Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin yksi päivä hintoja kirppiksellä. Tässä muutama bongaus:
-NewYorkerin paita: 8e
-Nyppyyntyneet urheilulegginssit: 12e
-Ikean hopeanvärinen (muovinen) kynttilänjalka: 15e
-2kpl harmaat, tähtikuvioiset koristetyynynpäälliset: 10e
Joo-o.Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?
Olen nähnyt sekä siteitä että tenoja kirpparilla. Vaikka olisi avaamaton paketti niin en kyllä itse ostaisi vaikka olisi kuinka halpa.
Esim Relovessa pyydetään aivan liian korkeita hintoja. En koskaan osta mitään 10 e kalliimpaa, vaikka olisi liten kallis merkkivaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o.Suurimpiin kestohuvituksiini kirppis"löytöjen" joukossa kuuluvat 1) avattu ja vanhentunut kosmetiikka ja 2) tyhjät säilyketölkit ym. pakkaukset, jotka on pistetty tyhjinä myyntiin samalla hinnalla kuin mitä se hillotölkki *sisältöineen* maksaa ruokakaupassa. Noita näkyy vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Onko kukaan IKINÄ ostanut niitä?
Bongasin joskus pöydän, jossa todennäköisesti joku yritti päästä eroon kuolinpesän tavaroista. Oli avattuja paketteja tamponeja (ehkäpä 80-luvulta pakkauksesta päätellen), tenoja, puoliksi käytetty dödö joka maksoi enemmän kuin vastaava kaupassa. Hyi.
Kyllä nykyään valitettavasti näkee paljon ylihinnoittelua kirppareilla ja torissa. Kirpparilla kuuluu olla kirpparihinnat, eikä sinne tulla laskemaan katteita vaan pääsemään ylimääräisestä eroon taskurahalla. Itse en periaatteesta maksa esim käytetystä lastenvaatteesta yli 5 euroa (merkkivaatteet ei mua kiinnosta).
Täällä ainakin kirppishinnat ovat välillä todella kovia. Kuka maksaa vanhasta vaatteesta liki uuden hinnan? Itse ostan silloin mieluummin uuden kaupasta ja sen saa palauttaakin/vaihtaa, jos tuotteessa esim.vikaa.
Olen monesti ihmetellyt, miksi moni myyjä näkee kauhean vaivan viedessään tuotteet kirppikselle, hinnan laittavat korkealle ja sitten mieluummin vievät samat tuotteet kotiinsa kuin että alentaisivat hintaa ja saisivat jotain vaivan palkkaakin.
No, kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bongasin joskus pöydän, jossa todennäköisesti joku yritti päästä eroon kuolinpesän tavaroista. Oli avattuja paketteja tamponeja (ehkäpä 80-luvulta pakkauksesta päätellen), tenoja, puoliksi käytetty dödö joka maksoi enemmän kuin vastaava kaupassa. Hyi. Onneksi tuollaisiin törmää harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Monet käy kirppareilla etsimässä halpoja tuotteita, joko pihiyden tai köyhyyden takia. Silloin se tuotteen lähtöhinta on ihan se ja sama, ei nämä ihmiset halua ostaa 200€ farkkuja todella halpaan 100 euron hintaan, he etsivät nimenomaan halpoja farkkuja koska ei ole kuin 20€ laittaa niihin uusiin housuihin.
Mä voisin halutessani käyttää farkkuihin nikottelematta sen 200, mutta en maksa sellaista hintaa housuista, jotka eivät kestä vähintään seuraavan vuosikymmenen ajan (ja useimmat naisten vaatteethan eivät enää kestä edes paria vuotta). Katson ensisijaisesti tuotteen kuntoa ja laatua ihan riippumatta siitä, missä olen ostoksilla, ja kun laatu alkaa esimerkiksi juuri naisen farkuissa olla kautta linjan aika huono, maksan niistä tietenkin ennemmin 20 kuin 200 euroa.
Ap miettii, kuinka kaikki pitäis antaa ilmaiseksi, ja joka toinen vastaa, että et sä voi vanhoista lumpuista uuden hintaa periä :D Sanoiko ap todella noin, että uuden hinta pitää vähintään saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Kulta, kyllä me ymmärrämme. Meitä ei vain kiinnosta pätkääkään, vaikkei myyjälle tulisi persnettoa.
Minä maksan tavarasta sen, minkä arvoinen se MINULLE on, enkä senttiäkään enempää. Yksinkertaista.
Oikeasti en kyllä edes käy noissa saastapesissä, mitä kirpputoreiksi kutsutaan.
Juurikin tämä. Eikä mua kiinnosta mikä jonkun tuotteen ovh on ollut. Jotkut ystävällisesti senkin ilmoittavat hintalapussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.
Kyllä sen "jotain" pitäisi olla kuitenkin sen verran, että pystyy viikkovuokran maksamaan, jos on pöytä sopivan täynnä siistiä ja fiksusti aseteltua tavaraa. Olen myynyt kirppareilla monen vuoden aikana ja ennen vaatteesta saattoi saada vaikka juuri 3 e, nyt on kaikki liikaa.
eri
Nykyään löytää nykyään netistä upouutta niin edullisesti ettei kannata ostaa kirpiksiltä toisten vanhoja. Aina on jossain nettikaupassa ale.
Ei Suomessa ole myyjät mitenkään erityisen ahneita. Käykääpä Saksassa... Suomessa on tosi hyvä kirppismentaliteetti pääosin.
Suurin ongelma "alalla" ovat eksoottiset ostajat, jotka tinkaavat aggressiivisesti, sekä varastelijat. Ainakin Hgissä.
Ihmettelen, millä perähikiän kirpparilla käydään, jos vaan rättiä löytyy. Ja torikirppiksiltä saa aivan naurettavan halvalla.
Olen tehnyt lukemattomia löytöjä pilkkahintaan. Toki on paljon niitä, jotka raahaavat kaiken romun pöytään ylihintaa pyytäen, mutta yhtä lailla Kierrätyskeskus/Kontti on AINA täynnä romua. Enemmän ihmettelen, miten heillä riittää rahaa vuokraan. Itsepalvelu- tai torikirppiksiltä sentään aina jonkun hyvän löydön tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ap miettii, kuinka kaikki pitäis antaa ilmaiseksi, ja joka toinen vastaa, että et sä voi vanhoista lumpuista uuden hintaa periä :D Sanoiko ap todella noin, että uuden hinta pitää vähintään saada?
Ei. Mutta ei ymmärrä että todennäköisesti myy roskaa tai on hinnoitellut tuotteet yläkanttiin. Syyllistää tästä ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kirpputorin ylläpitäjä perkaa pöydän ja sen jälkeen trokari niin ei ihme että pöytään jää vain jätettä.
Tämä on täysin totta. Kaikki parhaat tavarat "varataan" joko omistajan tai työntekijöiden toimesta ennen kuin asiakkaat saavat edes mahdollisuutta nähdä niitä. T. kierrätyskeskuksessa eli kirpputorilla työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tossa just pihakirppis ja ihan totta, mitään ei haluta ostaa, vaikka meillä hinnat tosi alhaiset. Käyttämättömistä merkkivaatteista ja -kengistäkään ei saa mitään.
Miksi muut käyttämättömiä vaatteita?
Oma moka jos kukaan ei maksa euroa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kirpputorin ylläpitäjä perkaa pöydän ja sen jälkeen trokari niin ei ihme että pöytään jää vain jätettä.
Tuon takia koetan myydä tarpeettomat, hyväkuntoiset tavarat netin kautta. Jos eivät mene kaupaksi kohtuuhintaan, lahjoitan Pelastusarmeijalle.
Vaatteita olen saanut hyvin kaupaksi second hand -liikkeen kautta. Ei kuvaamis-, mittailu- eikä viestittelyrumbaa. Vielä kun liike on asiallinen eli ei esimerkiksi varaa vaatetta jollekin ostajalle, joka ei sitä sitten otakaan, niin hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Häkellyttävän usein kirpparilla näkee myynnissä Ikea-kamaa, joka on kalliimpaa kuin uutena ikeassa.
Marimekko on myös kalliimpaa kun kaupassa uutena😂
Kierrätys kunniaan kirjoitti:
Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.
Mä maksan enemmänkin, jos on kyseessä vaate, josta todella tykkään/jota tarvitsen ja jonka voisin ostaa uutenakin. Esim. 25€ on kuitenkin hirveän paljon vähemmän kuin 125€. Totta kuitenkin se, että ylihinnoittelua on paljon. Itse kerran todistin, kuinka joku hinnoittelija katsoi mallia viereisestä pöydästä. Hän vaan ei tajunnut, että siinä naapurissa oli hyväkuntoista vaatetta (ja uutena kalliimpaa). Hän sitten laittoi nukkaantuneelle H&M hupparille hinnaksi 8€, koska sen verran vieressäkin hupparit maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätys kunniaan kirjoitti:
Muutamia kertoja olen törmännyt pöytiin jossa on käytetyt vaatteet 100-500!!!e.. Eipä niistä kukaan mitään ostanut.. Vaikka kuinka ois merkkivaatetta, niin KIRPPIS hinta on silti 1-10e. Itse ostan alle 5e, ja pitää olla puhdas, tuoksuton ja ehyt, koska KIRPPIS on KIRPPIS.
Mä maksan enemmänkin, jos on kyseessä vaate, josta todella tykkään/jota tarvitsen ja jonka voisin ostaa uutenakin. Esim. 25€ on kuitenkin hirveän paljon vähemmän kuin 125€. Totta kuitenkin se, että ylihinnoittelua on paljon. Itse kerran todistin, kuinka joku hinnoittelija katsoi mallia viereisestä pöydästä. Hän vaan ei tajunnut, että siinä naapurissa oli hyväkuntoista vaatetta (ja uutena kalliimpaa). Hän sitten laittoi nukkaantuneelle H&M hupparille hinnaksi 8€, koska sen verran vieressäkin hupparit maksoivat.
Lisään vielä, että itsekin myyn kirpparilla n. kerran vuodessa, enkä ole törmännyt aloittajan mainitsemaan ongelmaan. Kyllä hyvistä vaatteista maksetaan enemmän kuin euro tai kaksi. Suurin osa on aina mennyt kaupaksi. Perusvaatteet menevät sillä parilla eurolla. Ja toki aina jotain jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta ei ymmärrä että todennäköisesti myy roskaa tai on hinnoitellut tuotteet yläkanttiin. Syyllistää tästä ostajia.
Höpö höpö. Sen jälkeen kun roskalavaryhmät yleistyivät, käytetyn tavaran myynti esim. tori.fi:ssa romahti, koska samainen kirppiskansa odottaa vesi suusta valuen roskalavaryhmien saalista. Härskeimmät luettelevat näillä palstoilla, mitä tarvitsevat, ilmaiseksi tietenkin. Usein se vaan verhotaan "omilleen muuttavan lapsen" tarpeeksi tai "kotinsa menettäneen perheen" tarpeeksi...
Erosin roskalavaryhmistä juuri tästä syystä, kun alkoi v*tuttaa se jatkuva kerjääminen, ja toisaalta jäätävä kilpahuuto, kun jotain paskaa sai ilmaiseksi.
Muutettiin isosta omakotitalosta kerrostaloon ja samassa yhteydessä tyhjennettiin anopiltakin varastosta turhat pois. Pohdin kirpparia, mutta ajattelin roudaamista, hinnoittelua, päivittäistä siivoamista ja siitä kaikesta käteen jäävää hyötyä/tappiota. Mietin myös nettikirppistä, mutta se järkyttävä pakkaaminen ja lähettely, yv:, av:t, en nyt pääse-tulen huomenna-voitko tuoda-täysi katoaminen... Ei kiitos.
Otin suunnaksi paikallisen kierrätyskeskuksen, josta tavarat jaetaan tarvitsijoille ilmaiseksi ja tein monta ihmistä onnelliseksi. Sinne lähti yhteensä lähes kuorma-autollinen tavaraa: ompelukoneet, harrastusvälineitä, polkupyörää, lasten ulko- ja sisäleluja, petivaatteita, taloustavaroita, miesten pukuja ja paljon erilaisia vaatteita hääkolttua myöten.
Itse sain hyvän mielen. Hyvä diili.
Kyllä ymmärtää. Itse en noilla pöytäkirppareilla käy koska ne paikat ovat hinnoitelleet itsensä liian kalliksi.