Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla

Vierailija
27.08.2023 |

Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kommentit (452)

Vierailija
261/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätys kunniaan kirjoitti:

Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.

Teidän saitureiden vuoksi en koskaan myy mitään kirppiksellä. Heitän mieluimmin roskiin. Jos tavara on maksanut satasen ja on uudenveroinen se maksaa satasen. Ei kirpputori ole mikään hyvåntekeväisyyslaitos.

Jos ostan satasen tavaran uutena kaupasta, sitä koskee kuluttajansuoja. Kirppistavaraa ei koske, joten tietenkin sen pitää näkyä hinnassa.

Lisäksi tavara on myyjän kaapissa lojuessaan voinut mennä muodista.

Vierailija
262/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se myyjäkin haluaa voittoa myymillleen tavaroille. Siihenhän koko kirpputorihomma perustuu. Eihän se ole mitään hyväntekeväisyyttä. Ärsyttää ihmiset jotka tulevat kirpputorille vain katselemaan.

Ostamaan kirpparille tullaan, mutta huono ja väärin hinnoiteltu tavara jää hyllyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen tavara, minkä ostan kirpparilta, on esim ehjä Pentikin salaattikulho, Mansikka, Omena jne sarjaa. Ostan, jos hinta on korkeintaan 10€.

Vierailija
264/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.

Teidän saitureiden vuoksi en koskaan myy mitään kirppiksellä. Heitän mieluimmin roskiin. Jos tavara on maksanut satasen ja on uudenveroinen se maksaa satasen. Ei kirpputori ole mikään hyvåntekeväisyyslaitos.

Uusi ja uudenveroinen on kaksi eri asiaa. Jos olet vaikka jostain merkkivaatteesta vuosi tai pari sitten maksanut satasen, ja olet jonkin verran sitä käyttänytkin, niin nykyinen arvo ei ole lähelläkään alkuperäistä. Itseasiassa vaikka olisi kokonaan käyttämätön, mutta ei kuluvan vuoden mallistoa, on arvo laskenut. Oikea arvo on tasan se, minkä joku suostuu maksamaan. Tietenkin voit olla myymättä. Myyjä päättää aina hinnan, mutta sehän ei ole tosiaan sama kuin arvo. Jos hinta on arvoa suurempi, jää tuote sitten myymättä. Lähtökohtaisestikin satasen hintaluokan tiotteiden myymiselle kirppis on ihan väärä paikka. Sitä en ymmärrä miksi heittää pois mieluummin kuin myydä joillain kympeillä. Kyllä minä ainakin ottaisin mieluummin edes muutaman kympin kuin en mitään. Tai sitten antaisin hyväntekeväisyyteen, tai säästäisin, jos ajattelisin että tuotteelle voi vielä joskus olla käyttöä. Pois en kyllä hyvää tavaraa heittäisi.

Vierailija
265/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista. 

Mä heitänkin tavarat ennemmin roskiin kun näen tuon vaivan.

Mäkään en jaksa nähdä vaivaa muutaman kympin, tai edes satasen takia. Mutta en silti heitä pois. Sen verran ympäristötietoinen pitäisi jokaisen olla, että kierrättää käyttäkelpoisen tavaran, kun sen voi hyvin pienellä vaivalla tehdä ilmaiseksi. Könttänä vaan kaikki totiin, tai johonkin muuhun sopivaan formaattiin, ja annetaan ilmaiseksi osioon, niin kyllä joku ne tavarat hakee. Vaikka sitten eteenpäin myytäväksi.

Vierailija
266/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nettikirppareilla pitää aina ottaa huomioon myös tavaran postituskustanukset

Ei aina. Tavarahan voi olla lähelläkin, jolloin sen voi hakea.

Vierailija
267/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei taatusti mitään satasen kamoja ole varaa ostella, saati heittää roskiin. Olet se tyyppi, joka pyytää kympin kulahtaneesta paidasta sen 20€ siellä kirpparilla.

Vierailija
268/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa tuo, että paikan pitäjä/myyjät/jobbarit kuorii aina kermat päältä näissä paikoissa. Ei oo oikein tarkoituksen mukaista esim nuo jobbarit. Siksi en lahjoittaisi arvokasta tavaraa näille järjestöille, koska epäilen että hyödyttää vain jobbareita.

Täälläkin kainuussa on kirppiksiä, mutta 2 luokan tavara jäljellä hyllyissä. Olen itsekin kallistunut vanhemmiten sille linjalle, että uutena ostetaan tai jostain alennusmyynnistä.

Vierailija
269/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella suomalaisella on liikaa vaatteita

Ei kukaan niitä tarpeeseen osta

Vierailija
270/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa tavaraa ei kannata ottaa ilmaiseksikaan. Hyvästä ja tarpeellisesta voisi maksaakin.

Vierailija
271/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin yksi päivä hintoja kirppiksellä. Tässä muutama bongaus:

-NewYorkerin paita: 8e

-Nyppyyntyneet urheilulegginssit: 12e

-Ikean hopeanvärinen (muovinen) kynttilänjalka: 15e

-2kpl harmaat, tähtikuvioiset koristetyynynpäälliset: 10e

Joo-o.

Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?

Olen nähnyt sekä siteitä että tenoja kirpparilla. Vaikka olisi avaamaton paketti niin en kyllä itse ostaisi vaikka olisi kuinka halpa.

No, minä myin kerran ylimääräisiä Tena pantseja kirppiksellä, avaamattomia pakkauksia totta kai. Hinta kaupassa noin 20 e per paketti, minä myin 5 e/paketti. Menivät kyllä kaupaksi.

Jollekin tuo voi olla hyväkin löytö.

Ja myyjälle varma tili tili jos vaippojen alkuperäinen käyttäjä on saanut ne ilmaiseksi tarvikejakelun kautta.

Vierailija
272/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella suomalaisella on liikaa vaatteita

Ei kukaan niitä tarpeeseen osta

Olen kyllä itse ostanut kirpparilta paljonkin vaatteita itselleni ja lapselleni tarpeeseen, kun on vanha vaate hajonnut tai kulunut käyttökelvottomaksi tai jäänyt pieneksi.

Vierailija
273/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni melkein kaiken kirpparilta, mutta tuntuu, että Suomessa kirpparikamoista ehkä 10% on kuranttia tavaraa, niistäkin sitten pyydetään kuuta taivaalta tai ovat väärää kokoa tms.

Kateellisena olen katsellut mitä jenkkivloggaajat tai britit löytävät kirppiksiltä. Samat kamat löytää täältä korkeintaan jostain antiikkiliikkeestä vähintään kymmenkertaiseen hintaan.

Vierailija
274/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se myyjäkin haluaa voittoa myymillleen tavaroille. Siihenhän koko kirpputorihomma perustuu. Eihän se ole mitään hyväntekeväisyyttä. Ärsyttää ihmiset jotka tulevat kirpputorille vain katselemaan.

Ostamaan kirpparille tullaan, mutta huono ja väärin hinnoiteltu tavara jää hyllyyn.

Jos myyt jotain erityistavaraa, niin sekin voi jäädä hyllyyn, kun ei oikea ostaja satu kirpparille myyntiviikolla (esim. äitiysvaatteet). Hinta ja tavara voi olla ihan kohdallaan, mutta ostaja ei vaan osu paikalle.

Vierailija
275/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista. 

Sitten tavara ei ole sellaista, mitä kannattaa kirpparilla myydä. Ei kukaan maksa 20€:n paidasta käytettynä 10€ vain siksi,ettei myyjälle tule paha mieli.

Mitä kirpparilla sitten kannattaa myydä noilla pöytävuokrilla, kun mikään ei saisi maksaa yli 2 euroa?

Vierailija
276/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.

Kulta, kyllä me ymmärrämme. Meitä ei vain kiinnosta pätkääkään, vaikkei myyjälle tulisi persnettoa.

Minä maksan tavarasta sen, minkä arvoinen se MINULLE on, enkä senttiäkään enempää. Yksinkertaista.

Oikeasti en kyllä edes käy noissa saastapesissä, mitä kirpputoreiksi kutsutaan.

Juurikin tämä. Eikä mua kiinnosta mikä jonkun tuotteen ovh on ollut. Jotkut ystävällisesti senkin ilmoittavat hintalapussa.

Kohteliasta on ilmoittaa alkuperä. Joskus joutuu vaikka kutinan takia leikkaamaan ne lirpakkeet sieltä pois, eli pesuohjelma jne. Ei kaikki näe heti onko t-paita esim. Nanson vaiko joku kiinalainen halpis, jotka kestävät tasan kaksi pesua. Mulla Nansot kestäneet jo vuosia. Yhden olen kirpparilta ostanut hintaan 4e ja eiku vaan pysyy kuosissaan. Ja ovh ollut aika kallis varmaankin.

Marimekot kyllä tunnistaa.

Joo, niitä ei voi olla tunnistamatta, on ne sen verran erikoisen näköisiä.

Vierailija
277/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etsiä kivoja ja siistejä Teema-mukeja. Hinnat olivat sellaiset käytetyistä mukeista, että alesta saan halvemmalla uudet.

Vierailija
278/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kirpparit siis käytännössä vain halpis-ketjuliikkeiden tuotteiden eteenpäin myyntiä varten? Ostat paidan 5 eurolla ja myyt sen käytettynä kirpparilla eteenpäin 2 eurolla = kohtuuhinta ja reilu peli. Ja noita rynttyjä pitäisi olla myynnissä kerrallaan 100 tai enemmänkin, että 2 euroa/kpl tuotoilla maksetaan pöytävuokra ja jää itsellekin jotain käteen. 

Vierailija
279/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kirpparit siis käytännössä vain halpis-ketjuliikkeiden tuotteiden eteenpäin myyntiä varten? Ostat paidan 5 eurolla ja myyt sen käytettynä kirpparilla eteenpäin 2 eurolla = kohtuuhinta ja reilu peli. Ja noita rynttyjä pitäisi olla myynnissä kerrallaan 100 tai enemmänkin, että 2 euroa/kpl tuotoilla maksetaan pöytävuokra ja jää itsellekin jotain käteen. 

Kyllä mä olen merkkivaatteita tai kenkiä myynyt kirpparilla neljänkympin hintaankin ja joku on niitäkin ostanut, kun ovat hyväkuntoisia ja trendikkäitä. Vuittoneille on eri myyntipaikat, kuin pöytäkirppikset. Mattoja ja muuta kodinkamaa on myös mennyt korkeammilla hinnoilla. Brändittömät perusvaatteet ei myy, ellei hinta ole halpa ja kunto erinomainen.

Vierailija
280/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas vituttaa myyjät, jotka yrittää saada tuotteestaan ylihintaa. Ihan sama että onko kyseessä kirpparit tai vaikka tori.fi. En todellakaan maksa tuotteesta sellaista hintaa, että vastaavan saa alennusmyynneissä samaan hintaan tai halvemmalla uutena. Sellainen 10-20% uuden hinnasta on käytetystä ok pyyntihinta.

No kerroppa miksi ne myyjät sinua vituttaa? Eihän sinua mikään pakota niitä tavaroita ostamaan. Vituttaako kaupassakin kaikki tavarat, jotka ovat sinulle liian kalliita?

Vituttaa, koska voisin olla kiinnostunut tuotteesta järkevämmällä hinnalla. Vaikka minulla olisikin rahaa, niin en silti maksa tuotteesta esim 70 euroa, jos katson käytettynä sen käyväksi myyntihinnaksi ehkä 30-40 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi