Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ahdistava sinnikkyys

Vierailija
27.08.2023 |

Mies on vanha tuttu yhteisistä työympyröistä, en ole kuitenkaan tavannut häntä yli 10 vuoteen, mutta viestein yhteydenpitoa on ollut harvakseltaan pääosin yksipuolisesti miehen aloitteesta, kuulumisten kyselyä ym., joihin viesteihin olen vastaillut. Aikoinaan samassa työpaikassa ollessamme ja hänen ollessa varattuna hän avautui minulle olevansa "vähän ihastunut minuun". Tietysti on imartelevaa kuulla, että joku on ihastunut, mutta samalla meni maku kyseisestä miehestä, koska hän oli kyseiseen aikaan naimisissa ja perheellinen. Sittemmin hän on eronnut. Hänen viestinsä ovat nyt pikkuhiljaa alkaneet ahdistamaan, hän on pyytämättä halunnut antaa minulle lahjoja, joita olisi halunnut toimittaa minulle henkilökohtaisesti. Hän ei tiedä tarkalleen, missä asun, enkä ole halunnut kertoa hänelle osoitettani. Olen viesteissä ystävällisesti yrittänyt sanoa, että voin olla tukena ja ystävänä viestien välityksellä, mutta en halua sen enempää tutustumista tai yhteydenpitoa, ja että lahja on kaunis ajatus, mutta että en jaksa nyt sosiaalisia kontakteja ja toivon, että hän kunnioittaa sitä. Silti hän on sinnikkäästi viestittänyt, että "voisinko tuoda illalla lahjan ovellesi, jos laitat osoitteesi", "jos et jaksa nähdä niin voin jättää lahjan autosi tuulilasin päälle, jos vain sanot, missä osoitteessa autosi on" ja "olisiko mahdollista tuoda lahja vain ovesi taakse". En ole halunnut kertoa, missä asun, koska en halua, että hän alkaa käymään ennalta ilmoittamatta ovellani jollain verukkeella (en tiedä, miksi minulla on tunne, että niin voisi käydä). Enkä siis muutenkaan halua olla missään läheisemmissä tekemisissä hänen kanssaan. Hän viimein luopui lahja-ajatuksesta, mutta viikoittain on tullut viestejä, että "Mitä kuuluu?" tai "Hyvää viikonloppua!". Hän on myös pyytänyt minua erilaisiin tapahtumiin mukaansa. Itselläni on tällä hetkellä kuormittava elämäntilanne ja olen yrittänyt viesteillä sanoa, että en tällä hetkellä jaksa niin tiivistä yhteydenpitoa ja että tuntuu raskaalta vastailla niin usein viesteihin, ja usein en ole edes jaksanut vastata hänelle. Hänellä oli muutama vuosi takaperin vaikea elämäntilanne sairastumisen vuoksi ja hän sai muutenkin elämänsä solmuun mm. taloudellisesti. Silloin koetin tukea ja tsempata häntä viestien välityksellä. Jossain yhteydessä olen kertonut hänelle suurin piirtein, millä kadulla asuin. Nyt hän olisi halunnut soittaa minulle sillä verukkeella, että hänelle on tarjottu asuntoa tuolta kyseiseltä kadulta. Olen itse muuttanut jo muualle, ja nyt sanoin hänelle, että en valitettavasti tällä hetkellä jaksa olla ollenkaan yhteydessä, koska tilanne alkoi ahdistamaan. Nyt viestittely on toistaiseksi loppunut. Joku voisi tietysti ajatella, että voi kuinka romanttista kun mies on noin sinnikäs, mutta minusta tilanne tuntuu todella ahdistavalta ja siltä, että kyseinen mies ei kunnioita rajojani vaikka olen selvästi useaan kertaan tehnyt rajani selväksi. Haluaisin mielipiteen, mistä tällainen käytös kertoo, onko se vain tavanomaista ihastuneelle miehelle tai vain moukkamaista ymmärtämättömyyttä vai onko se varoitusmerkki jostain, mistä ehkä kannattaa pysyäkin kaukana?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä vaikuttaa siltä että,viisainta olisi lopettaa kaikki yhteydenpito. Älä enempää yritä olla kohtelias ja kiltti vaan suoraan sanot että mies käyttäytyy nyt tavalla jonka koet ahdistavaksi ja heippa. Sitten blokkaat, poistat yhteystiedot, estät kokonaan. Jos jotenkin onnistuu saamaan viestin perille, et vaan vastaa mitään.

Vierailija
2/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole romantiikkaa nähnytkään. Älä ainakaan kerro haluavani olla miehen ystävä saati, että haluat olla yksin, vaan sanot olevasi varattu ja et halua miehen yhteyden ottoja. Vielä parempi olisi, että blokkaat miehen numeron/somen ja unohdat koko tyypin. Jos vielä olette samassa työssä ja mies ahdistelee, niin yhteys sun esimiehen ja hr:ään tästä. Nykyään ollaan varsin tiukkoja seksuaalisen häirinnän kanssa. Moni olisi erittäin ahdistunut tuollaisesta käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa. Ala välttelee

Vierailija
4/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän on stalker. Nuo lahjantuonti-verukkeet sun muut on vaan sitä, että yrittää saada jalan oven väliin ja päästä selville elämäsi rutiineista, missä asut, millainen auto on jne. että voi paremmin seurailla tekemisiäsi. Yrittää vedota kohteliaisuuteesi päästäkseen lähemmäs.

Estot päälle ja ei enää mitään vastausta tälle tyypille! Se vaan saa siitä lisää vettä myllyynsä.

Vierailija
5/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis käytä kappalejakoa. En voinut lukea kuin alun. Mutta jos joku ihminen ahdistaa, niin katkaise yhteydet.

Vierailija
6/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa hänelle, että voitte vastavuoroisesti laittaa kännyköistänne sijaintitiedot päälle, kunhan hän lupaa ettei käy ovellasi. Tuo voi riittää hänelle vallan hyvin ja viestintä loppuu.

Vierailija
7/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi sama? Mies on murtautunut jo kahden naisen asuntoon. Toimii just noin et änkeytyy iholle, lahjoo.. Asenna valvontakamerat estojen jälkeen. Tääkin vaikutti harmittomalta.

Missään nimessä ei pidä suostua pakollisia yhteydenpitoja pidemmälle. Ala pitämään rajoista kii!

Vierailija
8/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Vierailija
9/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos mies on tuollainen pommittaja jo nyt, niin mitä hän mahtaisi olla jos alkaisitte seurustelemaan ja tulisi ero?

Vierailija
10/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa liehittelevältä sarjapanevalta narsistilta. Älä sano mitään, älä myöskään vastaile enää.

A. Ei ole oikeasti ihastunut siinä mielessä kuin normaali sen kokee.

B. Tekee tuota samaa usealle yhtä aikaa.

Älä ota todesta mitään mitä hän sanoo, aloita radiohiljaisuus täysin eleettömästi.

Vierailija
11/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa pelottavalta ja stalkkerilta. Olet ihan liian kiltti, kun olet hänen kanssaan suostunut viestimään, sellaiseen ei todellakaan ole mitään velvollisuutta!

Nyt vaan estät hänen numeronsa ym. ja pidät huolen, ettet koskaan anna hänelle osoitetietojasi tai mitään muutakaan vihjettä tekemisistäsi/asumisestasi tai yhtään mistään.

Vierailija
12/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta oletko sanonut että "ei kiinnosta" jos et ole selvästi sanonut niin oma syysi.

Vierailija
13/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole romanttista vaan pakkomielteistä. Yhteydenpito minimiin ja tarpeen vaatiessa blokkaat.

Vierailija
14/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Tosiaan jo vuosia sitten täsmensin tälle miehelle, että haluan olla vain ystävä. Mutta sillä ei ole ollut tilanteen kannalta mitään merkitystä, olen huomannut, että ystävyyden varjolla voi jatkaa yhteydenpitoa hyvin pitkälle. En ole enää onneksi samassa työpaikassa. Kyseinen mies on kuitenkin kysellyt, että missä olen nykyään töissä kun hänen pitäisi löytää itselleen uusi työpaikka.

Nyt tajuan, että olen ollut liian kiltti ja kohtelias.

Hän on myös todennäköisesti ymmärtänyt väärin viestit, jotka olen laittanut vain kohteliaisuudesta tsempatakseni häntä, jos hän on ollut masentunut.

Vierailija
15/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako olisi aika hyvä kyllä luettavuuden kannalta. Ei kaikkea yhteen pötköön, jaottele nyt edes vähän, niin voit ehkä saada enemmän vastauksiakin.

Vierailija
16/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laittamaan yhteystietojen luovutuskiellon DVV:lle ja Trafille. Niin ettei saa nimen perusteella osoitetta tai jos joskus näkee sinun menevän autoosi niin rekkarin perusteella saa tietoja..

Varmaan kannattaa myös laittaa numero salaiseksi (toki ei nyt enää auta jos hänellä numero on, mutta jos vaihdat numeroa) ja estää kyseinen henkilö.

Vierailija
17/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. Tosiaan jo vuosia sitten täsmensin tälle miehelle, että haluan olla vain ystävä. Mutta sillä ei ole ollut tilanteen kannalta mitään merkitystä, olen huomannut, että ystävyyden varjolla voi jatkaa yhteydenpitoa hyvin pitkälle. En ole enää onneksi samassa työpaikassa. Kyseinen mies on kuitenkin kysellyt, että missä olen nykyään töissä kun hänen pitäisi löytää itselleen uusi työpaikka.

Nyt tajuan, että olen ollut liian kiltti ja kohtelias.

Hän on myös todennäköisesti ymmärtänyt väärin viestit, jotka olen laittanut vain kohteliaisuudesta tsempatakseni häntä, jos hän on ollut masentunut.

Mulle eräs mies esitti olevansa sairaalassa vakavassa leikkauksessa! Mitään masennusta tuskin edes on ja vaikka olisi niin sinä olet ventovieras ihminen.

Sillä tasolla, jolla hän on sinuun ihastunut, hän on ihastunut satoihin muihinkin. Roikkuu vaan niiden kanssa, joilta saa vastakaikua. Ikävää, mutta totta. Ja vaikea sisäistää, mutta suosittelen. Hän haluaa vain ottaa sinusta sen mitä saa, ei mitään hyvää vastavuoroista suhdetta.

Ja tuhatprosenttisen varmasti on pettänyt vaimoaan koko suhteen ajan.

Vierailija
18/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä helvetin sitkeitä miehiä! Kerran kieltäydyin (joo typerästi) tapaamasta erästä työpaikan tyyppiä sanomalla, että ehkä toisella kertaa. Mies oli siis Suomessa vain käymässä ja kysyi työpuhelussa nähtäisiinkö illalla vaikka drinksuilla. Olin niin hämmentynyt että sanoin vaan, ehkä toisella kertaa. Noh, hän olikin seuraavana viikonloppuna kyselemässä jo syömään! Kun kieltäydyin niin hän loukkaantui, koska olinhan jo luvannut toisella kertaa! Tästä sainkin miehestä yli vuodeksi hirveän riipan, joka laittoi viestiä ja kun en vastannut niin alkoi tulla näitä "vahinkoviestejä", joihin laittoi perään "anteeksi, tuli väärään osoitteeseen!, hehahoho!" Oli siis pakko vain blokata hänet. 

Vierailija
19/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi seksiaddiktit narsistit ovat juuri tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän