

Likaisia ja tahrag ei lähde

Omituinen kaavoitus

Painatukset lähteneet osittain pesussa

Jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pilalla on kirpputorit nykyään. Varastot tyhjennetään paskasta ja nämä oman elämänsä huutokauppakeisarit laittavat "aarteidensa" hinnaksi kymppejä kun tavaran arvo on korkeintaan muutamia euroja.

Vierailija
224/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppishinnat on karanneet ihan täysin käsistä, ne on hintoja jotka pystyy maksamaan vain hyväosaiset, mutta miksi he ostaisivat käytettyä kun voivat ostaa uusiakin? Kirppiksillä perinteisesti on käyneet vähäosaisemmat, mutta ei heillä ole varaa maksaa enää näitä kiskurihintoja.

Haukkunne kirppisasiakkaita kohtaan menee hukkaan, oikea osoite on työnantajat, talouselämä, hallitus ja eduskunta, he ovat päättäneet pitää suomalaiset köyhinä!! Hyväosaiset voitte oikeastaan katsoa peiliin, sieltä löytyy se syyllinen, te olette päättäneet polkea vähäosaisempia vielä syvemmälle maanrakoon!!! Älkää ihmetelkö kun kellään ei ole varaa enää teidän ahneuden määrittelemiin hintoihinne!!!

Ei se taida siitä olla kiinni, etteikö ihmisillä olisi varaa. Aika moni täällä toteaa, että tuote ei ole siitä pyydetyn hinnan arvoinen.

Ne on kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
225/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.

Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.

Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?

Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.

Minun esiteini ei hyväksy edes uusia vaatteita siksi että ne on ehjiä ja siistejä

Pitää olla oman näköisiä ja omia lempivärejä

Ja ei saa olla mitään kovaa missään

Vierailija
226/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 v lapsilla on jo oma tahto miten haluavat pukeutua

Vierailija
227/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää touhua.

Koska tarvitsin sitä hetken nyt en tarvitse enää.

Vierailija
228/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.

Kulta, kyllä me ymmärrämme. Meitä ei vain kiinnosta pätkääkään, vaikkei myyjälle tulisi persnettoa.

Minä maksan tavarasta sen, minkä arvoinen se MINULLE on, enkä senttiäkään enempää. Yksinkertaista.

Oikeasti en kyllä edes käy noissa saastapesissä, mitä kirpputoreiksi kutsutaan.

Tässäpä loistava esimerkki siitä yhden euron mukanaan tuomasta vallan tunteesta - kun hintataso on sellainen, että kerrankin pääsee valitsemaan, eikä tarvitse tyytyä siihen, mihin on varaa.

Se sinulle suotakoon.

Vierailija
229/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.

Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.

Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?

Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.

Minun esiteini ei hyväksy edes uusia vaatteita siksi että ne on ehjiä ja siistejä

Pitää olla oman näköisiä ja omia lempivärejä

Ja ei saa olla mitään kovaa missään

"Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?"

Vaikea sanoa tietämättä tarkemmin, mutta vitosella vaikka mitä uusia vaatteita, joten todennäköisesti olivat liian kalliita.

Vierailija
230/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ahneet myyjät. Tyhjästä kaljatölkistä pyydetään tyyliin euro, kun sen saa täytenä melkein samaan hintaan.

Kyllähän se vähän näin on vaikkapa työkaluista tai elektroniikasta itsepalvelukirppiksissä.

Pitäisi ostaa joku vanha pora 20 eurolla, vaikka samanlaisen saisi takuulla varustettuna Tokmannista ja samaan hintaan. Kirpparilla ei ehkä saa edes kokeilla, että toimii.

Tokmannin poralla sentään saa homman tehtyä, kun takuun piikkiin hakee niitä kolme kappaletta, että työ on suoritettu. Viimeisen voi myydä kirppiksellä. ;)

Sama juttu, vaikka jossain vanhassa radiossa.

Vierailija
231/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätys kunniaan kirjoitti:

Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.

Teidän saitureiden vuoksi en koskaan myy mitään kirppiksellä. Heitän mieluimmin roskiin. Jos tavara on maksanut satasen ja on uudenveroinen se maksaa satasen. Ei kirpputori ole mikään hyvåntekeväisyyslaitos.

Miksi joku ostaisi uudenveroinen satasella jos uusi maksaa satasen?

Koskaan käytetty ei ole uudenveroinen, sen tulin huomanneeksi ostaessa pari vuotta vanhan auton. Näytti kyllä hallissa uudenveroiselta, mutta ensimmäisen pesun jälkeen ei enää näyttänytkään.

Sama se on kaikessa muussakin, kyllä se käytetty on aina jonkin verran myös kulunut.

Riippuu tavarasta ja käyttötarkoituksesta. Vähän käytetty vasara tuskin kovin paljon eroaa uudesta : ) Auto onkin vähän monimutkaisempi.

Vierailija
232/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä  siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.

eri

Minä ainakin näen äärimmäisen harvoin mitään noin halpoja tuotteita kirpputoreilla. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että todella monet myyjät odottavat saavansa lähes uuden tuotteen verran vaatteistaan. 5 e on nykyään kirppareilla jo todella halpa hinta, kun usein ihmiset hinnoittelevat suurimman osan tuotteistaan vähintään 7-10 euron hintaan. Kolmen euron vaatteita tulisi varmasti ostettua kirppareilta, mutta kyllä itse joudun harkitsemaan aika tarkkaan kuinka paljon viitsin ostaa yli viiden euron tuotteita.

Turha näistä kirppisten hintatasoista on edes keskustella tällä palstalla, kun eri kaupungeissa on eri hintatasot, ja samassa kaupungissakin eri kirppiksillä on eri hintatasot...

-eri

Vierailija
233/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää touhua.

Ja yllätyit kun muutkaan eivät tarvitse.

Vuokraa seuraavalla kerralla.

Vierailija
234/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin yksi päivä hintoja kirppiksellä. Tässä muutama bongaus:

-NewYorkerin paita: 8e

-Nyppyyntyneet urheilulegginssit: 12e

-Ikean hopeanvärinen (muovinen) kynttilänjalka: 15e

-2kpl harmaat, tähtikuvioiset koristetyynynpäälliset: 10e

Joo-o.

Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?

Olen nähnyt sekä siteitä että tenoja kirpparilla. Vaikka olisi avaamaton paketti niin en kyllä itse ostaisi vaikka olisi kuinka halpa.

No, minä myin kerran ylimääräisiä Tena pantseja kirppiksellä, avaamattomia pakkauksia totta kai. Hinta kaupassa noin 20 e per paketti, minä myin 5 e/paketti. Menivät kyllä kaupaksi.

Vierailija
235/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse voitolle tavaroillaan kirpparilla, on liian kalliit hinnat tai tavara kertakaikkiaan niin huonoa, ettei kelpaa kenellekään.

Vierailija
236/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää touhua.

Ja yllätyit kun muutkaan eivät tarvitse.

Vuokraa seuraavalla kerralla.

Niitä ei voi vuokrata.

Vierailija
237/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin kirppishinnat ovat välillä todella kovia. Kuka maksaa vanhasta vaatteesta liki uuden hinnan? Itse ostan silloin mieluummin uuden kaupasta ja sen saa palauttaakin/vaihtaa, jos tuotteessa esim.vikaa.

Olen monesti ihmetellyt, miksi moni myyjä näkee kauhean vaivan viedessään tuotteet kirppikselle, hinnan laittavat korkealle ja sitten mieluummin vievät samat tuotteet kotiinsa kuin että alentaisivat hintaa ja saisivat jotain vaivan palkkaakin.

No, kukin tavallaan.

Ei ne mihinkään kotiin mene. Vaimo yritti kerran itsepalvelukirppistä myyjänä. Tavarat jäi myymättä suurimmaksi osaksi. Heitti ekaan vastaantulevaa roskikseen kaikki, kun harmitti. Ei enää aio myydä mitään.

.

238/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneudella on surkea loppu. Kukaan teille viitsi rahojaan antaa. Tyhjästä maksaa.

Vierailija
239/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pääse voitolle tavaroillaan kirpparilla, on liian kalliit hinnat tai tavara kertakaikkiaan niin huonoa, ettei kelpaa kenellekään.

Tai sitten ihmiset ovat vaan helvetin pihejä tai köyhiä.

Vierailija
240/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme mouhotusta kun kyse on yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laista. Jos tavara ei liiku, se ei selvästikään ole sen arvoista kuin kuvittelet sen olevan. Laadukkaasta vintagesta saatetaan maksaa ihan mukisematta kymppejä tai satasia, kun taas niitä 15 vuotta vanhoja hennesin toppeja ei kannata lähteä myymään välttämättä ollenkaan, niiden oikea kirppishinta on 50 senttiä.

Paitsi että ne 15 vuotta vanhat Hennesin topit ovat kohta parhaimmillaan haluttua vintagea myös :)

Ikävä lannistaa toiveikas vaatteiden hilloaja mutta tämä nykyinen pikamuoti ei tule koskaan olemaan haluttua vintagea koska se on aivan liian huonolaatuista siihen. Kaikki eivät tätä eroa tajua mutta olen itse perinyt muutamia hameita ja mekkoja joita isoäitini käytti kolmekymppisenä 60-luvulla ja ne ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin useimmat vaatteet joita olen ostanut vaikka hennesiltä tai Lindexiltä alle 10 vuotta sitten.

En ole hillonnut mitään, mutta seuraan vintage-trendejä, viime vuosina on kyllä mennyt kaupaksi kaikenlainen Y2K-halpamuoti, kunhan se on tarpeeksi ajanmukaista eli ei mitään perustoppia vaan selkeästi "retroa".

Tietysti laatu ei vastaa 60-lukua tai edes 90-lukua, sehän on selvä.

Ja toivottavasti tästä ei nyt kukaan innostu pyytämään 2000-luvun alun Hennesistä kymmeniä euroja, se ei ollut suinkaan pointtini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan