Kaipaan kolmekymppisiltä sinkuilta vertaistukea
Deittimaailmasta on tullut karu, kun on 30+. Tuntuu, että paras jako noin omanikäisistä vakavasti otettavista kumppaneista on jo tehty ja kolmekymppisistä on pitkälle jäänyt jäljelle ikuista nuoruutta eläviä, sitoutumiskammoisia, teinityttöjen perään haikailevia miehiä tai jo eronneita pienten lasten isiä.
Välillä parisuhteissa olevat kaverit tsemppaavat puhuen omista sinkkuvuosistaan, mutta todellisuudessa heidän sinkkuvuotensa ovat olleet vähän päälle parikymppisenä eivätkä paineet ole samanlaisia kuin kolmekymppisellä. Minulle on alkanut esimerkiksi tulla salaa surullinen ole, kun kuulen ystävien raskausuutisia, sillä haluaisin itsekin jo lapsia, mutta parisuhteen muodostaminen on hankalaa.
Millaisia kokemuksia deittailusta muilla kolmekymppisillä on? Kiinnostaisi kuulla myös miesten näkökulmasta.
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa se on näin 26 vuotiaana. Ei miehiä kiinnostaa enää munikäiset. Sinkkuna tässä mennään. Taitaa kaikkia kiinnostaa max 24 vuotiaat.
N26
Olin 23-24-vuotiaana tinderissä ja ainut mitä sieltä jäi käteen on murskattu itsetunto, kun kelpasin vain panoksi.
Ja ei, en ollut (enkä ole) ylipainoinen enkä ruma.Mistä teet päätelmän, että et ole ruma? Vai onko se vain tunteesi? Koska miehet eivät käyttäisi sinua vain panona, jos olisit oikeasti kaunis. Mies ei pystyisi hylkäämään sinua muutaman seksikerran jälkeen, jos olisit oikeasti upea.
Kommenttisi perusteella itse olet todella ruma.
Todellinen kauneus tulee sisältä päin, että välittää mukavaa tunnetta ja sitä sä et tee.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä pillun ja perseen saaminen vaikeutuu iän myötä.
Tosin ei välttämättä.
Miten se saaminen voi sinulla enää tuosta vaikeutua, kun et saa niitä edes rahalla?
Ottakaas ny huomioon että landepaukku-peräkammarin miehet, ME TYHMÄT, ON/ovat OLEMASSA!
Minä olen sellainen ja näemmä sitten juoksin tänne pk-seudulle. 2 yritystä jotka syystä tai toisesta menivät piäleen ja sitten nykyinen 13 vuotta jatkunut. Jos te elätte city-keskeisesti ja vaaditte city-kesakeisen siipan niin vaikeeta voi olla. Henkistä tsempiä voin jaella , mutta ......
Vierailija kirjoitti:
sinkkukinkku27 kirjoitti:
No vielä karumpaa se homma on miehillä, jos netin deittipalveluista puhutaan. Miehiä on tyylin joka alustalla vähintään se 70% ja loput 30% on naisia. Viimevuonna pääsin treffeille 3 kertaa vuodessa, vaikka matcheja oli 60 (tykkäyksiä 80) sen vuoden aikana. Osa kuvista on itse ottamia ja osa valokuvaajan, eli parhaat mitä löytyy. Nainen saa viikossa tuon määrän tykkäyksiä, mitä minä vuodessa :D
Minulla on ollut aina tarkoitus tavata jokainen match, mutta naiset ovat aina laittaneet pelin poikki ennen kuin sinne asti päästiin. Suurin osa ghostaa parin viestin jälkeen ja toiset eivät vastaa aloitukseen mitään. Yksi rohkea nainen jopa aloitti keskustelun 👍 Tämän käytöksen syyksi (ghostailu, vastaamattomuus...) epäilen sitä, että naisilla on ollut useampi parempi ehdokas kuin minä.
Tinderin naisista 70-80% on korkeakoulutettuja (ainakin ikäluokassa 25-35). Itse olen "paskaduunari" monien naisten mielestä, koska teen puusepän ja asentajan hommia. Duunarinaisia on vähän ja he yleensä pariutuvat tosi nuorena. Minulle naisen koulutuksella ei ole väliä, mutta ymmärrän, jos koulutettu nainen ei halua tyytyä duunariin. Tämä tulee olemaan entistä isompi ongelma sinkkumarkkinoilla, koska koulutuserot naisten ja miesten välillä vain kasvavat.
Sama se on naisillakin, en itsekään saanut kaikkia matchejä treffeille. Tosi yleistä oli että alettiin keksimään tekosyitä miksi juuri nyt ei pysty tapaamaan, ja ehdoteltiin pokkana jonnekin kuukauden päähän treffejä. No ei hirveesti kiinnostanut sellaisia aikoja jäädä odottamaan, kun ei ole mitään takeita siitä, että mies on livenä edes mun tyyppinen.
Joo, näitä ihme treffin pakoilijoita on tullut vastaan. Paras oli tyyppi, joka 2-3kk venytti ekaa tapaamista. Lopulta tuumasin, että en etsi miestä jolla olisi mulle aikaa ehkä neljänä päivänä vuodesta :D Muutama suomimies on poistanut mut mätseistä, kun olen hyvin alkaneen kirjoittelun jälkeen ehdottanut treffejä. Jollekin ehdottamani aika ei ole käynyt, kun on ollut mökille menoa/metsästysreissua jne. Eivät sitten ilmeisesti koskaan palanneet noilta reissuiltaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinkkukinkku27 kirjoitti:
No vielä karumpaa se homma on miehillä, jos netin deittipalveluista puhutaan. Miehiä on tyylin joka alustalla vähintään se 70% ja loput 30% on naisia. Viimevuonna pääsin treffeille 3 kertaa vuodessa, vaikka matcheja oli 60 (tykkäyksiä 80) sen vuoden aikana. Osa kuvista on itse ottamia ja osa valokuvaajan, eli parhaat mitä löytyy. Nainen saa viikossa tuon määrän tykkäyksiä, mitä minä vuodessa :D
Minulla on ollut aina tarkoitus tavata jokainen match, mutta naiset ovat aina laittaneet pelin poikki ennen kuin sinne asti päästiin. Suurin osa ghostaa parin viestin jälkeen ja toiset eivät vastaa aloitukseen mitään. Yksi rohkea nainen jopa aloitti keskustelun 👍 Tämän käytöksen syyksi (ghostailu, vastaamattomuus...) epäilen sitä, että naisilla on ollut useampi parempi ehdokas kuin minä.
Tinderin naisista 70-80% on korkeakoulutettuja (ainakin ikäluokassa 25-35). Itse olen "paskaduunari" monien naisten mielestä, koska teen puusepän ja asentajan hommia. Duunarinaisia on vähän ja he yleensä pariutuvat tosi nuorena. Minulle naisen koulutuksella ei ole väliä, mutta ymmärrän, jos koulutettu nainen ei halua tyytyä duunariin. Tämä tulee olemaan entistä isompi ongelma sinkkumarkkinoilla, koska koulutuserot naisten ja miesten välillä vain kasvavat.
Sama se on naisillakin, en itsekään saanut kaikkia matchejä treffeille. Tosi yleistä oli että alettiin keksimään tekosyitä miksi juuri nyt ei pysty tapaamaan, ja ehdoteltiin pokkana jonnekin kuukauden päähän treffejä. No ei hirveesti kiinnostanut sellaisia aikoja jäädä odottamaan, kun ei ole mitään takeita siitä, että mies on livenä edes mun tyyppinen.
Joo, näitä ihme treffin pakoilijoita on tullut vastaan. Paras oli tyyppi, joka 2-3kk venytti ekaa tapaamista. Lopulta tuumasin, että en etsi miestä jolla olisi mulle aikaa ehkä neljänä päivänä vuodesta :D Muutama suomimies on poistanut mut mätseistä, kun olen hyvin alkaneen kirjoittelun jälkeen ehdottanut treffejä. Jollekin ehdottamani aika ei ole käynyt, kun on ollut mökille menoa/metsästysreissua jne. Eivät sitten ilmeisesti koskaan palanneet noilta reissuiltaan...
¨Minä olen venuttanut treffejä jos sitä henkistä yhteyttä, huumoria ja elämänkatsomusta ei löydy. Enhän minä voinut heti pistää poikki vaan antaa mahdollisuuden kehittyä. Minähän painelin suoraan yhden Ladyn kanssa tilanteeseen jossa emme sopineet ainakaan minun mielestäni. Toinen oli minun virheeni. Kolmas sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ovat 45-vuotiaita ja karjamarkkinat Tinderissä ovat olleet ihan hirvittävät. Eli iälläsi ei ole (naisena) tekemistä, ettet löydä kumppania. Miehillä tuo ikä on paljon merkitsevämpi, koska naiset katsovat deittaillessaan miehen ulkonäön lisäksi pääsääntöisesti ikää.
JA rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehille on usein tärkeintä harrastukset ja työ. Varmasti helpoin tapa löytää toimiva parisuhde, on harrastaa samoja asioita kuin mies. Ja sitten myöhemmin voi myös perustaa perheen tämän miehen kanssa. Luonteet siis voi olla hyvinkin erilaiset pariskunnalla, mutta yhteisiä mielenkiinnon kohteita on oltava.
Minua ei miehenä vähääkään kiinnosta naisen harrastukset siltä kantilta, että hänen pitäisi tehdä samaa, kuin minunkin. Itse soitan kitaraa, mutta naisen ei todellakaan ole pakko soittaa kitaraa. Nainen voi vaikka neuloa ja se on ihan fine. Ymmärrän, että hait tässä varmaan sitä, että pariskunnan on syytä harrastaa esimerkiksi liikuntaa samalla tavalla, jotta ulkonäöllinen taso mätsää edes suurinpiirtein.
Voi herra hyvästi varjele taas. Hyvä parisuhde syntyy siitä, että harrastetaan samalla tavalla liikuntaa, jotta ulkonäöllinen taso mätsää? Muuten sinulle on ihan sama, vaikka nainen olisi matkoilla kaikki lomansa ja viettäisi illat erilaisissa kodin ulkopuolisissa harrastuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini ovat 45-vuotiaita ja karjamarkkinat Tinderissä ovat olleet ihan hirvittävät. Eli iälläsi ei ole (naisena) tekemistä, ettet löydä kumppania. Miehillä tuo ikä on paljon merkitsevämpi, koska naiset katsovat deittaillessaan miehen ulkonäön lisäksi pääsääntöisesti ikää.
JA rahaa.
Meinasin vastata, että kohta teillä on neljä päivää aikaa vinkua näitä listojanne aamusta iltaan, kun on vapaata töistä, mutta taitaa sitä aikaa olla ihan joka päivä muutenkin.
Mutta pyhäpäivinä yksinäisyys tuppaa korostumaan, etenkin kun luvassa on hienoja ilmoja, joten eiköhän palsta tulvi kahdeksan kohdan listoja. Voi kun kaikki naiset oppisivat vastaamaan niihin vain "Ok, hyvä tietää". (Valitettavasti en tällä kertaa onnistunut siinä itse.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveriporukassani on useampi 30+ lapseton sinkkumies, joista suurin osa haluaisi lapsia ja loputkin parisuhteen. Kaikki sanovat samaa eli on vaikea löytää lapsettomia sinkkunaisia treffimielessä, vaikka ovat kaikissa mahdollisissa deittipalveluissa ja käyvät suht usein ulkona. Ovat siis kunnollisia miehiä opettajasta sähköasentajaan.
Sillä ammatilla ja kunnollisuudella ei vain ole mitään väliä Tinderissä, jos tämä kahdeksikko ei ole kunnossa:
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet (ei silmälaseja!) 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Jos yksikin noista on eri tavalla, niin deittailu muuttuu heti haastavammaksi. Muutamaan noista voi itse selkeästi vaikuttaa, mutta moni ominaisuuksista on synnynnäinen tai aikaan sidonnainen.
Sama katkera tyyppi joka ketjussa kertomassa omaa näkemystään ihannemiehistä.
En ole koskaan kuullut naisten keskustelevan miesten rasvaprosentista, miehien kylläkin miesten rasvaprosenteista.
Olen kyllä kuullut useita kertoja naisten keskusteluja siitä miten komeita miehiä esim. jalkapallon mm-kisoissa pelasi, ja kyllä niissä keskusteluissa välillä käytiin aika tarkasti läpi miesten kasvonpiirteitä ja jopa perseitä :D Hyvin esineellistävää keskustelua kaiken kaikkiaan.
Mutta siitä olen samaa mieltä että en muista koskaan kuulleeni naisten keskustelevan nimenomaan siitä, mikä jonkun miehen rasvaprosentti on.
Jep, emme me naiset ole sokeita komeille miehille. Me kuitenkin pidämme fantasiat fantasioina. Miehissä sen puolesta tuntuu olevan alati kasvava joukko niitä, jotka näkevät kuvan upeasta nuoresta naisesta ja pitävät sitä ihmisoikeusrikkomuksena, kun eivät saa kyseistä naista kuin kotiovelle woltattua kebab-annosta.
No ei nyt aivan noinkaan.
Kun ei saa mitään, niin voi aivan huoletta ja avoimesti vaatia vain "parasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella 30-40-vuotiaalla lukee Tinder-biossa lapsiasian kohdalla "En tiedä vielä".
Kyllähän se vähän ihmetyttää, että jollain lähemmäs neljäkymmentävuotiaallakin on asia vielä epäselvä. Kumminkin hyvin todennäköisesti on päässyt kavereiden kautta jo tutustumaan lapsiin ja lapsiperhearkeen.Menee kyllä yleensä vasuriin nuo, sillä tulee vaikutelma siitä, ettei mies tiedä mitä elämässään haluaa.
Olen juurikin lähemmäs nelikymppinen mies, ja asia on minulle vielä epäselvä. On toki täysin mahdollista, että juna on osaltani mennyt. Asia ahdistaa silti päivittäin.
Miksi asia on sinulle epäselvä? Et ole ehkä halutuinta kumppaniainesta monen mielestä tämän vuoksi.
Olen eri kirjoittaja, mutta kyllä se lisääntymishalukkuus riippuu myös kumppanista ja siitä kuinka vakavalla pohjalla parisuhde on. Olen itse kuopannut lapsihaaveeni jo muutama vuosi sitten, koska kriteerini tulevien lasteni äidille ovat niin korkealla, että harva nainen ne täyttää. Esimerkiksi kukaan minun kanssa seurustelleista naisista eivät niitä kriteerejä täyttäneet ja siksi en heidän kanssaan myös lapsia tehnyt. Odotan naiselta vähintään sitä 18 vuoden sitoutumista parisuhteeseen ja vielä en ole ketään tavannut johon luottaisin tarpeeksi.
Oletko tietoinen että tuo luottamuspula jota koet on sinussa oleva vika, jota ei kukaan nainen voi "luotettavuudellaan" korjata. Eli olisit saattanut saada lapsia jos olisit esim. terapiassa työstänyt luottamusongelmiasi.
Suomessa puolet liitoista päätyvät eroon ja aloitteen eroon tekee pääasiassa nainen.
Joten "luottamuspula" ei ole vain miesten päässä ja parane terapialla.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehille on usein tärkeintä harrastukset ja työ. Varmasti helpoin tapa löytää toimiva parisuhde, on harrastaa samoja asioita kuin mies. Ja sitten myöhemmin voi myös perustaa perheen tämän miehen kanssa. Luonteet siis voi olla hyvinkin erilaiset pariskunnalla, mutta yhteisiä mielenkiinnon kohteita on oltava.
En ymmärrä tämän alapeukuttaneita. Harrastuksen valinta kertoo kuitenkin ihmisestä paljon, ja harrasteporukalla tapaa olla yhteneväistä arvopohjaa keskustelun ja ystävystymisen pohjaksi.
Alfa-Alfa kirjoitti:
Eikai naiset tosissaan kuvittele, että kaikille löytyisi se unelmien mies? +30v nainen alkaa olla jo mielenterveydellisesti siinä pisteessä, että se on pelkkä taakka. Onneksi on vuosi 2023, joten mieskin voi sanoa, että hänellä on joku vaatimustaso, eikä kuka vaan kelpaa. Tietty beta-simppaajat erikseen, mut eivät tunnu naisille kelpaavan.
Jos unelmien miehellä tarkoitetaan miestä, johon tuntee seksuaalista vetoa, jonka kanssa on kipinää ja jonka kanssa haluaa olla, niin on tuo varsin monelle mahdollista. Kaikki eivät toki löydä, mutta moni voi löytää. Ja sitten osahan ei edes unelmoi kipinöistä, vaan haluaakin jotain tasaisempaa kaverillisempaa meininkiä, ja kyllä heillekin on mahdollista sellainen löytää useimmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveriporukassani on useampi 30+ lapseton sinkkumies, joista suurin osa haluaisi lapsia ja loputkin parisuhteen. Kaikki sanovat samaa eli on vaikea löytää lapsettomia sinkkunaisia treffimielessä, vaikka ovat kaikissa mahdollisissa deittipalveluissa ja käyvät suht usein ulkona. Ovat siis kunnollisia miehiä opettajasta sähköasentajaan.
Sillä ammatilla ja kunnollisuudella ei vain ole mitään väliä Tinderissä, jos tämä kahdeksikko ei ole kunnossa:
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet (ei silmälaseja!) 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Jos yksikin noista on eri tavalla, niin deittailu muuttuu heti haastavammaksi. Muutamaan noista voi itse selkeästi vaikuttaa, mutta moni ominaisuuksista on synnynnäinen tai aikaan sidonnainen.
Sama katkera tyyppi joka ketjussa kertomassa omaa näkemystään ihannemiehistä.
En ole koskaan kuullut naisten keskustelevan miesten rasvaprosentista, miehien kylläkin miesten rasvaprosenteista.
Olen kyllä kuullut useita kertoja naisten keskusteluja siitä miten komeita miehiä esim. jalkapallon mm-kisoissa pelasi, ja kyllä niissä keskusteluissa välillä käytiin aika tarkasti läpi miesten kasvonpiirteitä ja jopa perseitä :D Hyvin esineellistävää keskustelua kaiken kaikkiaan.
Mutta siitä olen samaa mieltä että en muista koskaan kuulleeni naisten keskustelevan nimenomaan siitä, mikä jonkun miehen rasvaprosentti on.
Jep, emme me naiset ole sokeita komeille miehille. Me kuitenkin pidämme fantasiat fantasioina. Miehissä sen puolesta tuntuu olevan alati kasvava joukko niitä, jotka näkevät kuvan upeasta nuoresta naisesta ja pitävät sitä ihmisoikeusrikkomuksena, kun eivät saa kyseistä naista kuin kotiovelle woltattua kebab-annosta.
No ei nyt aivan noinkaan.
Kun ei saa mitään, niin voi aivan huoletta ja avoimesti vaatia vain "parasta".
Tämä on klassinen egonsuojelukikka; kun ei kelpaa kenellekään, nostaa sen riman, jonka yli kukaan ei edes yritä, taivaisiin. Siten ei tarvitse kohdata todellisia ongelmiaan, vaan voi vedota "nirsouteen".
Vierailija kirjoitti:
Tämä on klassinen egonsuojelukikka; kun ei kelpaa kenellekään, nostaa sen riman, jonka yli kukaan ei edes yritä, taivaisiin. Siten ei tarvitse kohdata todellisia ongelmiaan, vaan voi vedota "nirsouteen".
Uskon että kyllä monikin haluaa suhteen mutta samalla haluaa välttää siihen liittyvän epäonnistumisen riskin ja siksi lykkää sitä tekosyillä, joilla ei oikeasti olisi väliä. Vähän kuin aloittaisi aina dieetin huomenna. Sitten siihen seuraavaan mätsiin panostan oikeasti.
Ei ihmiset tätä tietenkään tietoisesti tee. Mutta uskon että moni köykäiseltä kuulostava perustelu voi ollakin ikään kuin sisäistä muutosvastarintaa ja epäonnistumisen pelkoa. Mikä voi saada ihmisen kuulostamaan nirsolta ja pikkumaiselta kun kyse onkin jostain syvemmästä kyvyttömyydestä tarttua asiaan.
Kolmekymppisissä miehissä löytyy kyllä todella paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole miettinyt elämäänsä päivääkään pidemmälle. Ei ole mitään pitkäjänteisyyttä, vaan mennään omien mielitekojen perässä. Sitten nelikymppisenä etitään seuraa Tinderissä perheen perustamista varten.
Riippumatta sukupuolesta tai siitä onko sinkku vai suhteessa, hyvä itsetunto ja itsensä arvostaminen olis kova juttu näinä päivinä. Aivan liikaa törmää ihmisiin, jotka masentuneena huokailee miten minä en kelpaa tai minä olen huono ihminen koska. Ei näin, se on luotaantyöntävää suurimman osan ihmisistä mielestä.
Ei se tae ole suhteen löytymiselle tai hyvinvoivalle suhteelle, mutta moni asia lähtee itsestä ja omasta asenteesta. Löydä mieluummin yksi hyvä kuin viisi huonoa asiaa itsestäsi. Hyväksy virheesi ja puutteesi niiltä osin kun niitä ei voi muuttaa, jos niille voi tehdä jotain, työstä sieltä päästä mistä helpoiten alkuun pääset. Ainakin se parantaa omaa elämänlaatuasi ja saatat huomata, että ihmiset ympärilläsi kiinnittävät myös huomiota positiivisemmin. Se näkyy ulospäin kun kantaa itseään ylpeänä eikä laahusta katse maassa murehtien yksityiskohtia, joihin muut tuskin kiinnittäisivät huomiota ellei itse niihin huomiota siirrä jatkuvalla marinalla.
Positiivisen kautta.
Mua uuvuttaa jo ajatuskin deittailun aloittamisesta uudestaan. Juuri sinkkuuntunut N36.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa lähestyä keitään.
Vuodesta toiseen menee niin samaa rataa ja haaveiluksi jää, että seurustelisin jonkun kanssa.Tuntuu tämä niin ankealta elämältä ja vielä viime vuosina ja nyt elämä potkii entistä enemmän päähän. Se tästä vielä puuttuisi, että menetän työni ja siltä se tällä hetkellä näyttää aika vahvasti huonon työrintaman takia.
Itse en halua lapsia elämääni, mutta seurustella haluaisin.
M30
Oletko kokeillut reissaamista kaukomailla? Itse löysin tästä tarkoituksen elämääni, ja naisettomuuden tuska laimeni melko nopeasti. Kannattaa ainakin kokeilla.
...ja voi löytää vaimonkin:)
Joo, paljon on todella epävarmoja miehiä liikenteessä. Hienot on profiilit, mutta treffeillä se totuus paljastuu. Siksi kai moni ei edes uskaltaudu treffeille. Kivempi elää siellä virtuaalitodellisuudessa ja keräillä tykkäyksiä.
Ei niitä monimiljonääri-leffatähtiä riitä jokaiselle Pirjolle, sen nyt tajuaa typeränki AV-mamma kolmekymppisenä. Nelikymppisenä ei sitten kelvata edes niille halveksimilleen duunareille :).