Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Ihanaa, kun joskus löytää kirpparilta retroa, paras on riemunkirjava-viirukas James-takki... luulen et 70 luvulta... varmasti Suomessa tehty, luulen, et Mattisella Hlassa.
Muitakin löytöjä on mm 60 luvun kotelomekko. Kotimainen tehdas valmistanut. Oli ihana, kauan.
Onneksi paikkakunnallani on hyväntekeväisyys kirppari jossa hinnat ovat edulliset ja tarjonta syynätään tarkkaan ennenkuin se laitetaan myyntiin. Sieltä ostan kaikki vaatteeni sukkia ja aluvaatteita lukuunottamatta.
Sieltä saisivat kaikki ip kirpparilla myyjät käydä ottamassa vinkkiä ja mallia että mitä kannattaa myydä ja mihin hintoihin. Missä kuosissa kamojen soisi olevat että raha vaihtaa omistajaa ja miten asiakkaita kohdellaan ja miten siistinä puljua pidetään, että sinne tullaan mielellään käymään yhä uudestaan ja uudestaan.
Vinkki sain sen ilmaiseksi = älä myy sitä kirpparilla se roina on varmaan muillekin jaettu ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.
Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.
Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?
Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.
Väitän että lastenvaatteesta 3e voi olla liikaa. Muutama huomio viestistä. Tuon kokoisen vaatteen myynnissä on haasteita, kuten se käyttäjän tulee hyväksyä ostos, oletettavati lapsi ei oli mukana tälläisillä reissuilla. Eli ostaminen ja näin myös myyminen hiukan haastavampaa.
Jos lastenvaatetta myy ns. sekakirppiksellä väitän, että edes sopivan ostajan päätyminen pöydälle on jo epätodennäiköisempää kuin vaikka lastenvaatteisiin erikoistuneella kirppiksellä. Riippuu alueesta, mutta jos on paljon tarjontaa ja tiedän että toisista paikoista saan lastenvaatteet maks 3e niin miksi maksaisin 4e tai enemmän? Tuon ikäiset voivat olla merkkitietoisia, siksi nuo addut ja niket meni. Olisivat varmaan menneet pari euroa kalliimmallakin.
Uutena saa perusvaatetta alle kympillä, olen alesta ostanut alle vitosella uutta, cittari mammuttimarkkinoilla oli juuri peruskollarit 6e uutena. Lidlista saa myös uutta vaatetta alle kympillä.
Eli myyjänä täytyy tietää kohderyhmä ja missä se asioi sekä alueen kilpailu.
Ainakin pk-seudulla on kirppiksiä, jotka myyvät lastenvaatteesi puolesta, hoitavat hinnoittelun. Vähän paremmalla tavaralle tämä on hyvä tapa päästä eroon ilman vaivannäköä. Torissa tai fb:n kirpputorilla menevät mielestäni kaupaksi parhaitan noin viiden vaatteet paketit.
Jos asuu lapsiperheen alueella voi siivouspäivänä laittaa vaikka kirppiksen pystyyn. Olen käynyt sellaisilla kirppiksillä, jossa tavarat on laitettu esille jonnekin terassille ja maksaa saa omatunnon mukaan. Mielestäni ihan toimiva konsepti myös.
Mua ärsyttää ahneet myyjät. Tyhjästä kaljatölkistä pyydetään tyyliin euro, kun sen saa täytenä melkein samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi? No, en kuitenkaan maksaisi esimerkiksi käytetystä henkka maukan rätistä 2 euroa enempää. En ottaisi, vaikka ilmaiseksi saisin. Moni kirppismyyjä ihmettelee, kun kauppa ei käy, mutta lähes aina on syynä korkeat hinnat.
Tai se että myy käyttökelvottomia lumppuja. Eihän kukaan sellaista halua edes ilmaiseksi. Kirppiksellä halutaan tehdä löytöjä. Se tarkoittaa kohtuullisen hyvää tavaraa hyvään hintaan.
Kirpparit haisee usein tupakalle mullalle ölylle homeelle ja vanhalle viinalle ja kertakäyttö vaipoille. En halua asioida sellaisissa törky paikoissa lisäksi saastaisuus ja likaisuus.. kirsikkana kakunpäällä kalliit hinnat. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.
Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista.
Mä heitänkin tavarat ennemmin roskiin kun näen tuon vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.
Mutta kun tuolla hinnoittelulla ainoa joka saa jotain, on kirpputorin pitäjä. Jos viikon pöytävuokra maksaa esim. 40 euroa + 15% myynnistä (tavanomainen hinta Helsingissä), niin laskepa montako parin euron tuotetta myyjä joutuu ensin myymään "ilmaiseksi", että saa pöytävuokran edes katettua. Jos myyjälle jää itselleen kirppariviikosta muutama euro käteen, niin ei ole vaivan arvoista.
Totta. Ei kannat mennä myymään, jos ei ole paljon tavaraa. Ja sen tavaran on oltava niin hyväkuntoista, että sen myös saa myytyä. Ostajien vika se ei ole jos kauppa ei käy. Jokainen päättää itse mitä haluaa ostaa ja mihin hintaan.
Sama Huuto-netissä. Kaikki saisi maksaa vain euron, että menisi kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin pito onkin erittäin kannattavaa bisnestä, pöytämaksuista tulee jo viikossa useita kymmeniä tuhansia euroja.
Kontille terveisiä että on ihan yeidän oma häpeanne ettei kauppa käy. Hintojen nostaminen pilviin ja tarjonnan supistaminen ja se ettette tarkista mitä myytte vaan menette vaatemerkkien perään euronkiilto silmissä .. voitte kuvitella miksi emme osta.
Jos olen maksanut tavarasta satasen en tietenkään myy sitä kympillä : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Kulta, kyllä me ymmärrämme. Meitä ei vain kiinnosta pätkääkään, vaikkei myyjälle tulisi persnettoa.
Minä maksan tavarasta sen, minkä arvoinen se MINULLE on, enkä senttiäkään enempää. Yksinkertaista.
Oikeasti en kyllä edes käy noissa saastapesissä, mitä kirpputoreiksi kutsutaan.
Juurikin tämä. Eikä mua kiinnosta mikä jonkun tuotteen ovh on ollut. Jotkut ystävällisesti senkin ilmoittavat hintalapussa.
Kohteliasta on ilmoittaa alkuperä. Joskus joutuu vaikka kutinan takia leikkaamaan ne lirpakkeet sieltä pois, eli pesuohjelma jne. Ei kaikki näe heti onko t-paita esim. Nanson vaiko joku kiinalainen halpis, jotka kestävät tasan kaksi pesua. Mulla Nansot kestäneet jo vuosia. Yhden olen kirpparilta ostanut hintaan 4e ja eiku vaan pysyy kuosissaan. Ja ovh ollut aika kallis varmaankin.
Marimekot kyllä tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki sain sen ilmaiseksi = älä myy sitä kirpparilla se roina on varmaan muillekin jaettu ilmaiseksi.
Joo, noita Bengalin tiikeri DVD-levyjä on kirppikset pullollaan! Ja monilla meistä arvaamaton levy hyllyssä, kun niitä jaettiin mainostarkoituksessa kaikkien kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tavara ei ole sellaista, mitä kannattaa kirpparilla myydä. Ei kukaan maksa 20€:n paidasta käytettynä 10€ vain siksi,ettei myyjälle tule paha mieli.
Kierrätys kunniaan kirjoitti:
Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.
Teidän saitureiden vuoksi en koskaan myy mitään kirppiksellä. Heitän mieluimmin roskiin. Jos tavara on maksanut satasen ja on uudenveroinen se maksaa satasen. Ei kirpputori ole mikään hyvåntekeväisyyslaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.
eri
Minä ainakin näen äärimmäisen harvoin mitään noin halpoja tuotteita kirpputoreilla. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että todella monet myyjät odottavat saavansa lähes uuden tuotteen verran vaatteistaan. 5 e on nykyään kirppareilla jo todella halpa hinta, kun usein ihmiset hinnoittelevat suurimman osan tuotteistaan vähintään 7-10 euron hintaan. Kolmen euron vaatteita tulisi varmasti ostettua kirppareilta, mutta kyllä itse joudun harkitsemaan aika tarkkaan kuinka paljon viitsin ostaa yli viiden euron tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätys kunniaan kirjoitti:
Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.
Teidän saitureiden vuoksi en koskaan myy mitään kirppiksellä. Heitän mieluimmin roskiin. Jos tavara on maksanut satasen ja on uudenveroinen se maksaa satasen. Ei kirpputori ole mikään hyvåntekeväisyyslaitos.
Miksi joku ostaisi uudenveroinen satasella jos uusi maksaa satasen?
Koskaan käytetty ei ole uudenveroinen, sen tulin huomanneeksi ostaessa pari vuotta vanhan auton. Näytti kyllä hallissa uudenveroiselta, mutta ensimmäisen pesun jälkeen ei enää näyttänytkään.
Sama se on kaikessa muussakin, kyllä se käytetty on aina jonkin verran myös kulunut.